Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Hamulce mikoda + bosh
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Hamulce mikoda + bosh
Autor Wiadomość
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



  Wysłany: Czw Maj 03, 2012 23:25   [R45] Hamulce mikoda + bosh
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam.
Panowie ostatnio zakupiłem taki zestaw hebli na przód mikoda + klocki bosh.
Po przejechaniu 1,5tys km przy hamowaniu kierownica zaczyna szarpać.
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły? Hamowałem delikatnie w żadną kałużę też nie wjechałem. Jutro jadę na wymianę opon może jakiś odważnik odpadł.
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 03, 2012 23:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 07:07   

neo88 napisał/a:
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły?
Możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Ja obstawiałbym, że coś nie tak było z ich założeniem, np. źle oczyszczona piasta. Jeżeli między piastę a tarczę dostanie się jakiś "syf" to tarcza będzie już nierówno osadzona i wtedy będzie szarpać przy hamowaniu. Jak masz możliwość, to zmierz bicie tarcz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 07:14   

neo88, sprawdź końcówki drążków kierowniczych (gumy) oraz przede wszystkim gumy drążków redukcyjnych w przedniej belce jeżeli w 45 coś takiego występuje, nowe tarcze wywołują duże siły na stare gumy, one odpowiadają za sztywność przód tył, przy hamowaniu bije wtedy.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 07:38   

neo88, sprawdź co Ci koledzy poradzili bo ja już ponad 30 tys na mikodach GT zrobiłem i nic nie bije
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 20:55   

Ja mam mikody zwykłe tyle że wentylowane.

[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 20:55 ]
Mechanior twierdzi że problem jest w zawieszeniu lub w oponach maja tyle lat co roverek i coś mi się wydaję że nie są juz takie okragłe.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 11:03   

opony badzo ważna rzecz, nawet marka opony. Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać. a opony i jedne i drugie świeże bo toyo miały 3 lata a teraz michelin 2011r
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 11:45   

Kozik napisał/a:
Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać.

No nie wiem Kozik, ja toyo kilkuletnie właśnie oddałem teściowi nic nie bije, ja na nich jeździłem - też nic nie czułem, opony mają albo 4 albo 6 lat. Naprawdę bez zarzutu się sprawują :smile: .
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Nie Cze 10, 2012 12:21   

Dzisiaj zaczeło dodatkowo szarpac przy hamowaniu do przodu.


Panowie zauważyłem ze ta guma chyba nadaje się do wymiany? Co myślicie?



[ Dodano: Nie Cze 10, 2012 12:21 ]
up
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 13:26   

neo88, jest to guma stabilizatora z tego co widzę, niestety nie wiem czy na pewno ona może powodować bicie, ale na pewno go nie tłumi ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 10, 2012 13:30   

Kozik ma racje. To guma stabilizatora i z szarpaniem podczas hamowania nic wspólnego nie ma bo to element stały. Coś innego musi wprawiać w wibracje cały układ.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Pon Cze 11, 2012 12:24   

Kozik dzięki za odpowiedz.
Autem przejechałem przez rok 20 tys. km.
Po zakupie auta wszystko ok później bicie kierownicy, przetoczone tarcze po 1 tys km znów bicie, teraz nowe tarcze i znów bicie. Zamierzam ściągnąć koło wrzucić 1 i sprawdzić co się dzieje, wyczyścić dokładnie piastę. W najgorszym przypadku może piasta być krzywa.
Wrzucę zdjęcia z moich prac. Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi.

[ Dodano: Pon Cze 11, 2012 12:24 ]
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 15:37   

neo88 napisał/a:
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.

Zapiekły się po prostu. Musisz zrobić dobrą dźwignię i odkręcisz.

Może warto wybrać się do jakiegoś zakładu który sprawdziłby bicie tarczy i piasty. Dobry fachowiec zrobi to spokojnie w godzinę a będziesz miał pewność czy to tutaj tkwi problem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 16:17   

A może to po prostu felgi sie pokrzywiły, zamień felgi z tyłu na przód i zobacz co sie stanie, na pewno wykluczysz jedną możliwość.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 20:35   

kwestia wyważania też jest dość ciekawa trzeba patrzeć wulkanizatorowi na ręce ;) , można wyważyć z różną dokładnością, z tego co widziałem na wyważarkach są 3-4 dokładności 2,5,10 czasami 15, testowałem to u siebie, jeśli wyważałem na 10 to albo się udawało wyważyć albo nie, przy 5 praktycznie zawsze jest ok, przy dokładności 2 strasznie się trzeba nacudować żeby wyważyć ale wtedy zawsze jest idealnie.
Przy dokładności 10 czy 15 nawet "kwadratowe" koła da radę wyważyć ;)
Może masz zwyczajnie koła niewyważone? bo wulkanizatorzy jak widzą że koło jest krzywe albo dużo odważników zdjęli to dla świętego spokoju wyważają na tej mniejszej dokładności bo twierdzą że człowiek z kwadratowymi kołami nie jeździ szybko i nie wyczuje jakby coś było nie tak.
Jeszcze jedno przy niskim ciśnieniu w kołach (1,8-2,2) może nie bić ale przy wyższym (2,5-2,9) może bić.
Na twardszym zawieszeniu szybciej się wyczuwa wibracje niż na miękkim.

neo88 napisał/a:
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.


a łączenie tarczy z piastą wyczyszczone dokładnie przed założeniem tarczy?

a felgi to jakie felgi? otwór centrujący jest taki jak trzeba?

przepraszam jeśli się powtarzam albo zadaję pytania na które już padły odpowiedzi ale ostatnio zakręcony jestem
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:30   

Kozik napisał/a:
a łączenie tarczy z piastą wyczyszczone dokładnie przed założeniem tarczy?

a felgi to jakie felgi? otwór centrujący jest taki jak trzeba?


Nie wiem czy czyszczona piasta mechanik zakładał, felgi ori rover 15'.
Panowie dziękuję za odpowiedzi !

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 23:30 ]
Tarcze biją mocno sprawdziłem. Auto na klockach wrzuciłem 1 i tarcze biją lewa słabiej prawa bardziej !
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 05:57   

neo88 napisał/a:
Tarcze biją mocno sprawdziłem. Auto na klockach wrzuciłem 1 i tarcze biją lewa słabiej prawa bardziej !
Zatem musisz zmierzyć bicie tarcz, a następnie bicie piast, aby określić czy to piasty, czy tarcze są do niczego. Jeżeli będzie krzywa piasta to po zmianie tarcz znowu pokrzywi Ci tarcze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 09:54   

Nie wiem od czego pokrzywiłyby się piasty? Podobno MIKODY bez nacięć i nawiertów lubią się krzywić. Mech odda tarcze do reklamacji. Potrzebuję tarcze na zamianę, czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:08   

neo88 napisał/a:
czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
:nie: Nie będą pasować.

neo88 napisał/a:
od czego pokrzywiłyby się piasty?
Np. nieumiejętna wymiana łożysk w kole. Piasty są dość cienkie więc nawet niezbyt mocne uderzenie może je pokrzywić. Ja u siebie maiłem właśnie krzywą piastę zaraz po wymianie łożyska w kole.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:17   

neo88 napisał/a:
Podobno MIKODY bez nacięć i nawiertów lubią się krzywić

nie strasz bo tydzień temu zakładałem :wink:
o nawiercanych też mówią, że lubią pękać
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:49   

szoso napisał/a:
nie strasz bo tydzień temu zakładałem :wink:
o nawiercanych też mówią, że lubią pękać

Napisz po 3 tyg jak się sprawują.
Podobno dużo zależy jakie klocki są dobrane do mikoda klocki ferodo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 420] Hamulce
maro_tcv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 29, 2011 15:29
tronsek
Brak nowych postów [400]Hamulce
ukasz0109 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Gru 15, 2011 20:11
ukasz0109
Brak nowych postów [R416 1,6b 95r]HAMULCE!
adamszuniewicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Kwi 22, 2011 08:19
adamszuniewicz
Brak nowych postów [r45] Hamulce, przeplywka itd.
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Pią Lut 25, 2011 12:36
szoso
Brak nowych postów [r45 2.0itd 03r] Hamulce i wąż od IC
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Paź 15, 2010 17:40
Chester



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink