Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25 2.0 iDT] skrzynia, problem z biegami.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25 2.0 iDT] skrzynia, problem z biegami.
Autor Wiadomość
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 22:09   [r25 2.0 iDT] skrzynia, problem z biegami.

Witam!

Pojawił mi się ostatnio problem z biegami. Właściwie raz jest, raz go nie ma. Całkowicie już zgłupiałem.

Podczas postoju i na zimnym silniku biegi wchodzą bez większych problemów. Gorzej sytuacja ma się podczas jazdy na rozgrzanym silniku. Biegi wchodzą dość topornie. Największe problemy są na 2,4 i 5.

Muszę sporo siły włożyć aby wrzucić któryś z wymienionych biegów. Wyprzęglenie nic nie daje. Co mnie bardzo zastanawia problemy pojawiają się podczas jazdy i to nie zawsze.

Z skrzyni nie dochodzą żadne odgłosy, bieg wchodzi topornie ale nie towarzyszą temu żadne dźwięki.

Olej w skrzyni wymieniony, poziom prawidłowy, luzy na krzyżaku zlikwidowane.

Kiedyś miałem taki przypadek że nie mogłem wrzucić luzu z 2, tak jak by całkowicie się zblokowała skrzynia(po chwili postoju odpuściło)

Jakieś pomysły?
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 16, 2008 22:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 15:20   

lineumaciel napisał/a:
Wyprzęglenie nic nie daje.

to normalnie zmieniasz biegi bez wysprzęglania :razz:
sprawdź samoregulator linki, i czy łapa luźno chodzi (ta którą ciągnie linka) :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 16:48   

sTERYD napisał/a:
to normalnie zmieniasz biegi bez wysprzęglania


;-)

sTERYD napisał/a:
sprawdź samoregulator linki, i czy łapa luźno chodzi (ta którą ciągnie linka)


Jutro mam wolny kanał więc obadam, póki co nieźle muszę wcisnąć sprzęgło żeby biegi wchodziły bez problemu.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 18:09   

nie wiem jak w R 25 ale sądze ze jest podobnie jak w R 2xx czyli nie musisz stawać na kanał bo wszystko widac po otwarciu maski ;)
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 17, 2008 18:39   

W 160 napewno nic nie widac po otwarciu maski ;) Prawdopodobnie podobnie jak u mnie padlo Ci poprostu sprzeglo. Tez nie moge zmieniac biegow na zapalonym autku. Jezeli linka nie puscila to cudow nie ma. Sprzeglo masz zapewnie rowniez hydrauliczne wiec jak linka dobra to do wymiany caly kpl. sprzeglowy. Tanie sprzegla znajdziesz w kolpaxie. Jedyna firma, ktora miala komplet NATIONALA na stanie dostepny od reki w cenie 450 zl do mojego modelu. Z linkami gorzej. Dzwonilem wszedzie - czeski film. Nikt nie mial na stanie. Pozdrawiam
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 20:38   

Konrad_Zr160 napisał/a:
W 160 napewno nic nie widac po otwarciu maski ;) Prawdopodobnie podobnie jak u mnie padlo Ci poprostu sprzeglo. Tez nie moge zmieniac biegow na zapalonym autku. Jezeli linka nie puscila to cudow nie ma. Sprzeglo masz zapewnie rowniez hydrauliczne wiec jak linka dobra to do wymiany caly kpl. sprzeglowy. Tanie sprzegla znajdziesz w kolpaxie. Jedyna firma, ktora miala komplet NATIONALA na stanie dostepny od reki w cenie 450 zl do mojego modelu. Z linkami gorzej. Dzwonilem wszedzie - czeski film. Nikt nie mial na stanie. Pozdrawiam



Tzn nie mogłeś wrzucić biegu, czy bieg wchodził opornie. A miałeś oprócz problemów z wrzuceniem biegów jakieś inne objawy???

Jutro obadam sprawę ale coraz bardziej skłaniam się ku sprzęgle.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 17, 2008 21:51   

Bylo roznie. Czasami z oporem udalo sie cos wrzucic 2,3 czasami kompletne zblokowanie. Na zgaszonym silniku kazdy bieg chodzi normalnie i mozna na nim jechac po odpaleniu. Prawdopodobnie masz to samo. Sklanialbym sie raczej w strone padnietego sprzegla ale sprawdz jeszcze linke przed zakupem i wspornik linki. Aha dobry wybor sprzegla jest tez w hurtowni Żmijkowski Warszawa. Z mojego researchu wynika, ze do Twojego autka bedzie ono nieco drozsze jak do mojego. Pozdrawiam
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Sie 19, 2008 07:36   

Konrad_Zr160 a jakaś inna linka nie podejdzie?

[ Dodano: Czw Sie 21, 2008 09:22 ]
Konrad_Zr160 napisał/a:
Z linkami gorzej. Dzwonilem wszedzie - czeski film. Nikt nie mial na stanie. Pozdrawiam



Panie masz rację z tymi linkami to czeski film. Jedyne co udało mi się ustalić to takie linki ma tylko tomateam.pl po 250zł.

W moim przypadku okazało się że linka ma już swoje i nadaję się do wymiany. Udało mi się namierzyć firmę która dorabia linki. Koszt w granicach 60-100zł z przesyłką.

Zostawiam namiar może się komuś przyda. http://www.autolinka.com.pl/
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Michu160 




Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 08, 2014 18:59   

Sam mam inny problem, tzn. zapalam samochód (MG ZR 1.8VVC 160) żaden bieg nie chce wejść. Gaszę wracam za 15min jak wejdzie jedynka to mogę zrobić 200km bez problemów, zero siły wszystko chodzi elegancko. To jest najprawdopodobniej problem z samoregulatorem. Jeśli Tobie biegi raz chodzą gorzej, albo wcale, to życzę jak najlepiej, ale chyba sprzęgło powoli odmawia współpracy...
 
 
krzysiek8903 



Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Koluszki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 17:57   

Witam, ja dziś rano miałem podobnie: żadne biegi nie chciały wejść, ale gdy już wskoczyła jedynka potem działało normalnie. Gorzej było w ciągu dnia, umęczyłem się trochę bo później już w ogóle biegi nie chciały wchodzić, a zmiana biegów była możliwa tylko gdy się ładnie zsynchronizowało obroty silnika. Zauważyłem coś jeszcze: gdy jest już wrzucona jedynka na postoju to gdy wcisnę sprzęgło na maksa zaczyna lekko ciągnąć auto do przodu, jakby sprzęgło zaczynało załapywać (mówię sobie w magiczny sposób linka się skróciła- więc powinny biegi wchodzić normalnie gdy sprzęgło nie jest wciśnięte do końca tylko np w połowie... nakombinowałem się jak głupi i dalej nie wiem co jest. Nie wydaje mi się, że padło sprzęgło tak nagle samo z siebie... Auto to R220SDi
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 05, 2014 19:02   

Tak jak by docisk pierdut... :) Ale mogę się mylić :P
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
krzysiek8903 



Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Koluszki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 19:08   

to słuchaj teraz: idę go wstawić do garażu, odpalam i normalnie wrzucam jedynkę, potem dwójkę i działa prawie bez szmerania... Co to jest za auto z fochami to ja z kobietą tyle nie mam problemów...

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81169&highlight=skrzynia

tak jak tu napisane, dolewam oleju troszkę, przy okazji zbadam dokładnie linkę sprzęgła, jeśli podziała to tankuje go do pełna i niech się cieszy, jeśli nie to zamawiam cały zestaw na jutro... Trzymać kciuki!
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 05, 2014 19:15   

Miałem podobnie w Toyocie, tylko tam było hydrauliczne a nie na linkę, nie raz działały normalnie, a nie raz musiałem w czasie jazdy zgasić auto wbić bieg i szybko zapalić... Cuda się działy :D Wtedy winowajcą okazał się docisk.
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
krzysiek8903 



Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 7
Skąd: Koluszki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 20:07   

dolałem oleju kapkę i wiecie co? lepiej skrzynia chodzi hehe ale to problemu nie rozwiązało. Zastanawiam się już nad całym sprzęgłem, żeby problemu później nie było... Według notatek byłego właściciela sprzęgło było wymieniane lekko ponad 65tys km temu na LUK... by się tak szybko rozsypało? Czy lepiej wymienić sam docisk i jeździć dalej póki znów się coś nie rozsypie? Najlepiej byłoby rozpakować i zobaczyć co zgrzytnęło i dopiero wtedy kupić co trzeba ale wolałbym zrobić wszystko od razu w te 5-6 godzin (osobiście liczę na jakiś rekordzik, powiedzmy 3.5 h :D )

Patrzyłem ceny na allegro... poważnie to tyle kosztuje?
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 09:37   

A może sprawdź siłownik sprzęgła, ten na skrzyni. Ja w swoim 620 sdi 3x go robiłem. Problem był z gładzią cylinderka, uszczelka potrafiła zacinać tłoczek przez co nie wysprzęglało do końca.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 10:45   

SEGE napisał/a:
A może sprawdź siłownik sprzęgła
czyli tzw wysprzęglik? w r25 on nie występuje więc zapewne nie ma go również w r200...
krzysiek8903 napisał/a:
Czy lepiej wymienić sam docisk i jeździć dalej póki znów się coś nie rozsypie?
zawsze raczej cały komplet się wymieniało
 
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 10:58   

[quote="bociannielot"]
SEGE napisał/a:
A może sprawdź siłownik sprzęgła
czyli tzw wysprzęglik? w r25 on nie występuje więc zapewne nie ma go również w r200...
[quote="krzysiek8903"]

No a jednak raczej występuje ;)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 11:53   

na pewno pewien jestes ze siłownik sprzęgła zwany wysprzęglikiem występuje w r200 ;>
 
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 11:56   

bociannielot napisał/a:
na pewno pewien jestes ze siłownik sprzęgła zwany wysprzęglikiem występuje w r200 ;>


A czemu miało by go tam nie być?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 12:00   

bo w r25/200 nie ma sprzęgła hydraulicznego ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] Problem ze skrzynią/ biegami.
Michu160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 15, 2014 17:02
spider
Brak nowych postów [R200] Skrzynia biegów i problem z biegami
adi275 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 15, 2013 15:06
piotrekcrash
Brak nowych postów [R200 1,6] Problem z biegami, skrzynią biegów.
djziolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Paź 27, 2018 13:03
djziolek
Brak nowych postów [r214si 97r] skrzynia biegow problem z biegami!
po wlozeniu 5 biegu i wkrzuceniu na luz...
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lip 26, 2009 13:37
donmulanka
Brak nowych postów [MG ZR 113 Km] problem z sptzeglem i biegami
Klimek1992 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 29, 2015 15:13
marlon89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink