Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
Autor Wiadomość
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



  Wysłany: Sob Mar 15, 2014 14:23   [R620 Ti] gaśnie przy hamowaniu i dojeżdżaniu do świateł
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, wiem że temat był już poruszany ale nadal nie znalazłem nigdzie na forum rozwiązania problemu. Mój Rover 620 Ti z instalacją LPG sekwencją gaśnie praktycznie za każdym razem przy hamowaniu ( czy na benzynie, czy na LPG, czy na luzie, czy przy wciśniętym sprzęgle na biegu). Jak hamuję bardzo bardzo delikatnie jest w miarę ok. Dodam że silnik pracuje idealnie, nie dławi go ani nic w tym stylu, na biegu jałowym obroty wcale nie falują. Problem pojawia się tylko i wyłącznie przy hamowaniu...Już nie mam sił, macie jakieś wskazówki???

[ Dodano: Sro Mar 05, 2014 08:42 ]
Czy nikt nie jest w stanie juz pomóc? :-( jestem juz zrezygnowany powoli do tego auta...

[ Dodano: Sob Mar 15, 2014 14:23 ]
Wydaje mi się że problem tkwi po stronie ABSu, który w ogóle nie działa (nie świeci się kontrolka żadna sygnalizująca jego awarię) właśnie przy gwałtowniejszym hamowaniu (kiedy powinien załączyć się ABS) pojawia się problem że silnik gaśnie ;/ czy jest to możliwe??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 15, 2014 14:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 00:17   

Za utrzymanie obrotów biegu jalowego odpowiada silnik krokowy.

Raczej mało prawdopodobne jest zeby ABS mial z tym cos wspólnego.
Czy kontrolka ABS kiedykolwiek się świeci ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:12   

No właśnie już sam nie wiem co to może być ;/ ABS nie działa w ogóle ani nie świeci żadna kontrolka i nigdy nie świeciła. Ale w takim razie czy krokowy może być uszkodzony? Dodam jeszcze raz, że wolne obroty na postoju zarówno na benzynie jak i LPG są w normie, problem pojawia się tylko i wyłącznie przy gwałtownym hamowaniu...czasami tylko na biegu jałowym na postoju jak dodam delikatnie gazu i od razu puszczę to potrafi go lekko przydusić ale obroty wracają do normy
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:14   

Jak Ci się nigdy nie palił ABS ? Przy odpalaniu Ci sie pali ABS ? Bo jak nie to albo masz spaloną żarówke albo tak jak u mnie ktoś zrobił myk i wyjął żarówke ;/ .
I może masz błąd ABS tylko o tym nie wiesz :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:23   

Kurcze aż przed chwilą musiałem sprawdzić, rzeczywiście w ogóle nie świeci nawet na włączonym zapłonie czyli wychodzi tylko że albo żarówka spalona albo rzeczywiście ktoś ją wyciągnął ;/ a tak wracając do tematu to czy w takim razie ABS może mieć związek z gaśnięciem przy gwałtownym hamowaniu czy to raczej wina wadliwego krokowca??

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 22:23 ]
Dodam jeszcze że przy dodawaniu lub puszczaniu gazu np na biegu lub przy zmianie biegów też mam takie małe szarpnięcia właśnie jakby nie trzymał właściwych obrotów, na zimnym silniku na ssaniu jest jak najbardziej ok i chodzi płynnie i nie gaśnie ;)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:30   

Wątpie aby jedno z drugim miało coś wspólnego.. Sprawdź ten krokowy i może problem zniknie..

A ABS to jest na forum jak wybłyskać kod błędu .. Ja miałem ten nie fart ze ktoś wyciągnął zarówke a jak chciałem wybłyskać kod to nie chce błyskac haha..
Takie tam uroki Roverów..

Tu masz do K serii ale może w jakimś stopniu będzie przydatne:

https://www.roverki.eu/te...-krokowego.html
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:36   

No właśnie tak już różnych rzeczy próbowałem domniemać co do tego ;) Heh no roverki mają swoje uroki...czasem potrafi napsuć nerwów ale ten silniczek i tak daje frajdę z jazdy ;) Już czytałem ten artykuł, ale w tym silniku krokowiec wygląda zupełnie inaczej i jest praktycznie nierozbieralny, dlatego wymienię go całego zobaczymy czy to coś da i zdam relację ;) a co do ABSu to muszę rzeczywiście sprawdzić co jest nie tak, bo może jakaś pierdoła typu zabrudzony czujnik i tyle ;)
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:51   

prezes, ja mam to samo przy pełnej sekwencji w Mondeo mk2. Nie zawsze ale często. Na dodatek po odpaleniu jak zimny trzyma sporo wyższe obroty albo faluje nimi. Według mnie na 100% wina leży po stronie sondy.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 23:18   

ale jesli silnik jest zimny, to komp sygnał z sondy olewa
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 23:20   

Tak właśnie.. Sygnał jest wysyłany dopiero po nagrzaniu się silnika do 90*C.

Wcześniej sonda nie wysyła żadnych danych.. A jak chcesz sprawdzić to przy pasie przednim jest kostka z b. łatwym dostępem wiec miernik w czarny kabel i drugi do - aku i sprawdzaj .. Co i jak dokładnie jest gdzieś na forum opisane :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 23:29   

Sonda ma swoją grzałkę, więc bedzie to szybciej niz te 90 stopni silnika. Nie zapominajmy, że spaliny ją ogrzewaja dlatego stawiam na czas max kilka minut.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 23:47   

Na pewno sonda bo cyrki z gaśnięciem po wciśnięciu sprzęgła przy dojeżdżaniu do czegoś dzieją mi się po ujechaniu kilku kilometrów. Jeszcze mam tak że jak na luzie mocno i gwałtownie wcisne gaz i puszcze to obroty tak spadają że gaszą silnik.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 07:01   

Sonda jest brana pod uwagę po ok 90s - ma swoja grzałkę. Jeśli chcesz ją wyeliminować, odepnij aku na jakies 15 min, wypinj wtyczkę od sondy, podepnij aku i śmigaj, komp po paru-parunastu kilometrach zatrybi, że sondy nie ma i będzie szedł z zaprogramowanych wartości. Pozatym sonda jest brana pod uwagę przy jeździe do 3000obr/min, potem auto jedzie bez niej.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 12:49   

19bizon08, nie porównywał bym mondeo mk2 z blacktopem pod maską do rovera bo to dwie różne dziedziny ;) Mam focusa i tez mi się tak dzieje. Regulowałeś kiedyś zawory prezes w tym swoim mondeo?
 
 
19bizon08 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 76
Skąd: okolice Szczercowa



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 15:26   

Nie, ale u mnie przyczyną też może być już słabe, ślizgające się sprzęgło... choć to i tak chyba nie tłumaczy falowania na postoju ;)
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 15:35   

W takim razie obstawiacie uszkodzoną sondę lambda?? Czy krokowiec też może być walnięty przy takich objawach? :???:
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 16:03   

19bizon08, ford i jego blacktop to dziwne stworzenie ale daje radę :d

unreal69, krokowiec może być strzelony, on odpowiada za utrzymanie obrotów po odjęciu gazu, ewentualnie tps.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 16:08   

odepnij wtyczke od krokowca i pojezdzij, potem od tps i też pojezdzij. ECU wyłapie brak czujek i podczyta sobie wartości, coś Ci to powinno wyjasnic.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 16:21   

ok dziś wieczorem sprawdzę te dwie czujki czy pod odpięciu są jakieś różnice ;) tylko teraz się już pogubiłem, gdzie są umiejscowione w takim razie obydwa czujniki? :) Bo od krokowca to przy przepustnicy taki czarny po lewej stronie a ten drugi?? :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 16:24   

patrząc od strony przodu auta, to TPS (czujnik położenia przepustnicy) jest po lewej stronie przepustnicy, a krokowiec po prawej, odpenij najpierw krokowca, potem tps, mozesz sprobowac obu na raz ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 620 si] Gaśniecie przy dojeżdżaniu
Andrzej1992 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Lip 19, 2014 04:09
Andrzej1992
Brak nowych postów [R620] Trzęsie przy hamowaniu
R1-Collection Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Mar 25, 2010 11:38
mi_sza1
Brak nowych postów [R620] Problem przy hamowaniu
zaq Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Gru 23, 2013 12:37
pbskarpy
Brak nowych postów [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Perez Rover serii 600, Honda Accord 14 Nie Lip 26, 2009 11:49
McGAJveR
Brak nowych postów [R620] Skręca w lewo przy hamowaniu
wilkxt Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Mar 17, 2012 20:20
93karol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink