Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
Autor Wiadomość
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Nie Lip 20, 2014 15:32   [R75 2.0 V6] Jak prawidlowo sprawdzic poziom oleju w silniku
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Pytanie banalne,ale mam z tym problem ponieważ według ksiązki serwisowej należy sprawdzać na gorącym silniku po ok. 5 minutach.Gdy tak sprawdzam to mam powyżej max,a gdy na zimnym to mam pośrodku.Co robie źle? :oops:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 20, 2014 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Lip 20, 2014 15:47   

Wyciąg bagnet i odczekaj kilka minut za nim włożysz spowrotem w celu sprawdzenia poziomu, chodzi o to aby olej który się dostał do rurki na bagnet ściekł i przy pomiarze nie zmoczył miarki.
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 20, 2014 16:17   

Najbezpieczniej jest sprawdzać na zimnym silniku.Tak samo z dolewaniem oleju.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pon Lip 21, 2014 20:19   

Pawkaz, niestety nie masz racji. Jeśli chodzi o KV6 to tutaj jest inaczej. Ogolnie 10 min od wylaczenia samochodu po pełnym nagrzaniu. Można odpalić, poczekać aż się wentylator włączy, wyłączyć. Po 5 minutach wyjecie bagnetu, wytarcie go, wlozenie z powrotem i po kolejnych 5 pomiar. Takie dziwne fiki miki ;)

Pozdrawiam
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lip 21, 2014 20:32   

kruszon napisał/a:
Takie dziwne fiki miki ;)

A jakieś sensowne uzasadnienie? KV6 to silnik spalinowy, nie rakietowy. :mrgreen:
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pon Lip 21, 2014 20:50   

HarryVip, niby nie rakietowy, ale jego obsluga bywa niczym rocket science jak widac ;)
A powaznie - uzasadnienie sa 2 - jedno bo tak mówi mariusz418 :) A po drugie, już tłumaczę. Wyjecie bagnetu, wyczyszczenie go wlozenie i odczekanie jest zwiazane z jego kształtem i tym jak sie ten ksztalt zachowuje wlozony w stosunkowo gesta ciecz latwo to sobie wyobrazic. Nigdy tego nie robilem, ale w sumie mozna to sprawdzic wkladajac bagnet z KV6 do np. czystego oleju w jakims naczyniu. Kwestia zwiazana z czasem pomiaru wiaze sie z rozszerzalnoscia cieczy. Olej w KV6 ma byc sprawdzany na cieplym silniku. Odczekanie tych powiedzmy 10 minu powoduje, ze olej jest jeszcze goracy a zdazy splynac do miski.
Mam nadzieje, ze to wyjasnia. Powyzsze sa tylko moimi dywagacjami na temat i wynikaja z tego ze zastanawialem sie czemy tak jest jak mowi mariusz418. Czemu nie jest to zrobione tak, ze olej mozna sprawdzac na zimnym silniku nie wiem - tak byloby najwygodniej.

Pozdrawiam
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lip 21, 2014 23:26   

kruszon napisał/a:
tak byloby najwygodniej.

Wygoda ma tu niewiele do rzeczy. Zdecydowana większość producentów samochodów zaleca sprawdzanie stanu oleju na zimnym silniku (wymianę na rozgrzanym) ponieważ wtedy cały (no prawie) olej znajduje się w misce olejowej. KV6 według mojej wiedzy ma tradycyjny układ smarowania zasilany pompą i rozszerzalność cieplna nie stanowi żadnego wyjaśnienia, a nawet ma tu chyba niewielkie znaczenie.
Bagnet jak bagnet. Słabo się odczytuje poziom na tym czarnym plastiku i rzeczywiście po wytarciu trzeba go włożyć na chwilkę tylko (niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy gorący) żeby odczyt był poprawny. Po kilku sekundach (bagnet w misce) poziom na bagnecie "rośnie" do MAX. Tyle moich spostrzeżeń co do sposobu samego pomiaru. Jutro rano dla pewności sprawdzę poziom na zimnym silniku i dla porównania 10 minut po zakończeniu jazdy na rozgrzanym. Z czystej ciekawości.
P.S.
Moje wątpliwości nie zostały rozwiane. :mrgreen:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 09:00   

To tak ode mnie w temacie co na to producent auta.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Maciej_R75v6 



Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 22



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 23:11   

dokładnie tak jak kolega wstawił rys. na zimnym silniku bo na gorącym olej jest w całym slniku i po wyłączeniu zaczyna spływac dopiero a w rurce robi on przez to fiki-miki bagnetowi.. Prawidłowy stan między min. a max. na zimnym silniku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jak sprawdzić poziom oleju
tomek75 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Sty 17, 2009 20:21
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
saute Rover serii 75, MG ZT 36 Nie Sty 31, 2010 12:34
apples
Brak nowych postów [R75] wymiana oleju w silniku 1.8
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 09, 2015 18:42
tomi24lbn
Brak nowych postów [r75] wymiana oleju na włączonym silniku
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 32 Czw Gru 17, 2015 10:10
Dziadek
Brak nowych postów [r75]Zaniza poziom paliwa
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Sie 01, 2023 23:18
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink