Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 416 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 416 Turbo
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lip 25, 2013 21:17   

Cytat:
A zareaguje na pewno na dmuchnięcie z turbiny ulubioną żółtą lampką


to auto chyba jej nie ma
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 25, 2013 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 09:12   

W kompie masz czujnik podciśnienia, a nie nadciśnienia. Wszystkie odczyty z map-sensoru będą wiec błędne.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 09:43   

można by się posiłkować mapsensorem z Ti...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 10:19   

Rino napisał/a:
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T

Przy oryginalnym kompie jak założyłem wydajniejsze wtryski to auto oczywiście pracowało nawet równo, ale silnik dostawał cały czas za bogata mieszankę.
Wiec myślę ze nie jest do końca ok. Podstawa w tym silniku przy modyfikacjach jest zmiana kompa. Bo na oryginalnym nic nie wydusisz. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 10:28   

leszczu napisał/a:
Przy oryginalnym kompie jak założyłem wydajniejsze wtryski to auto oczywiście pracowało nawet równo, ale silnik dostawał cały czas za bogata mieszankę.

niekoniecznie, zależy do jakich czasów są wstanie zejść wtryski, możliwe, że wszystko jest ok - bo przy złej mieszance (ubogiej/bogatej) równo by na bank nie chodził ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 10:37   

Markzo napisał/a:
leszczu napisał/a:
Przy oryginalnym kompie jak założyłem wydajniejsze wtryski to auto oczywiście pracowało nawet równo, ale silnik dostawał cały czas za bogata mieszankę.

niekoniecznie, zależy do jakich czasów są wstanie zejść wtryski, możliwe, że wszystko jest ok - bo przy złej mieszance (ubogiej/bogatej) równo by na bank nie chodził ;)

Może wtrysk ma znaczenie, ale wiem co pisze. Milem takie przygody po przekładce głowicy i doszło do tego że musiałem i tak wymienić na oryginalny komp z 16V.
W załączniku masz fotkę mojej świecy po pracy na wydajniejszych wtryskach przy kompie który jest dostosowany na pracy przy mniej wydajnych wtryskach. Chyba potwierdzisz że auto było zalewane ?? A silnik naprawdę nawet równo pracował. Mam gdzieś nawet filmiki na kompie. :)
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 11:42   

Ja doskonale rozumiem co masz na myśli ;) jednak nikt nie stosował takich wtrysków w tym silniku i komputerze, dlatego nie możemy wiedzieć na pewno co i jak ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 11:26   

Nie wiem dokładnie jak sterowany jest silnik w k-serii.
Jednak wiem jak wygląda sprawa z t-serią.
Miałem u siebie w turbo kompa z wersji bez doładowania. Póki nie wstawało turbo było ok, samochód pracował normalnie. Do ok 2,5k obr było spoko jednak później zaczynało się szarpanie. Więcej jak 3k obr nie pociągnąłem na tym kompie bo szkoda coś uwalić. Doładowanie wtedy było niecałe 0,5b. Zatem wiem że soft turbo w t-serii nie da się zrobić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 28, 2013 22:46   

Nie ukrywam że kwestia wysterowania wszystkiego na czymś typu ecu master trochę mnie zmartwiła, bo znacznie podniesie to koszty przeróbki i w będzie praktycznie nierealne żeby zmieścić się w tysiaku...

muszę pomyśleć co z tym zrobić... :(

tym czasem trzeba się wziąć za dalszą robotę...

mocowanie chłodnicy przespawane i chłodnica jest już na środku.

pierwsze przymiarki IC.








Powstawanie flanszy do wydechu:





CDN...
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
bioly 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 226
Skąd: Wierzawice

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 29, 2013 09:18   

JAk juz masz taki dostep to moze tak dla lepszego wygladu to mozna by bylo tam wypucowac co nieco.
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 13:22   

bioly napisał/a:
JAk juz masz taki dostep to moze tak dla lepszego wygladu to mozna by bylo tam wypucowac co nieco.


Spokojnie, jak skoncze ciecie, szlifowanie, spawanie i dziesiatki przymiarek to bedzie wypucowanne. Na razie nie ma sensu.
Jak juz pisalem uzywam auta na codzien wiec za kazdym razem musze zdejmowac zderzak, chlodnice, eentylator, wydech, a po skonczonej robocie skladam wszystko do kupy
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 29, 2013 13:34   

IC będzie za chłodnicą?
Strasznie blisko turbo wyjdzie przewód od wody. Widzę trochę wyciąłeś pasa przedniego, ale nie martw się, ja więcej wywaliłem :D
Wiesz, to że T-seria nie radziła sobie z doładowaniem nie oznacza że tak też będzie w przypadku k-serii.
Wyjdzie w praniu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 15:32   

Nie no jak? ... Przed chlodnica, inaczej to nie mialo by sensu... :)
W sumie to za.duzo.wycialem bo zmienila sie koncepcja.
Szystko bedzie bliskko siebie bo bardzo ciasno sie zrobi... Bede musial to jakos poizolowac.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 29, 2013 23:17   

W 1.4 jest full miejsca :D
U mnie IC opiera się na zderzaku (lekko podcięty), z drugiej strony na chłodnicy, chłodnica natomiast ma wiatrak 2mm od kanałów wodnych a wiatrak a bardziej jego silnik jest pomiędzy alternatorem i turbo. Drugi wiatrak wywaliłem po tym jak wyciął mi dziurę w chłodnicy poprzez turbo które wpychało go podczas dużych obciążeń.
Z tym że u mnie rdzeń IC ma grubość ok. 100mm.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:07   

Nie rzucasz słów na wiatr! brawo :D będę śledził temat ;)

Co do flanszy, nie lepiej było dać z rovera turbo? odrazu byś downpipe miał ;) fajnie to wygląda ;)

Jeszcze mi takie coś przyszło do łba... a jakby go ogarnąć na kompie z 1,8T? z rovera 75?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 14:14   

Jak dojdzie wentylator i orurowanie dolotu to będzie bardzo ciasno, myślę że to kwestia innego kolektora niż w t serii. Jak się wentylator zacznie topic to pomyślę nad innym, albo przeniosę chłodnice przed pas przedni.

To niej jest turbina z R75 więc flansza by nie pasowała, ale spokojnie to nie problem




przerobiony spływ oleju:




Co do kompa z 75t to nie wiem jak by to chciało startować czy nie byłoby problemu z odpaleniem, nie wiem w ogóle czy grało by to z wiazką od 1.6 itd. W sumie to jak będę zmuszony do zakupu jakiejś świnki to zamiast kupować kompa i immo za 300zł to wolałbym ecu mastera albo ecu cheater i zyskac mozliwosć strojenia.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
Ostatnio zmieniony przez Rino Wto Lip 30, 2013 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 14:22   

ja nie mówie o 75, tylko od Tserii :D bo tam tez siedzi T25 ;) masz racje, 3ym się ecumastera, ma przedewszystkim dobry support u producenta ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 20:48   

Mały update...

z kosztów to doszedł wentylator (15zł) i opaski metalowe (28zł)

postępy prac:

zrobiony spływ do miski
smarowanie turbiny
chłodzenie turbiny
dostosowany wentylator z renault 19
wyspawany dolot (piękny to on nie jest ale robi co ma robić)
podłączone VG, BOV i boost


Dzisiaj poskładałem wszystko do kupy i przejechałem się.

doładowanie ustawione na 0,3
tak na szybko miernikiem sprawdziłem że raczej nie uniknę ecumastera, ale podjadę do znajomych na AVR i będzie wiadomo.

przejechałem się kawałek bo nie mogłem sobie odpuścić :)

Turbina wstaje tak ok 3,5 - 4 tys myślałem że będzie troche wcześniej, ale z drugiej strony to nie deasel, a spalin z 1.6 potrzeba troche więcej niż w 620 ti żeby rozbujać T25. Co myślicie?

Powiem tylko tyle że skoro na niewystrojonym 0.3 tak chodzi to na 0.5 będzie bardzo Ciekawie :)

muszę poprawić rurkę odprowadzającą olej z turbo bo nie dospawałem gdzieś i cieknie, brakuje mi jeszcze kawałka wydechu, mocowanie IC, a później to już zabawa w testy i ewentualne strojenie.

kilka fotek:



















_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 21:17   

Kolego na jakie wyniki odnośnie mocy i momentu liczysz ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 21:18   

GRATKI!!!! super, że działa. Pamiętaj, że spływ z turbo jest grawitacyjny i najlepiej jak będzie 100% w pionie :) po fotkach mi się bardzo podoba, oby motor wytrzymał :) turbo wstaje oki, jak podkręcisz boosta powinna być miło :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke Tuning mechaniczny 24 Czw Cze 17, 2010 09:37
dobryziom
Brak nowych postów L Seria Rover 200 Sdi 105km Wydech,ic,turbo
Chakus Tuning mechaniczny 8 Sro Sie 30, 2017 20:47
Remigiusz
Brak nowych postów 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe) Turbo Kit
Gość Tuning mechaniczny 3 Pią Gru 19, 2008 22:47
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink