Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 75 jaki silnik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 75 jaki silnik?
Autor Wiadomość
Syriusz77 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 13:28   Rover 75 jaki silnik?

Witam wszystkich. Jako że to mój pierwszy post na tym forum, chciałem się z wami przywitać :grin: W listopadzie mam zamiar kupić Roverka 75 kombi z automatyczną skrzynią biegów , aby uniknąć na starcie problemów z wysprzęglikiem , dwumasem i resztą problemów na które lubi chorować wersja manualna. Na pewno biorę pod uwagę silniki diesla Cdi oraz CDTi i prawdopodobnie się zdecyduję na któryś z nich. Moje pierwsze pytanie dotyczy różnic między tymi dwoma jednostkami wysokoprężnymi, którą polecacie bardziej. Kolejne moje pytanie dotyczy silników benzynowych z dodatkowo zamontowaną instalacją LPG. Czy ma sens taka kombinacją, a jeśli tak to który silnik polecacie: 1,8 1,8T 2,0 czy 2,5. Z góry dziękuję za pomoc z waszej strony i pozdrawiam serdecznie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 25, 2014 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 14:09   

w dieslach różnicą jest program w kompie silnika tylko. Benzyna z LPG to albo 2,5 V6 albo 2.0 V6 ew. 1.8T
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 14:18   

Diesel w automacie spali ci nawet 10 l ropy w mieście.
Benzyna W automacie, to tylko 2.5 nie wiem czy 1.8T znajdziesz i to jeszcze w automacie.
Silniki 1.8 i 1.8T są podatne na uszczelkę pod głowicą.
W sumie nie wiem czy jest się czegoś bać jeżeli chodzi o manuala. Tez tak myślałem jak ty i wziąłem automat, i mi się popsuł. Wysprzeglik czy pąpka jest tańsza :mrgreen: chyba, że by się wymieniali sprzęgło i dwumas, to koszta podobne.

Rozważ diesla, ponieważ nie będziesz robił rozrządu, i nie będziesz musiał LPG zakładać, 5 tys. zostanie. Chyba ze juz z gazem kupisz. Mi spala w granicach 18l gazu w trybie miejskim
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 15:09   

Miałem 1.8 w gazie, spalanie gazu 11-12l/100km. Rozrząd, olej i filtry to był koszt 560zł. Największą wadą tego silnika jest moc a właściwie jej brak.
Teraz mam 1.8 turbo, moc jest wystarczająca spalanie gazu 11,4-13,6l/100km. Rozrząd kosztował mnie 320zł.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 15:11   

dzelo23, zapomniałeś o HGF w 1.8 120km :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 15:31   

Tak hgf'y były 3. 2x robili mechanicy i po niecałych 10kkm plyn uciekał na zewnątrz, 3ci raz zrobione samemu. Silnik poszedł do eR 400 Kondzia i działa dalej choć Kondzio juz eR sprzedał dla szwagra. U mnie przejechał ponad 10kkm i nic się nie działo po ostatniej wymianie.
Hgf'a nie ma co się bać, trzeba tylko przy kupnie dobrze wszystko sprawdzić pod jego kątem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 16:28   

rafalmis1 napisał/a:
pąpka
O_o
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 17:30   

Benzynka z gazem. Diesel jest dobry, dopóki się nie zacznie psuć.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 19:10   

zacekpl napisał/a:
Diesel jest dobry, dopóki się nie zacznie psuć.
każdy silnik jest dobry dopóki nie zacznie się psuć, dotyczy to także benzyny

ja jestem osobiście zadowolony z diesla w manualu, zarówno ze spalania, jak i kultury pracy, nie uważam go także jak większość za muła (mam słabszą wersję, którą zamierzam czipować ze względu na niższe spalanie)
_________________
R400 -> R75
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 25, 2014 20:36   

komarek, a sprzęgło robiłeś? :D i wszystko co z tym związane?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 22:02   

komarek napisał/a:
każdy silnik jest dobry dopóki nie zacznie się psuć, dotyczy to także benzyny

Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej czy sprężarki przemawiają na niekorzyść diesla.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 02:01   

pelson91, kupując wiedziałem, że jest do roboty wysprzęglik - ale jeszcze się wstrzymuję i dolewam płynu do pompki, jak będę robił to od razu wymienię komplet i koszty niestety znam :-] ale specjalnie mnie to nie boli bo auto u mnie jeszcze pojeździ i jak trzeba zrobić to trzeba i już, nie przejmuję się i wysupłam ;)

zacekpl napisał/a:
Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej czy sprężarki przemawiają na niekorzyść diesla.
koszty serwisowania benzyny wcale nie muszą być mniejsze - wystarczy poczytać forum

BTW wszelkie koszty przemawiają za jazdą komunikacją miejską ;)
_________________
R400 -> R75
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 09:38   

komarek napisał/a:
BTW wszelkie koszty przemawiają za jazdą komunikacją miejską ;)
nie w Warszawie ;] tu nawet autobusy i tramwaje są tak drogie, że masakra
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 09:46   

zacekpl napisał/a:
Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej
w l-serii wtryski nie padją praktyczne a w silniku bmw rzadko kiedy jest problem z pompą :ok: o ile wcale
miałem benzynę i mimo wszystko polecam diesla, nie ma tyle problemów co w benzyniakach a to krokowiec, a to przewody zapłonowe, o hgf nie wspomnę, poza tym niedawno gdzies czytałem że u nas na forum ktos w 2,5 v6 głowice zmieniał :roll: to mają byc te bezproblemowe godne polecenia silniki :?:
 
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 09:56   

pelson91, ja z kolei jak mam wsiąść do tramwaju/autobusu/pociągu to wolę zostać w domu i nie zmieniła by tego nawet darmowa komunikacja ;-)

po prostu nikt nie puści mnie na miejsce bo za młody, a jest duże ryzyko, że się wywalę i będzie zonk, albo zostanę już i będę robił pętle (choroba :-| )

bociannielot, w 100% się zgadzam, uważam że b. mało jest dramatycznych sytuacji z dieslami opisywanymi na forum, za to dużo tematów jest o benzynach (i to każdej)
_________________
R400 -> R75
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 10:37   

komarek napisał/a:
w 100% się zgadzam, uważam że b. mało jest dramatycznych sytuacji z dieslami opisywanymi na forum, za to dużo tematów jest o benzynach (i to każdej)

Tak tylko jak wymieniałem turbinę w 75 to z portfela ubyło prawie 1300 zł.
Sprzęgło i wysprzęglik 1100 zł
O kosztach roboty nie wspomnę.
Tak, więc jak coś poważniejszego padnie to koszt jest ogromny
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 26, 2014 11:33   

fredii, a w benzynie to zestaw wysprzęglik, pompka, sprzęgło jest wieczny? ten problem dotyczy każdej wersji silnikowej

fredii napisał/a:
O kosztach roboty nie wspomnę.
to już zależy od mechanika, mój zrobi dobrze i w normalnej cenie, choć nie ukrywam że jak przyjechałem i powiedziałem, że będzie do roboty to kazał mi spieprzać (powiedział to dużo gorzej) :mrgreen:

fredii napisał/a:
jak coś poważniejszego padnie to koszt jest ogromny
to chyba dotyczy każdego silnika, jak padnie mu ważny podzespół, nie tylko 2.0 CDT w 75

abstrahując od wersji silnikowej kupując 75 człowiek musi się godzić na to, że to auto nie będzie miało kosztów napraw porównywalnych z 400 czy też innym samochodem z tej półki, porównywać należy z innymi autami tego segmentu, a tu nie wypada tragicznie tylko normalnie IMO

wszystko rekompensuje (w moim przypadku) spojrzenie za okno i jazda moją 75 :-]
_________________
R400 -> R75
 
 
Syriusz77 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 11:35   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Chyba jednak zostanę przy dieslu. Tym bardziej że często wyjeżdżam na dłuższe trasy i myślę że to będzie dobre rozwiązanie. Wcześniej jeździłem dieslami grupy volkswagena czyli 1,9 TDI na pompie wtryskowej i nie miałem jakichkolwiek problemów z tymi silnikami , myślę że jednostka napędowa BMW też powinna sprawdzić w tym ślicznym aucie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 12:19   

Jako że jeździłem, posiadałem i sprzedawałem kazdą jednostkę silnikową z 75 to z całą pewnością CDT w automacie deklasuje konkurencje.
 
 
Syriusz77 



Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 13:36   

AdaskoC dziękuję również za Twoją opinię. Myślę że to będzie najlepszy wybór dla mnie , czyli diesel w automacie. Szkoda tylko że w tej konfiguracji nie ma zbyt wielu 75 na polskim rynku, trzeba będzie poszukać dobrej sztuki za granicą. Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów Rover 45 - jaki silnik
pawelbn89 Chcę kupić ROVERka 0 Pią Sty 15, 2016 22:47
pawelbn89
Brak nowych postów Rover 214 jaki silnik
Aviat0r Chcę kupić ROVERka 12 Pon Maj 02, 2011 20:05
leszczu
Brak nowych postów [Rover 25] Jaki silnik?
l3on Chcę kupić ROVERka 21 Czw Maj 03, 2012 03:00
l3on
Brak nowych postów Rover 200 - jaki silnik i na co uważać?
MateuszCzy Chcę kupić ROVERka 10 Pią Maj 17, 2013 10:53
Julek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink