Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamknięty VIS Balance
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamknięty VIS Balance
Autor Wiadomość
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Pią Maj 15, 2015 22:41   [R75] Zamknięty VIS Balance
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam. Mam pytanie odnośnie modułu Balance. Po włączeniu zapłonu mopduł Balance się zamyka i nie chce sie otwierać (podpiety i sprawdzony na krótko działa prawidłowo). Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że moduł Power działa prawidłowo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 15, 2015 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 10:14   Re: [R75] Zamknięty VIS Balance

domas napisał/a:
Witam. Mam pytanie odnośnie modułu Balance. Po włączeniu zapłonu mopduł Balance się zamyka i nie chce sie otwierać (podpiety i sprawdzony na krótko działa prawidłowo). Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że moduł Power działa prawidłowo.

Odkręć silniczek wyjmij klapkę całkiem z kolektora i sprawdź czy nie jest zatarta, czy pracuje w całym zakresie i czy nie chodzi ciężko. Jeżeli jest zatarta można ją podpiłować np nożykiem. :wink: A i jeszcze na pewno się przyda ją wykąpać w benzynie ekstrakcyjnej.
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 11:30   Re: [R75] Zamknięty VIS Balance

Klapka działa, na krótko podpięta działa prawidłowo. Tyle ze po zamontowaniu w kolektorze po włączeniu zapłonu od razu się zamyka i przy dodawaniu gazu nie otwiera się. Moduł Power działa jak należy. Czy to wina sterownika???
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 12:11   Re: [R75] Zamknięty VIS Balance

domas napisał/a:
na krótko podpięta działa prawidłowo.
na krótko to znaczy jak :?:
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 12:50   

Z akumulatora pin 1,3 i 4. Pin4 +12V , pin3 masa klapka się otwiera. Po podaniu masy na pin 3 i 1 jedocześnie klapka się zamyka.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 20:58   

Ale otwiera się do krańcowki? Czy tylko się rusza? To, że się rusza nie znaczy, że dociska do krańcowki, a dopiero wtedy komputer wie, że położenie zostsalo zmienione.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 22:06   

Co do krańcówki nie jestem pewien, tylko dalej nie wiem dlaczego klapka się zamyka po włączeniu zapłonu ?? ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 17, 2015 11:26   

domas napisał/a:
tylko dalej nie wiem dlaczego klapka się zamyka po włączeniu zapłonu ?
Co masz na myśli "po włączeniu zapłonu " ?, kluczyk w poz. II czy uruchomiony silnik ? bo to nie to samo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Maj 17, 2015 13:39   

W pozycji II cz po odpaleniu silnika jest tak samo czyli klapka zamknięta.
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Maj 17, 2015 22:02   

domas napisał/a:
W pozycji II cz po odpaleniu silnika jest tak samo czyli klapka zamknięta.

Tak powinno być. To jest "normalna" (spoczynkowa) pozycja modułu VIS. Otwiera się na krótko podczas szybkiego otwierania przepustnicy i po krótkiej chwili wraca wraca do pozycji zamkniętej.
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Maj 17, 2015 22:56   

To w moim przypadku ona jest cały czas zamknięta i nie otwiera się po przekroczeniu magicznych 2700 obr/min. Może mi ktoś powiedzieć jak ten moduł jest sterowany tzn czy odpowiada za to jakiś czujnik czy coś ?? ??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 18, 2015 09:20   

domas napisał/a:
Może mi ktoś powiedzieć jak ten moduł jest sterowany
przez sterownik silnika ECM, który do tego korzysta z innych czujników np. czujnika otwarcia przepustnicy , MAP . Ogólnie ECM VISami reaguje na chwilowe obciążenie silnika i przy małych prędkościach , czyli przymkniętej lub lekko otwartej przepustnicy (do około 30% uchylenia ), oba zawory są zamknięte. Same obroty (2700 ) nie są jedynym wyznacznikiem do otwarcia zaworu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 16:20   

Wykres pokazujący działanie VIS Balance i Power w stosunku do kąta otwarcia przepustnicy i obrotów silnika dla KV6 Rover/MG.


Ostatnio zmieniony przez Micros Sro Maj 20, 2015 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 20:01   

Micros, a możesz podać w jakim silniku i w jakim aucie ? , bo tu jest o kV6 w R75
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domas 



Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 22:27   

Własnie chodzi o R75 z silnikiem 2.0 V6 150KM. Moduł balance przy montażu był otwarty, ale po włączeniu zapłonu się zamyka i tyle, żadnej reakcji nic a nic.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 22:31   

domas, ale nie wiesz co się dzieje podczas jazdy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 22:42   

SeniorA, oczywiście w naszych KV6 Rover/MG :)

Źródło:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=278071
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 20, 2015 23:16   

Micros napisał/a:
oczywiście w naszych KV6 Rover/MG
wykres jest znany ,ale nigdzie nie pisze , że dotyczy kV6 R 75
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 00:27   

SeniorA napisał/a:
Micros napisał/a:
oczywiście w naszych KV6 Rover/MG
wykres jest znany ,ale nigdzie nie pisze , że dotyczy kV6 R 75


Fakt, nie wiadomo jedynie której wersji KV6 dotyczy...
Jako ciekawostkę dodam, że autor powołuje się na nieistniejące już źródło
Kod:
http://www.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5?runprog=mgoc&a=&p=emg/kv6variable.html

i zauważmy, że kończy się ono nazwą pliku kv6variable

Tu zaś mamy informację, że dotyczy KV6 z MG ZS
http://www.mgb-stuff.org.uk/zsvis.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 V6] Uszkodzona klapka Vis balance
slav Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 20, 2015 12:54
dzieju
Brak nowych postów [R75] zamki! otwiera auto z klamki kiedy zamkniety z pilot
trebuh75 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Sty 18, 2015 19:52
trebuh75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink