Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
Autor Wiadomość
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



  Wysłany: Sob Lis 08, 2014 12:46   [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Odebrałem samochód po niby naprawie sterownika komputera i po otworzeniu go w domu zauważyłem brak tranzystora i luty. Czy ktoś na podstawie zdjęć jest w stanie mi pomóc? Czego brakuje i co ten idiota tam grzebał? Za znalezienie usterki wziął 150 zł a auto nadal nie działa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 08, 2014 12:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 16:38   

Immo trzeba będzie przeprogramować.
Jak dla mnie cewki masz do wymiany, bo one palą ECU.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 16:56   

A umiał bys to może ogarnąć ? Jestem z Katowic , zapłacę za dojazd i naprawę :razz: już nie chce oddawać do tych partaczy jak oni i tak nie wiedzą co jest grane.Auto stało u nich 4 tygodnie i nie umieli tego naprawić i zabrałem auto pod dom.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 17:48   

Niestety ja sobie z tym nie poradzę. Nie ma schematu ECU, bo ułatwiłby zadanie. Dodatkowo nie dysponuję niczym do programowania. Jestem na etapie poszukiwań sprzętu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
maldini 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 121

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 17:55   [MG ZR] immo

witam, niestety tez nie moge ci pomoc, ja jestem z chorzowa, jak masz jakies polecone warsztaty w okolicach naszych gdzie robia roverki to chetnie bym skorzystal :mrgreen: szczegolnie wlasnie jesli chodzi o problemy zwiazane z immobilaizerem ciezko kogos znalesc, rozrzad tez mam do wymiany ale zwlekam bo niewiem jakiemu mechanikowi to zadac zeby czegos nie zmascili. slyszalem ze w katowicach jest gosciu miroslaw prause katowice brynow ul.teresy podobno zajmiuje sie roverkami ale jeszcze nigdy tam nie bylem.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 18:00   

W innym temacie napisałeś, że spalony jest jakiś tam sterownik cewki.
Wg mnie można znaleźć ECU na szrocie i podmienić brakujące podzespoły + wymiana cewek na nowe lub sprawne używane. Nawet jeśli dowiesz się co zostało wylutowane, to można kupić w elektronicznym. Reasumując można wyratować stare ECU jeśli nie padł główny układ scalony.

[ Dodano: Sob Lis 08, 2014 18:00 ]
maldini, mogę Ci polecić "mojego" mechanika z Zabrza. Daję rękę, że zrobi jak należy. Elektryki chyba nie rusza.
https://pl-pl.facebook.com/pages/Automechanika-PIT-STOP/127102257497343
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 18:12   

A ile jest tych cewek w roverku? bo myślałem , że tylko jedna? Jutro teściu przyjedzie z miernikiem to mi popatrzy bo troszkę się zna na elektryce i ma kilka tranzystorów zamiennych to posprawdzamy to dam znać co wyszło z tego. A jak nie to w poniedziałek zaś do jakiegoś szpeca będzie trza go oddać :mad:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 20:32   

2 cewki
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 08, 2014 21:16   

eh koledzy wy coś chyba mieszacie, kolega robert88, ma eR 214, a tam jest jedna cewka i klasyczny rozdzielacz zapłonu - kopułka i palec. Zawieź ECU do konkretnego elektryka, też nie dawno miałem problem z MEMSem, generalnie ten sterownik jest dobrze znany wśród ludzi którzy się tym zajmują, z tego co się dowiedziałem to najczęstsze usterki to uwalone rezystory albo tranzystory, Ale nikt dokładnie nie powie o co chodzi, wiadomo.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



  Wysłany: Sob Lis 08, 2014 21:28   

Okej to pojadę z tym komputerem do elektryka i :?: zobaczę czy da się to zrobić :?: :?:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 09, 2014 00:50   

No tak, są jeszcze R200 :głupek2:

[ Dodano: Nie Lis 09, 2014 00:50 ]
0.63 to 0.77 Oma przy 20°C na pierwotnym jakbyś chciał sprawdzić rezystancję.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Pon Lis 10, 2014 12:27   

kupiłem nowy akumulator wymieniłem tranzystor w ECU chciałem odpalić ale akuś sie całkiem rozładował czy może być to przyczyna cewki ?? ???
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 10, 2014 16:18   

Zasadnicze pytanie czy sprawdziłeś cewkę? Podałem rezystancję.
Skoro aku został rozładowany to pracuje na zwarciu.
(Nie jestem pewny czy nowy aku jest naładowany w ogóle lub tylko w 70%)
Musisz sprawdzić elektrykę pod kątem zwarć.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Pon Lis 10, 2014 18:55   

Właśnie cewka chyba jest zepsuta :neutral: Jadę kupić nową i napiszę wieczorem jak zamontuje ją.Tamta na mierniku pokazuje 1 i piszczy :sad: Akumulator w między czasie się ładuje był rozładowany .Jak podłącze wszystko to dam znać czy odpaliło :razz:

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:29 ]
Niestety nic to nie dało kupienie nowej cewki. Moja cewka ma pokazane na mierniku 058 a nowa ma 051 . Teraz to już nie mam pojęcia co może byc więcej zepsute.A mam jeszcze pytanie :roll: . Jak otworzymy ten komputer silnika i tam jest 7 tranzystorów ustawionych rządkiem , czy wiesz może jaki ma być pierwszy ? Mam serie MKC103480

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:55 ]
Czy to ma być BUK856 lub IRL530?
Obecnie mam IRL530 i auto nie odpala, moze musi być ten BUK856? :cry:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 10, 2014 21:44   

Ten scalak w prawym dolnym rogu co on taki? Nie jest zjarany? Wygląda jakby się przykopcił....
I z tego co widać na fotce to 3 pierwsze (od lewej) były wymieniane.
Do zapłonu jest BUK856

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 21:44 ]
Zapytam skąd wziąłeś oznaczenie IRL? To te pozostałe tranzystory? Bo one mogą sterować pierwotnym uzwojeniem cewki...
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Pon Lis 10, 2014 23:27   

to jest fotka z netu a moje fotki są wyżej
tylko chciałem się dowiedzieć jaki tranzystor powinien się znajdować w tym czerwonym polu
ale wiem już ze to musi być sterownik (tranzystor BUK 856) bo on jest odpowiedzialny za napięcie do cewki zapłonowej
ale jest ciężko znaleźć ten sterownik dzwoniłem po sklepach elektronicznych i nie ma nawet zamienników :(
:( :( co mam w takim przypadku zrobić :?: :?: :?: :?:

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:12 ]
a te dalsze 2 to są te IRL530 i tamte dalsze 4 są jeszcze inne.A mi szpec od elektryki wylutował całkowicie i nie mam pojęcia co tam może byc.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:27 ]
Tylko jeszcze zasadnicze pytanie, bo BUK856 ma różne Ampery 9chyba tak się to zwie ), są BUK856-400A , i są BUK856-800A i teraz problem jaki to ma być :?:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Lis 11, 2014 00:43   

800A i 400A to max. napięcie kolektor-emiter, a nie prąd. Ale mało to istotne.
Ja nie wiem jaki to powinien być. Sadziłem, że odczytujesz symbole z elementów ze swojego MEMSa
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Wto Lis 11, 2014 10:05   

Wszytko inne odczytuję z mojego Memsa tylko , że tego jednego mi brakuje bo mi go ten elektromechanik odlutował i oddał bez tego tranzystora ale teraz mu tego nie jestem w stenie udowodnić , że oddał mi bez tranzystora.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Lis 11, 2014 12:58   

Może po prostu zadzwoń i zapytaj z jakim symbolem odlutował tranzystor i co jeszcze.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robert88 



Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 26



Wysłany: Wto Lis 11, 2014 15:20   

Nie chce mi powiedzieć bo tajemnica elektroników, jest obrażony o to, że zabrałem mu auto i nie skończyli naprawy bo nie umieli .

[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 15:20 ]
trudno jutro muszę zawieść auto do mechanika i zostawić go w ich rękach bo co mogłem to zobaczyłem niby wszystko okej ale zwarcie nadal jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214si] Problem z komputerem spalił sie
cinek776 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 20, 2011 19:36
cinek776
Brak nowych postów [r214si 97r] mam problem z centralnym brak kierunków
jaco7806 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Mar 07, 2010 20:31
jaco7806
Brak nowych postów [ Rover 25 ] Pompa wtryskowa po zmianie tranzystora
Cezool Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sty 06, 2014 13:34
naprawa-pomp
Brak nowych postów [ R200 1.6 16V] problem z komputerem
brak wtrysku paliwa
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Mar 15, 2010 19:36
sTERYD
Brak nowych postów [r214 98r 16v] problem z komputerem ? ECU
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Kwi 26, 2010 15:52
Dk-san



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink