Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 216 coupe Slax'a --> 220 Coupe Turbo :D
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 17:50   

Markzo napisał/a:
to samo przecież oferuje turbas ;) + więcej power'a ;)


no tak tylko znowu turbasa sprawnego trudniej kupic i koło sie zamyka :mrgreen:
a czekaj, czekaj jeszcze jest taki tekst, że turbas juz nie bedzie taki trwały, bo jest wysilony he he he :mrgreen:
pamietam ze niezwykle modne to stwierdzenie było w przypadku usterek 1.4 kserii
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 24, 2015 17:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 22:13   

kseria nawet 1,8t ma w zasadzie takie same bebechy, a 2,0t od 2,0 NA się bardzo mocno różni ;) do tego stopnia, że wersja NA po dołożeniu turbo wytrzymała kilka dni i tłoki powiedziały "papa" ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 22:39   

kute tłoki też mi cos :mrgreen:

wiedziałem ze na to zwrócisz uwage :P
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 23:05   

nie są kute ;) to są normalne odlewy, tyle, że odpowiednio wyprofilowane i znacznie obniżające CR :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 17:37   

Dobra trochę wam się wmieszam ;P

Zmuszony byłem zakupić nowy zderzak, bo rozwaliłem swój. Zahaczyłem na parkingu 20cm słupek, który sobie ktoś wkopał, nie spodziewał bym się go w tym miejscu, ale nic na przyszłość będę ostrożniejszy.



Nowy zderzak zakupiony, na allegro raptem chyba 4 sztuki w tym dwa połamane i jeden z nich za 600zł, jeden zielony i jakie szczęście jeden w takim kolorze jak potrzebuje za 400zł ale w komplecie z halogenami, których nie mam u siebie i w dodatku niedaleko mnie bo 70km, uprosiłem żonkę żeby wsiadła w samochód i przywiozła mi zderzak ;) Nie jest to ideał, ale ma oryginalny lakier i jakieś tam drobne ryski, ale najwalniejsze ze jest cały, nie popękany i nie był naprawiany.

Dobra druga sprawa to pomalowałem w końcu kierunkowskazy, trochę miałem wątpliwości, ale kto nie ryzykuje ten dupa. Malowałem farbą do witraży, wystarczyła jedna warstwa, farba ładnie się rozlała i wygląda jak OEM. Na to poszły 4 warstwy lakieru bezbarwnego i efekt jest taki.











Tak na 100% nie jestem zadowolony e efektu, znaczy generalnie podoba mi się ale jaj nie urywa. Zobaczymy na razie zostaje :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 17:49   

Powiem wprost, auto fajne, ale jesli o gust idzie to jestem przeciwnikiem pomarańczowych kierunków. ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Mar 27, 2015 18:07   

Polonez Caro bez plusa :D ale za to jaka ladna wersja nadwoziowa :P


ale nawet mi sie podoba - kojarzy mi sie z Civikami na hameryke
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 20:14   

Jest tak jak myslałem, że bedzie :/ faktycznie przypomina poloneza :/ wolałbym rozkleic kierunki, pomalować środek na czarno i środek lamp (taka chromowana ramka jak się szkło zdejmie). Powinno to fajnie się skomponować. To do mnie nie trafia w ogole :/

coś w ten deseń jeśli chodzi o lampy.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 27, 2015 20:40   

Ej no z tym polonezem to już przesadzacie :wink:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 30, 2015 07:48   

slax,

Ale widać inny odcień machy do reszty samochodu :P

Co do kierunków, ogólnie jestem za stylem retro, ale w coupecie mi się nie klei...
jestem natomiast za żółtymi halogenami, bo to zawsze fajnie wygląda :mrgreen:

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 14:27   

greg-si napisał/a:
tronsek, slax, zlot letni i 3x coupe, może jeszcze Wiktor jak będzie to 3x R200 i 1x R800. Tak ma być w tym roku :)

hmm, 4x coupe? :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 16:22   

Chyba robiłes tą samą farbką co ja w 620ti ;P

Moja młoda robiła u siebie w civicu ambery i tam to jest obowiązkowy punkt tuningu ale do Ciebie pasują tak samo jak do mojego Rover'a 600... zmyłem po 2 dniach hahaha ale w sumie od początku robiłem to na moment..

Jaką farbką malowałes ? I jak juz sie uparłeś na "ambery" to rób wszystkie kierunki.. przod boki tył.. ja w civicu mimo ze mamy ori pomarańcze to i tak malowałem farbką aby wszystkie miały ten sam odcień ..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 16:51   

pelson91 napisał/a:
greg-si napisał/a:
tronsek, slax, zlot letni i 3x coupe, może jeszcze Wiktor jak będzie to 3x R200 i 1x R800. Tak ma być w tym roku :)

hmm, 4x coupe? :D

Napiszę krótko :)
Bardzo dobrze ;D
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 20:37   

tomii620si, Mi się to zaczyna podobać, przyzwyczajam się i jest git. Malowalem farba do witraży, VITRAIL i na to 4x klar. Będą jeszcze halogeny żółte malowane tą sama farbką, już czekają na montaż.

pelson91, greg-si, Chłopaki nie obraźcie się, ale ja na zlot za pewne wybiorę się Ti, raz że mam 750km i taniej pojechać na LPG, a dwa że jedziemy na 99% z dzieciakami i podróż w cupejce była by dla nich bardzo mecząca.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 11:33   

łup łup !!
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 11:33   

łubudubu!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 12:27   

Jakiś czas temu zakupiłem R620 Ti na dawce serducha do Cupejki. Ale przez brak wolnego głownie po pracy rozbierałem 6setke :D

Tutaj motorowania wylatuje z 6sety :D



W oczekiwaniu na wolne z pracy, skompletowałem brakujące graty do SWAPA ( tak mi się przynajmniej wydawało :D )

- półosie VVC
- ECU z wyciętym IMMO
- regeneracja sprzęgła - tarcza kevlar, szlif docisku + nowe łożysko
- łapa skrzyni z uchwytem na linkę od klekota
- olej do skrzyni
- uszczelniacze półosi
- pasek osprzętu
- łapa sprzęgła pod linkę VVC

Dostałem wolne z pracy :D

Ti wypchnięte, na jej miejsce wjechała Cupejka.

Zaczynamy rozbieranie :D





Tu mala przymiarka turbasa :D



sorki za jakość zdjęcia, robione mikrofalówką :D

Następnego dnia turbas wyleciał, i zaczęła się batalia :D



Mocowanie od strony rozrządu trzeba przerobić, gruszka jest taka sama ale przesunięta za bardzo do środka auta, brakuje może ze 2cm... Na mocowaniu z Ti gruszka leży jak powinna ale samo mocowanie nie pasuje do podłużnicy z Cupejki... No cóż zostało ożenić ze sobą dwa mocowania :D

Tak to wygląda. Przycięte, pospawana, wyszlifowane i pomalowane





Drugie mocowanie od strony skrzyni, tutaj wspomogłem się częścią z klekota, a dokładnie tą częścią która przykręcona jest do skrzyni :D Dzięki temu zyskałem mocowanie do OEM łapy w podłużnicy oraz mocowanie linki sprzęgła jak w oryginale :D

Tutaj mocowanie z Ti.





a tutaj już przykręcona mocowanie z klekota z uchwytem na linkę sprzęgła :D





Dobra teraz czas na sprzęgło. Tarcza obita kevlarem, wymienione sprężyny, do tego nowe łożysko oporowe SKF i zabielony docisk :D

Tutaj już zamontowane.



Do pełni szczęścia brakuje odpowiedniej łapy sprzęgła z mocowanie do linki. Taka łapę zakupiłem od VVC. Operacja bardzo prosta, odkręcamy jedna śrubkę, zamieniamy łapy skręcamy i gotowe.

Tutaj porównanie oby łap.




Dobra silnik mamy skręcony, wkładamy. Mocowania od strony rozrządu i skrzyni pasują malinowo, silnik jest równo z przednią osią, problem pojawił się przy sankach, obudowa skrzyni opiera się na nich. jeśli odepchnę dół silnika o dosłownie parę mm, to jest git nic nie haczy, nie wiem tylko czy tak powinno być? Z silnika zdemontowałem kolektor ssący, ale po drugiej stronie został cały osprzęt razem z kolektorem i turbo, wiec ta masa przechyla mi silnik i dół dotyka do sanek, przynajmniej tak mi się wydaje. Musze zdemontować osprzęt z przodu i postawić auto na kolach wtedy powinno się to ułożyć.

Wtedy zostanie tylko dorobić mocowanie do miski, w misce są trzy otwory na ucho, podobne ucho mam z k serii, trzeba to tylko razem pożenić :D dorobi się mały adapter i przykręci jak trzeba, mocowanie na sankach tez wypada w dobrym miejscu także z tym nie będzie problemu.

Wcześniej dorobiłem tez jeden z przewodów wspomagania. W k serii pompa wspomagania jest od strony grodzi a w t16 od strony pasa przedniego. Trzeba było połączyć część OEM przewodu wychodzącego z magla z przewodem z Ti. Przewód zakuty nowym wężem, na to osłona spiralna, będzie to nawet pasowało w oryginalne mocowania, także będzie jak OEM





Tak to wygląda.

Co się jeszcze okazało, półosie z VVC nie pasują... Prawa za krótka, lewa za długa... Trzeba szukać od klekota :D

Po akcji z półosiami trochę się zrezygnowałem, ale dziś po nocy mam nowe siły do działania :D

Na razie to tyle, zrobię dziś jakieś foto jak silnik siedzi w komorze :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 12:31   

Działaj :D a wyjmowanie silnika z 620ti nasuwa jedną myśl - RWD :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 22:13   

działaj, dzialaj czekam na efekty :mrgreen:
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 07, 2015 20:27   

Jest jakiś postęp :D

Dorobiłem mocowanie do miski.







Może nie wygląda, ale jest obspawane solidnie i powinno wytrzymać z zapasem. Ucho z gumowa tulejką to część OEM mocowania do miski z k serii, reszte dorobiłem do OEM otworów w misce :D



Następnie auto wypoziomowałem tak jak by stało na kołach, przykręciłem downpipe i silnik ułożył się tak jak powinien, nigdzie nie wadzi, do sanek jest sporo miejsca, do przedniej belki także, sprężarka klimy wisi nad przednia belka jakiś 1cm :D

Teraz trzeba było przedłużyć łapę od sanek do mocowania w misce.

Tak to wyszło, dospawałem 4cm, obcięte z mocowania od Ti.







Wiem silnik uwalony cały, ale mam tylko tydzień wolnego... Umyje to wszystko ładnie jak poskładam grata do kupy :D A te świeże zacieki na misce i filtrze oleju, to nie z silnika tylko zalane płynem od wspomagania :D W rzeczywistości nie ma takiej tragedii, poci się tylko do okola z pod dekla zaworów, i w jednym miejscu spod miski :D

tutaj jeszcze podgląd na mocowania motorowni :D





I ogólnie rzut na silnik, widać że wisi krzywo, ale spokojnie zapomniałem dokręcić łapę od strony skrzyni, zobaczyłem dopiero na zdjęciu to, dziś dokręcone i jest
prościutko :D





A tu mały bonus :D



Dzisiaj fotek nie robiłem niestety, obiecuje nadrobię to :D

Udało się podpiąć prawie cały układ chłodzenia, węże od nagrzewnicy musiałem połączyć miedzianymi rurkami. Ale jest solidnie i zamocowane żeby nie latało zbytnio. Dokupić jeszcze muszę nowy wąż do zbiorniczka wyrównawczego, w Ti zbiorniczek był z lewej strony.

Był plan żeby podłączyć chłodzenie pod chłodnicę z k serii, jest odrobinę cieńsza, ale ma większa powierzchnie, no i siadła by na OEM mocowaniach. Niestety to nie wykonalne, gdyż jej górny króciec wypada na wprost alternatora nie da się jej nawet włożyć na miejsce... Dlatego trzeba zamontować chłodnice z Ti, niestety moja jest w kiepskim stanie... trzeba będzie nie długo poszukać nowej. Tak więc chłodnica wstępnie przypasowana i będzie to pasowało :D

Klimatyzacja... wcześniej myślałem że da się to ogarnąć, ponieważ sprężarka jest taka jak w k serii, przyłącza takie same i w +/- podobnym miejscu wypadają, niestety nad sprężarka w t16 jest wyjście pompy wody i nie da się zamontować węży z k serii, a te z Ti maja na drugich końcach inne połączenia... Dodatkowo nie da się zamontować kolektora ssącego bo haczy o rurki klimy wychodzące z wnętrza auta.

Także, trzeba by szukać przewodów OEM z Tomcata turbo żeby to podłączyć, ewentualnie może pozakuwać od nowa przewody z odpowiednimi końcówkami. Jednak puki co temat klimy odpuszczę, może później uda się zgromadzić potrzebne graty :D

Dobra koniec o klimie. Musiałem tez zrobić trochę miejsca w przedniej belce żeby wydech się zmieścił. Nadmiar wycięty i zaspawany, pomalowane. Trzeba jednak będzie belkę wyciągać jeszcze raz żeby zrobić w niej miejsce na dolny wąż chłodnicy, opiera się o belkę i delikatnie zagina, trzeba odrobinę wyciąć i zaspawać :D Ale to już pierdoła.

Intercooler, nie zmieści się obok chłodnicy tak jak w Ti, trzeba będzie go zamocować przed chłodnicę.

Dziś udało się tez namierzyć półosie od klekota, jutro powinny do mnie wyjść, w końcu auto stanie na kołach :D

Jutro tez powinna przyjść paczuszka od Markzo z uszczelkami kolektora i turbo oraz linką sprzęgła, wtedy będzie można złożyć na gotowo przód auta.

Na dziś to tyle.

Do zrobienia zostało

- wydech
- mechanizm zmiany biegów
- elektryka
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink