Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Ogromne drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Ogromne drgania silnika
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 07:57   

Objawy pasują :) Co do oleju to trochę pomaga i łagodzi drgania. U mnie były mniej odczuwalne. Polecam dolać na pierwszy raz 300ml przy tankowaniu do pełna. Później lać po 200ml na bak. Ja stosuje od kiedy miałem ataki i poprawia pracę silnika. Najlepiej sprawuje się ten: http://liquimoly.pl/produ...hes-1052-detail

[ Dodano: Pią Lip 24, 2015 07:57 ]
Skoro już jesteśmy przy temacie ECU to mam pytanie. Orientuje się ktoś czy jeśli miałem ECU w silniku o mocy 114hp i zamieniłem na ECU o takich samych numerach ale z np. R25 to może mieć 101hp? Pytam bo dziś patrzyłem na swój ECU pod maską i napisane jest na nim: Rover 25, 45, 100. No i mnie zastanawia czy nie mam teraz mocy 101hp zamiast 114? Jest to możliwe by komp o tych samych numerach miał różne moce wgrane? Z pewnością ma inne wolne obroty, bo na starym było 805 a ten ma 850. Miałem o mumerach: YL MSB 101151 V90 62. I na takie same zamieniłem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 24, 2015 07:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 09:32   

Kobi84 napisał/a:
Jest to możliwe by komp o tych samych numerach miał różne moce wgrane?
no w poliftach wystepowaly i 101km i 113 :ok:
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 10:30   

bociannielot, Wiem że takie występowały i dlatego zadałem pytanie o ECU. W skrócie brzmiało: czy komp o numerze MSB 101151 V90 62 może być zarówno do auta z mocą 101 jak i tego z mocą 113? A może 101 miały tylko te o numerach MSB 101150 V80 62 ? Z tego co wiem to te silniki różniły się mocą tylko ze względu na soft w ECU. Więc czy ECU o konkretnych numerach może mieć dwa różne sofy?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 24, 2015 10:34   

Tak ecu miały różne mapy wgrane niezależnie od nr.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 10:40   

Remigiusz napisał/a:
Tak ecu miały różne mapy wgrane niezależnie od nr.


O to mi chodziło. Dzięki.
Da się jakoś sprawdzić jaką mam wgraną? Bez hamowni :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 24, 2015 12:34   

Kobi84, Zgrać mapy z ecu i zobaczysz lub hamownia. Innej opcji nie ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 08:47   

Dziś podłączyłem stary komputer by sprawdzić czy auto będzie zrywniejsze. Obroty wynosiły jak to na starym w okolicach 805. Różnicy w elastyczności ani w przyśpieszeniu nie zauważyłem. No i po nagrzaniu dostał padaczki, więc szybko włożyłem obecne ECU. Obroty 850 i silnik ładnie pracuje.
michalzytnia, Tak więc radzę wymienić ECU i powinno być ok.
Dodam że styki od masy w starym ECU były wyczyszczone, a i tak nic to nie pomogło :(
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 09:47   

Kobi84, ja Ci powiem ze w seryjnych mapach ciezko odczuc roznice 101 a 113km
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 10:18   

bociannielot napisał/a:
Kobi84, ja Ci powiem ze w seryjnych mapach ciezko odczuc roznice 101 a 113km
Dlatego nie będę sobie tym już głowy zawracał. Jest dobrze jak jest :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 10:21   

Kobi84, albo maflessy sobie zapodaj i bedzie lepiej ;-)
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 13:09   

bociannielot napisał/a:
Kobi84, albo maflessy sobie zapodaj i bedzie lepiej ;-)


Dzięki, ale już nie chce mi się grzebać w aucie. Mocy mi wystarczy, a spalanie jest na tyle niskie że nie ma co go odnosić.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 27, 2015 14:12   

Kobi84 napisał/a:
a spalanie jest na tyle niskie że nie ma co go odnosić.


Powiem tyle, moje mapy podkręcone już na maxa pompy wytryskowej pod turbo GT2056S które śmiga na 2barach doładowania po ostatniej trasie 1.500km przez jeden weekend wyszło mi na 5.3l z klima :razz: Ogólnie teraz w lecie z klima jak nie pędzę jak głupi ponad 160 na autostradach to takie spalanie już się wiele razy powtórzyło ;)

Dlatego nie wiem skąd ta teoria ze remap to od razu większe spalanie ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 27, 2015 14:21   

Jak jedziesz spokojnie spalanie zostaje takie jakie było. Podnosi się w momencie kiedy zaczynasz cisnąć czyli używać tej 'dodatkowej' mocy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 14:42   

ja tam mam wieksze spalanie xD ale ja to lubie jak pod odcinke dociera wskazówką ;D
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 18:46   

No dobra. Zainteresowaliście mnie :) Ile kosztują te maflessy i jak je załatwić? Bo nie znam tematu zbytnio. Dodam że prowadzę bardzo szczegółowe pomiary spalania i u mnie wygląda ono następująco:
Trasa z ograniczeniami 70-90 ja jadę +10 czasami uruchamiając klimę, to potrafi zejść do 3.9l
Tak jechałem ostatnio z Wawy w Bieszczady i takie spalanie wyszło na drogach przez miejscowości itp.
Na ekspresówce z Wawy do Radomia jadąc co chwilę 130-150 spalanie 5,5l z uruchomioną klimą.
Cała trasa Wawa - Bieszczady( po górach w dwa dni ponad 300km) - Wawa, w sumie przejechałem ponad 1200km i spalanie średnie wyszło 4,4-4,5l. Faktem jest że nie katowałem zbytnio do odcinki i pozwalałem sobie tylko na ekspresówce. No i poszalałem z piskiem opon na zakrętach w górach, oj poszalałem :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 27, 2015 19:11   

To może faktycznie pozostań na serii Kobi84 bo spalanie o wiele mniejsze :D Ale pytanie czy ty masz wtryski SDI ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lip 27, 2015 20:26   

Kobi84 napisał/a:
to potrafi zejść do 3.9l
O_o najmniej w 45 mialem 6,6 ;D
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 30, 2015 14:45   

Remigiusz napisał/a:
To może faktycznie pozostań na serii Kobi84 bo spalanie o wiele mniejsze :D Ale pytanie czy ty masz wtryski SDI ?

Tego nie wiem. ja ich nie zmieniałem więc myślę że są zwykłe. Postanowione. Zostanę przy swojej mocy i spalaniu :)

Tak się złożyło że przedwczoraj musiałem pojechać do Danii, a wczoraj wrócić. Zrobiłem w 2188km jadąc ciągle 140-150 u nas i dobijając do 190 w Niemczech. Jakieś 150km nabiłem kręcąc się po miastach, a reszta to autostrady i drogi dojazdowe do nich. Dziś rano uzupełniłem bak i obliczyłem spalanie. Wyszło 6l średnia z całej trasy.

[ Dodano: Czw Lip 30, 2015 14:45 ]
Korekta. Pomyliłem obliczenia. Przejechałem 2181km a średnie wyniosło 5,8l.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Drgania silnika
Lordzik19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 10, 2017 20:30
Lordzik19
Brak nowych postów [R45] drgania silnika
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Paź 05, 2014 18:51
Kobi84
Brak nowych postów [420 Si lux 136 Km 98] Drgania silnika
Krzysztof1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Cze 12, 2009 11:53
galken
Brak nowych postów [R45]Drgania silnika
michalzytnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lip 22, 2015 17:12
Kobi84
Brak nowych postów [r416si] drgania silnika
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Cze 07, 2009 17:27
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink