Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Czy podpora wału do wymiany ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Czy podpora wału do wymiany ?
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 14, 2015 21:40   

Możliwe że masz wywalone łożysko na wejściu półosi.
Miałem kilaka takich przypadków.
Trzeba zdjąć skrzynię i IRD i zweryfikować łożyska.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 14, 2015 21:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 08:47   

Przeguby bym sprawdził dokładnie, wewnętrzne i zewnętrzne.
macias320 napisał/a:
Zrobiłem test jak na filmiku poniżej :
Już pisałem ze ten test to raczej poglądowy bo może auto go przejść a jak wjedziesz na rolki to cię wypchnie po jednym obrocie koła a to już prawidłowe nie jest. Ja zawsze sprawdzam na rolkach i jak przednia oś kręci a tył stoi to jest ok a jak tylko widać że auto próbuje wyjechać z rolek to trzeba się visko zająć. No i jadę sprawdzać zawsze jak tylko mam wrażenie że mi w skręcie przyhamowuje choć często jak poczuję przyhamowanie to rozpędzam auto na autostradzie powyżej 150 i czuć jak zaczyna pracować prawidłowo i z reguły już na rolki nie trzeba.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:15   

Cytat:
Ja zawsze sprawdzam na rolkach,jak przednia oś kręci a tył stoi to jest ok


Pod warunkiem że rolki na diagnostyce nie będą w trybie 4x4. Bo nic nie zobaczy
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:19   

Jutro będe miał okazje wjechać na stację.... i raczej tam mają zwykłe rolki tylko na jedną oś....... zobaczymy jaki będzie efekt. :mrgreen:
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:24   

Po drugie sprawne VCU nie ma prawa przyhamowywać auta.
To normalne, że jak go rozpędzisz mocniej to odpuści bo działają większe siły, które są w stanie rozkleić tarczki. Tylko że któregoś dnia może nie rozkleić przy dużej prędkości i będzie nie ciekawie.
Chcesz sprawdzić wał profesjonalnie - Daj go do firmy gdzie to robią.
W Łodzi jest kilka firm które mają wyważarki do wału z pomiarem Nm.
Wrzuci wał w maszynę rozkręci, zasymuluje obciążenia i będziesz miał 100% pewności.
Koszt to 280zł ja co roku ściągam wał i daję na inspekcję.
Ostatnio zmieniony przez SyntaX Czw Paź 15, 2015 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:25   

win32 napisał/a:
Pod warunkiem że rolki na diagnostyce nie będą w trybie 4x4. Bo nic nie zobaczy
No oczywista oczywistość, ja mam ten plus że u mnie na stacji nie maja rolek 4x4 tylko standardowe a jak chce sprawdzać 4x4 to jadę do sąsiedniej miejscowości.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:27   

Cytat:
Jutro będe miał okazje wjechać na stację.... i raczej tam mają zwykłe rolki tylko na jedną oś....... zobaczymy jaki będzie efekt


Rolki na jedną oś też ustawia się do testowania aut 4x4. Po prostu kręcą się w przeciwnych kierunkach.
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:32   

Aaaaaa.... to zapytam co tam mają....
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 09:34   

SyntaX napisał/a:
Tylko że któregoś dnia może nie rozkleić przy dużej prędkości i będzie nie ciekawie.
Jak są tak sklejone że nie puszczają to z reguły hamuje w skręcie i pcha tyłem a nie przyhamowuje delikatnie. Ten napęd co jakiś czas trzeba rozpędzić do wyższych prędkości bo jak nie jeździ w terenie (jak mój) to lubi co jakiś czas leciutko skleić a prędkości do 130 nie robią na nim wrażenia. Więc do rozklejenia albo w teren albo śmignąć na autobanę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sob Paź 31, 2015 19:54   

Ostatnio się przestraszyłem bo zaczęło mi blokować tylne koło, aż zablokowało sie całkiem na podwórku jak chciałem ruszyć.... zdjąłem beben hamulcowy i co okładzina latała sobie do okoła... myślałem że to może mieć też wplyw na drżenie auta ale niestyty nie..... problem pozostał..... jedę prosto ok..... skręcam w lewo ok ..... skręcam w prawo telepie...... zastanawiam sie czy walnięty amortyzator też by mógł do tego prowadzić?...... bo zuważłem że gny np. droga faluje i auto jakby odrywa się na takiej chopce to zaczyna drgać a jak opada na dół do przestaje........


Zlokaliowano..... odpadła okładzina na jednej szczęce...... wymienione.. i nie blokuje ale problem drgań przy skręcie pozostał.....

[ Dodano: Sob Paź 31, 2015 19:54 ]
Podbij e temat może czegoś się więcej dowiem

:D

w piątek wymontowałem wał tak żeby mieć pewno czy problem leży gdzieś z przodu... i faktycznie dziś jeździłem bez wału efekt den sam przy skręcie prawo auto drży.....

zakładając wał z powrotem sprawdziłem jeszcze raz półosie z przodu i jedna na przegubie wewnętrznym zachowuje się tak jak na filmie :

https://youtu.be/cUlZsXIUBO8

czy to może być problem drgań podczas skręcania ? czy ten przegub jest tak jak myślę do d...py ? :shock:
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 31, 2015 20:00   

No u mnie półosie nie miały takiego luzu, miały ale minimalny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Nie Lis 01, 2015 09:33   

No właśnie tu luz według mnie też jest duży....i ten metaliczny odgłos...jak by tam w ogóle smaru nie było.... aa i jeszcze jedno przegub po przejechaniu 30km był gorący jak ogień.... więc coś się w nim niedobrego dzieje.... i jeszcze jedna rzecz która chyba potwierdza moją tezę to drgający drążek zmiany biegów...... nic trzeba szukać innej półosi.....
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 02, 2015 13:47   

macias320 napisał/a:
aa i jeszcze jedno przegub po przejechaniu 30km był gorący jak ogień.... więc coś się w nim niedobrego dzieje....
półosie wychodzą z IRD i jak tam wydziela się ciepło to szukałbym przyczyn w łożyskach IRD lub faktycznie w przegubie, swoją drogą sprawdzałeś olej w IRD? czy przypadkiem nie masz tam opiłków?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Wto Lis 03, 2015 12:59   

Olej sprawdze przy wymianie półosi.... łożysko w IRD raczej nie bo lus wyraznie wyczuwalny między pregubem a ośką..... szarpiąc za sam przegub nie czuć luzu na wyjściu z IRD.

no nic dziś zobaczymy...... zmieniumy półoś na nową i zbadamy efekt... :roll:
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 10:40   

łożysko nie musi mieć luzu a może się zatrzeć jak u mnie w dyfrze i zmieliło je w proszek że aż koła mi blokowało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 10:46   

no chyba że tak...... :mrgreen:

a wymianiał kto półoś z przodu ? co odkręcaliście żeby wyciągnąć półoś z piasty ? łącznik stabilozatora, drążek kierowniczny,.... i co dalej amortyator czy dolny sworzeń? bo zastanawiam się ... żeby nie walczyć z czymś co nie jest konieczne..... :-|
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 11:25   

A po co łącznik stabilizatora.
Proste jak budowa młotka.
Odkręcasz 2 przelotowe śruby trzymające zwrotnicę do MC Persona.
Odkręcasz sworzeń wahacza
Odkręcasz śrubę na półosi

Odciągasz zwrotnicę by zrobić luz i uwalniasz jeden z przegubów półosi.
Następnie bierzesz szeroką łyżkę i trzymając za przegub przy skrzyni podkładasz pod taką metalowa obudowę przegubu.
DELIKATNIE podważasz ciągnąc na przegub i ładnie wychodzi.
Jak śruby idą to w sumie to robota na 2-3 h z przerwą na kawę i placka :razz:
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 11:28   

no, dzięki..... o taką właśnie odpowiedź mi chodziło...... po co mam robić coś czego nie trzeba..... lepiej zapytać.... ;)
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 14:28   

A po co odkręcać sworzeń wahacza?
 
 
macias320 



Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 19
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sro Lis 04, 2015 14:58   

no i masz znów zamęt ,,,...... a da radę tyle odchylić piastę by wyciagnąć półoś ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Podpora wału
lrf Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sob Mar 07, 2009 21:53
lrf
Brak nowych postów [Freelander 1.8 16v] czy tak wygląda zużyta podpora wału?
krokodylek Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Czw Sie 14, 2014 15:30
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink