Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Zbiorniczek wyrównawczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Pią Lut 01, 2013 00:58
[R45] Zbiorniczek wyrównawczy
Autor Wiadomość
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



  Wysłany: Pią Lut 01, 2013 00:19   [R45] Zbiorniczek wyrównawczy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam. Jestem tu nowy. 2 dni temu zakupiłem autko Rover 45, 2002 rok, poj.1.8.
Mam następujący problem: Po przejechaniu dystansu, powiedzmy 5 km zaczyna bulgotać mi płyn w zbiorniczku. Czytałem na forum że może to być kwestia odpowietrzenia, bądź wymiany termostatu, ale pytanie moje dotyczy głownie zbiorniczka wyrównawczego. Otóż pierwszy raz kupiłem samochód tej marki i nie orientuje się dlaczego ma on 2 zbiorniczki? Pierwszy umiejscowiony jest w lewym górnym rogu komory silnika a drugi niżej (mniejszy, okrągły). Chodzi o to że w tym pierwszym nie ma w ogóle płynu. Czy tak ma być? W drugim natomiast jest jakieś 3/4 i bulgocze. Mam zamiar jechać z tym do mechanika ale chcę wiedzieć o co chodzi z tymi zbiorniczkami, bo jeśli ten pierwszy nie ma nic do rzeczy to odpowietrzę go sam. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Michal_cov Pią Lut 01, 2013 01:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2013 00:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 06:59   

Michal_cov napisał/a:
drugi niżej (mniejszy, okrągły).

to jest zbiorniczek od wspomagania
Michal_cov napisał/a:
Chodzi o to że w tym pierwszym nie ma w ogóle płynu.

no to ładnie, to jest zbiorniczek od płynu chłodzącego
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:27   

To jakim cudem on sie gotuje?
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:33   

Michal_cov napisał/a:
To jakim cudem on sie gotuje?

A skąd wiesz że się gotuje? Przecież go nie ma w zbiorniczku.
Ten w mniejszym okrągłym to jak kolega szoso, zdążył Cię poinformować to jest od płynu od wspomagania i ma on sobie tak bulgotać.
Natomiast jeżeli chodzi o duży zbiorniczek to na zimnym silniku powinieneś go mieć w graniach połowy zbiornika. Jak nie ma to dolej i pojeździj. Wróc z info czy utrzymuje się stan czy znika Ci ze zbiornika.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:38   

adamsky napisał/a:
Jak nie ma to dolej i pojeździj.

Ale dolewaj na zimnym silniku
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:52   

bizon napisał/a:
Ale dolewaj na zimnym silniku

Słusznie, zapomniałem dopisać. Jak Ci ucieka, to posprawdzaj przewody, sprawdź bagnet od oleju, korek oleju i zobacz jakie spaliny :) i potem nam tu napisz
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 12:29   

No teraz już wiem :) Nie miałem pojęcia że płyn od wspomagania ma bulgotać :) w takim razie zbieram sie do sklepu po płyn i napisze jakie efekty. A co do do bagnetu i korka wszystko jest ok. Zobaczę jeszcze po dolaniu płynu.

[ Dodano: Pią Lut 01, 2013 11:29 ]
Doba Panowie. Kupiłem płyn, autko się chłodzi, więc napiszcie jak prawidłowo go dolewać żeby czegoś nie spaprać? :)
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 12:38   

jak wcześniej pisaliśmy - zimny silnik i nalej pomiędzy max a min - proste :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 12:40   

jest jeszcze jedna kwestia o której pomyślałem dopiero teraz :/
płynu nie ma w zbiorniczku więc nie wiem jaki kolor powinien być. Kupiłem niebieski. Co może się stać jeżeli w układzie jest inny?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 12:49   

Najpierw sprawdź czy nie masz któregoś z tych objawów.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Potem zlej cały płyn i wlej do układu nowy i porządnie odpowietrz. :wink:
http://www.roverki.pl/tec...ch-serii-k.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 16:58   

dzięki za podpowiedzi. W takim razie dziś już się nie wyrobię z tym ale jutro będę działał od rana i napiszę jak efekty :)

[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 15:58 ]
Tak więc przedstawiam moje marne efekty wymiany płynu. Po jego spuszczeniu męczyłem się 2 godziny z odkręceniem śruby odpowietrzającej, aż w końcu poległem. Dostałem rade żeby poluzować opaskę na wężu i jak zacznie wyciekać płyn to dokręcić. Zalałem płynem, zakręciłem opaskę, odpaliłem auto. Temperatura w połowie wskaźnika, ze zbiorniczka(odkręconego) wywala płyn, wentylator się nie załączył, mimo że auto chodziło ponad 20 minut. Węże miękkie i gorące... i nie wiem co dalej. Chyba pozostaje mi oddać go w fachowe ręce. Nie mam pojęcia co mogę zrobić. Jakieś rady, uwagi?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:14   

Michal_cov napisał/a:
ze zbiorniczka(odkręconego)

Robi się to na zakręconym korku.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:34   

no ok, jak zgasiłem silnik to płyn zszedł praktycznie do minimum. powinienem teraz dolać do max i powinno być ok?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:36   

Dolej, zakręć korek, odpal, niech zacznie się nagrzewać, wsiądź i przejedz się kawałek.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:37   

i na co mam potem zwrócić uwagę? ile litrów powinno wejść tak w ogóle? miałem 5 litrową bańke i zostało może 2 litry
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:50   

Michal_cov napisał/a:
ile litrów powinno wejść tak w ogóle?

Do suchego układu wchodzi pewnie coś kolo 5 litrów.
Michal_cov napisał/a:
i na co mam potem zwrócić uwagę?

Czy jest ogrzewanie i czy wskazówka od temp jest na swoim miejscu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:36   

No i jestem. Wskazówka w połowie jak było przed wymianą płynu, ogrzewanie jest i to jeszcze lepsze niż przed, ale płyn w zbiorniczku ciagle na małym poziomie mimo że już wlałem wszystko.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:42   

To może gdzieś spierdziela. Obadaj dokładnie wszystkie miejsca.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Michal_cov 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 14



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 23:53   

sprawdzałem, nic nie ucieka. Troche wyleciało jak miałem odkręcony korek. ehh tak to jest jak się coś robi pierwszy raz :/ nie wiem czy zostawić tak jak jest czy dać to do fachowca żeby zrobił od początku do końca.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 22:41 ]
dzięki Panowie. Dolałem płynu do max i trzyma poziom, ogrzewanie jest i wszystko cacy :)

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 22:53 ]
aa i bym zapomniał. Nie wiem jak z wentylatorem, czy się załącza. Idzie to jakoś sprawdzić na sucho? Ale skoro temperatura nie skacze do czerwonego to chyba znakiem tego że działa? ;>
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 05, 2013 15:50   

Możesz sprawdzić tylko czy jego obwód jest sprawny. Odłącz wtyczkę o czujnika temp. i odpal auto, wentylator powinien się załączyć.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] zbiorniczek wyrownawczy wymiana
koszele Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Paź 23, 2012 08:58
koszele
Brak nowych postów [r45] Wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy
bodzio191 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Gru 15, 2010 09:50
bodzio191
Brak nowych postów [R400] Zbiorniczek wyrównawczy. Czy będzie pasował do mojego
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lis 02, 2014 11:07
fredii
Brak nowych postów [Rover 45] zbiornik wyrównawczy wywala płyn
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Mar 19, 2017 11:40
bociannielot
Brak nowych postów [R 45] jak najłatwiej zdemontować zbiorniczek spryskiwaczy?
przemuss852 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 05, 2012 23:11
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink