Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie
Autor Wiadomość
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:37   [R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Czy uszkodzony czujnik temperatury paliwa może mieć wpływ na słabe odpalanie w mroźne dni?
Pytam bo tak jak wiele osób na forum, mam problem z odpaleniem auta po mroźnej nocy. Już wykorzystałem wszystkie sposoby zwalczenia tego problemu, które opisane są na forum i zastanawiam się jaka jeszcze może być tego przyczyna. Ręce opadają, temperatury powyżej 0, auto odpala bez problemu. Temperatury tak do -3 to pochechła z 10 sekund ale jeszcze odpali ale już niższe temperatury to mogę zapomnieć...Wychechłam cały akumulator i nic, dopiero jak podpinam się na kable i po chwili dalszego kręcenia auto odpala.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sty 13, 2013 19:48   

vacand napisał/a:
Czy uszkodzony czujnik temperatury paliwa może mieć wpływ na słabe odpalanie w mroźne dni?

Mysle ze tak, w sumie na innym przykladzie podam
Miałem 2 pompy od sdi i po przelozeniu czujników w stawniku pogorszyły sie praca silnika jak i równiez jego rozruch ( juz nie pamietam jake róznice były w ich oporonosci ale nie za duza )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Sty 13, 2013 21:46   

Jaki parametr zmienia się na podstawie wskazań czujnika temperatury paliwa?
A wie ktoś może jakie jeszcze parametry silnika zmieniają się przy zimnym starcie?
Na podstawie jakich czujników te parametry się zmieniają?
Nie wiem , nie znam się na tym zupełnie ale tak sobie myślę, że na przykład przy zimnym i ciepłym silniku ustawiany jest może jakiś inny kąt wtrysku czy coś a czujnik, który za to odpowiada mam uszkodzony i dlatego nie mogę odpalić auta w mrozy:)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sty 13, 2013 22:49   

Tak jest jedno cudo ktore własnie odpowiada za lzejszy rozruch ,a mianowicie zawor kata wtrysku , oblukaj ten temat bowiem było wspomiane na jego temat
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#769506
Choc na twoim miejscu najpierw zajałbym sie ustawienie kata wtrysku .
 
 
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 00:01   

kadzaf napisał/a:
Choc na twoim miejscu najpierw zajałbym sie ustawienie kata wtrysku .


Od tego zacząłem już dawno temu i przerabiałem to kilkukrotnie tak więc na 100% nie w tym problem, niestety...:(
Wiadomo na jakiej zasadzie działa ten zaworek?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Sty 15, 2013 14:19   

vacand napisał/a:
Ręce opadają, temperatury powyżej 0, auto odpala bez problemu. Temperatury tak do -3 to pochechła z 10 sekund ale jeszcze odpali ale już niższe temperatury to mogę zapomnieć...

Raczej mysle ze nie bedzie tym zaworkiem skoro przy plusowych temp nie ma problemu z rozruchem .
A sprawdzałes na innym aku oraz połączeniach stykow i swiece rowniez grzeja wszystkie ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 15, 2013 17:32   

vacand napisał/a:
Wiadomo na jakiej zasadzie działa ten zaworek?

jest to elektrozawór kąta wtrysku, jest połączony z pierwszym wtryskiwaczem sterującym
dlatego kąt się zmienia jak silnik jest zimny lub ciepły
szczegółów jego działania musiałbyś poszukać w opisie budowy pompy vp-37
 
 
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 21:06   

Niestety w moim wypadku wymiana czujnika temperatury paliwa oraz odpięcie zaworka regulującego kąt wtrysku nie pomogła. Auto dalej ciężko pali w minusowych temperaturach.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 21:37   

vacand napisał/a:
Niestety w moim wypadku wymiana czujnika temperatury paliwa oraz odpięcie zaworka regulującego kąt wtrysku nie pomogła. Auto dalej ciężko pali w minusowych temperaturach.

Tak jak wczesniej Ci pisałem ,jesli byłoby pompa to przy plusowych temp równiez miałbys problemy.
Moze pora zajac sie odcinkiem bak- pompa wtryskowa .
A nie pisałes odnosnie strony elektrycznej( swiece,aku,styki)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 22:09   

Akumulator wymieniony, gruszka wymieniona twardnieje po dwóch, trzech naduszeniach, kąt ustawiany nawet kilka razy, świece wymienione, przekaźnik wymieniony, czujnik temp. paliwa wymieniony.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 22:46   

A czy masz pewność, że świece grzeją w momencie rozruchu, nie wiem jak konkretnie w tym silniku ale w większości przypadków kiedy świece nie grzeją a są sprawne i przekażnik świec żarowych też, winny jest czujnik temperatury płynu chłodzącego odczytujący za wysoką w stosunku do faktycznej temperaturę. W takim przypadku nie nastąpi zasterowanie przekażnika.
_________________
rom
 
 
vacand 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sty 18, 2013 22:52   

Tak, dobrze grzeją. Od czasu jak przekręcę zapłon aż do czasu kiedy wyłączy się przekaźnik. W tym silniku z tego co czytałem to świece zawsze grzeją przez taki sam okres czasu. Ale powiem Ci, że właśnie mam zamiar sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wydaje mi się, że na podstawie jego wskazań, ECU ustawia odpowiednie parametry do uruchomienia zimnego silnika ale pewności nie mam.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 18, 2013 23:08   

vacand napisał/a:
Tak, dobrze grzeją. Od czasu jak przekręcę zapłon aż do czasu kiedy wyłączy się przekaźnik. W tym silniku z tego co czytałem to świece zawsze grzeją przez taki sam okres czasu. Ale powiem Ci, że właśnie mam zamiar sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wydaje mi się, że na podstawie jego wskazań, ECU ustawia odpowiednie parametry do uruchomienia zimnego silnika ale pewności nie mam.


Czas grzania świec się zmienia względem temperatury. Czujnik cieczy chłodzącej / temperatury silnika jest najważniejszy, więc warto go sprawdzić na start.

ps. w moim temacie opisałem co było prawdopodobną przyczyną nie palenia u mnie, okaże się jutro rano, aczkolwiek nie spodziewam się innego rezultatu niż pozytywnego :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 12:51   

Chyba u mnie też ten czujnik siadł, ponieważ niezależnie od temperatury cały czas grzeje mi tak samo bardzo krótko świece ok 3s (nawet przy -8) i rano przez to mam duże problemy z odpaleniem. chyba że uważacie że to inna przyczyna ?? ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 19, 2013 13:35   

19bizon08, czujnik temp paliwa nie jest odpowiedzialny za grzanie świec
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 15:49   

19bizon08 napisał/a:
Chyba u mnie też ten czujnik siadł, ponieważ niezależnie od temperatury cały czas grzeje mi tak samo bardzo krótko świece ok 3s (nawet przy -8) i rano przez to mam duże problemy z odpaleniem. chyba że uważacie że to inna przyczyna ?? ?


Kolego 19bizon08 .
Dlaczego uważasz , że świece grzeją zawsze 3 sekundy? Czas świecenia kontrolki od świec nijak się ma do czasu ich grzania . Kontrolka dawno zgaśnie , a świece jeszcze kilka sekund grzeją do momentu pstyknięcia przekaźnika . Tak więc aby efektywnie podgrzewać świece trzeba wsłuchać się dobrze w to "pyknięcie" i dopiero zacząć kręcić .
Chyba , że mierzyłeś czas grzania miernikem , wówczas rzeczywiście masz "skopany" czujnik
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 19, 2013 15:56   

karolkos napisał/a:
wówczas rzeczywiście masz "skopany" czujnik

ludzie, ile razy mam to pisać, ten czujnik nie odpowiada za czas grzania świec, niech to w końcu dotrze do was ;/
tutaj napisałem co jest za to odpowiedzialne http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84675
sterownik silnika potrzebuje danej temp paliwa do wyznaczenia dawki, inna temperatura, inna gęstość paliwa a co za tym idzie inne dawkowanie
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Sob Sty 19, 2013 17:48   

szoso - ale mi chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, a nie paliwa. Również nie ma nic do długości grzania świec ?? ? Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?? ?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 19, 2013 17:55   

19bizon08 napisał/a:
Czy to normalne ?
To nie jest normalne. Termostat do wymiany.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 19, 2013 17:59   

19bizon08, temat jest o czujniku temp paliwa więc myślałem że o nim piszesz :wink:
19bizon08 napisał/a:
mi chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, a nie paliwa. Również nie ma nic do długości grzania świec ?? ?

zajrzyj do linka w moim poście wyżej
19bizon08 napisał/a:
Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?? ?

może termostat padł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Czujnik temperatury paliwa
orobra Rover serii 600, Honda Accord 14 Wto Sty 15, 2008 16:48
orobra
Brak nowych postów [R600] Czujnik temperatury paliwa?
karino Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Paź 03, 2010 15:30
berserker8888
Brak nowych postów [R620] Czujnik temperatury
jacek007 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Lis 10, 2007 21:58
lukasz620sdi
Brak nowych postów [R620] Czujnik temp.paliwa a zużycie paliwa
orobra Rover serii 600, Honda Accord 17 Sro Lut 13, 2008 20:42
Brt
Brak nowych postów [R620]Czujnik temperatury wody
bastek Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lis 05, 2015 22:53
bastek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink