Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] czujniki temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] czujniki temperatury
Autor Wiadomość
Masar 



Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 11
Skąd: Opole



  Wysłany: Sob Lip 06, 2013 17:25   [R200] czujniki temperatury
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam,
Miałem problem z wentylatorem chłodnicy (nie chciał się uruchomić) i wskaźnikiem temperatury na desce (wariował, w końcu nawet nie chciał się podnieść o milimetr)
Mechanik wymienił oba czujniki (brązowy i czarny). Wentylator wznowił współprace, ale wskaźnik podnosi się troszeczkę nie wchodząc nawet na skalę...
Proszę o jakieś sugestie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 06, 2013 17:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 06, 2013 22:07   

Brązowy czujnik (MEK100060 lub 1.830.248) jest na komputer
Czarny (YCB100370 lub nowsza wersja niebieska YCB100420 na dole kolanka) wskazuje temperaturę na deskę.
Masz może wiedzę jakie czujniki zamontował mechanik ?
Jeśli czujniki są dobre może być problem z masą na karoserię lub samym wskaźnikiem.
A jak z temperaturą silnika ? Nagrzewa się prawidłowo ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Masar 



Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 11
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 09:30   

Mechanik wymienił brązowy czujnik 1.830.248 oraz niebieski YCB100420 na czarny 1.830..272 - pytanie czy ten drugi jest na pewno odpowiedni do R200 ??

Na oko wszystko jest OK. (temperatura itp) ale brakuje wskazania na desce...

Dzisiaj wymienimy ten czarny 1.830..272 na stary niebieski i zobaczymy
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 09:43   

Ten 1.830.272 nie jest odpowiedni. Nie ma zamiennika oryginału niestety.
 
 
 
Masar 



Dołączył: 07 Sie 2004
Posty: 11
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lip 08, 2013 09:55   

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Pozostaje zakup oryginału za 99 PLN
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 12:34   

Czujnik na komputer + wentylator (brązowy)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT sensor) brązowy
dostarcza sygnał, który umożliwia określenie temperatury silnika, gdy czujnik ulegnie awarii podawane są wartości zastępcze z czujnika oleju silnikowego.
Nie jest to widoczne dla kierowcy ale zapisują się informacjo o błędzie.
do numeru VIN 522572 MEK100060
od numeru VIN 522573 MEK100170
Numery OE
EPS: 1.830.248
FAE: 33595
JAGUAR: LHE 1600AA
KW: 530 248
LAND ROVER: MEK100060L
ROVER: GTR206
ROVER: MEK100060
SAGEM: 70415A
Gwint M12x1,5
Są identyczne między VVC i MPI
Moment dokręcenia czujnika 6 Nm.
Uszczelka MDY100080. lub zwykła,
miedziana lub aluminiowa o średnicy wew. 12 mm.

Temp Resistance Voltage
0 4.8k-6.6k 4.00-4.50
10 4.0k 3.75-4.00
20 2.2k-2.8k 3.00-3.50
30 1.3k 3.25
40 1.0k-1.2k 2.50-3.00
50 1.0k 2.50
60 800 2.00-2.50
80 270-380 1.00-1.30
110 ------ 0.5



Czujnik na zegary (czarny) YCB100370 lub nowy (niebieski) YCB100420
zamienników brak.

142 Ohm 56 ° C brak ruchu wskaźnika
49-98 Ohm 65-85 ° C ok. 1/3 skali
24,6 - 32,1 Ohm 100-110 ° C ok. 1/2 skali
16,9 Ohm 125 ° C czerwone pole
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 08, 2013 16:31   

JA osobiście nie bawiłbym się w kupowanie oryginału tylko szukania jak najtaniej używki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Ma-Pi 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:03   czujniki temperatury

Witam, ja mam następujący problem. Mój Rover przywiesza obroty przy 3000 obr.min, czasem w czasie jazdy jak jadę np 2000 obr.min i wcisnę sprzęgło to obroty idą do 2500 obr.min. Jest także odczuwalny spadek mocy na GAZIE. Wymieniałem sondę lambda i bez zmian bo wydawało mi się na stagu od gazu że nie działa lub działa nieprawidłowo. Wymieniłem także czujnik ciśnienia kolektora i też nic się nie zmieniło, ale zaznaczam ale po odłączeniu czujnika temperatury na wskaźnik w kabinie wszystko jest OK i jak by problem nie istniał nawet autko ożywa i odzyskuje moc i pędzi jak szalone na gazie lecz nie pokazuje mi temperatury. Pytanie czy komputer także odczytuje jakieś dane z tego czujnika ze może być on uszkodzony? Czujnik po podłączeniu podnosi wskazówkę do idealnych wskazań na desce ale wydawało mi się ze temperatura ogrzewania ustawiona na 12 stą. nie dawała ciepła a po odłączeniu czujnika leci w miarę ciepłe powietrze. oczywiście rover 1.4. 16V i pali 10L gazu kiedyś palił mniej. Na benzynie nie odczuwam różnicy prócz tego że dużo pali a tak z 12 do 15 L.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 15:39   

Czujnik o który pytasz wskazuje tylko i wyłącznie temperaturę płynu chłodzącego. Nic więcej. Wkazania tego czujnika widzisz na zegarach. Nie może on mieć wpływu na nic innego dlatego dziwi mnie że masz odczucia że lepiej się zbiera i jest cieplej.
Komputer zbiera wskazania z drugiego czujnika który znajduje się na tym samym króćcu wodnym. Sprawdź połączenie tego czujnika, wtyczkę, styki, przewód.
Auto odpala bez problemu ? Zaraz po uruchomieniu nie włącza się wentylator chłodnicy ?
Jeśli chodzi o wieszające się obroty to bardziej stawiam na czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy) samą przepustnicę lub na silniczek krokowy.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Ma-Pi 




Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Czw Sty 15, 2015 20:09   czujnik temperatury

chmmm potencjometr TPS był zamieniany i działo się tak samo, podmieniane przepustnice itp. Byłem na diagnostyce z samochodem i kolega podpinał go pod komputer BOSCH gdzie diagnozowali karetki pogotowia i nie tylko i nie było błędów w moim roverku. były za to problemy z identyfikacją komputera ale coś tam działało czyli odczyty tem , sondy, napięcia ładowania. Dzieje mi się tak od 2 lat. może pojadę na inny komputer może coś wykaże. dobra nie było tematu.
 
 
 
Duch23 



Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 13



Wysłany: Sob Mar 07, 2015 11:45   

Może ja podepnę się pod ten problem a mianowicie dziewczyna zauważyła po ostatniej jeździe iż wskaźnik temperatury zaczął wariować wskazując raz na zero raz na max. Zajrzałem pod maskę i zauważyłem iż brakuje płyny w zbiorniczku chłodniczym dolałem (wszystkie płyny zmieniane były pół roku temu) i wyruszyłem na jazdę po kilku minutach gdy silnik się rozgrzał faktycznie temperatura trochę wzrosła powiedzmy była na 3/4 skali gdzie zawsze jest w połowie jechałem dość wolno ok 50-60 km postanowiłem trochę przy gazować i wtedy zauważyłem iż strzałka natychmiast wskoczyła na max trochę zwolniłem i znów opadła do poziomu 3/4 i tak było za każdym razem gdy skończyłem jazdę i zaparkowałem auto i wyłączyłem silnik wentylator dalej chodził na max obrotach tak przez minutę (w życiu tak nie było) gdy zajrzałem pod maskę zauważyłem iż płynu chłodniczego praktycznie nie było i zaczęło trochę czuć spalenizną nie zauważyłem aby coś ciekło nie mam też możliwości nigdzie wjechać i zajrzeć dokładnie pod spód...pytanie do was poszła jakaś uszczelka dziura w chłodnicy?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 07, 2015 12:19   

Duch23 napisał/a:
pytanie do was poszła jakaś uszczelka dziura w chłodnicy?

To raczej pytanie do Ciebie.
szukaj białego nalotu po płynie, albo majonezu w oleju.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 07, 2015 12:21   

Przy HGF'ie raczej tak szybko nie ubywa. Uszczelka kolektora ssącego albo jak mówisz coś z chłodnicą. Do sprawdzenia trójniki, węże, cybanty, pompa wody, korek zbiorniczka płynu chłodniczego. Szukaj wycieku i sprawdź czy nie zwiększył się poziom oleju. Jeśli tak to masz HGF.
Ani waż się jeździć, bo przegrzejesz silnik.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200]Czujniki temperatury
SIMON Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Lis 27, 2011 14:31
SIMON
Brak nowych postów [ R200 97r 1.4 16V ] Czujniki temperatury
RADEK88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Sro Maj 13, 2015 18:05
demon0045
Brak nowych postów [MG ZR 160] Czujniki ciśnienia i temperatury oleju?
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Lut 28, 2020 15:26
nanab
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R220 D, 98r] Czujniki temperatury lub zaślepki do chłodnicy
alexandrus26 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 28, 2009 20:21
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink