Forum Klubu ROVERki.pl :: [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)

Jak ktos to ma to prosze pokazac :)
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

  Wysłany: Sro Lis 19, 2008 21:32   [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)

Witam, nie wiele moglem znaleźć na ten temat w forum :nook:
Chodzi mi o oil catch tank, bo mi kurcze tak brudzi już dolot ze az olej wycieka i przewody od Intercoolera tez juz po paru miesiącach nie wyglądają za czyste tylko są w oleju :shock:

Wiec znalazłem przez google wiele konstrukcji, bo kupować nie chce bo większość oferowanych ma bardzo małe średnice na zaczep węzy lu drogie jak piernik a sposób banalny. :grin:

A te waz od odpowietrzenia zaworów przy L-seri czyli R Diesel ma 19mm :ok:
A tych z otwartym systemem tez nie chce po podciśnienie jest ważne i ten wentyl od odmy ma jakaś swoja funkcje :cool:

Wiec ta strona mi dała największą inspiracje:
http://www.aaronreedbaker.com/oil.html

czyli cos takiego:


a tak wygląda mój koncept:


Zbiornik już kupiłem ;D :


Tutaj macie jeszcze kilka innych stron:
http://www.prelude-portal...108bbb68e816ebb

http://members.liwest.at/.../catchtank.html

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3956116

Jeszcze była gdzieś taka strona gdzie miał kolega po prostu butelkę 1l po oleju i wsadził do tego waz i tyle. :lol: Ale gdzieś mi link zaginą :(

Jeżeli macie może jakieś własno ręczne konstrukcie w Roverkach do pokażcie Oil Catch Tank`s :grin:

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 16:06 ]
Ok, dodaje swoje zdjęcia bo już zrobiłem i zamontowałem :mrgreen:







Niestety nikt na ten temat nie odpowiedział :sad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 19, 2008 21:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 23, 2009 15:26   

daj znać jak sie sprawuje :ok: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 12:06   

Prosze bardzo.Nie jest samodzielny ale podlaczenie jak najbardziej samodzielne :razz:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 13:00   

Dobra robota! :cool:

Ja zastosowałem o wiele prostsze rozwiązanie ale również działało:


Dwa kawałki węża zbrojonego, dwie obejmy i filtr paliwa z 5zł (wymiana co miesiąc-dwa) i działało bez zarzutu ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 24, 2009 13:47   

No to mi się podoba :wink:

Ja wybrałem ta opcje bez wracania żeby mi się już w cale nie zabrudzał kolektor dolotowy :mrgreen:

Ta opcje z filtrem paliwa tez miałem na myśli ale mnie nie przekonała bo trzeba nowe filtry kupować :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:43   

Nie wiem jak jest w L-serii ale u mnie z odpięta odmą silnik dziwnie pracował. Poza tym - wyparowania oleju są wysoce kancerogenne i lepiej aby je wracać do dopalenia (filtr zatrzyma cały syf) ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 13:19   

Filtr paliwa :ok: :mrgreen:
ja niestety nie bralem tego pod uwage bo przy przebiegach 4-5tys miesiecznie musial bym nawiazac kontakt z dobra hurtownia :mrgreen:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Czw Sty 27, 2011 23:23   

REMI55 U mnie w temacie napisałeś, że jeszcze tego nie zrobiłeś , a dwa to jak Ci się to sprawuje ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:01   

mathew, Nie ze nie robiłem tylko nie robiłem innego konceptu na catch-tanka :razz: No ja tego jak na razie już nie mam bo nie robiłem tego jeszcze w 45 :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 23:01 ]
Witam pojawił się nowy tani pomysł na bardzo dobry separator oleju.

Wielkie dzięki dla Raptile za podrzucenie pomysłu :wink:

Otóż ze pierwszym zbiorniczek był jak dla mnie za duży a teraz śmigam na "wezu pod auto" czyli bez odmy. Ale ze jednak czasem czuje opary w kabinie, oraz paruje mi auto na światłach, pomyślałem czemu nie wrócić z powrotem ale z ulepszeniem serii :wink:

Separator pochodzi od Lublina albo był również montowany w Land Rover 300. Jedyna różnica od Lublina jest rozbieralny i tańszy :razz:

Cały separator kosztuje 46zl i wygląda tak:




i tak w środku:


Dalszy plus jest taki ze ma dokładny rozmiar na węzę, oraz wyjście na syf który zostaje.

Pod niebieski O-Ring wpinamy waz idący od klawiatury , pod górny koniec waz do tej czarnej rury co prowadzi do Turbiny.

A na samy spodzie mocujemy mniejszy wężyk do jakiegoś zbiornika. Ważne jest to żeby było wszystko szczelne, bo w środku jest membrana która się zamyka jak Turbo za bardzo zasysa, tak jak w orig. odmie :wink:

Aha, i co jeszcze. Nigdy nie myjcie odmy Nitro :!: :!:
Niestety membran się potem rozpada.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:07   

Up
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 16:35   

Ok, jestem na etapie wymiany rury IC i pomyslalem, ze aby przezyla dluzej tzreba cos zrobic z oil catch tankiem, bo torche mi sie oleju zbiera, nei rzyga za mocno, ale przez dluzszy czas sie nazbeira i to wykonczy znow rure.

Prosze zatem o info , czy latacie na tej odmie ?

co podpinaliscie jako zbiornik lapiacy olej ?

czym sie rozni ten separator od naszej standardowej odmy - tylko wyjsciem na zbiornik ? moment otwierania i zamykania jest regulowany w ten sam sposob - praca membrany ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 17:05   

maniaq napisał/a:

moment otwierania i zamykania jest regulowany w ten sam sposob - praca membrany ?


Tak ;)

Ma lepsze właściwości separujące no i wyjscie na ścieki ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 12:41   

zamowione separatory :) teraz mam dylemat co za zbiornik zamontowac, bo w kmorze bedzie goraco i zwyklego plastiku sie boje. Myslalem o takiej metalowej buteleczce co powyzej byla.

Macie jakies miejscowki na to w R25/ZR-e ?

Tylko zastanawia mnie czy zrobic butelke na stale i rurke spustowa, czy moze butelke czyscic co jakies 2 miesiace ?

Kto latal i ma doswiadczenie ile u nas tego oleju sie zbiera w zbiorniczku. Na forum audi chlopak pisal ze u niego ok 50ml co 4 tankowania, wiec dramatu by nie bylo... czyszczenie to jakies 5 min na jedna sztuke , wiec przezyje, jezeli ma to pomoc, zeby dodlot byl suchy ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 00:44   

maniaq, Zależy w jakiej kondycji silnik :mrgreen: ALe ja pamietam z 220 ze mi co jakieś 10.000km to tak było może 50 do 100ml nie więcej wiec dużej butli nie trzeba będzie :wink: Ja tego nowego cuda jeszcze nie zainstalowałem bo brak czasu dla Rovera :neutral: Tez nie wiem co użyć na zbiorniczek spustowy :wink:

Ale chyba zrobię tak ze dam wężyka przezroczystego tak z 1m i na końcu kranik mały i tyle i będę to spuszczał do razu przy wymianie oleju :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 03, 2011 11:00   

Ja niezalezni od ilosci chialbym miec pojemnik,bo nie chce mi sie wierzyc , ze w wezyk bedzie spokojnie splywac, bo to musi splywac grawitacyjnie, a dwa, ze wezyk sam w sobie nawet na dlugosci metra ma mocno ograniczona pojemnosc ;) Ale uspokoiles mnie z ta iloscia oleju, wiec nie bede szalal, zobacze jak to u mnie bedzie ;)

[ Dodano: Pon Paź 03, 2011 11:00 ]
Ok, pogrzebalem wczoraj chwile...

Wyglada tak, ze zeby separator od lublina wszedl wogole w miejsce odmy, to musialem odciac metalowe mocowanie. Ale teraz - niebieski oring idzie w waz od gory silnika, a drugi kruciec wchodzi do przedwodu od gornego IC. I teraz kolejne problemy. Mocowanie na kroccu przy oringu ma krotka koncowke, wiec odcialem ogranicznik by moc nasunac dalej wezyk i dobrze opaska zacisnac. Zbiorniczek separatora siedzi dosc ciasjo pomiedzy innymi przewodami, dalem narazie kilkanasice cm przewodu przezroczystego, zeby zobaczyc wogole czy i ile bedzie tego oleju splywac, jezdze narazie krotkie dystanse, wiec nic mu sie nie powinno stac, bo bede kontrolowal sytuacje :)

Teraz pytania, bo nie jestem pewien polaczen czy dobrymi stronami polaczylem. Zrobie zdjecie jak to upchniete jest w komorze ;) to bedzie latwiej dyskutowac, bo zastnawiam sie czy ten separator moglby byc nieco wyzej ? latwiej byloby go zamocowac i dojsc do niego, a nie od dolu grzebac ... nie mam kanalu , wiec ciezko bedzie to robic, zwlaszcza zima :)

Dzis pierwsze jazdy testowe ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 03, 2011 12:21   

maniaq, Zamontować go możesz gdzie tobie pasuje nie musi być na samym dole może być tez gdzieś u góry nawet na ścianie grodziowej :wink: Tam gdzie będziesz miał dobry dostęp i miejsce na niego :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 11:09   

Wolalem zamontowac w ori miejscu, bo weze tak pasowaly, a sam nie mialem czasu dokupic wezaolejoodpornego. Narazie mam na koncu gruby waz zaslepiony jako zborniczek, po kilkuset km polecialo moze ze 2 krople ;) ale dziala , zobaczymy jak sie ulozy i ile w dolocie bedzie oleju :)

Dla chcacych zaadoptowac to do R25/MG ZR idt podpowiem, ze zeby sobie separator wisial w ori miejscu musimy odciac metalowa tulejke - mocowanie - ktore nam bedzie zbedne. Poniewaz koniec z niebieskim oringiem ma b krotki kruciec przez ogranicznik w ksztalcie ) na kruccu, to ten ogracznicznik odcialem :D waz wchodzi przez to dalej i mozna go lepiej skrecic - czuje sie pewniej teraz ;)

Drugi kruciec bez oringu jest nieco za dlugi do ZR-a bo sie pozniej puszka ciezko miesci i dotyka innych przewodow - najgorsze ze dotyka metalowej rury od gornej rury IC. Wiec skrocilem ten krociec o dlugosc ok 5 mm za garbem do zaciskania opasek :) wchodzi przez to glebiej separator i niczego nie dotyka tylko ladnie zamocowany jest na przewodach :D

zdjecia z kom O_o mam stara nokie i tryb macro w niej nie istnieje, ale mam nadzieje ze wyraznie opisalem co i jak ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 13:04   Nowy catch tank :D

maniaq, Trzeba się było moich fot powyzej posłużyć bo masakra nie dobrze mi się robi jak za długo się na nie patrze :mrgreen: Tak ten metalowy króciec przy niebieskim O-ringu trzeba będzie wyciąć bo mi tez to wadziło i dobrze waz nie najdzie :wink:

Ciekawe czy gdzieś istnieją węzę przezroczyste odporne na olej, takie by tam założył i by widział czy działa wszystko jak trzeba :wink:

[ Dodano: Pon Paź 24, 2011 23:55 ]
Musze jutro może foty porobić bo mam już ten separator założony z 2 tygodnie :roll: Dostęp mam bardzo łatwy bo mi wisi dosłownie nad silnikiem :wink:

[ Dodano: Wto Paź 25, 2011 13:03 ]
i tak to wygląda u mnie :wink:






Tutaj widać przezroczysty wężyk gdzie ma się olej zbierać :wink: Ale zauważyłem ze coś śruba nie siedzi na końcu mocno bo mam wyciek i nie zbieram mi się w wężyku :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 13:48   

dobrze widze ze wpiales sie wezem w standardowa odme >? :rotfl: nie pomyslalem nawet o tym :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 13:51   

maniaq, Tak dokładnie :wink: Najprostsze rozwiązanie żeby się podłączyć :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r ALL ] Oil Catch Tank ... co sadzicie .....
andrzejziom Tuning mechaniczny 12 Pią Lis 04, 2011 21:25
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Większy filtr oleju
Remigiusz Tuning mechaniczny 33 Czw Sie 15, 2013 21:52
Remigiusz
Brak nowych postów [K series] Adapter chłodniczki oleju
refleks Tuning mechaniczny 2 Wto Mar 19, 2013 22:28
brkzzz
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink