Forum Klubu ROVERki.pl :: [MEMS 1.6 / 1.9 ECU] aplikacja na Android OS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Lut 01, 2015 17:23
[MEMS 1.6 / 1.9 ECU] aplikacja na Android OS
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 24, 2015 16:49   

wrzucam screeny diagnostyki u mnie ;) może spróbujemy ten opis błędów ogarnąć? żeby się wyświetlały nazyw: np inlet temp sensor, fuel temp sensor itp. Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 24, 2015 16:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MEMS_Diag 



Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Sty 25, 2015 12:28   

Cytat:
co oznacza zmieniająca wartość zakładka IdleError ?


"IdleError" to roznica pomiedzy aktualna predkoscia obrotowa a wartoscia zadana przez ECU, czyli innymi slowy jak dobrze system sobie radzi z kontrola biegu jalowego (wartosc ta ma sens tylko na jalowym). Jesli przekracza 50-100 to cos jest nie tak z silnikiem (ukladem dolotu itp).

Cytat:
Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego..


MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 25, 2015 12:49   

MEMS_Diag napisał/a:
MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp.

moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac?

A co z resztą pytań? zwłaszcza wgrywanie/zgrywanie map paliwa?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MEMS_Diag 



Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Sty 25, 2015 13:16   

Cytat:
a jakby podebrać bibliotekę kodów błędów np: z euroscan visa? na youtubie jest film jak diagnozują rovera 214Si, może by coś dało się wykorzystać?


Z Visa sie definitywnie pozegnalem, te popularne interfejsy dostepne na portalach aukcyjnych losowo sie blokuja (visa potrafi wyslac jakies specjale tokeny i wtedy pojawia sie komunikat o wprowadzenie kodu, trzeba wtedy zaprogramowac PIC'a od nowa). Sprzedawcy o tym oczywiscie dyskretnie milcza.

Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania).

Co do map, to niestety "nie da sie" :) MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez.


Cytat:
moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac?


Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 25, 2015 14:04   

MEMS_Diag napisał/a:
Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania).

szkoda :(

MEMS_Diag napisał/a:
Co do map, to niestety "nie da sie" MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez.

szkoda x2 :(

MEMS_Diag napisał/a:
Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji.

oki, poodpinam co bede mogl i zdam relacje :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 16:54   

A więc sprawdzone na dwóch kablach FTDi (KKL i ELM) i na obydwóch wyskakuje błąd:

ERR,Cold Start no response from ECU

Sony Xperia Z1 Compact Android 4.4.4
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 26, 2015 16:57   

wybrałeś odpowiedni protokół? łączy się w ogole z kablem?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 17:52   

protokół MEMS 19 a kabel łączy się z tel :/
 
 
 
MEMS_Diag 



Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 21:32   

Hmm, MKC 104031 to napewno MEMS 1.9, dziwne ze nie laczy sie.

Jaki to dokladnie kabel, napewno FTDI ? Czy moglbys podac ID USB (Vendor:Product z menadzera uzadzen w windzie, lub komenda lsusb z linuksa).

Jak bedziesz mial chwile aby sprobowac ponownie to zaznacz w "Preferences" opcje "Protocol trace", nastepnie kilkukrotnie sprobuj polaczyc (za kazdym razem wylaczajac zaplon). W katalogu .../storage./MEMSdiag utworzy sie plik MEMS_trace.txt.....data.log (dokladna lokalizacja zalezy od telefonu)

Podeslij na memsdiag(at)gmail.com

[ Dodano: Pon Sty 26, 2015 21:32 ]
Aha, zapomnialem dodac ze kabel ELM napewno nie jest kompatybilny, probuj tylko z ftdi.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 22:54   

jutro wszystko spróbuję posprawdzać i dam znać ;)

Kod:
USB\VID_0403&PID_6001&REV_0600


o to chodzi ?

pod linuxem:

Kod:
Bus 001 Device 016: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 001 Device 017: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

Film (raz niby zadziałało bez zapłonu ale potem lipa znowu):
Kod:
http://1drv.ms/1D2mjGM
http://1drv.ms/1D2mBh9



wyslałem na mejla logi
 
 
 
MEMS_Diag 



Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Czw Sty 29, 2015 10:54   

Ok, problem sie wyjasnil. Generalnie chodzi o brakujacy pin "5" we wtyczce J1962 (OBD) ktory to powinien dostarczac "signal ground". W niektorych (pewnie wielu) roverach/mgf z MEMS'em 1.9 masa jest tylko na pinie 4. Nie ma problemu gdy kabel FTDI wewnetrznie ma zwarte piny 4 i 5. Jednak gdy dany kabel polega tylko na pinie 5 to konieczna jest modyfikacja polegajaca na zwarciu 4 i 5, lub zamianie polaczen.

Fotki i opis uaktualniony na:

http://memsdiag.blogspot.ch/
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 14:11   

adapter otg na LG Swift G nie działa więc nie ma sensu kupować ftdi.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Sty 29, 2015 16:57   

używałeś jakiegoś markowego otg czy jakieś chńskie badziewie ?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 17:03   

kezmanq napisał/a:
używałeś jakiegoś markowego otg czy jakieś chńskie badziewie ?


tutaj nie jest wina kabla tylko telefonu który nie wspiera otg wiedziałem o tym ale liczyłem, że na najnowszym sofcie zadziała ale jednak nie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 17:09   

Ja mam chińskie OTG i myszka, pendrive działają na tanim tablecie.
Zaraz idę spróbuję to podłączyć pod swojego memsa 1.6.

No i sprawa wygląda tak że tablet nie widzi kabla. Myszka, pen działają.
Gdy podpinam kabel to nic, żadnej reakcji. Kabel mam dokładnie taki:
http://allegro.pl/konwert...4913503010.html

Jak wpinam kabel we wtyczkę do memsa 1.6 to też nic nie widać po włączeniu zapłonu.

Jakieś rady?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
MEMS_Diag 



Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Czw Sty 29, 2015 23:15   

Kabel powinien byc widoczy nawet bez podlaczania do auta.

Sprobuj wlaczyc w "Preferences" opcje "Protocol trace", nastepnie kilkukrotnie zainicjuj polaczenie. W katalogu .../storage./MEMSdiag utworzy sie plik MEMS_trace.txt.....data.log (dokladna lokalizacja zalezy od telefonu/tabletu). Podeslij plik na memsdiag (a t) gmail.com, byc moze tablet inaczej indeksuje urzadzenia usb.

Windows/Linux wykrywa kabel jako pl2303 ?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 30, 2015 16:23   

Na windows kabel wykryty ale nie jako pl2303, sprawdzałem na dwóch kompach i dwóch kablach, logi wysłałem.
Czekam na jakąś pomoc bo fajnie by było odpalić to ustrojstwo ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:13   

Na dniach zakupie kabelki i zobaczymy jak działa z mems 1.9
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:23   

Kupiłem full wersję i teraz mam jedno pytanie bo być może nie umiem czegoś zrobić :)
Otóż plik który zrzuca dane do pliku .log
Wszystkie dane są po przecinku przez co po otwarciu w excelu są w jednej linii.
Zmieniam przecinek na tabulator w notatniku no i mam wszystko w kolumnach ale...
Np. TPS, czy też napięcie na aku podawane jest też z przecinkiem. Trzeba wszystko korygować ręcznie.
Da się to inaczej przerobić czy za każdym razem trzeba się męczyć?

Co do identyfikacji błędów.
W pierwszej sekcji Bit 4 i 5 wyrzuca błąd gdy odpinam czujnik na listwie wtryskowej (temperatury paliwa). MEMS 1.6, silnik 2.0T.

Sugeruję by kilka osób sprawdziło u siebie czy odpinając ten czujnik też pojawia się taki błąd.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:33   

uruchom pusty arkusz excella i (nie pamiętam dokładnie bo nie mam w pracy excella) wczytaj dane z pliku .txt, program poprosi o wybranie separatora itd. możesz dać spacje i dowolmy znak - dobierz tak aby dobrze Ci wyświeltało wyniki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS 2,0T16] MEMS i OBD2
Markzo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Mar 21, 2013 16:27
sTERYD
Brak nowych postów [R all]MEMS, Tseria, Kseria - dokumenty, manuale, serwisówki
Markzo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 14, 2015 12:36
AndrewS
Brak nowych postów [All Rover] MEMS 3 jakie informacje da się wyciągnąć EOBD
piotrekcrash Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Gru 15, 2011 12:12
IROLA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink