Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:41
[R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.
Autor Wiadomość
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 22:58   [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.

Witam,

na samym początku zaznaczę, że szukałem tych informacji od jakiegoś czasu. Jasnej odpowiedzi nie uzyskałem do dzisiaj, aż zacząłem się zastanawiać czy faktycznie wiem czym jeżdżę... :oops:

Może zacznę od początku, kupiłem mój samochód 2 tygodnie temu, w dowodzie mam napisane Rover 200... 1994cm³... Dopuszczalna masa całkowita to 1620kg... czytając ten opis modeli wnioskuję, że jestem szczęśliwym posiadaczem R220 SDi

Jest to dla mnie ważna informacja ponieważ zaraz wyjaśnię jaki mam problem ( może dla Was śmieszny, przepraszam - jestem tu nowy, a wcześniej jeździłem popularnymi puntem i astrą II :) ) Sprawdziłem dodatkowo numer VIN tym sprawdzaczem VIN oto jego rezultat:

Sprawdzacz VIN napisał/a:

Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Aspiration Turbo silnik turbodoładowany
Body Style 3 Door Saloon
Class (Trim) Class 3 klasa wyposażenia
Drive LHD kierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 cc pojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System Tcie
Fuel Type Diesel olej napędowy
Performance High performance silnik o podwyższonej wydajności
Series Engine L Series
Transmission Manual manualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speed pięć biegów
Valves per engine 8V silnik 8-zaworowy
Model Year 1999
S/N 427805


Jeśli nie posiadam SDi 220 to proszę mnie poprawić, bo sam już zgłupiałem :)
Dobra... teraz do rzeczy...

Mam niemały problem z paskiem klinowym (tym po lewej stronie stojąc przed otwartą maską samochodu) Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka akumulatora i przestało działać wspomaganie - rzecz normalna. Pojechałem do jednej z największych, sieciowych hurtowni w Polsce... dostałem pasek 6PK 1820... mechanik polecił mi wymienić go na 6PK 1920 (taki też był ten, który się urwał...) Wymieniony pasek potrzymał z 5 dni - przy okazji wymieniona została jedna z rolek. Po założeniu (w ogóle macie jakiś schemat do tego, jak powinien być on ułożony?) okazało się, że owy pasek ociera się o siebie i wymieniony został na 6PK 1910... co niby miało go trochę odchylić...

Moje pytanie jest następujące: jaki ja mam pasek? Jak już zaznaczyłem w temacie, mam klimę. Proszę o pomoc... wszelkie informacje na temat paska i samego ułożenia będą dla mnie bardzo cenne. Z góry dziękuję za odpowiedź oraz przepraszam za moje wypracowanie :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 07, 2009 22:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:07   

w orginale z klimą jest pasek 6 PK 1460 ... kolejność ... wał, klima, alternator, wspomaganie, napinacz, wał ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:10   

Brt napisał/a:
w orginale z klimą jest pasek 6 PK 1460


No i na takie informacje trafiłem na tym forum... dlatego zacząłem się zastanawiać jaki ja mam model... to skąd taka różnica jak 6 PK 1920 ?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:16   

nie mam pojęcia ... może ktoś żle założył wcześniej .... może fotę cyknij :roll: w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE .. w nim powinno być rozrysowane ułożenie paska ... na forum też było, ale nie mogę namierzyć
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:29   

A czy przypadkiem twoje węzę od klimy nie są gumowe które odchodzą od sprężarki :razz: I nie masz przypadkiem klimy Diavia :wink:

Ja przy swoim klimę dokładałem i muszę teraz zakładać pasek 6 PK 1915 ale moim zdaniem lepszy by byl 6 PK 1920 bo strasznie ciasno jest założyć 1915
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:36   

heh o tej wersji pasków do dokładanej klimy nie słyszałem ... ;) ale skoro istnieje to bardzo prawdopodobne, ze taką posiadasz :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 23:55   

Remi55 napisał/a:
nie masz przypadkiem klimy Diavia :wink:

Jak to mogę sprawdzić? Oprócz rzucenia okiem na "gumowe węzę od klimy, które odchodzą od sprężarki"? Z tym, że jeśli mówisz o pasku 6 PK 1920 to jestem prawie w domu :) Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...

a co do
Brt napisał/a:
w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE

zassałem to wczoraj, dzisiaj iso wypaliłem na płytę i... włączam a tam error :( nie mogę odpalić nawet pdf'a... ale to postaram się jakoś ogarnąć :wink: Najważniejsze jest to, że teraz już wiem czym jeżdżę :lol:
Ostatnio zmieniony przez peron Wto Gru 08, 2009 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 08, 2009 00:02   

czy wygląda tak klima u ciebie tak?


Lub daj zdjęcie twojej komory silnika :wink:

Przy Diavia masz dwa osobne czarne węzę które sie łączy z klima na dwie oddzielne śrubki przy oryginalnej klimie masz srebrne alu-rurki które maja jedno wspólne mocowanie na sprężarce i sprężarka niżej jest zamocowana.

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 00:02 ]
peron napisał/a:
Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...


czemu zamotany :?: W instrukcji od Diavia pisze jaki pasek masz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 00:05   

To mnie teraz zaskoczyłeś pytaniem :)
Szczerze powiem, że nie mam pojęcia jak to wygląda... jutro to wszystko sprawdzę - zrobię też zdjęcie i wszystko wyjaśni się na 100%, a jak na razie dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Fajne forum :)
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Wto Gru 08, 2009 14:05   

Remi55 napisał/a:
czy wygląda tak klima u ciebie tak?

Przy orginalnej klimie tutaj gdzie Ty masz sprężarkę to jest alternator.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 08, 2009 14:35   

mi_sza1, Faktycznie alternator jest na gorze przy fabrycznej klimie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Gru 09, 2009 23:50   

Witam ponownie,

odebrałem maszynę od mechanika - zrobiłem zdjęcie. Z tego co mi tłumaczyliście prędzej chyba mam tą Diavi'ę :wink: i... nowy pasek - tym razem 6PK 1725 :shock: oto zdjęcia paska
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 10, 2009 02:04   

peron, Masz jak widac Diavia i ten pasek nie jest do tej klimy ile razy mam pisać żebyś kupił sobie 6 PK 1915 :wink:

Z tych twoich zdjęć paska wynika ze źle założyli pasek :shock: W ogole alternatora nie napędza :???: :shock:

Ma to zostać tak założone i koniec kropka :wink: :ok: A takiego mechanika co zakłada krótszy pasek co byl i sie urwał bym opieprzył i żądał korekty. Wydrukuj to sobie i mu to pokaz i ma być taki pasek 6 PK 1915 oraz jak niżej widać założone.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
peron 




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 16
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 19:25   

Dzięki, za wszelkie informacje - sam bym do tego nie doszedł :ok:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 23:27   

wow niezłe klocki ;) kurcze Remi, że ja na Zlocie nie obejrzałem Twojego R ;) muszę to nadrobić :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 11, 2009 03:01   

Brt, A ja twojego :razz: Ledwo co Powerbutton widziałem :mrgreen: Na następnym zlocie się nad robi :wink: Trzeba będzie w dniu integracji przyjechać i od początku być :razz: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
memo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 03, 2010 17:25   

Trochę odświeżę temat :)

Mam pytanko czy ten pasek

http://moto.allegro.pl/it...owy_okazja.html

będzie pasował do mojego Roverka. Rocznik 98, 220SDI wersja z oryginalną klimą.
_________________
Rover 220 SDI 98r i żaden inny
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:19   

tak :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
memo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 20:54   

Dzisiaj odebrałem pasek, w sobotę postaram się go zamontować :) dzięki za odpowiedź Brt :)
_________________
Rover 220 SDI 98r i żaden inny
 
 
bart10001 




Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Nie Kwi 06, 2014 13:21   pasek wielorowkowy

Witam , chciałbym podbic temat mam taką samą wersje klimy jak kolega peron .
Mam pytanie jaki bedzie lepszy pasek 1915 czy 1920 ?? ?.Stary pasek po zdjeciu ma długość ok 94 cm połówka wiec długosc całkowita byłaby koło1880 są wogóle takie paski? Tak wogóle kupiłem 6pk 1460 do wersji z orginalną klimą ale nie wiedziałem ze ta moja jest dokładana wiec jakby ktos chciał to prosze pisac na priv . Pozdrawiam.

Pomoże ktoś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SD] PASEK (KLINOWY) I PASEK ROZRZĄDU
leon77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Lip 09, 2009 22:56
leon77
Brak nowych postów [R214i]Jaki pasek klinowy?
sir_bob87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Sie 09, 2011 21:20
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r220]gdzie szukac jaki pasek???
piernik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Paź 12, 2012 17:44
Adrian
Brak nowych postów [R214 1.4 16v 98r] Pasek klinowy
eluniaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Cze 18, 2009 01:45
eluniaj
Brak nowych postów [R200] Pasek klinowy
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Sty 07, 2014 21:48
kurtki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink