Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sonda lambda - 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sonda lambda - 1.8
Autor Wiadomość
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 15:50   [R75] Sonda lambda - 1.8
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam! Mam kilka pytań związanych z sondą lambda ale tą za katalizatorem. Czy możecie podpowiedzieć mi:
1. Czy podszarpywanie silnika na biegu jałowym i lekka mułowatość przy 3000rpm oraz spadanie obrotów poniżej nominalnych po przegazowaniu może być objawem nie działającej lambdy za katem?
2. Czy ta sonda również steruje składem mieszanki?(czytałem różne opinie)
3. Czy ta sonda powinna oscylować tak samo jak pierwsza sonda?(również różne opinie)

Sprawdzałem tą sondę za katem i pokazuje mi cały czas 0.03V i ani drgnie(czasami spadnie na 0.02V ale wyżej nie podejdzie).
Moim zdaniem sonda jest do wymiany ale czy to przez nią mam takie problemy i czy nie powinien zaświecić się "Check" jeśli lambda jest zepsuta.
Dodam, że odpiąłem tą sondę i odpaliłem silnik i nie było żadnej zauważalnej poprawy w pracy silnika ani "checka" na desce. Świece i kable wymienione na ngk.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Paź 03, 2011 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 15:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 07:24   

Sonda za katalizatorem odczytuje zawartość tlenu w spalinach po przejściu przez katalizator i słuzy głównie do określenia stanu katalizatora. Napięcie powinno być około 0,5V w pełni sprawnym kataliizatorze, zmiany napięcia w bardzo niewielkim zakresie i nie ma tu mowy o oscylacjach.
Dwie pierwsze sondy powinny oscylować, świadczy to o zamkniętej pętli regulacji składu mieszanki(sprzężenie zwrotne)
Sygnał z sondy za katalizatorem jest odczytywany przez sterownik ale w większości silników nie jest wykorzystany do regulacji, służy do odczytania stanu katalizatora.
_________________
rom
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 10:32   

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło ;) A czy to, że mam małą dziurę w wydechu za pierwszą sondą lambda ma wpływ na nierówną pracę silnika na biegu jałowym? Ogólnie silnik zbyt wolno schodzi z obrotów co jest bardzo irytujące szczególnie przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 bo nie obejdzie się bez szarpnięcia do przodu. druga sprawa jest taka, że lekko skaczą obroty i czuć co jakiś czas szarpnięcie silnika na biegu jałowym. Jest jeszcze jedna rzecz, która jest dziwna, a mianowicie gdy lekko wcisnę gaz(na luzie) to obroty wskakują na 1500rpm i praktycznie nie możliwe jest utrzymanie silnika w przedziale 800rpm-1500rpm. Po przegazowaniu czasami obroty lubią zejść poniżej nominalnych i w ułamku sekundy wracają do swoich 750(ale lekko falują+/- 100)
Świece mam nowe NGK platinum, kable również nowe, cewki podmieniane na sprawne(bez zmian), kompresja na wszystkich garach ok.
 
 
podi87 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Zamość



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 11:25   

Witam. Mam podobne objawy do Twoich- DementorIRL. po "przygazowaniu" obroty spadaja powoli. Mam problemy z przewodami odmy, prawdopodobnie gdzies przy przepustnicy lub przy bloku nie ma szczelnośći. Moze to warto sprawdzić...
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 12:14   

problemy z obrotami wskazują na silnik krokowy do wyczyszczenia/wymiany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 13:07   

Właśnie zdemontowałem kolektor dolotowy i moim oczom ukazało się z mnóstwo silikonu i popękana uszczelka łącząca kolektor z głowicą.Nową uszczelkę będę miał o około 14 więc wymienię i sprawdzę czy jest jakaś poprawa. Silniczek krokowy podmieniałem 3 razy i na każdym jest to samo. Dodam, że po odpaleniu auta rano nie mam podwyższonych obrotów tylko od razu wskakują na 750-800 ale nie dławi się i od razu można jechać więc chyba tak ma być. Po gwałtownym wciśnięciu gazu na luzie auto zadławi się na ułamek sekundy i dopiero wchodzi na obroty i nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.

Uszczelka wymieniona, a poprawy zero :( Najbardziej zastanawia mnie to dlaczego na biegu jałowym nie mogę utrzymać od 800 do 1400rpm. Jak lekko wcisnę gaz to obroty wskakują na 1400, a jak lekko puszczę to spadają do około 750 i nie ma szans żeby je utrzymać w tym przedziale. Może jednak ta lambda za katalizatorem też steruje mieszanką i właśnie z jej powodu mam takie jaja z silnikiem. Próbowałem odpalić silnik bez TPS i odpalił ale też nie mogłem utrzymać obrotów w w/w przedziale, z odpiętym krokowcem to samo, odpinałem też czujnik ciśnienia wspomagania, TMAP sensor, czujnik położenia wałka rozrządu i nic kompletnie w pracy silnika się nie zmienia. I co najdziwniejsze, nie wyświetliła mi się kontrolka check engine w żadnej z w/w sytuacji. Czy to normalne?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 09:51   

Nienormalne, każda z wymienionych sytuacji skutkuje zapaleniem się kontrolki, oczywiście wtedy gdy wymienione czujniki są odłączone. Po ponownym podłączeniu kontrolka powinna zgasnąć, błedy zostaną zapisane w pamięci sterownika.
Najlepiej by było podłączyć pod komputer

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 09:51 ]
Sprawdż MAPsensor
_________________
rom
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 11:43   

Też wydaje mi się, że kontrokla powinna zareagować ale nie reaguje :(
Kontrolka działa na 100% bo przy teście deski rozdzielczej wyświetlają się 2 kontrolki z silniczkiem.
Czy ta kontrolka powinna zapalić się od razu po odłączeniu któregoś z w/w czujników czy komputer potrzebuje kilku minut lub kilometrów aby zapalić tą kontrolkę?

No i już po diagnostyce.
Wyskoczył błąd P1520, którego skasować nie można i nie wiem co on oznacza. Nie wiem też dlaczego temperatura na zegarach stoi na połowie skali i na wyświetlaczu w pozycji 7 pokazuje 90 *C, a komputer diagnostyczny widział 126,5*C.
Co oznacza błąd P1520?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 03:48   

Było chyba na forum zdaje się ze dotyczy kolektora dolotowego

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:45 ]
Intake Manifold Runner Control Circuit Malfunction

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:47 ]
ale to raczej nie dotyczy Twojego silnika

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 03:48 ]
Choć może chodzić o obwód silnika krokowego
_________________
rom
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 09:02   

automechanik wszyscy właśnie podpowiadają mi, że mam nieprawidłowo działający krokowiec. Mam 2 krokowce i rezystancja na ich uzwojeniach wynosi 56.7ohm, czyli według Rave prawidłowo (57+/-25%) ale kabli jeszcze nie sprawdziłem. Zobaczę dzisiaj czy przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dostaje 12V i wtedy będzie wiadomo.
 
 
arturo222 



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 13
Skąd: łódź



Wysłany: Pon Paź 03, 2011 21:50   

Mam pytanko a po jakim czasie Twoj Roverek osiaga 90C bo Mój cos bardzo szybko po jakis 3 lub 4 minutach minutach i wskazówka na 90. tak ma byc ?? ? Pytam bo w innych samochodach trwałao to dłudzej ...he
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 11:08   

arturo222 u mnie zajmuje to trochę dłużej. Dobre kilkanaście minut. Dzisiaj sprawdzę dokładnie i dam znać.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 14:02   

arturo222 napisał/a:
Mam pytanko a po jakim czasie Twoj Roverek osiaga 90C bo Mój cos bardzo szybko po jakis 3 lub 4 minutach minutach i wskazówka na 90. tak ma byc ?? ? Pytam bo w innych samochodach trwałao to dłudzej ...he


tak ma być, nie świadczy to o niczym złym. gorzej jak by się do 90 zagrzewał znacznie dłużej albo przegrzewał
_________________
Pamparampam
 
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 14:34   

Sprawdzałem u siebie i wskazówka dolatuje do połowy po około 6-7 minutach ale wskazówka w połowie wcale nie oznacza, że silnik osiągnął 90*. Wskazówka stoi w połowie od 75* do 115*
 
 
saikwon 



Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża



Wysłany: Sob Maj 12, 2012 13:32   

Od czego może być ten szary ucięty/urwany przewód widoczny na zdjęciu?

 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Nie Sty 20, 2013 11:51   

Podłączę sie do tego tematu.

Chce wyciąć katalizator w 1.8 turbo i mam pytanie czy mogą być problemy z drugą sondą ta za katalizatorem?

Robił to ktoś kiedyś ?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 20, 2013 12:19   

davidlive napisał/a:
czy mogą być problemy z drugą sondą ta za katalizatorem?


jeżeli wyciągniesz taka, a za nim jest sonda, to będziesz miał problemy, ponieważ komp będzie wskazywał błędne odczytu z sondy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Nie Sty 20, 2013 15:34   

no ja to wiem, ale nie w każdym aucie są z tym problemu. czasem nic sie nie dzieje albo łatwo to obejść .

a propos da sie to obejść ?

chciałbym dłubać z mocą na wiosnę i kat tylko w tym przeszkadza
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 21, 2013 11:54   

najpierw piszesz tak:
davidlive napisał/a:
czasem nic sie nie dzieje albo łatwo to obejść

a za momencik pytasz:
Cytat:
a propos da sie to obejść ?

:P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Sty 21, 2013 19:45   

no nie przeczytałeś całego zdania , w NIEKTÓRYCH autach , nie wiem właśnie jak jest w 75 , dlatego pytam
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda
kaczas_mb Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Mar 23, 2013 22:05
falko29
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda
luki12 Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Gru 23, 2013 10:47
scareface
Brak nowych postów [r75] trzeci sonda lambda
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Sty 11, 2016 17:01
aimp12
Brak nowych postów [R75] sonda lambda /nr. Seryjny
Maciej_R75v6 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Sie 19, 2014 12:36
Maciej_R75v6
Brak nowych postów [R75] Sonda lambda za katalizatorem
niqel Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lut 19, 2011 09:00
niqel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink