Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] brak ogrzewania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] brak ogrzewania
Autor Wiadomość
madmips
[Usunięty]






  Wysłany: Nie Lis 17, 2013 17:34   [r45] brak ogrzewania
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam,
zrobiło się chłodno i się wydało, że moja 45'ka nie grzeje, poczytałem trochę na forum i wydawało się, że może być to przyczyna zapowietrzonego układu chłodzenia. Nie doszukałem się jednak żadnych zaworków, więc zrobiłem to w ten sposób, że odkręciłem nakrętkę pojemniczka wyrównawczego i pościskałem troszkę wąż, bulgotało, bulgotało ale efektu żadnego nie dało. Zastanawiam się, gdzie może leżeć przyczyna. Silnik nagrzewa się tak do połowy wskaźnika, czy stoi, czy jedzie. Powietrze delikatnie z prawej strony jakby było letnie...

Czy może jest gdzieś odpowietrznik w układzie, którego nie zauważyłem, czy może to coś innego? Na chłopski rozum, wydaje mi się, że może to termostat zaciął się i jest otwarty cały czas, a woda w obiegu niedostatecznie się nagrzewa. Jednak czy na trasie 50km mimo wszystko nie powinno się ciepłe powietrze pojawić?

Jakieś pomysły, czy dać do warsztatu?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Lis 17, 2013 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 17, 2013 17:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Nie Lis 17, 2013 20:56   Re: [r45][diesel] brak ogrzewania

madmips napisał/a:
Czy może jest gdzieś odpowietrznik w układzie, którego nie zauważyłem, czy może to coś innego?


Mam podobny problem do twojego http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91121

Macie może schemat z RAVE układu chłodzenia w 2.0Di ?
Gdzie jest ten odpowietrznik?

I czy przewód dolny od chłodnicy na ciepłym silniku ma być zimny?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 18, 2013 08:14   

Diesel sie sam odpowietrza, pewnie czytales posty o benzynie. jesli Ci nie grzeje to sa 2 opcje:

1. zapchana (zasyfiona) nagrzewnica
2. zle dzialajacy/nie dzialajacy zaworek na wezu prowadzacym do nagrzewwnicy miedzy silnikiem a sciana grodziowa
 
 
 
madmips
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 18, 2013 08:52   

dzięki, sprawdzę obie opcje.
 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Pon Lis 18, 2013 10:47   

bizon napisał/a:
Diesel sie sam odpowietrza, pewnie czytales posty o benzynie. jesli Ci nie grzeje to sa 2 opcje:

1. zapchana (zasyfiona) nagrzewnica
2. zle dzialajacy/nie dzialajacy zaworek na wezu prowadzacym do nagrzewwnicy miedzy silnikiem a sciana grodziowa


U mnie jest tak podobnie, tyle, że na wysokich obrotach jest ciepło, jak się ciśnie po obrotach. Czy nawet to chwilowe grzanie wyklucza zaworek i nagrzewnice?
Bo powietrze ciepłe wtedy leci czyli nagrzewa się.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 19, 2013 08:41   

Rafal420Di napisał/a:
Czy nawet to chwilowe grzanie wyklucza zaworek i nagrzewnice?

Tak. bo jesli czasem leci cieplo to znaczy ze nagrzewnica i zaworek git. u ciebie pewnie pompa wody nie daje rady
 
 
 
Rafal420Di 




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 31



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 09:56   

dzieki bizon. może głupie pytanie zadam. W R420 2.0 Di 105KM pompa wody jest na rozrządzie?
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Wto Lis 19, 2013 21:07   

moze ktos wstawic zdjecie gdzie ten zaworek jest?
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 20, 2013 07:40   

Na ścianie grodziowej pod maską. Dochodzi do niego linka.
 
 
madmips
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 20, 2013 19:42   

To mam zagwostke. Węże wychodzace i wchodzace do nagrzewnicy sa cieple jak trzeba. Powietrze jednak leci chlodne.
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Lis 20, 2013 21:27   

a powiedzcie mi czy ten zaworek może tez mieć wpływ na to ze mój roverek długo sie rozgrzewa? Po przejechaniu 5km dopiero wskazówka sie rusza i z nawiewów leci letnie powietrze dopiero jak wskoczy na 90 stopni to leci ciepłe, dodam ze wlot w zderzaku i gril mam zaslepione :neutral: denerwująca jest to sprawa szczególnie przy minusowych temperaturach
 
 
FatMatic 




Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 08:23   

Witam Kierowniki,
W grudniu tamtego roku wymienilem termostat na nowy, chodzil jak trzeba, ale... nadchodzi ulubiona pogoda i kolejny problem, temperaturka po 5 km na wskazniku jest 90st (polowa wskaznika) a letnie powietrze wieje dopiero po 15 km i 2 minutowym postoju na wlaczonym silniku, dopiero po ok 20-25 km w aucie jest cieplo. Zakladamze termostat jest ok bo temperature dobrze wskazuje. Pasuje jakos wyeliminowac sople z nosa tej zimy.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 08:44   

Może po prostu nagrzewnica jest zapchana?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 09:19   

SDi/iDT i inne diesle też mają niestety w standardzie długie nagrzewanie się. W zimie, zeby klekot złapał pełną temperaturę nierzadko trzeba zrobić z 10 - 15km. Ja zwykle u siebie po pierwsze przysłaniam chłodnicę ( tylko silnika) .. po drugie pomaga osłona pod silnikiem bo miska olejowa nie jest dodatkowo chłodzona przepływającym powietrzem. A dodatkowo, żeby szybciej silnik się nagrzał zwykle na sam poczatek po odpaleniu całkiem wyłączam ogrzewanie. A włączam najwcześniej dopiero jak wskazówka się trochę ruszy.

SDi jak się już zagrzał, to u mnei przynajmniej spokojnie dało sie jechać nawet ostrą zimą bez kurtki, więc jeśli u Was pomimo prawidłowej temperatury silnika i na max ustawionym ogrzewaniu jest dalej zimno, to proponuję podjechać do zakąłdu od chłodnic i przepłukać nagrzewnicę. Znajomy daaawno temu robił taką operację właśnie w SDi i poprawa jakości ogrzewania była znaczna.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FatMatic 




Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 09:29   

Brt, ropniaki niby tak ale jak wymienilem termostat to szybciej mialem cieplo na pokladzie niz w Golfie 1.8 co bardo mnie dziwilo. Wiec dzisiaj temperaturka na maxa, korek w gore, i sciskanko wezykow, jak nic nie da to ogladne zaworek, a w ostatecznosci, plyn w kanalizacje i przepychabko nagrzewnicy
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 09:35   

Ludki wtedy kumplowi odpięli nagrzewnice z układu i podłączyli ją pod jakieś urządzenie z płynem odkamieniającym i tak z godzinę ten odkamieniacz krążył przez nagrzenwicę ... póxniej poskłądali auto, zalali płynem, odpowietrzyli i znacznie lepiej było ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FatMatic 




Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 09:43   

I ile zaplacil za taka zabawe? + plyn oczywiscie
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 09:56   

nie była to droga impreza wtedy ... mniej niż 100 PLN ... ale to jakieś 6 - 7 lat temu

Jak masz jakąś pompkę w domu to samemu można taki układ prosty zrobić. Wężyki ogrodowe, pompka i jakaś miska. Woda z odkamieniaczem i jazda.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FatMatic 




Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 21, 2013 10:18   

Niby mozna, ogrodu nie mam tak jakni wezy;) w pracy mam kompesor i karchera ;)
Jak odpowietrzanie nie poprawi sprawy to pomysle nad samorobka. Jeszcze wykonam "memory five " do zakladu ze specami od chlodnic, bo jesli sprawa groszowa wyjdzie to nie bede sobie manicure niszczyl za 50 zl;) zaraz napisze ile mi policzyli;) ceny powinny spasc od 6 lat hehehe
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 21, 2013 10:31   

kompresor i karcher akurat w tym niewiele pomoże ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Brak ogrzewania
ppavel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 04, 2008 11:16
zyga
Brak nowych postów [R400] Brak ogrzewania.
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Sty 18, 2008 14:54
piter34
Brak nowych postów [R416] Brak ogrzewania po HGF
siwek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 64 Pon Sty 28, 2008 11:51
siwek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Brak ogrzewania w samochodzie
orzeeel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 08, 2013 18:22
sTERYD
Brak nowych postów [416] Przegrzwa sie, brak ogrzewania
alexyr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Lis 08, 2015 20:42
alexyr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink