Ja miałem to samo, zimna chłodnica a na zegarze ponad 107 stopni. Zabrałem się za :
- przeczyszczenie otworu w pojemniku z płynem chłodzącym do którego wchodzi mały wężyk koło korka, miałem zatkany
- zalaniem tyle płynu chłodzącego aż zacznie uciekać woda przez odpowietrznik na wężu
- ponieważ 1 bieg również mi padł w wentylatorze to przełączyłem na drugi i teraz razem przy 101 stopniach załącza się wentylator i chłodzi do 96 stopni.Przy załączeniu klimy również działa 2 bieg.
Teraz nie mam problemów.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 23:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam! mam dylemat co do wiatraka chłodnicy nie wiem już co założyć do mojego R75
założyć używkę z R75 trzy biegowy taki jak mam w oryginale czy z Chryslera? a może tak jak przeczytałem na forum z R75 ( chyba 1.8 benzyna dwubiegowy ) ?
w starym szczotki były wytarte jednej nawet brak...
wymieniłem i dalej cisza na żadnym biegu nie drgnie nawet.
czy coś może zaszkodzić jak będę jeździł bez wiatraka? ( w sumie on i tak nie działa )
bez wiatraka nie uświadczysz klimatyzacji w aucie, pokaż foto jak wyglądał silnik w środku, skoro nie miałes jednej szczotki to znaczy że na 99% komutator powiedział papa. jak poszperasz po forum to znajdziesz że albo załozyć wentylator od voyagera , albo tanio możesz zregenerowac swój jesli masz tyle zaparcia i umiejętności
Witam! mam dylemat co do wiatraka chłodnicy nie wiem już co założyć do mojego R75
założyć używkę z R75 trzy biegowy taki jak mam w oryginale czy z Chryslera? a może tak jak przeczytałem na forum z R75 ( chyba 1.8 benzyna dwubiegowy ) ?
w starym szczotki były wytarte jednej nawet brak...
wymieniłem i dalej cisza na żadnym biegu nie drgnie nawet.
czy coś może zaszkodzić jak będę jeździł bez wiatraka? ( w sumie on i tak nie działa )
Proszę o pomoc
Zakładaj od Voyagera. Ja kupiłem za 70zł + rezystor za 30zł. Wszystko pasi elegancko - od śmigła aż po mocowania. Najlepsza opcja.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Witam! rozebrałem cały zestaw ( wiatrak, ta puszkę z przekaźnikami i dostałem się do komutatora)
Wymieniłem szczotki i dobrze dotarłem żeby wszystko przewodziło prąd jak należy.
Komutator jest sprawny sprawdzałem każdą ścieżkę miernikiem i wszystko jest ok.
po złożeniu wiatrak podpiąłem na krótko i działa kręcił się na dwóch biegach więc zamontowałem wszystko na swoje miejsce i po próbie włączenia klimy wiatrak i tak nie chodzi dodam że na zewnątrz temperatura powietrza 16 stopni C a klimę ustawiłem na LOW.
Teraz się zastanawiam czy wentylator przy takiej temperaturze powinien załączyć się od razu ? czy potrzeba mu większej temperatury ?
klima niby chłodzi czuć zimne powietrze z nawiewów ale po chwili czuć w samochodzie dziwny zapach ( to nie grzyb w instalacji klimy ) co dalej mogę sprawdzić ? jakieś pomysły ?
przy załączeniu klimy powinny Ci lekko obroty spaść i powinieneś zauważyć że przy załączeniu kompresora silnik został obciążony. Jeżeli nie ma różnicy pomiędzy trybem econ a wyłączonym econ to znaczy że masz coś z klimą. Odpal samochód daj mu się nagrzać i poczekaj aż zacznie działać wiatrak przy 100 stopniach wtedy. Jeżeli się załączy to będzie znaczyło że wiatrak masz sprawny i przekaźnik też.
Witam,podepnę się pod temat,tak że to mój pierwszy Rover w życiu zauważyłem że wentylator dmucha w stronę grila czyli na zewnątrz,czy tak powinno być? czy ktoś zamienił bieguny w wentylatorze,wydaje że powinien dmuchać w stronę silnika.
mogło być tak że ktoś wymieniał kiedyś już ten wiatrak i albo źle połączył kable idące od puszki do wentylatora albo źle połączył w puszce jeżeli ich nie rozcinał. Musisz to sprawdzić sam, najprościej będzie jak dostaniesz sie do puszki i z akumulatora przyłożysz do czarnego kabla masę a do czerwonego lub szarego plusa i wtedy będziesz widział jak się kręci wiatrak.
mogło być tak że ktoś wymieniał kiedyś już ten wiatrak i albo źle połączył kable idące od puszki do wentylatora albo źle połączył w puszce jeżeli ich nie rozcinał. Musisz to sprawdzić sam, najprościej będzie jak dostaniesz sie do puszki i z akumulatora przyłożysz do czarnego kabla masę a do czerwonego lub szarego plusa i wtedy będziesz widział jak się kręci wiatrak.
Proszę. Rozkręcałem chyba 4 razy wiatrak i wszystko co z nim związane aż w końcu kupiłem wiatrak 2 biegowy z rezystorem od Vectry B jakoś go upchałem i działa lepiej niż seria
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 29, 2015 13:18
scareface napisał/a:
- ponieważ 1 bieg również mi padł w wentylatorze to przełączyłem na drugi i teraz razem przy 101 stopniach załącza się wentylator i chłodzi do 96 stopni.Przy załączeniu klimy również działa 2 bieg.
Teraz nie mam problemów.
A co to znaczy, że przełączyłeś wentylator na 2 bieg? Jakbyś to łopatologicznie wytłumaczył Nie wiem czy ma znaczenie, to że ja mam dieselka, a Ty benzynkę, ale mój wiatrak też jest ponoć 2 biegowy i 1 bieg podziękował za współpracę
Na zdjęciu masz puszkę sterującą prędkościami wiatraka, mniej więcej tak samo w benzynie i dieslu. Jak wentylator będziesz miał 3 biegowy to będziesz miał 4 kable, jeżeli będziesz miał 2 biegowy to będziesz miał 3 kable idące z puszki do silnika wiatraka. Przełączanie polega na przepięciu kabelka w inne miejsce. U mnie wyglądało to tak, że przepiąłem kabel czerwony w miejsce szarego. Gdybym widział jak wygląda Twoja puszka z przekaźnikami było by mi łatwiej powiedzieć co masz gdzie przepiąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum