Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] problem zaraz po uruchomieniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] problem zaraz po uruchomieniu
Autor Wiadomość
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 17:38   [R25] problem zaraz po uruchomieniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

to 2 mój problem ale pisze go w innym temacie.

Wsiadam do auta, uruchamiam go, a tu nagle nierówna praca silnika ( obroty stoją w miejscu tak jak by było wszystko OK ),wrzucam 1 bieg i jazda! a tu.. ? zero przyśpiechy podczas wciśnięcia gazu i nawet wskazówka obrotów się nie podniosła - stoi dalej w tym samym miejscu! kulał się tak jak był by na biegu ale bez gazu. więc zjechałem na pobocze, przy gazowałem mu, i 2 próba... tym razem poszedł normalnie. Czasami bywa ze ta sytuacja z ruszaniem powtarza się 2 razy. Potem auto działa bez zarzutów. Dopiero zaś po dłuższym postoju problem wraca.
Ten problem męczy mnie od wczoraj.
Nie wiem czy to coś będzie miało wspólnego z tym olejem na skrzyni co opisałem w innym temacie...

Kupiłem auto i po 4 tygodniach już mnie meczy :evil:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 22, 2011 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:12   

Może warto wymienić świece. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:14   

hmmm, ale czy problemów by nie podczas jazdy? np. nie równa praca silnika, skaczące obroty?
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:26   

Drwal85 napisał/a:
hmmm, ale czy problemów by nie podczas jazdy? np. nie równa praca silnika, skaczące obroty?

No właśnie nie miałem takich problemów, a miałem kłopoty z pierwszym rozruchem silnika, nierówna praca, później odpalał bez problemów. W Niedzielę zmieniłem świece(były w agonalnym stanie)i jak do tej pory usterka ustąpiła :ok:
_________________
Andrzej
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:29   

on mi odpala bez problemu, za pierwszym strzałem :) ale po odpaleniu występuje nie równa praca tak jak by nie chodził na jakiś cylinder :)
Nawet jak było mroźno w nocy to za pierwszym strzałem poszedł.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 18:38   

Standardowo sprawdź układ zapłonowy: świece, kable i cewki. W wilgotną pogodę usterki układu zapłonowego tak się mogą objawiać.

Drwal85 napisał/a:
Kupiłem auto i po 4 tygodniach już mnie meczy

Nie przesadzaj. Nówki z salonu nie kupiłeś. Zawsze parę złotych trzeba na początku zainwestować... :wink:
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 19:33   

heheh i nówki czasami padają hehe ;) ok jutro wymienię świece i kable.

[ Dodano: Wto Lis 22, 2011 19:02 ]
a jeszcze jedno, ostatnio pisałem z problemem LPG i okazała się sonda do wymiany. Wymienili mi ją i błąd już nie wyskakiwał. Ale autko jeździło przez 2 dni bez problemów.
Sonda by mogła takie rzeczy robić?

[ Dodano: Wto Lis 22, 2011 19:33 ]
Byłem teraz w aucie, stał jakieś 1,5 gdz. Po uruchomieniu zaś obroty około 800 i nie równa praca silnika. Podczas tego delikatnie wcisnąłem gaz, ale naprawdę delikatnie! to obroty spadały do 200 +\- i wszystkie lampki przygasały!, jak puściłem pedał gazu to obroty zaś do 800 i dalej nie równa praca. Tak kilka razy. potem mu de-płem mocniej, przydusiło go, ale jakoś puściło i autko szlo już normalnie! Po tym fakcie można włonczać i wyłączać bez problemu dopóki zaś postoi jakiś czas.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 19:43   

Cytat:
Sonda by mogła takie rzeczy robić?

Raczej to nie jej wina. Moim zdaniem masz problemy z układem zapłonowym. Kup świece i kable NGK. Kable możesz wstępnie sprawdzić na obecność przebić spryskując je wodą (weź pojemniczek po płynie do mycia szyb i nalej do niego wody) na włączonym silniku i w całkowitej ciemności. Jeśli pojawią się jakieś iskierki, to kable do wymiany. W samochodzie z LPG, układ zapłonowy musi być w idealnym stanie. Wydasz teraz te 200 PLN i będziesz miał spokój.
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 19:47   

Powiedz mi ile tych kabli wchodzi 4? bo są tam chyba jakieś cewki prawda? bo jeszcze pod pokrywę nie zaglądałem :) muszę ją zdjąć najpierw.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:06   

Kable: 4 szt
Cewki: 2 szt
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:11   

Jutro kupię zestaw z NGK ( kable i świece ) myślę że w 250 zł się zmieszczę :)
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 22:19   

a ja na Twoim miejscu sprawdziłbym czujnik temperatury ten dla ECU. Bo wyglada na to, że problem pojawia się na zimnym silniku. Obroty rzędu 800 rpm i szarpanie oraz nierówna praca wskazują na brak ssania. I co za tym idzie po dodaniu gazu auto zwyczajnie się dławi, ponieważ źle dobiera mieszankę paliwowo-powietrzną i dlatego spada do 200 rpm. Pewnie gdy popracuje 5-10 min i trochę się zagrzeje będziesz mógł normalnie dodać gazu i auto się nie zadławi. Sprawdź to.
Poniżej masz link do strony z odpowiednimi wartościami dla czujnika. Wystarczy zwykły "biedronkowy" multimetr. Odpinamy wtyczke od czujnika, ustawiamy mult. na Ohm-y i sprawdzamy oporność między dwoma pinami. Z resztą tam wszystko jest opisane. Jeśli nie posiadasz multimetru zrób test tak jak napisałem wyżej. Odpal auto, daj mu popracować 7 min i dodaj gazu, sprawdź czy będzie się dławić.

http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 00:32   

może to być czujnik temp. do ECU w drugiej kolejności może to być czujnik temp w kolektorze ssącym
jak masz możliwość podłączyć do pc KTS Bosch np. najlepiej Testbook T4 (serwisowy rovera) i zobacz błedy i jaka temp. silnika CI pokaże komputer,bo możesz mieć zła mieszankę, albo może sonda jest uszkodzona na pc jak włączysz sobie odpowiednie wykresy to zobaczysz prace czujników
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 07:11   

Drwal85,
W świetle nowych faktów (niskie obroty po uruchomieniu silnika), proponuje tak jak Koledzy, kupić nowy czujnik temperatury. Koszt jego jest niewielki, a może przynieść poprawę. Wstrzymaj się na razie z zakupem kabli (chyba, że masz nadmiar gotówki :mrgreen: ).
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 16:59   

świece wsadzone, kable zamówione. Na razie nie ma poprawy. jak uruchomię rano obroty to ssanie się włączy i po chwili spadnie do 800 - 900 +\- Teraz jest już objaw nawet jak przejadę trasę z 15 km i wyłączę auto, postoi tylko z 10/15 min i uruchomię auto, to zaś te objawy.
Denerwuje mnie to, bo jak wyjeżdżam z parkingu i włączam się do ruchu, to nie umiem pitnąc przed żadnym autem, bo na odcinku 60m mi muli. Potem śmiga jak tralala. :shock:

[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 16:59 ]
Sprawdziłem jeszcze jak jest ciemno, czy nie mam dyskoteki na tych 2 kablach i cewkach. nic nie widać.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 20:01   

Ewentualnie jeszcze któryś z czujników jest ubity i auto na początku próbuje odbierać z niego informacje a gdy okazuje się że nie odpowiadają one rzeczywistości lub w ogole ich nie ma to komputer przerzuca się na zaprogramowane wartości i auto przestaje mulić. Jednak chwile to trwa. A jak spalanie? Jest w normie? JA proponuje jak wyżej napsialem sprawdzić czujnik ECU, jesli okaze się ze jest dobry to miernik w dłonie i tzreba wszystkie czujniki za koleją sprawdzać. Innej opcji nie ma, z samych objawów bez żadnego sprawdzenia chociażby multmetrem nie za bardzo można dać trafną diagnoze. A to ssanie przez ile jest? Bo jeśli dosłownie 2-3 sekundy po odpaleniu, to nie jest żadne ssanie, tylko komputer jakby do odpalenia zwieksza sobie dawke i po chwili schodzi do odpowiednich obrotów.
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 20:56   

tak ssanie trwa jakieś góra 10 sek. potem spada i zaczyna nierówna pracować, w tedy wiem że jak mu dam lekko gazu to obroty mu spadają, i jak chce jechać to nie idzie praktycznie. Tak jak wyżej opisywałem.
Jeszcze tylko jutro te kable wsadzę.

Jeszcze jedno, jak poszedłem sprawdzić te kable i podczas tej nierównej pracy silnika psikałem wodą na kable i cewki to tak jak by pogłębiło tą nierówną pracę. Ale iskierek nie było widać.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 21:08   

być może cewka ma przebicie i dlatego taki objaw. No ale 10-cio sekundowe ssanie no to raczej nie ssanie, a przynajmniej to nie jest jego poprawna praca xd Jak sprawdzisz czujnik ECU będziemy wszystko wiedzieć.
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 09:44   

Ja z tego jestem tępy poza tym nie mam miernika i nie mam gdzie tego zrobić hehe na dworze zamarznę. Jednak wskoczę do mechanika niech się tym zajmą hehhehe
Dzięki za pomoc chłopaki.


Ludziki ostatnio mi gazownicy wymienili sondę tą pierwszą bo wywalało mi błąd P0170, po wymianie znikł. Ale 2 dni później zaczęły się dziać te szopki. Poszedłem dziś z rana do auta i odłączyłem tą sondę - iiiii podczas 2 uruchomień ten problem nie wystąpił. teraz zaś podpiąłem i zobaczę tak za 1 gdz. potem wam napisze!.
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Sob Cze 29, 2013 13:16   

Witam. Po pół roku bezawaryjnej jazdy coś zaczęło trapić mojego Rovera.
Wsiadam wczoraj do samochodu odpalam a silnikiem trzęsie i nie chce wchodzić na obroty, do tego czuć zapach paliwa...Myślę sobie świece albo kable. Podmieniłem świece(jedna była czarna) kable cewki i było troszkę lepiej. Dziś odpalam rano i du...Znowu to samo i do tego bardzo intensywyny zapach paliwa...
Dorzucam filmik jak kopci:

http://www.youtube.com/watch?v=C_JGrgvMwS4
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r] silnik gaśnie zaraz po uruchomieniu
Bublus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Cze 02, 2010 19:57
Vesper416
Brak nowych postów [R200 SDi] Ładowanie alternatora zaraz po uruchomieniu
Raptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Lut 15, 2012 09:48
lucas202
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Po uruchomieniu silnik krztusi się
shirokaba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lip 22, 2010 10:16
borsi
Brak nowych postów [r25] Silnik gaśnie po uruchomieniu wycieraczki
pavelj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 22, 2014 18:46
RAKU_44
Brak nowych postów [r25] Check engine po uruchomieniu wycieraczki tylnej i spry
pavelj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Lis 16, 2013 23:57
Ukor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink