Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] pompa sprzegla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] pompa sprzegla
Autor Wiadomość
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 18:56   

dalem przyklad jednej z metod naprawy a ktora sobie ktos wybierze to juz jego sprawa
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 19, 2013 18:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Strike 



Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Sty 21, 2013 10:54   

Może po prostu lepiej zacisnąć zęby, poczekać dłuższą chwilę i kupić nową?
Nowa pompa

To 2 razy tyle co regeneracja, a podejrzewam, że wytrzyma ze 3 razy dłużej...
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sty 21, 2013 17:28   

Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html
_________________
Gonia
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 21, 2013 18:34   

Strike napisał/a:
To 2 razy tyle co regeneracja, a podejrzewam, że wytrzyma ze 3 razy dłużej...

To akurat jest wątpliwa sprawa :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 21, 2013 20:20   

Jestem ciekaw od czego zależy to że jedna pompa wytrzyma naprawdę długo a inna nie. W moim R, 230 k km niedługo stuknie a pompka wydaje mi się że jeszcze oryginalna. Nabite na niej jest 02 r. więc by się zgadzało bo R jest z 03. Poprzedni właściciel zrobił nim 50 k km, ja już 70. Zarówno ja jak i poprzedni właściciel wymieniam płyn w układzie co 10 k km i nie mam żadnych oznak problemów, jedynie co to 2masa pada (słychać przy gaszeniu) ale prawdopodobnie od nowości tam siedzi bo ani ja ani wcześniejszy właściciel jej nie ruszał
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
sysekp 




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 18:20   

To powiem tak, nigdy nie narzekałem na mojego roverka do dziś. Otóż w listopadzie 2012 roku zakupiłem pompę sprzęgła za 900 zł i zamontowałem, jakież było moje zdziwienie dziś, kiedy nie mogłem wrzucić biegu, kiedy wreszcie na siłe wcisnąłem dwójkę i ruszyłem było już ok i dojechałem do mechanika, nauczony doświadczeniem od razu spojrzał pod pedał sprzęgła i pokazał mi strużkę białą na całej długości wysprzęglika, czyli wyciek na w pompie. Wystarczyło na 3 miesiące. Czy może ktoś doradzić co tu teraz robić, czy kupić regenerowaną czy znowu nową, ale bez pewności na ile wystarczy. Pomóżcie forumowicze
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 23, 2013 19:40   

sysekp napisał/a:
pokazał mi strużkę białą na całej długości wysprzęglika


chyba na pompce nie na wysprzęgliku

Wyjmij pompkę i ją dokładnie wypłucz.
Bardzo szyko ci padła
Miałem nową i poszła po prawie dwóch latach i 42 000 km. Zaworek poszedł i płukanie nic nie pomagało. Zawór puszczał mimo wszystko. Nie ciekła na zewnątrz, tylko pedał był miękki i wpadał w podłogę.
Zregenarowałem we własnym zakresie, moją metodą za 15zł i śmiga już prawie 18 000km

Osobiście nie kupiłl bym już drugiego oryginału.
 
 
sysekp 




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 51
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Sty 23, 2013 20:22   

To powiedz jak mam ją zregenerować za 15 zł? czy takie płukanie pomoże?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 08:24   

tutaj jest opis

http://forum.roverki.eu/v...t=80014&start=0

Płukanie pomaga a czasami nie. Z doświdczenia wiem, że pojawia się tam brud i on blokuje zaworek w pozycji częściowo otwartej.
Prawda jest taka że płukanie pomaga na tyle aby mieć czas na poszukanie innej pompki.
Na ten temat jest wiele na forum. Więc nie ma sensu się rozpisywac po raz setny.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:12   

Pieta, u mnie tak po około 2 tygodniach od odpowietrzenia zaczyna się od nowa to samo, czyli pedał bierze coraz niżej. W środku pompki, to znaczy na dnie zbiorniczka jak wsadziłem palec to jest straszny syf. Czy zdemontowanie pompki i dokładne jej wyczyszczenie pomogło by na jakiś czas w tym przypadku?
_________________
:)
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:30   

Najlepiej to przepłukać cały układ ja przegoniłem 0,5litra płynu tańszego takiego za 10zł a dopiero potem zalałem płyn shela. Syf wypływał straszny jakby smoła.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 16:31   

Pieta napisał/a:
Prawda jest taka że płukanie pomaga na tyle aby mieć czas na poszukanie innej pompki.
Dwukrotne płukanie w krótkich odstępach czasu i chyba już ponad rok jeżdżę. Za pierwszym razem umyłem pod kranem pompkę, a następnym tylko przelałem płyn. Średnio raz na pół roku prewencyjnie odpowietrzam sprzęgło i w te sposób mam czysty płyn w układzie. Tak jak kiedyś już pisałem ... jakość płynu również ma znaczenie.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Czw Sty 24, 2013 23:09   

Czekam aż się ociepli i zabieram się za tą pompkę.
_________________
:)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 25, 2013 08:26   

apples napisał/a:
Dwukrotne płukanie w krótkich odstępach czasu i chyba już ponad rok jeżdżę.


Rozumiem i zgadza się. Oryginalna, którą kupiłem z autem też tak się zachowywała, przepłukiwałem i jeździłem jeszcze długo. Ale w tej co miałem od nowości zaraz po pierwszej awarii płukanie nie dawało efektów a płukanie było porządne i płyn czysty jak łza i mimo wszystko nie trzymała. Pod usczelką zaworu widać było zdegradowaną powierzchnię doszcelniającą.
Myślę, że jest to sprawa losowa i indywidualna.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pią Sty 25, 2013 17:21   

Jak proponujecie wykonać płukanie? Ja myślałem zdemontować pompkę(rozumiem że można odkręcić przewód od niej tam zaraz za pompką, czy jest on dzielony dopiero tam przy akumulatorku :) ?), wyczyścić ją w środku porządnie, później zamontować, i przepychać stary płyn nowym. Tylko zamiast zakręcać i odkręcać odpowietrznik, to bym go wyjął i ktoś by mi go zatykał palcem w momencie kiedy bym pedał podnosił, a by odsłaniał kiedy bym naciskał pedał. Jak by już leciał czysty płyn to wtedy bym wsadził odpowietrznik i odpowietrzył tak jak nalezy. Czy to jest dobry pomysł? Odpowietrznik chciałem wyjąć w tym celu by się cały płyn stary z syfem wypchnął. Najgorsze jest to że płynu w zbiorniczku to mi praktycznie nie ubywa, a sprzęgło się jakos zapowietrza. Myślę że takie płukanie by pomogło. I orientujecie się ile wchodzi dokładnie płynu do tego układu?
_________________
:)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 25, 2013 19:07   

Przewód nie jest dokręcany, jest na wcisk i trzyma go przed wypadnięciem bolec poprzeczny. Przed wysunięciem się owego bolca, zabezpiecza go jeszcze dodatkowo zawleczka ;) Zatem najpierw zdejmij zawleczkę, następnie wybij czymś cienkim acz sztywnym bolec i dopiero rozłącz pompkę. Możesz ją umyć rozbierając uważnie po kolei co i jak, żebyś potem dobrze złożył.

Ja osobiście jeżdżę na pompce, która wcześniej przepuszczała. Miałem ją spisać na straty, ale po umyciu i "rozciągnięciu" delikatnie sprężyny wszystko jest jak trzeba. W połączeniu ze sprzęgłem Nationala, pedał wpada w podłogę jak przy awarii ;) Jednak awarii nie ma. Znawcy twierdzą, że rozciąganie sprężynki nic nie da, a może zaszkodzić... nie wiem, ja zaryzykowałem. Być może nic to nie dało, a dało samo wykąpanie pompki.

Sugeruję wykonać modyfikację za 15zł o której pisał kolega. Rzetelnie się przyłożyć i powinna się powieźć. Jak nie, to można zregenerować. Jeśli natomiast pompka ma 3 miesiące, to możesz ją reklamować chyba.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 00:39   

Witam !
Odświeżę trochę temat miałem ogromny problem z pompką , wysyłałem do Bonckiego 4,5 ,6, a może i siedem razy .Pzdr. Boncky Grzesiek z Lubina .
Jednak samochód dalej nie jechał , a po odesłaniu do kolegi wszystko było ok , montował do innych samochodów i wszystko grało.
Zdecydowałem się na zakup nowej pompki za 714 zł. , i wspomnę jeszcze ze byłem po wymianie sprzęgła wysprzęglika ,tarczy z dociskiem i dwumasy .
Minał rok i na razie wszystko dobrze się sprawuje , a wydaje mi sie że nie była to wina pompki a szybko złączki w której znajduje się zaworek zwrotny (tak mi sie tylko wydaje) , ale to pozostawiam fachowcą.
 
 
Strike 



Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:07   

Gonia napisał/a:
Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html


Podałaś link do pomy RHD, co oznacza Right Hand Drive, czyli jest to pompa do anglika i pasować nie będzie.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 13:27   

Loo napisał/a:
Witam !
Odświeżę trochę temat miałem ogromny problem z pompką , wysyłałem do Bonckiego 4,5 ,6, a może i siedem razy .Pzdr. Boncky Grzesiek z Lubina .
Jednak samochód dalej nie jechał , a po odesłaniu do kolegi wszystko było ok , montował do innych samochodów i wszystko grało.
Zdecydowałem się na zakup nowej pompki za 714 zł. , i wspomnę jeszcze ze byłem po wymianie sprzęgła wysprzęglika ,tarczy z dociskiem i dwumasy .
Minał rok i na razie wszystko dobrze się sprawuje , a wydaje mi sie że nie była to wina pompki a szybko złączki w której znajduje się zaworek zwrotny (tak mi sie tylko wydaje) , ale to pozostawiam fachowcą.


4,5,6,7 razy to chyba nie potrzebna przesada... frustracja na bok...zdarza się że pompa wraca jeden raz ale to są bardzo rzadkie przypadki, zdarza się że pompa jest "nie do zregenerowania" czasem kombinuję przekładam, zmieniam na potrzebę sytuacji ale niestety są takie przypadki że "se ne da" 90% takich sytuacji jest załatwiane na telefon, owszem pompa mogła pojechać i przestać działać u klienta bo mam na nią 1 dzień i "każdy" bez wyjątków ciśnie "szybko,szybko, szybko" więc nie jestem w stanie ją podłączyć pod auto na 2 dni i pojeździć, ja jestem tylko człowiekiem i wszystkiego nie uratuję, robię ile mogę i tak szybko jak mogę, jeżeli coś jest nie do zrobienia - to nie robię, a jeżeli coś nie działa to kasa wraca bez zbędnych rozmów.

a teksty o 7 wysyłkach to po prostu przykre.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 13:27 ]
Strike napisał/a:
Gonia napisał/a:
Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html


Podałaś link do pomy RHD, co oznacza Right Hand Drive, czyli jest to pompa do anglika i pasować nie będzie.


pasować będzie bez problemu, tylko inny przewód - dłuższy, też pasuje ale trzeba trochę się z nim nagimnastykować lub zwyczajnie zostawić swój w aucie a przeszczepić samą pompę
_________________
Pamparampam
 
 
 
msopell 



Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 2



Wysłany: Wto Lut 05, 2013 19:10   

Witam.
Podepnę się pod temat.
Mam wymienioną pompę sprzęgła (jak chyba większość posiadaczy 75). Niestety po jakimś czasie znów mam problem ze zmianą biegów. Muszę wielokrotnie pompować zanim wrzucę bier po odpaleniu auta. Nawet po 10 minutowym postoju robi się to samo. Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] pompa sprzegla alternatywa
piotrpg Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lis 21, 2019 10:21
BetJar
Brak nowych postów [R75] Odpowietrznik Sprzegla
sqiddy25 Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Sty 28, 2014 10:18
kalafior
Brak nowych postów [R75] pompka sprzegla
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 01, 2018 19:04
grota10
Brak nowych postów [R 75] pompka sprzegla
pielgrzym249 Rover serii 75, MG ZT 77 Czw Lip 02, 2020 07:53
arczi220
Brak nowych postów [MG ZT]Pompka sprzegla czy wysprzeglik?
wojtas_77 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lis 27, 2015 19:41
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink