Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dokładka kurtyn
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dokładka kurtyn
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 21:07   [R75] Dokładka kurtyn
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam,

Potrzebuję pomocy/porad w temacie dołożenia kurtyn (air bag). Ponoć w 75 dobrze działa samodiagnostyka i dołożenie airbagów nie wymaga wizyty na T4. Niemniej jednak nie chciałbym aby mi wybuchły w trakcie montażu zatem wszelkie porady od czego zacząć, jak i gdzie je montować mile widziane. Mam małe pojęcie co i w jakiej kolejności należ zdemontować aby poprawnie dołożyć kurtyny.

Pozdrawiam

MK
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 20, 2014 21:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ricardus 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 211
Skąd: Grotniki

MG ZT-T

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 22:10   

Na pewno dokładasz na odłączonym akumulatorze. Czeka Cię trochę zabawy z deską rozdzielczą, bo mocowania kurtyn pod deską są w takich miejscach i tak łatwe do odkręcenia/przykręcenia, że będziesz bluźnił jeszcze tydzień po całej operacji. Jak będzie z elektroniką niestety nie mam pojęcia. Musiałem odkręcić samo mocowanie kurtyny lewej w swoim MG i potem ponownie je zamontować. Cały dzień z głowy i pokaleczone całe dłonie, bo uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski. Zrobiłem, ale drugi raz bym się nie zdecydował :-|
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 20, 2014 22:21   

A da się jakoś bezboleśnie sprawdzić czy mam już wiązki do tych kurtyn ?
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Paź 20, 2014 23:16   

Ricardus napisał/a:
uparłem się, że zrobię to bez zdejmowania deski


Jesteś wielki :) Po zdjęciu deski trzeba się mordować jeszcze z wymontowaniem tego, a co dopiero z deską :)


No niestety Punx dobrze jak byś deskę zdjął, bez tego nie wiele zdziałasz moim zdaniem.

Nie mam już kurde wiązki od auta z którego masz te kurtyny, bo bym Ci powiedział gdzie idą dokładnie przewody. Kurcze nie pamiętam niestety jak one szły, auta z kurtynami nie trafiaja mi się często. Ale mniej więcej za schowkiem pasażera i nad pedałami były te wtyczki.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 21, 2014 19:52   

A jak się zabrać za deskę, dużo z tym roboty tak godzinowo ? Łatwo coś uszkodzić ?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 21, 2014 20:13   

A czy przypadkiem nie trzeba innej centralki od podmuch??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Paź 21, 2014 20:15   

Musisz wyjąć fotele 8 śrub, tunel 6 wkrętów i 2 śruby, kierownice 3 śruby, manetki 4 wkręty, licznik 3 wkręty, deska 4 śruby. Jeszcze osłony słupków i jakies drobne elementy które są na wcisk i nie ma z tym trudności.

Godzinowo... W niedziele wpadl kolega do mnie po deskę (jego była po wystrzale i troche się wypaczyła), od razu ją wymieniliśmy. Sama operacja montażu i demontażu to jakies 2-3 godziny. Czy w pojedynkę czy we dwóch to czas będzie podobny.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 21, 2014 21:32   

dokładnie w 2-3 h idzie sie ogarnąć demontaż i montaż.

przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli
_________________
75 Red Edition
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Paź 21, 2014 21:48   

longer86 napisał/a:
przy odrobinie samozaparcia, i zręcznych raczkach można sie obejść bez wyciągania foteli, utrudniają tylko dostęp do 2 śrub trzymających tunel środkowy. Jest to wykonalne. Pytanie co pójdzie łatwiej czy śruby na tunelu czy 8 śrub od foteli


Nie wprawionej osobie może ciężko iść zdjęcie tunelu, bez wyjęcia foteli. Niestety dzwignia ręcznego troche przeszkadza, jesli foteli nie zdemontujemy.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 21, 2014 22:56   

duzo zabawy, mała korzyść, ściągnąć gałkę biegów i rączkę z ręcznego, manewrując tunelem odpowiednio przód tył można go wyciągnąć. Wyciągnie foteli to odkręcenie śrub, odpinanie kostek i linki od regulacji wysokości pasów.
_________________
75 Red Edition
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 22, 2014 07:33   

Fotele i tunel już zdejmowałem wiec w tym nie widzę problemu, największy kwas to wyrwanie gałki od automata, ostatnim razem prawie wybiłem szyberdach :) U mnie tunel nie ma śrub (od początku ich nie miałem, za to żeby go wyjąć trzeba pozbyć się panelu klimy i radia). Z kierownicą też raczej bez problemu sobie poradzę, zegary też już demontowałem. Najbardziej obawiam się samej deski, aby czego drewnianego nie połamać.

Pisząc o demontażu deski, macie na myśli samą dechę czy całą konsolę aż do podszybia ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 22, 2014 07:46   

Jak ja wymieniałem prawą kurtynę (po uderzeniu w krawężnik) to musiałem niestety targać dechę. Nie wiem jak ktoś jest w stanie odkręcić i dobrze przykręcić śrubę mocującą za słupkiem, bez jej zdejmowania ;) Jak ktoś ma chęć, może poszukać tematu czym się skończyła operacja ;) Tzn. skończyła się sukcesem, ale są fotki poglądowe z placu boju. Zajęło mi to 1 dzień ;)

Elektronicznie dołożyć się da. Sterownik musi być odpowiedni, taki co obsłuży kurtyny. Nie wiem czy one różnią się symbolami od siebie czy też T4 może zaprogramować każdy moduł poduszek jeśli tylko konfiguracja auta (sławne kody ZCS, 10 pozycja kodów SA) będzie dotyczyła kurtyn.

Podmienianie sterownika na pałę może skutkować stałym świeceniem kontrolki poduszek. Można trafić np. na kombi w sedanie. Kombi nie posiada napinaczy z tyłu, a w instalacji będą. Takie tam konfiguracyjne mecyje ;) Po podmianie sterownika na pewno VINy będą inne. Ale wydaje mi się, że można go zmienić przy pomocy INPY. Jeśli jednak jest się 100% pewnym, że sterownik jest od auta o takim samym typie nadwozia i obsługiwał wcześniej kurtyny - można zaryzykować. Oby tylko nie miał wpisanego CRASH DATA :D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 22, 2014 08:36   

Ja nie chce podmieniać sterownika, ba nawet liczę na to że wiązki od kurtyn są w każdym egzemplarzu :) i że samo-diagnostyka auta wykryje kurtyny i je będzie poprawnie obsługiwać. Pewnie jestem zbyt dużym optymistą w tym temacie, okaże się jak znajdę czas na sprawdzenie wiązek (nawet jeszcze nie wiem jak wyglądają).

@MAREK a co się stało z kurtyną po uderzeniu w krawężnik ? Wystrzeliła ? To aż takie czułe jest ?

Zastanawia mnie czy przy takiej akcji demontażu deski, da się wykonać:

1. dodatkowe wyciszenie grodzi (bitum) - czy jest tam tyle miejsca aby podkleić ściankę ?
2. usztywnienie/wyciszenie spodu deski aby zniwelować wszelkie wibracje trzeszczenie - może jakaś pianka ?

Mnie czeka jeszcze podmianka kolumny kierownicy to tez jak najbardziej wpasowuje się w ten etap rozbiórkowy ....

Jeśli uda mi się dołożenie kurtyn ale okaże się że są konfilkty/błędy w komputerze, to czy bez ponownego ściągania deski da się odłączyć same wtyczki ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Paź 22, 2014 21:56   

Punx, stało się, że chciałem być uprzejmy i w nocy po północy, zjechałem z lewego pasa na prawy, żeby zapiżdżający za mną pług śnieżny nie musiał hamować ;) Niestety na prawym była dość duża koleina, która pociągnęła mnie aż do krawężnika od przystanku autobusowego. Prędkość była nieduża, ale czujnik odebrał to jako zderzenie boczne, co zaowocowało ściągnięciem wszystkich napinaczy (przód/tył), wywaleniem bocznej poduszki prawego siedzenia, kurtyny prawej. Poddał się też wahacz i łożysko ;)

Jak podepniesz komputer, który oczekuje sygnału z krutyn i je potem odepniesz, to będziesz miał świecący SRS na blacie.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 07:59   

Uuuu wywalone poduchy z siedzeń to może boleć, to się chyba = wymianie pokrowca, u mnie są te pseudo skóry .... a tak z ciekawości te poduchy w fotelach są dla pasażerów siedzących z tyłu czy tylko dla ludków siedzących z przodu ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:23   

Poduszki w siedzeniach są dla pasażerów, którzy na nich siedzą.
Najgorsze było rozbebeszenie siedzeń i zdjęcie obicia. A z resztą poradził sobie tapicer. Wygląda prawie jak fabryka ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 16:19   

w sumie wcale to takie trudne nie jest rozebrać całe poszycie fotela :) ja rozbierałem i myślałem że trudno będzie ale bardzo fajnie wszystko schodziło, tyle że ja fotel rozbierałem w domu wymontowując go z samochodu
 
 
stazaj88 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: Koszęcin



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 21:32   

Punx W zależności z jakiego rocznika masz auto możesz potrzebować przewody łączące kurtynę z instalacją samochodu (auta z początku produkcji) lub nie
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 21:39   

2003 sedan, to taki półlift, duże lustra, inna blenda na bagażniku, już plastiki zamiast drewna, wycięte przez księgowych np. tylni drążek stabilizacyjny, jeden klakson itd, za to w opcji z TC, webasto, halogenami, szyberdachem, dużą navi więc trochę na bogato łudzę się że będą te wiązki ...

A jak się ma taka dokładka do ewentualnego wybuchu kurtyn w momencie gdy nie ma kolizji, czyli np. podczas normalnej jazdy ? Mam się liczyć z taka ewentualnością w przypadku pozafabrycznego montażu airbaga ?
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 22:54   

najgorszy problem to chyba będziesz mieć by nic nie połamać przy demontażu osłony słupka, dziwne mocowanie jest, chyba że mocowanie jest inne jak ktoś ma kurtyny już na wyposażeniu, a tak chyba może być akurat, bo wydaje mi się że mocowanie jest inne niż w r75 bez kurtyn ale niech ktoś mnie poprawi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Dokładka zderzaka
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lut 11, 2016 21:38
christopher7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dokładka klimatyzacji
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lis 26, 2012 13:07
apples
Brak nowych postów [R75] Dokładka tempomatu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 22, 2017 21:37
Szyfu
Brak nowych postów [R75] Tempomat - dokładka
rafalg Rover serii 75, MG ZT 86 Pon Lip 17, 2017 17:27
taba19
Brak nowych postów [R75] Webasto dokładka T90 i pilot T91.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 80 Sob Wrz 28, 2013 13:20
Loo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink