Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
Autor Wiadomość
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



  Wysłany: Sob Lis 08, 2014 08:57   [Rover 25 rocznik 2005] Koszty Napraw i Części
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2005

Witam Serdecznie,

Jeżeli podobny post już istnieję, przepraszam za dublowanie.

Muszę kupić samochód, by dojeżdżać do pracy - dalekie odległości, jednorazowo około 400 km. Nie chcę kupować auta, które będzie tylko jeździć, chcę mieć też satysfakcję i przyjemność z jazdy. Na Alfa Romeo i Volvo mnie nie stać, jedynym samochodem za rozsądne pieniądze okazał się Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.

Pojawia się jednak problem. Każda osoba odradza mi zakup maszyny tejże marki, kierując się "faktami" lub "uproszczeniami", że Rovery są rzadkością na naszym rynku, więc będzie i z nimi problem u mechanika. Czytałem też, że faktycznie wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda, ale są też takie, które trzeba wymienić oryginalnie, a jest to bardzo drogie.

Zależy mi na kupnie samochodu, którego reperacje będą niewygórowane finansowo, bo na to mnie po prostu nie stać.

Jeżeli to możliwe, chciałbym prosić znawców tematu o wypisanie najczęściej psujących się części i ich koszt naprawy. Planuję kupić Rover 25 z roku 2005 o przebiegi 120 000, na wstępie do wymiany zapewne pasek rozrządu. Słyszałem, że najczęściej psuje się w nim też jakaś uszczelka, której wymiana jest także droga. Jak sytuacja wygląda z wachaczami i hamulcami?

Bardzo Dziękuję za pomoc! :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 08, 2014 08:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 09:20   

Albert napisał/a:
Rover 25, piękne wykonanie i bezpieczeństwo.
:hahaha:
stary po pierwsze - to nie ten dział, jesteś w usterkach, a raczej nic Ci się nie popsuło jeszcze skoro nie masz samochodu ;p
Po drugie, właściwy dział to chcę kupic roverka :ok: i najlepiej byś zrobił jakbyś poprosił o przeniesienie :ok:
 
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 09:41   

"1. Ten kącik służy wyłącznie do prowadzenia dyskusji na temat usterek pojawiających się w naszych ROVERkach, oraz do zamieszczania pytań i porad natury technicznej."

Właśnie ten watek mnie interesuje, nie ma znaczenia czy posiadam samochód czy nie. Zależy mi na uzyskaniu wiedzy, jakie są koszta napraw tego modelu.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 09:43   

Albert, poswiecil bys gora 15 minut opcji szukaj i wiedzial bys bardzo duzo, szególnie o uszczelce pod głowicą :ok:
 
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 10:17   

Rozumiem, szukałem i czytałem tu co nieco, ale chciałbym uzyskać informację jak drogie to auto jest w utrzymaniu, to rzecz kluczowa, a opinie są podzielone
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 10:23   

Chcesz budżetowe auto to nie pchaj się w R czy MG! Zrobisz marce krzywdę :mrgreen: a z ROR'a będą uciekać cyferki.
Fiat Panda z gazem. Corsa B z gazem, Matiz z gazem lub bz. Z naciskiem na zadbaną pandziorę.

Albert napisał/a:
wiele części zamiennych można pobrać z marki Honda

Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.

Albert napisał/a:
będzie i z nimi problem u mechanika.

Kolejna bzdura i wynik stereotypów.

Zawieszenie jest bardzo solidne.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 10:29   

Jak zalozysz ze uszczelka to koszt +/- 1000zl a ktos Ci powie ze to duzo w aucie z 2000-05 to walnij go w łeb i tyle, hamulce tanie, wahacze to juz kpina jakas, ja za qh ze stabami dalem 240pln kpl. Jedynie blacharsko mozesz sie obsunąć w polifcie jak w cos walniesz albo ktos w Ciebie.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 10:29 ]
NoPE napisał/a:
Bzdura! Od trzeciej generacji R200 zakończyła się współpraca. Chyba 95 albo 96 rok.
whacze są od concerto :ok: tarcze też od hondy :ok: więc nie taka bzdura :ok:
 
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 10:47   

Dzięki za opinie, Pande i inne twory są dla emerytów, nie planuje kupić MG, bo jest za drogi, ale 25 jest już na moją rękę, pytanie jak z utrzymaniem.

Interesujący mnie temat został znakomicie opisany przez użytkowników w tym poście, niestety rzecz tyczy się R75

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22333&highlight=koszty+napraw https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22333&highlight=koszty+napraw

Znakomicie byłoby zrobić coś podobnego z R25
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:05   

Ale po co? Wystarczy poszperać po internecie i zobaczyć jakie są ceny części. A koszty utrzymania zależą od szczęścia przy zakupie. O najczęstszych usterkach i bolączkach dowiesz się przeglądając chociażby ten dział. Polecam też przeglądnięcie działu "Chcę kupić Roverka".
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:09   

Kolego może ja powiem inaczej.
To że ktoś wypisuje że wymienił to to i tamto nie znaczy że u ciebie też się to popsuje.
Ceny też są różne zależy gdzie kupujesz i jakich firm.
Zamiennych części jest bardzo dużo i nie są wcale drogie.
Jedynie blacharkę trzeba używaną.
Kolejna rzecz im taniej kupisz taki samochód tym jest większe prawdopodobieństwo że zacznie ci się sypać. Nie mówię że tak będzie na pewno bo wszystkiego choćbyś nie wiem jak się starał i tak nie sprawdzisz a wyjdzie to np. po miesiącu.
Wiele osób narzeka na te samochody bo chcieli by tylko lać paliwo i nic przy nich nie robić.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:16   

Albert napisał/a:
Pande i inne twory są dla emerytów

Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:18   

Problem w tym, że nie znam się na motoryzacji wcale. Stąd pojawia się problem, szukam auta i jak na razie jedynym jaki mnie "zauroczył" jest właśnie R25. Nie wiem, które części są bardziej lub mnie awaryjnie, nie znam niuansów.

Chyba też po to istnieje te forum, aby pomagać ludziom w podobnej sytuacji.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:19   

bociannielot napisał/a:
whacze są od concerto tarcze też od hondy więc nie taka bzdura

Pewnie projektant użył kopiuj, wklej :)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:22   

NoPE napisał/a:
Albert napisał/a:
Pande i inne twory są dla emerytów

Z takim podejściem.... Mamy firmowe pandy, które jako jedyne z floty nie wymagają napraw, a robią dziennie duuuużo kilometrów. Lejemy i jeździmy. Na bazie obserwacji z 4-ech lat.


Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:33   

Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:41   

Jeśli coś ci to pomoże w decyzji, to TUTAJ jest mój xls z kompletnymi wydatkami na ZR'a. Od zakupu do teraz zrobiłem ok 9300km więc bardzo łatwo wyliczyć ile kosztuje mnie przejechanie kilometra. Chyba właśnie w tym miesiącu będzie rok od zakupu.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 11:41 ]
Albert napisał/a:
Nie neguję, ale Pandą wykonam ten dystans w dłuższym czasie

Mylisz się. Zbiera się lepiej niż mój 1.4. Zresztą Harry i Ciufa mogą potwierdzić jakiego mam muła 110KM :mrgreen:
Panda 160/170 ciśnie bez problemu.
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 11:44   

Adrian napisał/a:
Szukaj R25 w dieslu dla siebie. Szybko jeździ i jeśli chodzi o silnik to mało się psuje. Eksploatacja R25 nie jest droga. Uważam, że to dobre wybór na pierwsze auto. Przy trasach rzędu 400 km pokonywanych z większą prędkością (autostradową) może przeszkadzać hałas we wnętrzu samochodu.



Czyli benzyna odpada, z dislem nie jest problem, jadąc kilka godzin autostradą chyba się zagrzeje silnik. Disel dobra rzecz do miasta, ja muszę jeździć autostradami ?? ? A wiesz jak z silnikiem?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 12:57   

mam 2 te diesle, do pracy mam 10km, a na zakupy jak jade to 3-4 - nic sie nie psuje w nich od takich malych przebiegow
 
 
 
Albert 



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 13:12   

bociannielot napisał/a:
mam 2 te diesle, do pracy mam 10km, a na zakupy jak jade to 3-4 - nic sie nie psuje w nich od takich malych przebiegow


No właśnie, ja do roboty mam 400 km w jedną stronę :o
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 14:47   

Albert napisał/a:
No właśnie, ja do roboty mam 400 km w jedną stronę

Mam nadzieję, że dobrze płatana i kalkuluje Ci się strata czasu i koszta dojazdu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Książka napraw
cinek79 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Maj 05, 2007 16:39
PTE
Brak nowych postów [Rover 25 2.0Diesel, 2000 rocznik] przegub zewnętrzny
Kwasiek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 21, 2010 19:40
pimo28
Brak nowych postów [rover 25 MGZR street wise 2.0 tdi 2005]
76TOMEK07 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 12, 2019 13:46
76TOMEK07
Brak nowych postów [R214] - Książka napraw
Karzel15 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Lip 24, 2010 18:49
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink