Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
Autor Wiadomość
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

  Wysłany: Pią Gru 06, 2013 00:47   [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witka,

dzisiejszy dzień miał być wybawieniem z kłopotów w postaci wolno nagrzewającego się silnika.

Nawet po przejechaniu 30 km wskazówka temperatury ani drgnęła.

Termostat został wymieniony, już się cieszę że problem z głowy.

O ja naiwny...

Po 25 km wskazówka idzie na 1/4 i dalej niet, z dmuchawy idzie "letnie" powietrze.

Na co teraz zwrócić uwagę?
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 06, 2013 00:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 06:10   

Odpowietrzyć go :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 08:21   

ON sam sie odpowietrza własnie podczas takiej jazdy.....poodkrecaj grzanie na max i śmigaj, powinien sie odpowietrzyć
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 12:26   

To ile jeszcze powinienem przejechać, by łaskawca zaczął prawidłowo się nagrzewać? ;)
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 12:47   

Nie wiem ;) ja Ci powiem jak to wygladało u mnie po wymianie płynu.......po przejechaniu w sumie około 60 km, przestałem dolewac płynu poniewaz poziom sie ustabilizował ale auto rozgrzewało sie po wymianie płynu normalnie jak przed.......mozliwe ze jakas bańka powietrzna trzyma gdzies i nie moze sie odpowietrzyc.......ponaciskaj weże kiedy silnik jest rozgrzany, czasami to pobudzi krążenie ;) Moze nowy termostat sie zwiesil i masz załaczony duzy obieg ? rozgrzej go na postoju, zobacz czy chłodnica jest ciepła ? Jak tak to wg mnie masz otwarty duzy obieg i ciezko auto rozgrzac
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 13:05   

sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 14:09   

Cytat:
sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący.

nie moze byc goracy jesli wskazowka ledwo sie rusza. znaczy ze caly plyn chlodniczy ledwo sie nagrzewa.

pewnie jest tak jak pisze wooy11, mozliwe ze nowy termostat tez popsuty
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 06, 2013 21:55   

Markzo napisał/a:
Odpowietrzyć go :)


l-seria sama sie odpowietrza, moj zs nagrzewal mi sie w lato ok 5-6 km w zime ok 10
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 08, 2013 02:28   

Odkręciłem grzanie i dmuchawę na max- wała :/

25 km i bez zmian... Najwyżej się nagrzeje do 1/4 skali i potem znowu opada...

Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Nie Gru 08, 2013 10:08   

Pal licho z dmuchawą na maxa ;) dmuchanie moze byc na minimum, chodzilo mi o pokrętło grzania na max no ale tak właśnie robisz.......chyba powinienes przyglądnąc sie nowemu termostatowi, miałeś jeszcze sprawdzic ( na postoju ) czy chłodnica jest ciepła bo jak tak to znaczyło by że termostat masz cały czas otwarty. Jak wymieniłes go i zalałeś płyn to po tylu kilometrach ktore zrobileś poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś ?? Zwykle po takiej operacji trzeba ze 2 , trzy razy dolać płynu - to znak ze układ sie odpowietrza.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 08, 2013 19:38   

wooy11 napisał/a:
chodzilo mi o pokrętło grzania na max

w zasadzie to im mocniej grzane ustawione tym dluzej bedzie sie nagrzewal

wooy11 napisał/a:
poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś ??

to by znaczylo ze od poczatku termostat byl otwarty
 
 
 
Patriko2009 




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 14



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 10:42   

Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć. Ja osobiście niedawno wymieniałem u siebie i po wymienię od razu odpowietrzyłem układ i wszystko było elegancko . To nie jest trudne lecz trzeba trochę uważać.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 09, 2013 10:51   

Patriko2009 napisał/a:
Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć

ja nigdy nie odpowietrzalem i nie bylo takich cyrkow. a kilka razy byl spuszczany plyn
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 09, 2013 10:55   

Ja też wielokrotnie spuszczałem płyn i nie musiałem odpowietrzać, diesel sam się odpowietrza przecież, to nie benzyniak że trzeba przy nim tańczyć.
Nowe termostaty potrafią już w pudełku być zepsute, dlatego przed montażem lepiej go sprawdzić we wrzątku.
Wszystko wskazuje na to, że termostat jest cały czas otwarty.
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 14, 2013 15:25   

Żeby było zabawniej, jak silnik (na postoju) nagrzeje się do tej roboczej temperatury i jeżdżę nim spokojnie (2k obrotów max), to wskazówka temperatury spada!

Noszkur...

To na pewno termostat czy może jakiś inny babol?
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 17:15   

Jakiej firmy termostat ?
Czesto zdarza się, ze nowy termostat jest po prostu zepsuty. Najpewniej jak dla mnie bedzie wywalić termostat i przejechac sie bez. Podejrzewam ze oring uszczelniajacy jest na termostacie to w tym przypadku proponuje delikatnie zniszczyc stary termostat zeby byl przeplyw i go zamontować. Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony, mialem tak osatnio w golfie 4 po wymianie rozrzadu niby sie grzal, a jak ruszylem to po 200 metrach wskazowka zaczela opadać :)
Nowy termostat proponuje wsadzic do jakiegos naczynia np. szklanka zalać go wrzątkiem z czajnika i obserowować czy się otwiera
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 21:30   

pepesza napisał/a:
Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony

nie tak ewidentnie. po pierwsze diesel sie sam odpowietrza co juz wspomniane chyba 5 razy w tym poscie, po drugie gdy termostat uszkodzony i caly czas otwarty i niepotrzebnie silnik jedzie na duzym obiegu to nic dziwnego ze podczas jazdy wskazowka opada
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 23, 2014 14:32   

Masakra jakaś...

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID999641

To jest ten właściwy "dział", jeśli chodzi o termostat?
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 23, 2014 14:50   

jak dobrze widze to 15 bedzie ten własnie termostacik ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 23, 2014 14:56   

Myślę, że termostat płynu chłodzącego to tu http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003144
Oznaczenie 14.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 D] Mocne nagrzewnie się silnika po wymianie termostatu
osa2t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Sty 06, 2013 22:05
marius__
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Nie odpala po wymianie silnika
misiek_1983_ms Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Mar 07, 2015 18:39
szoso
Brak nowych postów [R400] Nie odpala po wymianie silnika
misiek_1983_ms Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Maj 23, 2015 19:15
misiek_1983_ms
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
niepokojące rzeczy
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 06, 2009 22:40
AndrewS
Brak nowych postów [R416] NIE PALI Po wymianie silnika.
gospik83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Sty 08, 2009 17:48
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink