Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 416 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 416 Turbo
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 18:14   

Rino sprawdzi wytrzymałość r65 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 07, 2013 18:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 07, 2013 18:56   

Nie zapominajmy założeń jakie były na początku. Skrzynia to zbędny wydatek.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 20:02   

Cytat:
Skrzynia to zbędny wydatek.


Jak padnie to będzie konieczny:P
Ale na razie masz rację nie ma co sobie tym głowy zawracać.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Sie 07, 2013 22:52   

leszczu napisał/a:

Podobno da rade założyć pg1 zamiast r65. Ja tu widzę tylko inne sprzęgło. Być może tez inne kolo zamachowego.


Nie być może tylko na pewno. Ciekawe jakby upchnęli tarczę 215mm na małym kole. :razz:
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 11:15   

Jeżeli ilość zebów na kole się zgadza to koło od 1.8 i PG1, do tego wieksze sprzęgło i można modzić dalej.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 13:56   

Dobra już wiem co trzeba.
Potrzeba sprzęgła wraz z zamachem do PG1. Następnie trzeba też rozrusznik, i półosie.
Nie jestem pewien co do cięgna skrzyni biegów oraz poduszki skrzyni biegów. Tutaj powinni wypowiedzieć się ci którzy robili swapa od 1.1 do 1.6 na 1.8 albo 2.0d albo 2.0T16 ;]
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 08, 2013 14:32   

greg-si napisał/a:
Rino napisał/a:
To swietnie bo ustrzeliłem w nocy na allegro SMT6 za 189zł :)

http://www.racingforum.pl/SMT-6-t112114.html
;)



Kurde, przepłaciłem 9 zł... ;)

Jeśli PG1 to to samo co siedzi w r620ti to nie wiem czy to dobry pomysł wyło to i padały łożyska, poza torsenem mie widzę żadnych plusów.
Na razie nie przewiduje wymiany skrzyni, jak padnie to pewnie wleci ponownie taka sama.
Obecnie żeby zmieścić się w budżecie muszę kupić MBC za max 58zł  ale za to świnka jest już w cenie, czego nie zakładałem na początku.

Niestety turbina sama nie przestała cieknąć :) więc musze wymienić ten oring, plastikowa osłona wentylatora nie wytrzymała próby temperatury.

Fabryczny komp roverowy radzi sobie wzorowo z doładowaniem (oczywiście nie pisze tego w kwestii AFR bo tego nie wiem), odpala normalnie, wkręca się i pracuje bez żadnych problemów. Nie ma żadnych szarpnięć, przymuleń ani innych dziwnych zachowń. Moim zdaniem jeśli egt byłoby w normie to spokojnie obyłoby się bez strojenia.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 08, 2013 18:06   

Rino napisał/a:
Fabryczny komp roverowy radzi sobie wzorowo z doładowaniem (oczywiście nie pisze tego w kwestii AFR bo tego nie wiem), odpala normalnie, wkręca się i pracuje bez żadnych problemów. Nie ma żadnych szarpnięć, przymuleń ani innych dziwnych zachowń. Moim zdaniem jeśli egt byłoby w normie to spokojnie obyłoby się bez strojenia.

Tylko właśnie ciekawe jakie doładowanie toleruje ten komp bo mi na 0,4-0,5b w kompie z 2.0Si nie szło jechać więcej niż 3k obr. No chyba że na podciśnieniu cały czas ale to już nie jazda.
Dobrze by było właśnie poznać te podstawowe parametry by dowiedzieć się czy coś nie spłynie lada chwila lub się rozleci. Auto musiało normalnie odpalać, trzymać obroty bo to wszystko dzieje się na podciśnieniu.
Weź nagraj jakiś filmik, nawet sandałem jak to w tym momencie jedzie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 11:31   

Przyjrzałem się nieco 1.8T w R75 tam wszystkie węże wchodzące do kolektora ssącego mają zaworki zwrotne więc wydaje mi się, że przydało by się je pozakładać.

Nawet wąż łączący pokrywę głowicy z kolektorem ssącym ma swój zawór zwrotny.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 12:22   

Każde turbo tak ma, inaczej ciśnienie generowane przez turbo by poszło wszędzie gdzie nie trzeba :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 12:29   

Rino, a Ty zastosowałeś u siebie zaworki?
Wie ktos czy ten MAP sensor z 1.8T jest inny niż w przypadku wersji wolnossącej?
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 15:07   

ale o których dokładnie wężach mówimy?
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 15:53   

za przepustnicą :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 16:49   

No ten map sensor ma oznaczenie MHK101040, a powyżej tego numeru jest na nim napis TURBO i występuje tylko w 75T i ZTT także domniemam że czym się różni skoro we wszystkich innych wersjach jest MHK100820.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 17:05   

różni się zapewne zakresem pracy - nadciśnienie. Do tego w komputerze też na pewno jest napisana mapa do pracy w nadciśnieniu ( przy doładowaniu). Pytanie jak u kolegi to zareaguje, bo dał większe wtryski więc komputer jeśli nie wejdzie w tryb awaryjny to powinien podlać ile się da...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 17:34   

W przypadku kompa 1.8 a 1.8 turbo różnica jest w środku, o ile dobrze pamiętam w tubro są 2 scalaki więcej. Jeżeli chcecie to pstryknę fotki bebechów obydwu komputerków.
Moje 1.8 na kompie od turbo jechało tylko do 3kprm i to przy delikatnym operowaniu gazem bo trochę za mocno i ała prawie urywało głowę, znaczy się silnik przestawał ciągnąć.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 09, 2013 18:50   

Rino napisał/a:
ale o których dokładnie wężach mówimy?

Ja sugeruję sprawdzić szczelność całego układu, wyjdzie gdzie mogą być potrzebne zaworki, można też zasugerować się np. tym jak jest w 2.0Si a jak w 2.0Ti lub 1.8 NA i 1.8 Turbo.
Zapewne będą to pochłaniacz oparów paliwa, serwo.
U mnie ostatnio wyszło sporo ciekawych rzeczy przy sprawdzeniu szczelności.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 12, 2013 14:32   

greg-si napisał/a:
Rino napisał/a:
ale o których dokładnie wężach mówimy?

Ja sugeruję sprawdzić szczelność całego układu, wyjdzie gdzie mogą być potrzebne zaworki, można też zasugerować się np. tym jak jest w 2.0Si a jak w 2.0Ti lub 1.8 NA i 1.8 Turbo.
Zapewne będą to pochłaniacz oparów paliwa, serwo.
U mnie ostatnio wyszło sporo ciekawych rzeczy przy sprawdzeniu szczelności.


Z tymi przewodami to chyba macie racje, wydaje mi sie ze juz wiem czeku turbina puszcza olej. Jak cicnienie oleju idzie na wejscie , a a turbina dmucha do kolektora i przez odme do skrzyni korbowej to wpycha olej przez splyw do turbiny. Silą żeczy splyw nie dzialal tak jak powinien, a cisnienie w turbinie wywalalo olej kazda mozliwa dziura... To by tez wyjasnialo czemu nowa uszczepka misy puszcza olej...
Im dalej ide tym mam wrazenie ze mniej wiem... :)
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 14:47   

powinieś mieć zaworki na:
-serwie,
-pochłaniaczu par paliwa,
-odma pokrywy zaworów (w 2,0t fabrycznie są 2 wyjscia, pierwsze ma zaworek i jest wpięte w dolot, a drugie bez zaworka przed turbo, domyślam się, że ten zaworek ma na celu blokowanie powietrza z kolektora przed ładowaniem się w pokrywę. Też bym Ci coś takiego polecał :) )
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 12, 2013 19:35   

Markzo napisał/a:
powinieś mieć zaworki na:
-serwie,
-pochłaniaczu par paliwa,
-odma pokrywy zaworów (w 2,0t fabrycznie są 2 wyjscia, pierwsze ma zaworek i jest wpięte w dolot, a drugie bez zaworka przed turbo, domyślam się, że ten zaworek ma na celu blokowanie powietrza z kolektora przed ładowaniem się w pokrywę. Też bym Ci coś takiego polecał :) )

w 1,8T jest zaworek tak jak u nas a w n/a go nie ma. Tutaj musisz coś kupić i wpiac się w ten zygzakowaty przewód tak aby ciśnienie z kolektora nie leciało pod pokrywę. U siebie to sprawdziłem w ostatnich dniach.
Działaj działaj bo to są pierdoly a samochod ewidentnie lepiej jedzie i turbo szybciej wstaje na szczelnym dolocie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke Tuning mechaniczny 24 Czw Cze 17, 2010 09:37
dobryziom
Brak nowych postów L Seria Rover 200 Sdi 105km Wydech,ic,turbo
Chakus Tuning mechaniczny 8 Sro Sie 30, 2017 20:47
Remigiusz
Brak nowych postów 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe) Turbo Kit
Gość Tuning mechaniczny 3 Pią Gru 19, 2008 22:47
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink