Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] Większy filtr oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] Większy filtr oleju
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:29   [L-series] Większy filtr oleju

Witam,

Z tego co wiem originale filtry Rovera w Dieslu były wyższe niż te aftermarketowe. Zmieniałem w październiku olej i niby dostałem filtr OP 580/2



Lecz nie Filtrona tylko jakieś Optima OP 827024



Co ciekawe ten filtr jest ok jakieś 2cm wyższy niż ten OP 580/2 :mrgreen: Bylem jeszcze raz w tym serwisie co mi go sprzedali ale mówią ze już ich nie maja :neutral:

Poszukałem w katalogach i znalazłem dobry zamiennik do koparek lub ciągników i kosztuje o polowe mniej niz OP 580/2 a jest dwa razy prawie wyższy :wink:

OP 647/3



Takie jutro będę montował bo nie mieli na stanie akurat :wink: Myślę ze z 1litr więcej oleju wejdzie.

Bo po wymianie na tego z Optima na Filtrona weszło już o pol litry mniej :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:34   

:hm: A czemu to ma służyć ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:37   

No zebys ino Remi gdzies go nie zgubił ino ,bedzie wystawał nizej niz micha

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:37 ]
tronsek napisał/a:
:hm: A czemu to ma służyć ??

wieksza powieszchnia do zafajdania , :)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:40   

Większą powierzchnia filtrująca, tańszy filtr i więcej oleju w obiegu :wink: Zobaczymy wsadzę go na probe ale nie powinno az tyle poza miche wystawać.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:42   

Myślałem, ze po tylu latach na forum już nic mnie nie zdziwi, a jednak :rotfl:

Skąd wiesz, ze większa powierzchnia? To, ze pucha wieksza nie znaczy, ze wkład filtrujacy wiekszy. Poniżej ciekawe foto z testu filtrów oleju pokazuje powierzchnie wkładu w zalezności od producenta.

_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:47   

Jeszcze nie wiem jak rozetnę filtr to wam powiem gdzie jest więcej :wink: Filtr ok 14zl kosztuje :P

Mi głownie chodziło o to ze więcej oleju wejdzie :wink:

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:47 ]
Pływak, Ten test czytałem kiedyś i znam to foto :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 16:48   

To może zrób jakąs miskę customowa na 10l? :lol: A tak poważnie po wymianie na ten wynalazek z koparki to sparwdz sobie czy ciśnienie oleju będzie ok.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 17:54   

Pływak napisał/a:
To może zrób jakąs miskę customowa na 10l? :lol: A tak poważnie po wymianie na ten wynalazek z koparki to sparwdz sobie czy ciśnienie oleju będzie ok.

o to nie musisz sie martwic pompy mimosrodowe maja duza wydajnosc :P
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 19:37   

Remigiusz napisał/a:
Jeszcze nie wiem jak rozetnę filtr to wam powiem gdzie jest więcej :wink: Filtr ok 14zl kosztuje :P

Mi głownie chodziło o to ze więcej oleju wejdzie :wink:

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 16:47 ]
Pływak, Ten test czytałem kiedyś i znam to foto :wink:


Oj Remi, Remi... Chyba naprawde nie masz co z czasem robic ;) Ja jezdze na JC Premium za 11 zl po znizkach, co 20 tys wymieniam i jest dobrze :)
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 20:06   

kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów :D

Cytat:
Myślę ze z 1litr więcej oleju wejdzie.


Objętość małego filtrona to ~0,46l, a tego z koparki ~0,96l oczywiście są to objetości zewnętrzne na podstawie wymiarów wiec do środka obu wejdzie pewnie 2 razy mniej oleju niż ich objetość zewnętrzna, żebys się nie zdziwił jak różnica będzie rzędu 200ml-300ml :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 20:25   

Do pierwszej wystającej studzienki będzie miał więcej oleju ... później sytuacja ulegnie zmianie :D ... czego oczywiście nie życzę ;) :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 28, 2013 23:40   

Ja z kolei zamontowałem filtr mniejszy od oryginalnego żeby wepchnąć podkładkę na czujniki i żeby nie wystawał ponad miskę.
Najwyżej wymiany filtra będę robił co 5kkm a nie 10kkm ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:13   

Pływak napisał/a:
kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów :D

Jak tak Pływak chcesz sie czepiac to odpowiem ,kazda pompa ma zawor przelewowy ,(zwykle jest on na sprezynce) uniemozliwa on uzyskanie wyzszego cisnienia,mozna to korygowac wkrecajac srube regulacyjna (im tepsza sprezyna tym przy wyzszym cisnienienu nastepuje otwarcie)
A co do jej wydajnosci to wiadomo lepsza jest od tradycyjnych zebatych

A co do serii nic nie poradze ze seryjnie wszystko dławia , :lol:
Nie wiem czemu żes sie tak uparł tego wiekszego filtra (skoro na tak naprawde nie ma zadnej róznicy od danej wielkosci to wytłumacz dlaczego nie robia wszystkich na dana wielkosc,chyba nie kierujesz sie jedynie tym artykułem z AŚ :twisted: )
Chce wiekszy niech zakłada,zaszkodzic napewno nie powinno ,jedyne obawy to,że moze go zgubic innych minusów nie widze.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Pią Mar 29, 2013 00:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:36   

Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam, ze wg Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie i uszczelki pod głowicą takie "słabe" :P Ludzie na rożnych forach pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne ;)

U mnie co producent to inna wysokośc filtra i gdyby patrzec na sam wymiar to wychodzi na to, ze mahle/knecht > filtron > Mann czyli filtron lepszy od manna, a ja wlasnie montuje ten najdroższy i zarazem najmniejszy Manna który ma 53mm teoretycznie powinien być prawie 3 razy gorszy od tego z ciagnika :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:54   

Pływak napisał/a:
Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam

I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie

Pływak napisał/a:
Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie takie słabe :P

Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej ;)

Pływak napisał/a:
Ludzie pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra

No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar

Pływak napisał/a:
no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne ;)

przykładem moga byc nowe hyundai'e :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 01:05   

kadzaf napisał/a:

I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie

łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru :D

Pływak napisał/a:

Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej ;)

To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc? :D

Pływak napisał/a:

No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar

Są i tacy co nie zmianiają ani oleju ani filtra i tez uważają, że jest super i komu tu wierzyć? :lol: Co do miarodajności wskazań czujników to w nowszych silnikach na wskazaniach czujników opiera się cała praca jednostki napędowej u mnie przy ostrym łuku jak mocniej cisne momentalnie komp informuje o spadku cisnienia oleju.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 07:29   

Cytat:
łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru :D

Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe :mrgreen:
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii, :D
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos
wiecej )
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp) :D

Cytat:
To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc? :D

Lubisz dogryzac dyplomatycznie hehe ,no luz tez tak lubie :twisted:
Co do owego uszkodzenia to raczej przez nieszanowe a naturalne zmeczenie
ona poleciał (wysypała sie róznicówka a ze bebechy metalowe a obudowa alu
uległo to drugie ,stad takie spustoszenie ,tryby synchronizatory,wodziki,łozyska
wszystko nówencja :mrgreen: )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 07:45   

kadzaf napisał/a:

Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe :mrgreen:
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii, :D

Nie chcialem sie czepiac ale sam pocignoles temat :P

Cytat:
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos wiecej )

Zawsze lepsze to niz dysusja na zasadzie nie bo nie tak bo tak ;)

Cytat:
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,

Wiedze chcac niechcac zglebic musialem wlasnie na pierwszym semstrze studiow :D

Cytat:
z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp) :D

A ja nie wnikam w takie szczegoly u siebie dla mnie istotne jest aby to co kupuje bylo dedykowane do mojego auta i w 100% pasowalo. Wydanie nawet 10zl wiecej w skali rocznej to jest uj nie wydatek dla posiadacza auta dlatego tez osobiscie nie rozumiem sensu szukania i dobierania jakis tanszych filtrow od ciagnikow aby zoszczedzic pare zlotych ktore pozniej wydamy na wieksza ilosc oleju. Nie wiem tez co ma dac te kilkaset mililitrow oleju wiecej. Zdecydowanie zdrowze dla silnika bylo by kupic porzadny olej i porzadny filtr.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 09:12   

czemu nie kupić ori filtra mg rover?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 16:25   

Ok wiec większy filtr dziś siedzi :D Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju :mrgreen:

Rozebrałem ten OP580/2
Powierzchnie filtracyjna ma jakieś ~1465cm²







_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [K series] Adapter chłodniczki oleju
refleks Tuning mechaniczny 2 Wto Mar 19, 2013 22:28
brkzzz
Brak nowych postów [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
Jak ktos to ma to prosze pokazac :)
Remigiusz Tuning mechaniczny 43 Pon Kwi 11, 2016 23:18
rozpa
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink