Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Rozładowywanie się akumulatora podczas postoju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Rozładowywanie się akumulatora podczas postoju
Autor Wiadomość
rajdon 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa / Pułtusk



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 00:45   [R25] Rozładowywanie się akumulatora podczas postoju
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Szanowni Koledzy i Koleżanki,
mam taki problem od paru miesięcy z moim Roverem,
mianowicie - coś kradnie mi prąd z akumulatora.

Gdy codziennie używam auta, to nie ma problemu, ale gdy zostawię na 48h na parkingu, bez włączania, to potem nie mogę go otworzyć z pilota, bo tak bardzo spada napięcie na akumulatorze (do 6-7V). Akumulator nawet wymieniłem na nowy, ale problem nie ustał.

Gdy odłączę jedną klemę od akumulatora, to tego efektu (rozładowywania) nie ma, wszystko jest ok.

Nie mam nic podłączonego ponad program do akumulatora, ani CB, ani ładowarki.

Zastanawiam się gdzie szukać przyczyny, dużo kabli wszędzie, a nie wiem, czy elektryk będzie w stanie ustalić od ręki, lub po podłączeniu do kompa. Wolałbym sam najpierw poszukać.
Wiązkę tylnej klapy wymieniałem rok temu, więc wykluczam tamto miejsce.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 18, 2013 00:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wlodzimierz_10 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 08:25   

Odłącz radioodbiornik. Jak akumulator się nie rozładuje to masz przyczynę.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 12:11   

Kumaty elektryk da radę ... podłącza amperomierz i mierzy prąd pobierany na postoju auta ... jak jest za duży, to kolejno odpina obwody (bezpiecznikami) i w końcu trafi na obwód, który "kradnie" prąd. Wtedy to już szukanie tylko w tym obwodzie. Może jeszcze być uszkodzona któraś z diod prostowniczych w alternatorze ... efekt będzie podobny. A wiązke klapy na wszelki wypadek i tak bym sprawdził, podobnie jak to, czy czasem światełko w bagażniku się nie świeci na okrągło (zagięta blaszka w zamku w klapie)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Vrogvar 



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 3



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 12:26   

Miałem podobny problem, aczkolwiek u mnie to rozładowywanie było mniej intensywne. Pomogło wywalenie bezpiecznika podpisanego HRW/Sunroof.
Co ciekawe wszystko w aucie działa, a nawet zaczął pikać przy wysiadaniu jak ma włączone światła (przedtem tego nie robił) tak że coś jest pokopane w instalacji.

I tak jak Brt napisał - amperomierz wpinasz szeregowo (między akumulator a klemę - obojętne którą) i wyjmujesz po kolei bezpieczniki. Prawidłowy pobór prądu nie powinien przekraczać 0,05A
 
 
rajdon 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa / Pułtusk



Wysłany: Pon Gru 23, 2013 22:39   

Dziękuję za porady.

Podpinam miernik pomiędzy klemę a akumulator.
Niestety na żadnej z konfiguracji z "A", nic mi nie wskazuje (tzn. wskazuje 0.00).
Czy powinienem coś jeszcze wiedzieć? (zapalić światełko w środku samochodu, aby coś ciągnęło prąd?)

Ps. Radioodbiornik jest wyłączany z kluczyka, więc rozumiem, że mogę wykluczyć?
Alternator jest ok, mechanik sprawdził.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 23, 2013 23:47   

przepiąłeś odpowiednio przewody w mierniku ?? do pomiaru pradu konieczne jest przełożenie jednego przewodu w inne gniazdo
miernik jest sprawny ?? bezpieczniki ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rajdon 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa / Pułtusk



Wysłany: Pon Sty 27, 2014 16:10   

Podpiąłem dobrze przewody, dzięki za podpowiedź.
Okazało się, że natężenie sięgało 1,5 a nie 0,5A.
Wyjmując kolejno bezpieczniki pod maską i potem pod kierownicą zauważyłem:
POD MASKĄ:
- wyjęcie bezpiecznika od RADIO spowodowało spadek natężenia na amperomierzu.
POD KIEROWNICĄ:
- wyjęcie bezpiecznika nr 3 (CLOCK/INT. LIGHT) również spowodowało spadek natężenia na amperomierzu do właściwego 0,5A.

Zauważyłem, że jak wyjmę ten bezpiecznik nr 3, to zegar i radio się wyłącza (choć podświetlanie zegara jakby działało).
Następnie gdy ruszam włącznikiem lampki pod sufitem, to tak jakby chwilowo prąd dopływał do Radia i Zegara (mygają chwilowo).

Pytanie, czy lampka podsufitowa może powodować problem?

Na razie testuję auto stojące bez tego bezpiecznika, sprawdzam, czy będzie się rozładowywał akumulator nadal.

Czekam na Wasze opinie.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 28, 2014 10:12   

rajdon napisał/a:
do właściwego 0,5A


To nie jest prawidłowa wartość, ma być 0,05A !

0,5A=500mA
0,05A=50mA

Może gdzieś być przetarty przewód.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Vrogvar 



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 3



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 10:28   

Ale konkrety, konkrety!
Podaj dokładne wartości przed i po odpięciu tych bezpieczników.
0,5A to 10x za dużo.
I tak na dzień dobry sprawdź pobór przy odpiętym alternatorze (tam kabel jest na śrubach mocowany z tego co pamiętam) bo czasem się zdarza i tak że padnięty regulator napięcia kradnie prąd.
 
 
rajdon 



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Warszawa / Pułtusk



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 15:07   

Witam ponownie.

Dołączam zdjęcia przy podłączonym amperomierzu (można odczytać wynik).
Po wyjęciu bezpiecznika po prawej na samej górze (20A), nagle odczyt wzrasta i słychać, jak jakieś urządzenie zaczyna działać (po prawej stronie auta pod maską - koło wlewu płynu).

Może to wniesie jakiś trop.

Pozdrawiam,
Marek
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Lut 06, 2014 18:45   

rajdon napisał/a:
Pytanie, czy lampka podsufitowa może powodować problem?

Oczywiście, że tak. Sprawdź ją. Może masz upływ do masy, bo plus jest na stałe podawany do lampki.

F2 - 20A Seria L:
-pompa paliwa
-ECM
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Rozładowywanie się akumulatora
6pak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Sty 09, 2015 01:49
6pak
Brak nowych postów [R214 8v 99r] Problem po dłuższym postoju bez akumulatora!!!
mackol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Lip 30, 2009 22:59
truten23
Brak nowych postów [R 200 1.4] Szarpie podczas jazdy po dłuższym postoju
pansamocodzik24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sie 26, 2014 15:10
pavello200
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] vvc przegrzewa się na postoju
3Wojtas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 06, 2023 15:36
3Wojtas
Brak nowych postów [R25] Wentylator kręci się na postoju
NowyZiomek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 18, 2016 13:09
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink