Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompa w baku - jak sprawdzić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompa w baku - jak sprawdzić
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 20:04   [R75] Pompa w baku - jak sprawdzić
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Zastanawia mnie pompa w baku czy mam ją sprawna czy polmartwa. Po przekręceniu kluczyka musiałem się mocna nasłuchać żeby coś usłyszeć, a i tak do końca nie bylem pewny czy to pompa w baku czy kolo akumulatora. Zdjąłem siedzisko odkręciłem pokrywę i teraz było ja słychać - ale tez nie bardzo głośno. Zastanowiło mnie to bo w R400 pompę słychać bardzo wyraźnie, a tu aż siedzenie musiałem zdjąć. Kolejna rzecz to odpiąłem kostkę od pompy kolo aku i waz od filtra paliwa. Paliwo nie leciało - czy ta pierwsza pompa przepchnie paliwo przez ta druga jak jest ona odpięta czy nie ma na to szans?
Mam wrażenie ze pompa w baku podaje paliwo ale slabo co tez objawia sie bardzo cicha jej praca ale nie mam porowania do innego r75 wiec bede wdzieczny za podpowiedzi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 06, 2012 20:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 00:09   

Najprosciej to sprobuj wyjezdzic paliwo do okolo 1/4 zbiornika. Jesli pompa jest martwa to bedzie gorzej odpalal albo wogole. Jak moja teraz byla padnieta i mialem 1/4 zbiornika to nie moglem go wogole uruchomic. Okazalo sie ze pompka byla zatarta, stuknalem pare razy i poszla ale bardzo wolno. Dolalem paliwa i odpalil normalnie na tej pod maska.
A objawialo sie to od jakiegos miesiaca tym ze musial troche dluzej zakrecic by odpalic.
Dzis wymienilem pompke, tylko jutro musze to do baku zamontowac i bedzie git :mrgreen:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Paź 07, 2012 06:28   

u mnie w ogólę ciężko odpala czy jest full czy 1/4 baku, a jak jest gorący to juz tragicznie odpala - ale zawsze odpala. Powiem szczerze ze szukam przyczyny bo początkowo myślałem ze to czujnik położenia walka, ale wczoraj gdy był ciepły i ciężko łapał wykręciłem go i schłodziłem powietrzem z kompresora i po zamontowaniu tez ciężko odpalał, wiec myślę o pompie. Ogólnie ta w baku jest bardzo cicha - czy u was tez tak jest? Moze moja słabo kreci i nie daje odpowiedniego cienienia - czytałem ze ta w baku powinna dać 3,5 bara - to prawda?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 10:51   

Dam Ci znac jak zamontuje swoja bo nigdy wlasciwie sie nie wsluchiwalem. Gdzies tez czytalem ze przez wlew paliwa dobrze slychac czy pompa pracuje.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 21:29   

Moja w baku cichutko chodzi. Trzeba kanapę podnieść aby usłyszeć wyrażnie.
Za to ta pod klapą głośna była. W ogóle strasznie drgała i terkotała.
Jeździłem tak 1.5 roku. 2 razy mi się zdarzyło, że nie mogłem odpalić, podnosiłem klapę i pukałem w pompę - pomagało. Pewnie duże luzy na wirniku powodowały klejenie się jego do stojana lub szczotki na wykończeniu.
Ale ostatnio zdarzyło mi się w czasie jazdy, samochód muła dostawał i przerywał. Następnego dnia nie mogłem odpalić. Za którymś razem pompa zaskoczyła.
Zdecydowałem, że nie będę kusił losu i czekał aż całkiem padnie daleko w trasie.
Założyłem zamiennik, pewnie Chiński za 147zł. Na obudowie miała wybite Acron
Teraz cicho chodzi i nie drga. Zobaczymy jak będzie się sprawować.
Poprzednia była Pierburga. Pewnie jeszcze od nowości w aucie.
Auto ma teraz 253 tys km.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 22:17   

No ja juz jestem po montazu, pompa w zbiorniku jest bardzo cichutka. Przez wlew slychac bardzo cicho burczenie, w srodku wogole nic nie slychac.
Wszystko dziala bez zarzutu, odpala bez problemu. Jeszcze tylko test pod obciazeniem, ale powinno byc ok
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 01:22   

Pieta, powiedź mi jak ci się ta pompka sprawuję obok akumulatora ? dobrze? bo też chcę ją wymienić ale obawiam się czy ten zamiennik da radę i będzie działać bez problemów
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 06:40   

haszczyc, Dopiero tydzień na niej jeżdżę (ok 500 km). Jak na razie problemów nie ma. Zobaczymy później jak z trwałością.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Paź 08, 2012 20:18   

Czyli wychodzi na to ze pompy mam sprawne i powodu ciężkiego odpalanie muszę szukać dalej

[ Dodano: Pon Paź 08, 2012 20:18 ]
jeszcze raz posprawdzałem pompy bo coś mi w nich nie pasuje - odpiąłem wężyk od filtra i zanurzyłem w butelce z ropa - po przekręceniu kluczyka zaczęła się robić piana - paliwo tryska co prawda bardzo mocno i palcem nie sposób go zablokować ale czy tysiące maleńkich pęcherzyków powietrza tez powinno być? Ropa wyglądała jak świeżo wlane piwo do szklanki - bom belki i piana. U was tez jest podobnie? Odłączyłem mała pompę i zrobiłem podobny test pompy w baku - paliwo leciało ale dość wolno - przez ok 20, 30 sekund nalało mi niecały 1l ropy - tutaj paliwo leciało bez powietrza - może jakieś male pojedyncze bombie. ale raczej leciało czysto, tylko jak dla mnie wolno. Palcem tez można było zatrzymać paliwo bez większych problemow - czy tak powinno być? Ta pompa w baku ma tłoczyć paliwo po woli?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 21:13   

A ile masz paliwa w baku?
U mnie jak bylo 1/4 zbiornika i pompa nie dzialala w zbiorniku to slychac bylo jak ta pod maska pompuje z powietrzem. Byc moze Twoja w zbiorniku tez juz pada
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 09:55   

bak ma teraz na 3/4. Tak misie wydaje ze w zbiorniku sie kończy, ale zanim kupie druga wolałbym wiedziec ze ona ma mocno tryskać paliwem, bo jeżeli ma tylko po woli przetłaczać ropę do kolejnej pompy, to może ona jest sprawna i bezsensu wymieniać ja na druga

[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 09:55 ]
Po przekopaniu całego układu paliwa okazało sie ze pompy so ok, problemem był zaworek zwrotny pod akumulatorem, po rozebraniu, przeszlifowaniu powierzchni uszczelniającej i założeniu ODWROTNIE podkładki na sprężynie zawór działa jak nowy. Odpalanie znacznie sie poprawiło, nie muszę juz kręcić kilka sekund albo 2-3 razy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
jar_son 



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 28
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 14:04   

Pieta napisał/a:
haszczyc, Dopiero tydzień na niej jeżdżę (ok 500 km). Jak na razie problemów nie ma. Zobaczymy później jak z trwałością.


jak się sprawuje pompka Acron (podobno włoska) po 3 miesiącach? bo właśnie mam zamiar taką kupić
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 27, 2012 14:16   

Jak dotąd odpukać, wszystko gra. Pompuje i pracuje jak zaraz po założeniu
Zadnych niespodzianek nie miałem :)

Zrobiłem na niej 7800 km
 
 
jar_son 



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 28
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 14:19   

dzięki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa w baku - zamiennik
Pieta Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 28, 2011 20:22
darek69
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa (wewnętrzna w baku)
Zrubo Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Sie 16, 2016 14:45
zbygru
Brak nowych postów [r75] Pompa paliwa - ssak w baku - jak umiejscowić?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 04, 2018 07:19
dawidd
Brak nowych postów [R75] pompa paliwa w baku - problem z wymiana
hardwin Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 30, 2014 10:44
hardwin
Brak nowych postów [r75] pompa w baku VDO K124 - gdzie taka dostać?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Kwi 23, 2018 12:14
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink