Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Zmiana układu wydechowego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Zmiana układu wydechowego.
Autor Wiadomość
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 19:09   [R214] Zmiana układu wydechowego.

Jak posiadacze wiedzą, ten tłumik środkowy jest strasznie poskręcany i wisi. Do tego u mnie wygląda, jakby blisko mu było do dziurawienia. Więc chciałbym to wymienić i poprawić. Ktoś może podzieliłby się pomysłem, jak to możliwe najbardziej wyprostować, przerobić? Może być i bardzo głośno ( przelot z kwasówki nawet ), tylko jak się za to zabrać i jakie koszta?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 11, 2013 19:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 19:40   

Spawanie 100-150zł godzina, materiał swoje kosztuje. Strzelając to od 1k zł w górę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 20:04   

Liczyłem, że może być drożej niż kupować oryginalny ale nie 800 złotych drożej. :roll:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 22:11   

Najdroższe w tej zabawie to tłumiki oraz spawanie, wiadomo, materiał kosztuje ale nie ma tragedii. Ogólnie widziałem że do civica htb wydech kosztuje 1250zł w kwasie na dwóch tłumikach. R200 gabarytowo jest podobny zatem pewnie byłoby podobnie. Ale wtedy wydech masz taki że przeżyje jeszcze wiele lat :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 09:13   

Te kwasówki to zwykłe puste rury?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 10:28   

To jest stal kwasoodporna :) nie ma szans zeby zardzewiala czy sie cos innego z nia stalo, przezyje rovera :D Jak zrobisz prosty wydech to podziel sie na forum, tez jestem ciekawy jak to bedzie jechalo i brzmialo :)
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:13   

Tak, to rura jak każda w środku pusta. Najdroższe w tym wszystkim są tłumiki i robota bo sama rura i kolanka to nie aż taki problem.
No ale zbierając to do kupy robi się ładna sumka.
A jak chcesz mieć jeszcze to jakoś przyzwoicie połączone żeby nie był to jeden wielki kawał rury to flansze, v-band...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 14:31   

Gdybym nie musiał kupować skrzyni to bym się nie bawił, po prostu bym kupił.

A tak popytam kolegę budowlańca, spawacza - może on mi naświetli po znajomości kosztorys ewentualny. Fajnie byłoby to wyprostować i ogarnąć jakoś znośniej, nawet jakby miał być nieziemski huk - dziś to w modzie chyba.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 15:57   

Dla mnie to gra nie warta świeczki. Przy seryjnym samochodzie nie ma to sensu. A za ewentualny zbyt duży hałas można się pożegnać z dowodem rejestracyjnym. ;)
 
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 18:16   

Ale jakbym chciał dodatkowo tłumić to jeszcze drożej.. Priorytet to wyprostować jak najbardziej te zawijasy aby nie miało co wisieć.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 23:00   

A czy to właśnie coś da? Wiadomo, im więcej tłumik wytnie tych wyższych dźwięków tym ładniej będzie autko brzmieć, a im większa przepustowość tym więcej KM uzyskasz przez samo "oddychanie" jednostki napędowej. Ale czy w 8 lub 16 zaworach na 1.4 różnica będzie warta całego tego zamieszania?
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Pon Maj 13, 2013 19:21   

Ja chcę wyprostować ten układ, aby nie był taki pozawijany i nie wisiał. To jest główny cel, aby był twardy i zawieszony dobrze - bo mam dość niskie auto. :)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 13, 2013 20:49   

MD napisał/a:
a im większa przepustowość tym więcej KM uzyskasz przez samo "oddychanie" jednostki napędowej.

niekoniecznie:) w silnikach turbo to ma sens, w wolnossacych moze nawet spasc moc, na pewno bedzie lepiej jechal w gornym zakresie obrotow, ale dol moze byc tragiczny
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 25, 2013 19:06   

Witam. By pozbyć się środkowego tłumika wystarczy zamontować rurę środkową od od R220 TD. Średnica 2'' i brak wystającego tłumika. Ja tak zrobiłem. Jedynie do 214 flansza może nie pasować, bo jest inny katalizator. U dobrego tłumikarza można sobie przymierzyć i pooglądać. A i cena jest rozsądna - ok100zł.
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 14:11   

Yyy.. Miałem strasznie "zechlany" cały wydech i pojechałem do majstra co się zajmuje właśnie tegoż o to sprawa. W każdym bądź razie, z oryginału został tylko kolektor, kawałek skarpetki i końcowy tłumik. Katalizator został usunięty jak i środkowy tłumik, jest tylko strumienica za skarpetka, głośność auto się nie zmieniła, tylko jak się mu da po obrotach to taki metaliczny, hmm całkiem przyjemny warkot się wydobywa, także mogę powiedzieć ze jest przelot o oryginalnej średnicy. Nie ma żadnych złączek dupek czy czegoś tam, wszystko całością pospawane. koszt to 3 bomby. Do tego mam stożek założony, auto lepiej idzie od dołu. Ostatni test z jakimś przypadkowym accordem 1.8, no chłop wąchał mój spalony olej xD Ogólnie mówiąc nie żałuje tego i wszystko ma sens, nawet w 1.4 16 v :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tuning układu wydechowego
Gość Tuning mechaniczny 72 Czw Kwi 23, 2009 16:03
dobryziom
Brak nowych postów [R 214 Si] projekt układu wydechowego
Zibski Tuning mechaniczny 7 Wto Lip 27, 2010 14:54
Bocian_s
Brak nowych postów [R45 1.8] Drobna modyfikacja układu wydechowego
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 5 Nie Sty 12, 2014 09:32
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R 200] zmiana zmiana spręzyn w zawiasie MGZR`
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 8 Sro Cze 16, 2010 20:54
Krzysi3k
Brak nowych postów Montaż palca do wałka wydechowego VVC
rafalrz1989 Tuning mechaniczny 8 Nie Maj 19, 2013 11:54
rafalrz1989



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink