Forum Klubu ROVERki.pl :: welder - MG ZT CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
welder - MG ZT CDTi
Autor Wiadomość
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 08:38   welder - MG ZT CDTi

No i jest. Po poszukiwaniach i wielkim zamieszaniu w głowie kupiłem wreszcie nieduże, ekonomiczne kombi z silnikiem benzynowym... tylko wyszło MG ZT CDTi. Dziękuję klubowiczowi szypinor za rady i zachęcenie do zakupu.
Jestem cholernie zadowolony z samochodu. Po pokonaniu trasy 150 km w strugach deszczu, na drodze pełnej kolein i powrocie do domu o 1:00 w nocy byłem zadowolony. Auto bardzo mi pasuje, odpowiada mojemu stylowi jazdy, ma dość specyficzny charakter jak na "limuzynę". Z racji wykonywanego zawodu jeżdżę wieloma różnymi, nowymi autami i mam porównanie. MG ZT to taki typ samochodu, których właściwie już się nie robi :)
Nie zabrakło 15-minutowej, miłej rozmowy z pracownikiem stacji i pewnie jeszcze nie jedna mnie taka czeka.

Do rzeczy. Samochód jest w doskonałej jak na wiek kondycji. Niebieski, oczywiście na osiemnastkach, nigdzie nie malowany, korozji brak na karoserii, trochę jest pod spodem w takich miejscach, gdzie pewnie standardowo występuje. Wnętrze mega zadbane (lekkie przetarcie fotela i pasa kierowcy to jedyne minusy), wszystko sprawne na razie. Raczej uboga wersja: 4x szyby, 2-strefowa klima, audio kaseta+zmieniarka. Kupiłem od gościa, który naprawdę kochał ten samochód więc nie wymaga doprowadzania do ładu (pierwsze takie moje auto :razz: ).

Co do zrobienia?
Na pewno opony i to najlepiej 4 sztuki - to wiedziałem jak kupowałem. Te co mam, nadają się najwyżej dla kogoś, kto chce je spalić w beemce na zlocie. Ma ktoś jakieś konkretne pomysły? Szukam dość budżetowo, ale nie chcę opon typu Minerva czy Sailun. Nie wiem czy ktoś sprzedaje w PL, ale chętnie kupiłbym Atlas Sport Green. Poza tym zapytam czy miał ktoś styczność z Infinity Ecomax - bardzo tanie i wyglądają przyzwoicie (jakaś kopia Continentala?).
Druga sprawa to światła, które świecą... i to wszystko co można o nich powiedzieć. Są tak słabe, że wczoraj :o . Co da się z nimi zrobić poza wypolerowaniem kloszy?
Do wymiany mam pas bezpieczeństwa kierowcy - gdzie szukać i czy trudno wymienić?
To tyle z bezpieczeństwa.

Estetyka i komfort to:
- tłumik końcowy do wymiany - niby nie jest dziurawy i raczej nigdzie nie przepuszcza, ale zaczynają odchodzić płaty blachy bo to oryginał i trochę przeżył
- chciałbym pomalować znaczki, które wyblakły
- na pewno polerka jak będzie pogoda
- może wymiana gałki zmiany biegów i obszycie kiery ładną skórką...
- fajnie byłoby pomalować pokrywę silnika - robił ktoś?

Mechanika:
- chcę postawić auto na rolki i sprawdzić moc i silnik. Jeśli wszystko wyjdzie ok. to kilka kucyków bym kupił? Kogo polecacie w mazowieckim?
- EGR - czy warto zaślepić i jak?

Fotki będą jak będzie pogoda i chwila czasu. Pewnie nie prędzej jak w weekend.

PS. Jeszcze zostaje mi najtrudniejsze - pokazanie mojemu mechanikowi tego samochodu. Facet ma swój wiek i uznaje raczej normalne samochody. Ma specyficzny charakter i dla niego estetyka nie istnieje. Jak zobaczy to MG.... :evil:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 25, 2014 08:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 09:23   

Co do lamp to w najgorszym przypadku odbłyśniki do regenracji. Polerka również może pomóc.

Co do tłumika - płaty schodzą ale pod nimi może być ok, trzeba sprawdzić u jakiegoś fachowca, u siebie masz kolegę Damwir, który też ma diesla,może podpowie co w pobliżu i u kogo można zrobić .

EGR - oczywiście do zaślepienia,stara 1zł albo co niektórzy zaślepiają wężyk.
Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK.

No i zapłata składki klubowej co by auto dostało wlepy i naklejkę klubową :)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 09:40   

a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 10:36   

szpynior napisał/a:
u siebie masz kolegę Damwir,


No ja zawsze chętnie pomogę ;) kabelki też mam ;D

szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 12:40   

no właśnie ... jeśli ksenony masz i świecą słabo, to pozostaną zapewne odbłyśniki do regeneracji ... A pozatym to gratulacje i witamy na forum :) No i szerokości i przyczepności :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 15:42   

damiwr napisał/a:
szpynior napisał/a:
u siebie masz kolegę Damwir,


szpynior czy ty jesteś jakimś turem od kupna aut z naszego terenu ??


Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu .
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 16:07   

szpynior napisał/a:
Nie ale akurat tak się trafiło iż oceniałem ZT który stał dwa kilosy ode mnie. A później już rozmowa o dieslu .



A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające ;)

a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 17:29   

damiwr napisał/a:
A rozmowy z Tobą zawsze są zacne i pouczające ;)
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?


Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem .
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 21:14   

szpynior napisał/a:
Czyżbym czuł jakąś dygresję ? A welder jest z Mińska z tego co wiem .


już ile się nagadałem ... i namęczyłem to aż nie piszę ;) ale zawsze miło wspominam moją trzaskawkę styczniową ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 23:31   

pelson91 napisał/a:
a co do świateł, to ZT nie miały soczewek z xenonem i spryskami?

Ja mam normalne światła z soczewami. Krótkie megasłabe, długie jak dla mnie bardzo spoko.

damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz?

damiwr napisał/a:
a kolega welder skąd jest tak dokładnie ?
parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta ;)

szpynior napisał/a:
Co do mocy - zdecydowanie nowe mapy nawet bez hamowania, do zakupu Galletto 1260 PL i kontakt z naszym kolegą od tunningu diesli czyli MaReK.
chciałbym zrobić na tip top na hamowni wcześniej sprawdzając jak silnik żyje. Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft. Moja żona już chce jakieś 20-30 KM więcej :roll:
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 23:40   

welder napisał/a:
Potem jakąś indywidualną mapkę - wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż standardowy soft
a myślisz że Marecki jak robi? gotowce wkleja? oj niee e ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Mar 25, 2014 23:47   

welder napisał/a:
damiwr z Mińska jest? To Ty masz Roverka od szpyniora? Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, ale w sumie i tak uważam, że kupiłem ładną sztukę. damiwr chętnie się spotkam fizycznie. Na jakiej ulicy parkujesz?


nareszcie pozytywna fanatyk na podwórku :) obiecuje spotkanie kontakt PRV

welder napisał/a:
parkuję na topolowej niedaleko wjazdu na teren pałacu. Między starym blokiem nr 3 a tym nowym co na dole jest salon piękności z pięknościami w środku. Na razie się tak chowam bo jeszcze nie myłem auta ;)


jutro podlecę oblookam :D

tam też często staje zielone 75 w sedanie.

szpynior, teraz musisz przenieść się do Mińska :D , a już na bank przed zlotem zalecieć na 3 dni i poczuć naszą gościnność :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 00:01   

damiwr napisał/a:
tam też często staje zielone 75 w sedanie.

tak i jeszcze niedaleko niebieski 75. Trudno te kolorki odróżnić.

A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi. :|
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 00:16   

welder napisał/a:
A tak na marginesie to co to jest ta pompa vacum? Już o tym słyszałem i gdzieś czytałem, ale nie kumam o co chodzi. :|


tutaj wyjaśnienie ;)

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53479&postdays=0&postorder=asc&start=0
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:25   

Dziś wymieniałem opony z przodu i okazało się, że jeden amortyzator się wylał. No i mam kolejny wydatek. Pytanie tylko skąd wziąć takie amortyzatory? Myślałem, że tak podstawowe części eksploatacyjne są dostępne bez problemu a tu lipa. Niby jakieś tam Sachsa znalazłem, że chyba na jakieś do MG ZT nie mam co liczyć?
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:30   

welder, ale jesteś pewien że się wylał czy tylko zaczął się pocić? Ja na spoconym jeżdżę już pół roku i jeszcze trzyma. Może pytaj w Tomateam a jak nie to trzeba z Anglii zamawiać.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:33   

Tomateam ma obecnie dostępne Sachsy na przód po 199pln/sztuka, więc chyba tanio.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:39   

pelson91, ale to są do ZT czy do R75? Jak to jest z tymi amortyzatorami? Które z 75 pasują do ZT i na odwrót?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:42   

ZTCW są do 75. do ZT mają krótszy skok
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 20:46   

ja mam amorki używane od ZT i nie wiedze różnicy. Kupuj od Rovera i się nie zastanawiaj
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink