Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem z obrotami po wyczyszczeniu silnika krokowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem z obrotami po wyczyszczeniu silnika krokowego
Autor Wiadomość
migun 



Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 2



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 08:40   [R45] Problem z obrotami po wyczyszczeniu silnika krokowego
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Witam,

Miałem następujący problem:
Na biegu jałowym jeśli chwile potrzymałem obroty w granicach 1500obr/min i puścilem gaz, obroty najpierw spadały w okolice 200-300 później rosły do 1500. Taki cykl powtarzał się 3-4 razy po czy obroty stabilizowały się w okolicach 850-900. Stabilizowały to za dużo powiedziane. Ponieważ zawsze obroty delikatnie falowały +-25-50 obr/min.

Postanowiłem wyczyścić silnik krokowy, nierozbieralny.
Wrzuciłem go do słoika z benzyną ekstrakcyjną na godzinę, wysuszyłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem i założyłem. Ustąpiły objawy falowania po przetrzymaniu silnika na 1500 obr/min. Dalej delikatnie falowały obroty w granicy 850-900 obr/min.

Postanowiłem zresetować ustawienia silnika krokowego poprzez naciśnięcie pięć raz do pełna gazu na włączonym zapłonie. Po tym zabiegu jest tragedia. Po odpaleniu silnik ma normalne obroty ok 1100-1200 obr/min, które rosną do 2000-2500 obr/min na rozgrzanym silniku. Zdarza się, że obroty falują 1500 do 2500 obr/min i nie chcą się ustabilizować.

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi jak przywrócić normalne zachowanie samochodu. Czego to może być wina?

Dodatkowa informacja w samochodzie założona jest instalacja LPG ale objawy na benzynie i gazie są i były identyczne.

[ Dodano: Sro Lut 26, 2014 08:40 ]
Takie jeszcze dodatkowe symptomy to szarpnięcie przy dotknięciu pedału gazu jak i przy puszczeniu go podczas jazdy.

Wczoraj zdarzyło się, że silnik sam się wkręcił do prawie 4000 obr/min.

Odpala na delikatnym mrozie bez żadnego problemu.

Po wypięciu zasilania z silnika krokowego, nic się nie zmienia. W dalszym ciągu pracuje tak jak opisałem powyżej.

Bardzo proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 26, 2014 08:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lepsiu18 



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 20



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:47   

Miałem podobny przypadek po wyczyszczeniu silniczka lecz u mnie za mocno wkręciłem ten trzpień od niego i obroty wariowały, musiałem go odkrecic i trochę ten trzpien wykrecic
 
 
migun 



Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 2



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 19:38   

Ok, wymieniłem silniczek na inny i wygląda na to, że wszystko jest ok. Co ciekawe stary silniczek działa, to znaczy kręci się ale cały czas jest ustawiony tak, że szpara jest naprawdę duża. Zdjęcia w załączniku. Da się jakoś jeszcze uratować taki silniczek?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 22:22   

silniczek pewnie nie kręci się tylko stuka i gubi kroki, bo jest zaklejony. Wygląda jakby był 10 lat nie czyszczony i zablokował się w pozycji max otwartej. Nie wkładaj go po prostu do benzyny, tylko wsadź do butelki z nitro, albo z propanolem i wybełtaj porządnie ta cała sadza, którą rozpuściła benzyna przykleiła się spowrotem jak odparowała benzyna. po wyczyszczeniu podłącz go i sprawdź bez przykręcania do kolektora. jak ktoś włączy zapłon, to krokowiec powinien wykonać krótki ruch trzpieniem, a jak wyłączy zapłon, to trzpień powinien się przesunąć najpierw w jedną potem w drugą stronę do końca i ustawić trochę otwarty. Jeśli trzpień się obraca, to możesz go wywalić bo nie będzie się wysuwał.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
Fiodor2000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Wrz 03, 2007 15:00
wsl
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami silnika
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Cze 25, 2008 15:45
Dolt
Brak nowych postów [r400 1,6 16v 99r.] Problem z obrotami silnika.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 20, 2010 16:14
daro76
Brak nowych postów [R416] Problem z obrotami silnika
SIWY73 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 03, 2008 22:54
SIWY73
Brak nowych postów [R45 2.0 idt 2003r] problem z obrotami silnika
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Sie 20, 2010 23:52
piterek1812



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink