Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zdjęcie kokpitu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zdjęcie kokpitu
Autor Wiadomość
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 21, 2014 19:46   [R75] Zdjęcie kokpitu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

jak w temacie, proszę o dodanie zdjęć i opis jak szybko i sprawnie bez połamania niczego zdjąć cały kokpit żeby sie dostać do wszystkich kabli pod nim.
dodam ze wiem jak wyjąć dolne plastiki, schowek, radio i tyle. a potrzebuje zeby wszystko zdjąć
prosze o szybka pomoc bo od wtorku do piatku mam wolne w pracy i musze kable posprawdzac bo mam tam przebicia
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 21, 2014 19:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lut 21, 2014 20:12   

Jaka masz pewność,że zwarcie jest akurat tam?
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 00:12   

mironh, zerknij w moje auto i sprawdź czy to ci styknie co ja musiałem zdjąć ;)


opisz problem może ni będzie trzeb aż tak walczyć :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 08:26   

W sumie jak wyciągniesz schowek (pasażer) zdejmiesz osłonę nad pedałami, oraz wyciągniesz zestaw wskaźników (zegary IPK), a jak piszesz konsolę środkową masz opanowaną, to w zasadzie będziesz miał dostęp do całej wiązki ;) A co to znaczy, że masz przebicie i czym to się objawia lub skutkuje? Może jednak problem wcale nie jest tam. Rzadko kiedy trafiają się tam problemy, no chyba, że ktoś robi własne kombinacje.

Poniżej foto, z którego w sumie nic nie wynika ;)
https://forum.roverki.eu/files/20100513099_214.jpg
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 09:37   

juz mowie. po włączeniu silnika po 15s wyskakuje mi żółta ikonka od ABS i TS. a ostatnio grzebalem przy pompce sprzęgła i podciagalem czujnik od pedalu sprzegla i od tego momentu jest ten problem a przy okazji mam gdzies dziure w podwoziu lub przy kolumnie kierowniczej bo na dywaniku mam wilgotne. przy okazji czasami woda stoi przy odplywie przy pasarzerce tam gdzie jest ta diura odplywowa na poczatku maski przy szybie. od razu podczas podlaczenia tego przenosnego urzdzenia diagnostycznego nie chce komp nic pokazywac. jak weszlem na austryjacki serwis i wpisalem nr vin to wyszlo ze mialem podpieta zmieniarke, telefon, modul gps i inne radio pod gps a teraz tego wszystkiego nie mam. i przez to i przez wode elektryka swiruje. ale najgorsze jest ze nie mam ABS i TS. moze cos podpowiecie
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 09:48   

To chyba nie ma sensu targać dechy bo i tak niczego tam nie ma, co by miało wpływ.
Wszystko wchodzi od spodu tam gdzie kolumna kierownicza. Rozbierz jedynie dolne elementy deski, czyli schowek zdejmij i z lewej osłonę pedałów oraz moduł świateł. Możesz też boczne plasitki przy słupku zdjąć (tam gdzie jest otwieranie bagażnika dla sedana po lewej stronie, oraz taki sam plastik z prawej strony). Odchyl wykładzinę i sprawdź połączenia masowe. Jeśli woda stała to mogła zrobić ogniska korozji i masa może nie stykać. Zobacz jak daleko woda stoi i ew. którędy się dostaje. Może przychodzić od przodu (leje się np. ze ściany grodziowej) bo masz zatkane odpływy. Ew. może przychodzić od strony bagażnika. A jak masz szyberdach, to kanałami odpływowymi. Taki sam test zrób z prawej strony. Dodatkowo sprawdź drożność odpływów wody w grodzi.

Sprawdź zalanie modułów komfortu (BCU) oraz puszki bezpieczników. Za schowkiem nad nogami pasażera. Później sprawdź wiązkę od ABSu za nadkolami. Może na łączeniach jest mocno zaśniedziałe, albo przewody są przetarte.

Masz trochę do sprawdzenia, zwłaszcza że sam widzisz, że woda dostaje się do środka.
Jednak skupiłbym się "na dole" od poziomu schowka. Wiązki za deską nie powinny tutaj mieć znaczenia.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 10:49   

Popieram Marka woda może mieć wpływ nas masę złącza masy masz przy lewej nodze kierowcy za plastikiem od otwierania machy i klapy bagażnika.

Drugie masy masz analogicznie z drugiej strony auta ;)

są jeszcze masy ale chyba nie związane pod osłoną ręcznego :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 13:42   

ok dzieki to od wtorku zaczynam robote ze sprawdzaniem, bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Lut 22, 2014 13:47   

Cytat:

ok dzieki to od wtorku zaczynam robote ze sprawdzaniem


liczymy na jakieś foteczki jak idzie i co było przyczyną ;)

POWODZENIA !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 20:57   

jeszcze 1 pytanie. robilem dzis test OBC na desce rozdzielczej i wyszły mi w podpunktach błedy. prosze o interpretacje tych błędów:

14.0 -> BE8800
14.1 -> CE8100
14.2 -> C78100
14.3 -> 878100
14.4 -> F58400

identyfikacj BŁĘDÓW:
BE-lampka błędu pamięci EEPROM modułu
F5, 84 000 => Czy brakuje identyfikacji (ASC)
Czujnik temperatury zewnętrznej CE
Czujnik zbiornika C7 paliwa 1 (od strony pompy paliwa)
87 Body-BUS (K-Bus)
Ostatnio zmieniony przez mironh Sro Lut 26, 2014 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 08:17   

mironh napisał/a:
bo ostatnio jak zdjalem kola z przodu to kable byly przetarte i je z powtorem polaczylem i szczelnie zaizolowalem ale to nic nie pomoglo
Jeśli to były kable od czujnika ABS, to tutaj największe prawdopodobieństwo problemu. Samo polączenie kabli może nie pomóc, lepiej wymienić na nowy czujnik. Przynajmniej u mnie tak było.
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 18:12   

Rozbieram to razem z Mirkiem i generalnie jest lipa straszna. Ma ktoś rybki do jego auta? Bo można by tam akwarium zrobić.


Z tego co rozkminiłem to te błędy które masz tu w poście to standardowe wartości dla tych aut.Trzeba cię pod CDiF podpiąć i wtedy będziemy wiedzieć co ci dolega
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:56   

JUTRO WRZUCE CZEŚĆ FOTEK, RESZTA BEDZIE JAK ZDEJMĘ CAŁKOWICIE DESKE
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 23:56   

drewno podobne elementy zdejmuje się ostrożnie podważając od spodu ;)

na pewno dasz radę :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 08:13   

mironh, wytłumacz mi, jaki jest cel targania całej dechy?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 08:18   

mironh, tak jak ci napisałmirekbuk120, jeśli masz przetarty kabel od czujnika ABS już na zawsze wywali ci błąd. Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki. Na allegro są po 50 zł, mam taki u siebie i jest ok.
Zanim pojedziesz z tym do mechanika spróbuj samemu wyciągnąć ten czujnik,może ci się uda. Mi niestety został w gnieździe...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 08:26   

Dawidovs napisał/a:
Musisz wymienić czujnik z całym kablem do wtyczki.

A dlaczego nie można go naprawić ;) ? Ja naprawiłem poprzez lutowanie i użycie termokurczliwej izolacji, 5 cm przed wtyczką od strony czujnika. W życiu wymieniałem dwa czujnik ABS ale z tyłu, bo najzwyczajniej w świecie zostały uszkodzone przez rdzę. Ich uszkodzenie nie powodowało błędów sygnalizowanych przez kontrolki, a jedynie układ wariował przy lekkim dohamowywaniu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 15:22   

dobra juz tlumacze czujnik naprawilem bo go miernikiem sprawdzlaem i jest ok z sygnalem a deche dlatego zdejmuje bo mam dziure w polowie wysokośći deski na poziomie liczników w sciance grodziowej i woda sie leje po kablach bo wczoraj wypompowalem z miego 1.5l wody a jakies 10l wody jest wsiakniete w dywanik i gabke. dlatego musze to zdjac. a zeby ktos mie mowil ze woda moze byc od podwozia to juz innych uzmyslawiam.
bylem wczoraj na myjce bezdotykowej i od strony blotnika, uszczelek wokuł drzwi, od spodu sie nic nie leje, dopiero jak po przedniej szybie polalem to zauwazylem z BlackD ze leje przy serwie i kable tez mokna wiec moze to przez to swiruje mi elektryka ze wszystko tam jest mokre i żywica epoksydowa to bede w sobote zaklejał.
ponawiam pytanie o foty i opis jak szybko i zwiezle zdjac deske rozdzielcza, dodam ze od sp[odu nie ma juz plastików, schowka i calego tunelu środkowego wraz z radiem i pod nim osprzetem
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 15:36   

Podważasz od dołu elementy drewnopodobne są na metalowych językach nie trzymają się na żadnych śrubach i od dołu ciągnąć za elementy zajrzyj będziesz wiedział jak się trzyma, każdy tak zejdzie i będziesz już wszystko widział.

wczoraj zdejmowałem więc wiem ;) wychodzi z regulacją nawiewu czyli tymi krateczkami + trochę tunelu który wchodzi jeden w drugi pod spodem.

dodatkowo w części środkowej jest linka w pancerzu od regulacji dopływu zimnego powietrze zdejmuje się ją najnormalniej w świecie widać wszystko jak a dłoni ;)

POWODZENIA :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mironh 




Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 126

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 01, 2014 17:54   

dzieki zrobie tak w sobote

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 17:54 ]
kokpit zdjęty w miarę bez problemów. woda ciekła z uszczelki na przewodzie od pompki sprzęgła. jutro pójdą wszystkie foty z rozbiórki. kable od sprzęgła hamulca ok a problem ABS dalej. Pomocy bo już nie wiem co jest nie tak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75]Okleiny kokpitu
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Lut 15, 2013 13:22
apples
Brak nowych postów [R75] Panele drewniane kokpitu - zdejmowanie
moto-museum.com Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Paź 11, 2011 08:27
moto-museum.com
Brak nowych postów [MG ZT] Zdjęcie boczka w drzwiach
MaReK Rover serii 75, MG ZT 38 Wto Paź 10, 2017 12:21
sknerko
Brak nowych postów [R75] Zdjęcie - Filtr Odmy: czy do wymiany?
keda Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lip 29, 2013 19:45
keda
Brak nowych postów [R75] Zdjęcie kierownicy (czy użyć ściągacza?)
roadking Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 27, 2007 09:31
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink