Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 14:10   

:tak: robota
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 15, 2015 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 16:16   

Trzeba było wyjmował i potem wsadzać silnik już ze skręconą skrzynią. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 20:21   

Slax, ty dziku!
Gratuluje

v.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 20:10   

Dzisiaj przyszły farbki do szkła, żółta na halogeny i pomarańczowa na przednie kierunkowskazy. Zrobiłem już próbę na jednym halogenie i starym połamanym kierunkowskazie. Kierunkowskaz pokryło ładnie już za pierwszym razie, farbka ładnie się na plastiku rozlewa, wygląda to jak oryginalne i świeci się jak nowe, na szkle halogenu natomiast farba już się tak nie układa i trzeba będzie pomalować jeszcze raz albo dwa i tez będzie wyglądało jak OEM ;P

Niżnej fotka poglądowa



Co myślicie? Juz uprzedzam, wiem to nie Honda ani BMW, ale mnie się podoba uważam że do takich aut pasuje, ale mimo to ciekaw jestem waszego zdania.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 20:15   

Jeżeli chodzi o halogeny, to moim zdaniem jest :ok: Natomiast kierunki mi się nie widzą. Tył jest biały, a przód amber. Nie do końca to współgra.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 20:28   

Kierunki w błotnikach też mam pomarańczowe, nie wiem czy tak było w serii, bo w poprzednim coupe miałem jakieś dziwne nie seryjne, ale tył zawsze można zmienić tak żeby pasowało do siebie. Zaryzykuję, zawsze te farbę można zmyć ;P

[ Dodano: Pon Mar 23, 2015 20:28 ]
Pomalowałem halogen drugi raz i juz jest miodnie, jeszcze jedna warstwa i będzie gites.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 20:43   

slax napisał/a:
Kierunki w błotnikach też mam pomarańczowe, nie wiem czy tak było w serii
Tak właśnie było w serii. W błotnikach były pomarańczowe. Ja u siebie zmieniłem na białe.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 22:13   

slax napisał/a:
nie mam zamiaru na silę wrzucać turbo,


nic tylko w kółko turbo i turbo, co wyśta sie tak usra... na to turbo :mrgreen:
zwykłego 2.0 N/A to już nie mozna wrzucić ?? 136KM w coupe jeżdziło by wystarczająco dobrze, ja go mam w nieco cięższym modelu i sobie chwale :razz:
brak turbo brak problemów z turbo :twisted:
wiem stary juz jestem :P
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 22:30   

AndrewS napisał/a:
zwykłego 2.0 N/A to już nie mozna wrzucić

po co?
tyle samo roboty co przy turbo, a efekt nawet w 1/4 taki nie będzie ;) już lepiej zostawić 1,6. Przynajmniej lżejszy motor.

AndrewS napisał/a:
brak turbo brak problemów z turbo

no turbo, no fun :P

AndrewS napisał/a:
wiem stary juz jestem

z grzeczności nie skomentuje... :rotfl:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 22:51   

Markzo napisał/a:
tyle samo roboty co przy turbo, a efekt nawet w 1/4 taki nie będzie


hmmmm ciekawe założenia, skoro 136KM to 1/4 to 4/4 546KM :razz:
chyba ze efekt nie idzie liniowo :D
Markzo napisał/a:
już lepiej zostawić 1,6. Przynajmniej lżejszy motor.


ale ogolnie słabszy i na dole mało momentu
daleki od HGF-u, jeździ bez płynów

tak z ciekawości jaka jest różnica w wadze?? goła k-seria cus kolo 100kg, ile T seria ??
żeby nie wyszło na to, że wyciągam koło zapasowe i wychodzi to samo :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 23:01   

AndrewS napisał/a:
hmmmm ciekawe założenia, skoro 136KM to 1/4 to 4/4 546KM
chyba ze efekt nie idzie liniowo

jechałeś 2,0t? ;)

AndrewS napisał/a:
ale ogolnie słabszy i na dole mało momentu
daleki od HGF-u, jeździ bez płynów

swapować na silnik o 25km mocniejszy przy takim samym nakładzie pracy co przy 200km motorze to jest sens? do tego nie będzie dalej szpery. Nie wiem po co upeirasz się przy 2,0 n/a. Na dole moment z racji pojemności, góra zaś słabsza z racji niskiego cr i kondonowatych wałków. Zdecydowanie lepiej wrzucić chociażby VVC - moc większa i niuta też więcej.

AndrewS napisał/a:
tak z ciekawości jaka jest różnica w wadze?? goła k-seria cus kolo 100kg, ile T seria
żeby nie wyszło na to, że wyciągam koło zapasowe i wychodzi to samo

koła kseria wazy 70-80kg, goła T-seria 140kg. Dorzucić osprzęt i skrzynie, to wychodzi ogromna różnica.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 23:21   

Markzo napisał/a:
jechałeś 2,0t?


tak niebieską coupetą Docenta
nie za kółkiem :roll:

Markzo napisał/a:
swapować na silnik o 25km mocniejszy przy takim samym nakładzie pracy co przy 200km motorze to jest sens?


tylko jedno ale.... znajdz takiego 200KM nie zakatowanego, na dzien dobry turbina do regeneracji/wymiany

Markzo napisał/a:
do tego nie będzie dalej szpery


a to musimy uściślić, właściwie to juz dawno powinniśmy a raczej slax, do czego ma to być samochód, do cywilnej jazdy czy na tor ??
przy 2.0 N/A szpera nie potrzebna

Markzo napisał/a:
koła kseria wazy 70-80kg


ooo ciekawe bo oficjalny biuletyn podaje 100 kg , nawet gdyby w biuletynie bylo podane z osprzetem to i tak 70-80 jakoś mało

skrzynia przeciez taka sama PG1
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pon Mar 23, 2015 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 23:27   

AndrewS napisał/a:
tak niebieską coupetą Docenta
nie za kółkiem

ona dmuchała 0,5b... ;)

AndrewS napisał/a:
tylko jedno ale.... znajdz takiego 200KM nie zakatowanego, na dzien dobry turbina do regeneracji/wymiany

a każdy n/a to okaz zdrowia? raczej to samo, bo to stare silniki. Koszt remontu jednego i drugiego jest taki sam ;) turbo to smieszna kasa akurat, można samemu ogarnąc regeneracja garretta lub iść np w td04 jak ja, które pasuje p&p poza DP. Dalej wychodzi korzystniej - bo zyskujesz rozwojowość, o której 2,0 na może tylko pomarzyć ;) samo mbc za głupie 90zł daje Ci 0,4b doładowania więcej i blisko 60Nm na + ;) a dorzucając reszte gratów (przelot, fmic, etc) znowu duże zyski km/nm ;)

AndrewS napisał/a:
a to musimy uściślić, właściwie to juz dawno powinniśmy a raczej slax, do czego ma to być samochód, do cywilnej jazdy czy na tor
przy 2.0 N/A szpera nie potrzebna

widać nie jeździłeś R/MG ze szperunkiem ;) zupełnie inna jakość prowadzenia ;) A pozatym, czy do cywilnej jazdy nie można miec mocnejszego furaka?

AndrewS napisał/a:
ooo ciekawe bo oficjalny biuletyn podaje 100 kg , nawet gdyby w biuletynie bylo podane z osprzetem to i tak mało 70-80 jakoś mało

silnik cały z amelinionu, nic nadzwyczajnego moim zdaniem ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 23:43   

Markzo napisał/a:
a każdy n/a to okaz zdrowia? raczej to samo, bo to stare silniki.


nie kazdy, ale napewno statystycznie dużo łatwiej znaleźć zadbanego bo nie oszukujmy sie nie dostaja tak wpiździoche

Markzo napisał/a:
turbo to smieszna kasa akurat, można samemu ogarnąc regeneracja garretta lub iść np w td04 jak ja, które pasuje p&p poza DP. Dalej wychodzi korzystniej - bo zyskujesz rozwojowość, o której 2,0 na może tylko pomarzyć ;) samo mbc za głupie 90zł daje Ci 0,4b doładowania więcej i blisko 60Nm na + ;) a dorzucając reszte gratów (przelot, fmic, etc) znowu duże zyski km/nm


Ty mnie tu cyferkami nie mydl oczu bo wyliczanie możliwosci modów, zmian, to juz totalna abstrakcja, moze poprostu on z tego nie bedzie korzystał, nie chce nie potrzebuje koniec kropka
jak zrozumialem z poczatku postu, chce miec ladna zadbana coupete do jazdy, a nie na tor i walka o każdego konika

Markzo napisał/a:
A pozatym, czy do cywilnej jazdy nie można miec mocnejszego furaka?


mozna mozna, ale jak zaczynasz wyliczać te cyferki i niutony to juz jest nie mocny tylko bardzo mocny

Markzo napisał/a:
silnik cały z amelinionu, nic nadzwyczajnego moim zdaniem


60-70 kg róznicy to praktycznie drugie tyle, na alu to i tak jakos mało, ja podaje dane z biuletynu Ty ważyłeś ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 05:45   

AndrewS napisał/a:
Ty mnie tu cyferkami nie mydl oczu bo wyliczanie możliwosci modów, zmian, to juz totalna abstrakcja, moze poprostu on z tego nie bedzie korzystał, nie chce nie potrzebuje koniec kropka

Ty mnie i sobie nie mydl oczu, że ktoś swapuje najmocniejszy silnik Rovera jaki kiedykolwiek wyjechał z longbridge i nie będzie korzystał z jego dobrodziejstw ;)

AndrewS napisał/a:
jak zrozumialem z poczatku postu, chce miec ladna zadbana coupete do jazdy, a nie na tor i walka o każdego konika

ale co ma ładna i zadbana coupeta do swapu na 2,0t? dzięki temu zrobi z niej najbardziej kultową i pożądaną odmianę - tomcata turbo. Dlatego tym bardziej nie rozumiem dlaczego miałby tego nie robić ;)

AndrewS napisał/a:
mozna mozna, ale jak zaczynasz wyliczać te cyferki i niutony to juz jest nie mocny tylko bardzo mocny

bardzo mocne to jest auto Pyros z mocą w okolicach 300KM i baardzo niskiej wadze. Nie przesadzajmy, dziś moc 200KM nie robi już jakiegoś wow, bo byle kompakt w mocniejszej wersji jest w tych okolicach mocowych, nie mówiąc o hot hatch'ach - które generują często jeszcze wyższe moce.

AndrewS napisał/a:
60-70 kg róznicy to praktycznie drugie tyle, na alu to i tak jakos mało, ja podaje dane z biuletynu Ty ważyłeś

lezał u mnie kiedyś 1,8vvc i ważyłem blok z wałem, korbami i tłokami. Dokładnego wyniku nie pamiętam, ale po dołożeniu głowicy bez mechanizmów vvc wychodziła waga w tym przedziale. Zresztą 1,8kseries ze skrzynia wazy 130kg. Odejmując wagę skrzyni i osprzętu, spokojnie wyjdzie tyle ile mówię ;) zerknąłem na forum u angilków i też podają wagę w tych okolicach. Obstawiam, że to 100kg to po prosotu waga z osprzętem.

Tseria z osprzetem i skrzynią waży ponad 200kg. Mój motor spięty ze skrzynią i osprzętem ładowaliśmy na przyczepę we 4, podwieszonego na solidnej rurze - no i się zgięła :)

Więc jesli trzeba dołożyć spoko kilogramów, to lepiej, żeby to przekładało się na moc (turbo) i prowadzenie (szpera).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 07:29   

Kompletny dół silnika 1.8 turbo k serii waży 64kg +- waga skrzyneczki ze sklejki czyli coś około 0,5kg. Ważyłem przed wysyłką. Kompletny silnik z kolektorami i turbo gotowy do wsadzenia we dwóch z bratem przenosilismy, jakby można było wygodnie go w dłonie złapać to bym powiedział że było łatwo :) Jak sami widzieliście żaden ze mnie pudzian a brat o głowę niższy :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 09:52   

Dokładnie goły słupek 1,6 dam rade sam podnieść, a jestem raczej chudzinka ;P

Nie kłóćcie się chłopaki, nie ma o co ;)

Co do samego T16, to mam te silnik w drugim roverku, więc mam jakieś wyobrażenie jak to jedzie w cupejce, która jest sporo lżejsza niż eR600. Chciałbym w przyszłości zrobić swapa na turbo jak najbardziej, mimo ze to autko nie będzie jeździło po torze, co najwyżej przy okazji zlotów. Miało być turbo już teraz, ale kontakt ze sprzedającym się urwał, a tego samochodu używam na co dzień i ważne jest dla mnie żeby jeździł jak należy, dlatego nie upierałem się na gwałt przy t serii. Będę szukał silnika do swapa na spokojnie. Puki co ważniejsze jest dla mnie żeby auto doprowadzić do jak najlepszego stanu.

Swapowanie na serie T n/a też jak dla mnie mija się z celem, bo silnik nie wiele mocniejszy od k16, co przy sporo większej jego wadze pewnie zaowocowało by podobnymi osiągami.

Podsumowując temat swapa jest jak najbardziej otwarty, jednak wszystko na spokojnie i w swoim czasie.

pozdrawim
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 11:24   

slax napisał/a:
co przy sporo większej jego wadze pewnie zaowocowało by podobnymi osiągami.


ale dzieki tej właśnie masie zapominacie o ważnym argumencie przeze mnie podniesionym, a przez Was olanym :twisted:
Silnik dzieki temu jest pancerny, praktycznie nie istnieje w nim problem HGF-u, bardziej odporny na brak płynów, akurat sam na swoim miałem okazje to wytestować, moge sie tylko domyslać, co by było z Kseria w takim wypadku.
Pół biedy jeśli silnik mamy z pewnych rąk, bo niestety rynek wtórny w przypadku tego silnika, po tylu latach i naprawach to już loteria.

Hmm moze by to wydzielić z Twojego wątku, bo go troche zaśmieciliśmy :|
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 12:09   

AndrewS, Masz rację, ale IMHO jeśli już pakować T serie to wyłącznie turbo, rzeźba taka sama jak przy n/a, a turbo mocniejsze w serii i bardziej rozwojowe, nie chce robić jak Pyros wydmuszki i atakować 300HP, ale coś się zawsze dłubie, choćby wspomniane MBC.

AndrewS napisał/a:
Hmm możne by to wydzielić z Twojego wątku, bo go trochę zaśmieciliśmy :|
Mnie to nie przeszkadza, przynajmniej mam zebrane cenne przemyślenia w wiadomym miejscu.

[ Dodano: Wto Mar 24, 2015 12:09 ]
AndrewS napisał/a:
Pół biedy jeśli silnik mamy z pewnych rąk, bo niestety rynek wtórny w przypadku tego silnika, po tylu latach i naprawach to już loteria.
O tym tez przekonałem się na własnej skórze, ale dzięki temu znam już lepiej ten silnik.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 16:09   

AndrewS napisał/a:
ale dzieki tej właśnie masie zapominacie o ważnym argumencie przeze mnie podniesionym, a przez Was olanym
Silnik dzieki temu jest pancerny, praktycznie nie istnieje w nim problem HGF-u, bardziej odporny na brak płynów, akurat sam na swoim miałem okazje to wytestować, moge sie tylko domyslać, co by było z Kseria w takim wypadku.

to samo przecież oferuje turbas ;) + więcej power'a ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink