wrzucam screeny diagnostyki u mnie może spróbujemy ten opis błędów ogarnąć? żeby się wyświetlały nazyw: np inlet temp sensor, fuel temp sensor itp. Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego..
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 24, 2015 16:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co oznacza zmieniająca wartość zakładka IdleError ?
"IdleError" to roznica pomiedzy aktualna predkoscia obrotowa a wartoscia zadana przez ECU, czyli innymi slowy jak dobrze system sobie radzi z kontrola biegu jalowego (wartosc ta ma sens tylko na jalowym). Jesli przekracza 50-100 to cos jest nie tak z silnikiem (ukladem dolotu itp).
Cytat:
Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego..
MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp.
MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp.
moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac?
A co z resztą pytań? zwłaszcza wgrywanie/zgrywanie map paliwa?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
a jakby podebrać bibliotekę kodów błędów np: z euroscan visa? na youtubie jest film jak diagnozują rovera 214Si, może by coś dało się wykorzystać?
Z Visa sie definitywnie pozegnalem, te popularne interfejsy dostepne na portalach aukcyjnych losowo sie blokuja (visa potrafi wyslac jakies specjale tokeny i wtedy pojawia sie komunikat o wprowadzenie kodu, trzeba wtedy zaprogramowac PIC'a od nowa). Sprzedawcy o tym oczywiscie dyskretnie milcza.
Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania).
Co do map, to niestety "nie da sie" MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez.
Cytat:
moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac?
Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji.
Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania).
szkoda
MEMS_Diag napisał/a:
Co do map, to niestety "nie da sie" MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez.
szkoda x2
MEMS_Diag napisał/a:
Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji.
oki, poodpinam co bede mogl i zdam relacje
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Hmm, MKC 104031 to napewno MEMS 1.9, dziwne ze nie laczy sie.
Jaki to dokladnie kabel, napewno FTDI ? Czy moglbys podac ID USB (Vendor:Product z menadzera uzadzen w windzie, lub komenda lsusb z linuksa).
Jak bedziesz mial chwile aby sprobowac ponownie to zaznacz w "Preferences" opcje "Protocol trace", nastepnie kilkukrotnie sprobuj polaczyc (za kazdym razem wylaczajac zaplon). W katalogu .../storage./MEMSdiag utworzy sie plik MEMS_trace.txt.....data.log (dokladna lokalizacja zalezy od telefonu)
Podeslij na memsdiag(at)gmail.com
[ Dodano: Pon Sty 26, 2015 21:32 ]
Aha, zapomnialem dodac ze kabel ELM napewno nie jest kompatybilny, probuj tylko z ftdi.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Pon Sty 26, 2015 22:54
jutro wszystko spróbuję posprawdzać i dam znać
Kod:
USB\VID_0403&PID_6001&REV_0600
o to chodzi ?
pod linuxem:
Kod:
Bus 001 Device 016: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 001 Device 017: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Film (raz niby zadziałało bez zapłonu ale potem lipa znowu):
Ok, problem sie wyjasnil. Generalnie chodzi o brakujacy pin "5" we wtyczce J1962 (OBD) ktory to powinien dostarczac "signal ground". W niektorych (pewnie wielu) roverach/mgf z MEMS'em 1.9 masa jest tylko na pinie 4. Nie ma problemu gdy kabel FTDI wewnetrznie ma zwarte piny 4 i 5. Jednak gdy dany kabel polega tylko na pinie 5 to konieczna jest modyfikacja polegajaca na zwarciu 4 i 5, lub zamianie polaczen.
Ja mam chińskie OTG i myszka, pendrive działają na tanim tablecie.
Zaraz idę spróbuję to podłączyć pod swojego memsa 1.6.
No i sprawa wygląda tak że tablet nie widzi kabla. Myszka, pen działają.
Gdy podpinam kabel to nic, żadnej reakcji. Kabel mam dokładnie taki:
http://allegro.pl/konwert...4913503010.html
Jak wpinam kabel we wtyczkę do memsa 1.6 to też nic nie widać po włączeniu zapłonu.
Jakieś rady?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Na windows kabel wykryty ale nie jako pl2303, sprawdzałem na dwóch kompach i dwóch kablach, logi wysłałem.
Czekam na jakąś pomoc bo fajnie by było odpalić to ustrojstwo
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Kupiłem full wersję i teraz mam jedno pytanie bo być może nie umiem czegoś zrobić
Otóż plik który zrzuca dane do pliku .log
Wszystkie dane są po przecinku przez co po otwarciu w excelu są w jednej linii.
Zmieniam przecinek na tabulator w notatniku no i mam wszystko w kolumnach ale...
Np. TPS, czy też napięcie na aku podawane jest też z przecinkiem. Trzeba wszystko korygować ręcznie.
Da się to inaczej przerobić czy za każdym razem trzeba się męczyć?
Co do identyfikacji błędów.
W pierwszej sekcji Bit 4 i 5 wyrzuca błąd gdy odpinam czujnik na listwie wtryskowej (temperatury paliwa). MEMS 1.6, silnik 2.0T.
Sugeruję by kilka osób sprawdziło u siebie czy odpinając ten czujnik też pojawia się taki błąd.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 29 razy Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 459 Skąd: Wrocław/Wieluń
Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:33
uruchom pusty arkusz excella i (nie pamiętam dokładnie bo nie mam w pracy excella) wczytaj dane z pliku .txt, program poprosi o wybranie separatora itd. możesz dać spacje i dowolmy znak - dobierz tak aby dobrze Ci wyświeltało wyniki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum