Forum Klubu ROVERki.pl :: Grega Rover 400 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Wto Sty 20, 2015 20:02
Grega Rover 400 Turbo
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3495
Skąd: ze wschodu

Rover 400


  Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:01   Grega Rover 400 Turbo

Rover 400 Turbo

Krótko i na temat. R420Si 96 rok 165kkm z silnikiem z R620Ti 96 rok 144kkm.
Wielkie podziękowania dla Markzo który cały czas czuwał, doradzał, pomagał. DZIĘKI.

Silnik i skrzynia biegów:

-SWAP zrobiony u Kamila w Tarnawie Dolnej (dzięki za namiar Kozik)
-2.0T 200km (obecnie ok 160km)
-BOV Properfekt typ II
-MBC Properfekt
-Poliuretanowe łapy stabilizatorów silnika
-Nowe uszczelniacze wałków i wału, rozrząd, rolka, pasek wieloklinowy, uszczelki pokrywy zaworów
-Skrzynia biegów R420Si + torsen
-Nowe tulejki i mocowania wybieraków (poliamid i poliuretan)
-Podstawka filtra oleju pod czujniki i chłodnicę oleju (niedługo wleci chłodnica oleju)

Elektryka i elektronika:
-Akumulator w bagażniku
-Temperatura wody, oleju, ciśnienie oleju, woltomierz, doładowanie
-2xPP, 4xelektryczne szyby, lusterka, szyberdach, tempomat
-Wiązka oryginalna R420Si + częściowo R620Ti
-Komp R620Ti
-Świece i przewody WN NGK
-Przerobione chłodzenie, dwa wentylatory załączane z guzika
-Działa wszystko w co został wyposażony samochód

Hamulce i koła:
-Przód, dwutłoczkowe zaciski Honda ATR, tarcze 282mm QH i klocki Mintex
-Tył, jednotłoczkowe z Hondy Prelude, 280mm własnego projektu
-Przewody w stalowym oplocie Goodridge
-Zimówki stalowe 15'
-Letnie 16' 205/50/16, Kumho SPT i Yokohama A539
-Letnie torowe lekkie Enkei 15' obecnie 195/50/15 lecz mam już dwie sztuki 205/50/15

Zawieszenie:
-Całe zawieszenie w Poliuretanie 90-95Sha
-Amortyzatory z regulacją siły tłumienia Kayaba AGX
-Sprężyny H&R -35mm
-Przedni stabilizator 26mm
-Tylny stabilizator 22,5mm z mocowaniem i rozpórką wahaczy oraz mocowaniem stabilizatora własnego projektu
-Top Hats z tyłu
-Camber Kit z tyłu

Wnętrze:

-Seria w beżu
-Fotele kubełkowe z MG ZS
-Lampka podsufitki z oddzielnym podświetlaniem kierowcy i pasażera
-Dodatkowe przyciski podgrzewania lusterek, klimy, podgrzewanych siedzeń

Wygląd zewnętrzny:
-Stock

Samochód powstawał trochę czasu. Początkowo miało być 1.6T z Hondy w budzie R400 ale stwierdziłem że chcę coś innego, albo Rover albo nic :) Niestety po przejażdżkach ZS180 było mi za mało i padło na R400 z 2.0 Turbo.
W sierpniu 2012 kupiłem całego kompletnego, sprawnego R620Ti, w grudniu 2012 R420Si które było w agonii lecz dzięki Firq przetransportowaliśmy auto 500km na Swap do Tarnawy Dolnej. 12.12.12 silnik był już w komorze i auto było ogarnięte mechanicznie (na tym polegał zakres usługi SWAPu). Razem z Markzo i Elą ogarnęliśmy elektrykę tak że samochód został uruchomiony. 22.12.2012 byłem nim już w domu. Dr Marian 2.01.2013 zaprogramował kompa 620Ti z IMMO R420Si i samochód był już kompletny. Silnik pomimo że był na kopułce działa teraz na aparacie zapłonowym.
Od stycznia mozolnie ogarniałem elektrykę, zawieszenie, hamulce, wnętrze. Obecnie od kwietnia auto jeździ na doładowaniu ~0,45b.
I jeszcze spalanie :)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/548312.html
Fotki:
Sorry za ich jakość ale zły balans bieli miałem ustawiony :


Kilka fotek zrobionych przez kolegów OLO i Markzo


Można powiedzieć że zrealizowałem swój plan motoryzacyjny jaki miałem w głowie od dawna. Ogólnie ciężko powiedzieć dlaczego chciałem mieć takie 'coś' bo samochód ani nie wygląda, ani nie jest szybki na prostej i zakrętach. Ani się nim pościgać ani polansować :) Ot taka moja fanaberia :)
Oczywiście jakieś tam plany są, co z nich wyjdzie, zobaczymy.
Pozdrawiam :)
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pazdzioch. 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 151
Skąd: Klucze



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:14   

Pogratulować wkładu pracy :) Niby nie pozornie wyglądająca R400 a zaskoczy nie jednego :)
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:17   

Ładnie sie prezentuje no i najważniejsze, że jestes zadowolony ;)
_________________
Albo Rover albo nic ;)
Byl R 216 Gti-obecnie jest R 600 SDi
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4422
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:28   

Skąd bierzesz ciśnienie oleju? Jakieś gotowy kit?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3495
Skąd: ze wschodu

Rover 400


Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:32   

Ciśnienie i temperatura oleju z podkładki/adaptera pod filtr oleju.
Polecam tylko takie rozwiązanie bo jest najtańsze i najbardziej miarodajne. Można by było wiercić coś w bloku silnika/pompie oleju ale trafić na dobre miejsce jest ciężko a jakby coś się wysypało to wtedy problem.
_________________
R400 1.4 -> R620Ti -> R420Si -> R400 2.0 Turbo -> R200 Coupe ->
R200 Coupe Turbo & R800 Coupe Turbo
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8937
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:40   

No cóż mogę napisać. Wielkie gratki dla właściciela. :brawo:

PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody ?? Bo na fotce silnika nie widzę. :)
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Raptile 
Klubowicz





Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2692
Skąd: Warszawa

Rover 200


Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:44   

Greguś Ty Krejzolu ^^
_________________
"Jak Sie Nie Ma Co sie Lubi, To sie MODZI To co Ma "


Był: R200 Sdi ----> Mg Zs Mk2 2005[*]
Jest: Mg Zs mk2 2004 Vnt---->Swap 2.0 Turbo
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:53   

Gratulacje za wykonaną robotę. :brawa:
Szkoda tylko, że wnętrze nie jest szare a beżowe. Wtedy fotele od ZS-a lepiej by się komponowały.
greg-si napisał/a:
Ciśnienie i temperatura oleju z podkładki/adaptera pod filtr oleju.
Masz jakieś namiary na takie coś ?? To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4422
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 12:55   

Ale w tej podkładce były już czujniki?

Ogólnie chodzi o sam czujnik ciśnienia, bo poszukuje takowego i na razie znalazłem jakiś tam od AUDI.
 
 
 
DENIZOTAC 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 173
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 13:35   

Pięknie zrobione widać wkład Pracy ogromny ;)
Niech długo służy , Podobają mi się te aluski 16
Roverek Spoxik Widziałem w Real i teraz tył sedana podoba mi się bardziej od
hatchbacka.
Tak trzym , masz jeszcze jakieś Plany ?? ?
_________________
ROVEREK 416
http://forum.roverki.eu/v...p=786617#786617
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7070
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:11   

Cieszę się, że furka śmiga i jesteś zadowolony - to najwazniejsze ;) udało się coś pomóc hehe, fajnie było poznać na żywo ;)

Furak dopracowany, szybki i świetnie się prowadzący ;) mam nadzieję, że plany co do naszych turbo zabawek się spełnią i wyjdą całkiem szybkie wózki ;)

fotka 2x 2,0T16 :

kozacko leży!

leszczu napisał/a:
PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody Bo na fotce silnika nie widzę.

Jak jest miejsce ori czujnika temp. wody (przed termostatem ) to tam w tej aluminiowej podstawie jest zamontowany ;)

tronsek napisał/a:
Masz jakieś namiary na takie coś To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta

Tak, to uniwersalne adaptery z mtuning.pl ;)

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale w tej podkładce były już czujniki?

nie, podkładka pod filtr oleju ma tylko miejsca na nie.

ADI-mistrzu napisał/a:
Ogólnie chodzi o sam czujnik ciśnienia, bo poszukuje takowego i na razie znalazłem jakiś tam od AUDI.

jest masa uniwersalnych czujników, które można dokupić. Np: do zegara ciśnienia oleju Autogauge kosztuje on ok 3,5zł ;)

kilka fotek z walki z kabelkami, po ok 3h auto odpaliło i wyjechało o swoich siłach :D




No i najważniejsze, auto mechanicznie przygotował Kamil no i... nie ma lipy ;) chciałbym, żeby mój swap tak wyglądał :ok: Do tego dbałość Grega o szczegóły i pod maską auto robi wrażenie :ok: Jak dojdzie reszta zabawek i doładowanie 0,9b to będzie kosa, bo zawias i prowadzenie auta to po prostu REWELKA. Mój jest mocniejszy, ale skręca wyraźnie gorzej, jest co poprawiać i od kogo zgapić :D

Powodzenia Gregu ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4422
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:23   

:|
Możesz pokazać jakiś link do tego czujnika?
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7070
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:29   

http://www.poturbowani.pl...echaniczny.html

Gdzieś posiałem link do tego za 3,5zł, a tu masz dedykowany do zegarów AG. Dużo tego jest ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4422
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 14:31   

Mało szczelne to wyjście sygnałowe czujnika no ale... lepsze to niż nic :wink:
 
 
 
tuners 
Klubowicz





Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1267
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 18:11   

Gratki za robotę fajnie że coś takiego udało się sklecić, jedyna konsternacja że już troche leciwa buda ale oby posłużyła jak najdłużej. :-) .
_________________
Indywidualista

Nic co fabryka nie dała a czego bym nie zmienił nie jest mi obce ;D

Mój MG ZR -
Projekt „Чорнобиль” Czarnobyl 
 
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7617
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:06   

Gregi podaj linka na podstawki do filtra oleju bo unas jest gwint filtra oleju UNF 13/16"-16 :-|

Ten wskaznik Boost z Volt, Temp i ciśnieniem fajny jest ale pewnie kosztował majątek :P

Chyba już tez wiem gdzie u siebie manometry zainstaluje :razz:

Dobrze ze w konuc temat sie pojawil :D

Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 :?: jak to jest seria T16 ;-) Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka :?:

Co do reszty to masz dobrego smaka wiec autko full prof jest zrobione :mrgreen: Choć bylem przekonany ze sam to montujesz :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lysy_ 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 119
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:11   

Fajny projekt :)
 
 
 
tuners 
Klubowicz





Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1267
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:10   

Remi może dlatego co i u Ciebie xd turbina ogląda spaliny z wysokości blatu warsztatowego :-) .

Ae dobry sposób

-Siema co u Ciebie?
-A upchnełem do swojego roverka garetta 3071
-Jakim cudem go zmieściłeś?
-A wszedł bez problemów
-Jak z podłączeniem?
-Jakim znowu podłączeniem , wsadziłem do bagażnika i et voilà!
_________________
Indywidualista

Nic co fabryka nie dała a czego bym nie zmienił nie jest mi obce ;D

Mój MG ZR -
Projekt „Чорнобиль” Czarnobyl 
 
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7617
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:19   

tuners,



To T16 bez Turba to jest czy jak, przecież orig Turbo w tym było :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7070
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 22:18   

Remigiusz napisał/a:
Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 jak to jest seria T16 Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka

przecież pisze jak byk:
greg-si napisał/a:
Obecnie od kwietnia auto jeździ na doładowaniu ~0,45b.

czyli dokładnie połowa tego co pownno być.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink