Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyciek rurka obok kolektora + inne usterki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyciek rurka obok kolektora + inne usterki
Autor Wiadomość
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

  Wysłany: Nie Cze 22, 2014 13:01   [R75] Wyciek rurka obok kolektora + inne usterki
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam w moim świeżo kupionym Roverku, jest wyciek z przewodu który znajduje się obok śilniczków VIS, chyba jest to jakiś przewód paliwowy. Moje pytanie jak ważny jest to przewód (do czego służy)czy mechanik mi dobierze jakiś czy lepiej kupić dobrze spasowany taki sam ? Wówczas jak znaleźć taki konkretnie przewód?


http://obrazki.elektroda...._1403432959.jpg





http://obrazki.elektroda...._1403432987.jpg



http://obrazki.elektroda...._1403433040.jpg

Przy testowaniu interfejsem Autocom pokazało dwa błędy:
1 związany z klapkami kolektora
2 przekaźnik wentylatora

Odnoście 1 posprawdzam styki silniczków i potraktuje je kontaktem S do styków. Jakie napięcia i kiedy powinny być na kostkach? Czy mogę sobie sobie bez problemu powykręcać silczki VIS odpalić auto przygazować i sprawdzić czy działaja ?
Odnoście 2 wentylator załącza się kilka sekund po uruchomieniu nawet zimnego silnika auta na maxymalnym biegu po kilku sekundach wyłącza się, i zaraz znowu włącza i tak wkoło. Po wciśnięciu na klimie ECONOM wentylator wyłącza się i już nie wariuje. Więc to oznacza pewnie czujnik ciśnienia klimy, rezystory i inne możliwe opcje odpadają? Przekaźnik w takim wypadku powinien być sprawny.

Ubywa też płynu w zbiorniczku wyrównawczym, wczoraj wlany stan dziś już jest na dnie zbiorniczka. Pod osłoną silnika pokazała się mała plama nie kałuża ale mokre kółeczko. Więc to pewnie będzie nie szczelność w układzie chłodzenia. No albo chłodnica już się kończy. Może coś na zdjęciu zauważycie.


http://obrazki.elektroda...._1403432717.jpg

Wybieram się w tym tygodniu do mechanika jakiego polecicie w Rzeszowie żeby potrafił też wymienić olej w skrzyni automatycznej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 22, 2014 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 22, 2014 16:58   

adam_26 napisał/a:
Moje pytanie jak ważny jest to przewód (do czego służy)czy mechanik mi dobierze jakiś czy lepiej kupić dobrze spasowany taki sam ? Wówczas jak znaleźć taki konkretnie przewód?
to jest przewód od odpowietrzania skrzyni korbowej i może wystarczy go wsunąć głębiej ( 2 cm ), o tym jest wszystko na forum, wystarczy wpisać VIS , albo separator, odolejacz, przewody odmy. Wyciek płynu to może być termostat , trzeba zobaczyć do V miedzy głowicami czy nie ma płynu, tez jest wszystko opisane, tylko korzystać z szukajki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 22, 2014 18:29   

Wentylator ci się włącza, bo klima startuje. Włącz tryb econ przed wyłączeniem samochodu. Ten tryb wyłączy klime, a zostawi normalny nawiew. Chodź faktycznie nie powinien działać w taki sposób jak piszesz, znaczy się, że włącza i wyłącza. Tylko czy komputer diagnostyczny tego nie pokaże?

Co do wycieku z rurki, to tak jak mówi SeniorA, popraw go, może też być pekniety (ja sobie sam uszkodziłem i za mało wchodził do środka) nowy przewód oryginalny kosztuje coś koło 140 zł. No i tez warto rozważyć założenie separatora oleju.

Silniczki VIS oddaj do profesjonalnej regeneracji. Tu na forum jest facet, który Ci to zrobi.

Co do wymiany oleju w skrzyni. To chcesz wszystko wymienić? Statyczne, dynamicznie? Bo w sumie jest nas kilku z okolic Rzeszowa i się bawimy czasem razem, rozrząd to już dla nas pikuś.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 22, 2014 19:12   

No właśnie wolałbym oddać auto w dobre ręce takie które się tym zajmują a nie do mechanika który będzie się zastanawiał jak to zrobić. Z wymianą oleju właśnie można by było się poradzić i od razu spojrzeć na skrzynie, tj ocenić w jakim stanie jest.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 22, 2014 19:18   

co do włączania wentylatora to pewnie masz uszkodzony bieg(bądź biegi) wentylatora i dlatego jak włączysz klimę to się włączy i zaraz wyłączy i tak w kółko, a że byłeś podpięty pod jakiś tam komp to on mógł nie pokazać awarii biegu wentylatora.
a co do wycieku płynu to może Ci puszcza pompa wodna i dlatego masz plamkę pod autem. Moja rada taka, potrzyj palcem po plamie i posmakuj czy to płyn chłodniczy.
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 05:00   

Wczoraj zacząłem sam grzebać chciałem sprawdzić silniczek VIS tak jak tutaj na filmie www.youtube.com/watch?v=aUiRfiKRHaU . Ale oczywiście ja sobie otworu nie zatkałem :/ Odpaliłem silnik zaczął mocno nierówno pracować jak traktor więc od razu go zgasiłem. Patyk od klapek przesuną się do środka wysunąłem go z powrotem i założyłem silniczek celując tak by bolec silniczka wchodził w oczko patyka. Zakręciłem odpaliłem i od tej pory mi silnik nie równo chodzi przy zapalaniu silnika, tak jak by wypadał z zapłonu, po kilku sekundach zaczyna pracować równo obroty na poziomie ok 750obr/min. Gdy zmienię na automacie na D lub R silnik na wolnych obrotach poniżej 3 tys nadal nie równo pracuje, zdarza się że zgaśnie mi np na światłach lub przy cofaniu na parkingu. Nie ma znaczenia Gaz czy benzyna. W silniku nic nie stuka, w kolektorze też więc tragedii nie ma. Ma ktoś pomysł czemu się tak stało? Próbowaliśmy z chłopakami kilka razy jeszcze wkładać ten silniczek ale wydaje się że inaczej on wejść nie może i jest poprawnie.
Odczytane błędy ELM-em które nie chcą się skasować wyszukane na forum:
P0108 dotyczy ciśnienia w układzie dolotowym (korpus przepustnicy i kolektor), jest tam czujnik MAP ( ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego ).
P1471 zawór zmiennej długości kolektora dolotowego; zawieszony zamknięty
P1477 to zwarcie do masy w siłowniku VIS , prawdopodobnie na skutek oleju w VIS.
Wcześniej miałem tylko ten błąd P1471 dla tego grzebałem przy silniczku
Silniczek na pewno nie jest sprawny po odłączeniu kostki nic się nie zmienia(mogłem od razu tak sprawdzić :| ) Silnik pracował wcześniej bardzo równo mimo błędu tych klapek, od razu po od paleniu i w całym zakresie obrotów.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 10:24   

może adaptacja przepustnicy pomoże zneutralizować problem
tylko nie pamiętam od czego się zaczynało :mrgreen:
ale było to chyba tak

1. zapłon
2. 5 razy pedał gazu do oporu
3. wyłącz zapłon
4. odpal samochód
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 13:56   

adam_26, poczytaj wszystko o VIS tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757, prawdopodobnie jest nieszczelność między odkręcanym siłownikiem VIS i kolektorem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 18:26   

adam_26 włożyłeś prawidłowo gumową uszczelkę kiedy wkładałeś vis ? po za tym skoro już się bawisz to pamiętaj, że przy przykręcaniu wkładasz wkręt i kręcisz w lewą stronę aż poczujesz lub usłyszysz że wkręt wskoczył na stare miejsce, nastepnie kręcisz odrazu w prawą, ma to na celu przedłużenie żywotności gwintu.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 20:08   

ja też kiedyś odpaliłem silnik na ściągniętym visie i też chodził jak traktor nawet po skręceniu visu i ponownym odpaleniu silnika. Pomogło mi odłączenie akumulatora na 1h
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2014 22:08   

Po wykonaniu adaptacji przepustnicy na zimno silnik odpalił tak jak ma odpalić obroty nie falowały. Przejechałem się po mieście i jest wyraźnie lepiej były takie momenty że falował ale już mniej ani razu mi nie zgasł, były też chwile kiesy sobie bardzo równo pracował na D. Także jest poprawa. Uszczelkę niby włożyłem dobrze ale faktycznie może jakoś trzeba ją poprawić i się polepszy. Przy odrobinie czasu wykręcę i sprawdzę jeszcze raz. Jutro może skoczę do warsztatu żeby mi mechanik zlokalizował wyciek płynu chłodniczego. Po skończonej jeździe na kostce pojawia się oczko. Dzisiaj mi zostały dwa błędy silnika
P0108 dotyczy ciśnienia w układzie dolotowym (korpus przepustnicy i kolektor), jest tam czujnik MAP ( ciśnienia i temperatury powietrza dolotowego ).
P1471 zawór zmiennej długości kolektora dolotowego; zawieszony zamknięty
trochę ten pierwszy mnie martwi a drugi mówi o silniczku VIS power ?? Czyli tylko z jednym jest coś nie tak? Z tym którym wykręcałem ?
Chłopaki od razu też dziękuję za dotychczasowa pomoc i uspokojenie mnie :)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2014 05:54   

Vis-y i tak lepiej oddać oba, bo zostaną sprawdzone lepiej niż w fabryce

Może tylko coś z czujnikiem Map jest coś nie tak. Leży u mnie w garażu taki. Może wtyczka tylko. Potraktuj ja "kontaktem "
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 26, 2014 18:01   

Pojechałem wczoraj do warsztatu SZiK w Tyczynie. Poprosiłem o rozmowę z mechanikiem i opowiedziałem o moich usterkach (ubytek płynu chłodniczego, wyciek z rurki odmy i te nierówne obroty które zaczeły się od silniczka VIS), młody macher mi podniósł auto rozebrał osłonę i stwierdził od spodu że nie widać wycieków płynu, pojawia się natomiast olej w miejscu połączenia skrzyni i silnika, zauważył jeszcze że jest wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworowej. Zawołał MISTRZA machera żeby ocenił czy to olej silnikowy czy ze skrzyni, MISTRZU powąchał i stwierdził że to z silnika i trzeba wymienić uszczelniacz wału korbowego. Potem zrobił test uszczelki głowicy przez włożenie jakiegoś ustrojstwa w korek zbiorniczka no i po jakimś czasie na odpalonym silniku zmieniły się kolory płynów w tym testerze i MISTRZU od razu powiedział że to uszczelka głowicy. Młody mi odkręcił silniczek VIS przeczyścił uszczelkę, oraz spojenie silniczka z dolotem a silnik dalej nie równo pracuje ;D Powiedzieli mi ze wyciek z rurki odmy robili by od razu przy zmianie uszczelki. Poszedłem do obsługi klienta i zapłaciłem 50zł za wczorajszą wizytę a MISTRZU za taką naprawę wyskoczył z ceną między 3/4 tysiące zł bo to V powiedział :D Tylko ja się pytam za co?? :D Za części które kosztują max 600 zł (przy tym jak bym to sam kupował ) i za dobrych pare godzin pracy kilka tysięcy złotych za robociznę :D ?? no to ja chciałbym tak zarabiać :D Podsumowując na razie będę jeździł obserwując poziom płynu i wymienię uszczelki za jakiś czas jak będę robił rozrząd (od wymiany ma 30kkm) i na pewno nie w tym warsztacie hehe :D Aha od przed decyzją wymiany uszczelki na pewno jeszcze zapytam się nie jednego mechanika czy to na pewno uszczelka bo nie wydaje mi się żeby to było takie proste powiedzieć "to uczelka".
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Cze 26, 2014 19:28   

Jeśli masz manualną skrzynie to na połączeniu skrzyni i silnika najcząściej cieknie płyn z wysprzęglika co też nie jest dobrą nowiną, co do urządzenia do sprawdzania czy uszczelka padłą, to nie wie wiem co ono wykrywa spaliny czy olej w układzie chłodzenia bo jeśli olej to mogła chłodnica oleju uledz uszkodzeniu.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 26, 2014 23:05   

Cytat:
zedziczek napisał/a:
co do urządzenia do sprawdzania czy uszczelka padłą, to nie wie wiem co ono wykrywa
płyn reakcyjny wykrywa CO2 (spaliny) w układzie chłodzenia, jest nieszczelność miedzy głowicą i blokiem albo pęknięta głowica.
adam_26 napisał/a:
Tylko ja się pytam za co??
jak ma być zrobione dobrze i zgodnie z procedurą to robi się obie głowice, daje się do sprawdzenia na szczelność i planuje, nowe uszczelniacze zaworowe, śruby głowic, wszystkie nowe uszczelki, płyn i olej, ustawienie rozrządu.To nie jest parę godzin pracy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 27, 2014 06:18   

A może tylko chlodniczka oleju puszcza?

Cena części przy robieniu głowicy to:
- około 600zl śruby i wszystkie uszczelnienia
- nowe płyny ustrojowe około 250 zł
- planowanie głowic, nie mam pojęcia
- robota, tez nie mam

Chociaż cena i tak spora, pracy przy tym silniku tez dużo. Jeden dzień trzeba poświęcić, aby rozebrać silnik i to dla sprawnej, obeznanej ręki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Cze 27, 2014 07:54   

SeniorA napisał/a:
Cytat:
płyn reakcyjny wykrywa CO2 (spaliny) w układzie chłodzenia, jest nieszczelność miedzy głowicą i blokiem albo pęknięta głowica.


dzięki, więc pozostaje usczelka pod głowicą, tylko w kv6 ona nie pada od tak sobie może to świadczyć o innej usterce w układzie chłodzenia która spowodowała jej uszkodzenie poprzez przegrzanie silnika
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 27, 2014 10:34   

rafalmis1 napisał/a:
około 600zl śruby i wszystkie uszczelnienia
to chyba AJUSA
rafalmis1 napisał/a:
- planowanie głowic, nie mam pojęcia
regeneracja ze spr. ok. 350 zł.
rafalmis1 napisał/a:
robota, tez nie mam
1ooo-1500 zł w zależności czy coś po drodze nie wyskoczy.
zedziczek napisał/a:
tylko w kv6 ona nie pada od tak sobie
tak samo jak w innych silnikach
zedziczek napisał/a:
jej uszkodzenie poprzez przegrzanie silnika
0 co w kV6 nie jest trudno.
rafalmis1 napisał/a:
A może tylko chlodniczka oleju puszcza?
a skąd spaliny w płynie ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pią Cze 27, 2014 18:10   

SeniorA napisał/a:
zedziczek napisał/a:
tylko w kv6 ona nie pada od tak sobie
tak samo jak w innych silnikach
nie, nie tak samo w 1.8 uszczelka fabrycznie nie była najlepszej jakości
SeniorA napisał/a:
zedziczek napisał/a:
jej uszkodzenie poprzez przegrzanie silnika
0 co w kV6 nie jest trudno
z tym też się nie zgodzę, zreszto może mamy inne doświadczenia :)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 29, 2014 17:25   

SeniorA napisał/a:

zedziczek napisał/a:
tylko w kv6 ona nie pada od tak sobie
tak samo jak w innych silnikach
miałem na myśli silniki aut innych marek ( VW, RENAULT,FORD itd.)
zedziczek napisał/a:

SeniorA napisał/a:
zedziczek napisał/a:
jej uszkodzenie poprzez przegrzanie silnika
0 co w kV6 nie jest trudno
z tym też się nie zgodzę, zreszto może mamy inne doświadczenia
ja się opieram na tym co piszą koledzy na forum o częstych ubytkach płynu , awariach termostatu, trudnościach z odpowietrzeniem i brakiem dokładnego wskaźnika temperatury płynu.
Podane wyżej ceny i koszty prac związanych z wymianą uszczelek też znam z info kolegów którzy robili uszczelki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] wyciek spod kolektora
marek501 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 05, 2017 23:22
marek501
Brak nowych postów [R75] Wyciek płynu chłodzącego spod kolektora ssącego
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sie 20, 2012 21:36
ENU
Brak nowych postów [R75] Rurka od klimatyzacji
encor Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Kwi 20, 2013 22:31
encor
Brak nowych postów [75] rurka na zdjęciu co to może być
szkodowy Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Paź 12, 2017 15:59
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Za długa rurka termostatu
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Gru 02, 2017 19:24
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink