Forum Klubu ROVERki.pl :: [FREELANDER] Blokowanie się kół na wstecznym, stukot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FREELANDER] Blokowanie się kół na wstecznym, stukot
Autor Wiadomość
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 15:38   [FREELANDER] Blokowanie się kół na wstecznym, stukot
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Przypadek taki że ostatnio przebili mi oponę z braku laku zostało mi poradzone żeby założyć opony z poprzedniego kompletu gdzie jedna z nich była na zapasie i tak na tylnejosi miałem dwie opony z wcześniejszego kompletu. Problem w tym że miały inny-niższy profil (stadardowe 195) z przodu zaś był komplet opon z profilem 205. Podczas jazdy coś zaczeło szumieć i samochód zaczął wibrować czasami to ustawało i dostawał tak jakby więcej mocy. Po pewnym czasie zaczeło coś wyć z przodu (dźwięk podobny jak przy cofaniu), potem przestało wyć i zaczęło strzelać co obrót koła, okazało się że nie mogę ruszyć do tyłu bo blokują się koła. Jeszcze nic nie rozkręcałem bo nie mam narazie warunków. Jakieś pomysły co mogło się stać?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 05, 2013 15:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 16:02   

Zamordowałeś sobie IRD. W tym aucie bezwzględnie muszą być 4 jednakowe opony a przynajmniej z jednakowymi wymiarami, choć ja miałem wymiary zgodne a innej firmy opony na osiach a i tak wyło. Jak maiłes nierówne to Visko bez przerwy sklejało i jechałeś z napedem 4x4 i siłą rozłożona 50:50 miedzy osiami co skutkuje zniszczeniem IRD.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 16:06   

ewentualnie jakaś lepsza opcja niż IRD może wystąpić, dodam że wszystko działa tłucze się i blokuje na biegu jak i na luzie oraz przy wyłączonym jak i włączonym silniku?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 18:23   

Jak jest tak jak piszesz to IRD i wiskoza do wymiany na bank.
Wiskoza pewnie sklejona całkowicie a nie zdziwię się jak z olejem z IRD wyleci kawałek metalu ze zmielonych trybów.
Bo tego prawdopodobnie zapiłeś też tylny dyferencjał.
Niestety ale czeka Ciebie pełna wymiana układu przeniesienia napędu.
W skrajnych sytuacjach w przypadku diesli TD4 dochodzi do tego uszkodzenie dwumasy na skutek stałego zwiększonego obciążenia układu.
Ty masz na szczęście benzynę więc co najwyżej mogło oberwać przeniesienie napędu na półośkę
Będziesz szczęściarzem jak się w 5000zł zamkniesz.
Dziwi mnie tylko że ludzie kupujący takie auta nic o nich nie wiedzą i nawet nie pofatygują się trochę poczytać.
Codziennie odpieram telefony od osób kupujących freelandery i nie mających o tym aucie podstawowego pojęcia - Ludzie na wygląd i rodzaj to można kiełbasę kupować a nie auta.
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 20:28   

A tutaj jednak zaskoczenie, spuściłem olej z dyfra czysty jak łza, kiedy zaczałem ruszać kołem na kanale to załważyłem z dyfer z tyłu lata jak szalony, w pewnym momencie wał i dyfer są pod bardzo dużym kątem. Tuleje z tyłu się rozleciały. Więc chyba to wina dyfra. Czy jest możliwość sprawdzenia go bez odkręcania, da się jakoś olej spuścić?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 20:41   

Jeśli jest tak jak piszesz t leć chłopie do kolektury bo masz choler... życiowego farta.
A co tu sprawdzać jak strzela to na bank coś jest zmielone.
Zrób test VCU ale to że będzie sklejone jest oczywiste.
Nie ma co się zastanawiać. Trzeba kupić zestaw naprawczy dyfra i nowe poduchy i działać w nadziei że tryby są całe - albo od razu szukać jak najmłodszego dyfra używki.
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 22:22   

Czyli do tego prawdopodobnie jeszcze Visco, jak je najlepiej ztestować, narazie opcja ze okręgiem i z sprzęgłem nie wchodzi w gre. Tutaj jakiś dziwny sposób znalzłem http://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 09:38   

To nie dziwny tylko normalny test Visko. Jak chcesz tanio i dobrze zregeneruj visko za 600pln na Allegro jest fachowiec http://allegro.pl/wiskoza...288765081.html. Ja i tak obstawiam ze ci IRD poleciało bo miałem rozwalony (zmielony) dyfer i klejace Visko i nie było tego co piszesz jedynie wycie i w końcowym efekcie przyblokowujące sie koło z tyłu, miałem tez zwalone poduchy dyfra i wytłuczone tuleje i poza zjechaniem opon na gładko po boku nie było efektów ubocznych. Spuść olej z IRD i sprawdź bo na moje tam jest problem

[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 09:38 ]
Dyfra bym nie naprawiał tylko kupił używany (tak zrobiłem i za 500 pln miałem dyfer z 2006r)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 14:10   

Właśnie odkręciłem z ciekawości w oczekiwaniu na klucze denko od dyfra, jest troszkę opiłków na śrubach w oleju brak jakich kolwiek oznak przemielenia, tryby na pierwszy rzut oka nie wyglądają na zmielone. Może to któreś łożysko się rozleciało, odgłosy blokowania słychać tak jakby z przodu dyfra.
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 06, 2013 14:59   

Tak sobie czytam to "story" i wzrusza mnie ta historia... jak można było samodzielnie rozwalić auto :mur:

Cudów bym nie oczekiwał po objawach które wypisałeś... dyfer przekrzywia ci zapewne dlatego że VC jest sklejone i nie puszcza przez co tył "walczy z przodem"

Jak ci się chce to rozbierz flanszę i wałek ataku - ale nie wiem co by musiało się stać aby cokolwiek tam się blokowało i raczej jak już coś to wylazło by bokiem rozwalając obudowę dyfra...
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 21:14   

Kolejny dzień przyniósł kolejne informacje, dyfer jest cały po odkręceniu wału nic nie stuka i nie blokuje. Z przodu też przestało blokować jednak słychać lekki stukot co jakiś czas nie ważne które koło się obraca.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 21:23   

i wszystko jasne, IRD jest trup
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 06, 2013 22:43   

Echhhhh cycki opadają do kolan. Ile jeszcze takich historii będę musiał czytać zanim luzie zaczną czytać o autach które posiadają.
Kurcze jest tyle portali n temat tego modelu, książki serwisowe nawet Rave ogólnodostępne i żeby w tak banalny sposób załatwić sobie auto i narobić kosztów na kilka tysi.
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 07, 2013 10:02   

Dużo będziesz czytał... bo marki niby w kraju zachodnie, ale podejście dalej jak w PRL do dużego fiata :roll:
Ale za ten wyczyn to jakaś nagroda powinna być :shock:
 
 
pater90 



Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 10:14   

Z wyczynu nie jestem dumny, choć trochę dziwne że tak szybko to poszło bo nie przejechałem nawet 150 km. Stawiacie że to napewno IRD tylko że nie ma tam śladów żadnych opiłków więc trochę do dziwne. Spróbuję to dziś rozkręcić i zajrzeć do środka.
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 07, 2013 10:25   

Na pewno Visco jest złomem... to układ reagujący na różnice prędkości obrotowych wałów ( czyli w normalnych warunkach np poślizg kół) Zakładając różne koła na osie spowodowałeś taką różnicę na stałe i z nią jechałeś zapewne z przelotową prędkością...

VC było nie pierwszej świeżości więc bankowo tego nie przeżyło, podejrzewam że pociągnęło za sobą IRD (wałek flanszy albo dyferencjał)
IRD jest elementem który odbiera napęd ze skrzyni biegów i rozdziela go pomiędzy koła więc skoro ci stuka to nie ma już nic innego.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Cze 07, 2013 12:02   

Poza tym opiłków nie ma bo zęby są za duże by się przykleić. Za słaby magnes.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 11:57
robag
Brak nowych postów [Freelander] Freelander i otwieranie tylnych drzwi
Derwer Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Pią Maj 23, 2008 00:26
ppawlow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink