Pogodziłem się już w zasadzie z tym, że trzeba będzie ściągać przód i dobrać się do szczotek. Korzystając jednak z chwili wolnego czasu postanowiłem jeszcze raz zaglądnąć do rezystora. Wszystko wydawało się ok, ale odłączyłem go, obrobiłem przewody jeszcze raz i połączyłem na nowo. Ku mojemu zaskoczeniu pierwszy bieg ruszył Następnie wykonałem test na wyłączonej klimie i wentylator uruchomił się przy 100 stopniach i pracował do 95. Odetchnąłem z ulgą, wygląda na to że problem się rozwiązał Ciekawe tylko, ile razy poprzedni właściciel go zagotował...
Bardzo dziękuję za pomoc. W zasadzie w ciągu tych dwóch tygodni od momentu zakupu auta udało mi się go doprowadzić do porządku, co bardzo mnie cieszy. Jeszcze tylko czekam na moduły VIS od kolegi dzieju, potem może wymienię świece i przewody i mam nadzieję że pozostanie mi już tylko bezproblemowa eksploatacja
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 26, 2015 20:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No i dobrze że ci się udało przywrócić 1 bieg jak u siebie robiłem to myślałem właśnie że da się to odkręcić beż zdejmowania zderzaka, ale zobaczyłem że mam syf na skraplaczu klimy i stwierdziłem że i tak będę musiał zdjąć zderzak do mycia skraplacza. Jak robiłem to zalutowałem rezystor, i nałożyłem terokurcz tylko trzeba lutować lutownicą przynajmniej 100W bo ta linka 2,5mm2 która tam jest zabiera ciepło przy lutowaniu i ciężko jest są rozgrzać.
Koenig napisał/a:
Podłączyłem auto do komputera pokazuje błąd P0481 - przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora chłodnicy. Co to oznacza i czy może mieć coś wspólnego z obecnym zachowaniem wentylatora? Drugi bieg działa przecież.
Odnośnie tego błędu nie jesteś sam, ja mam tak samo, identyczny błąd ma kolega karol77787 który też ma wentylator 2 biegowy z rezystorem. Wszystkim nam działają pierwszy i drugi bieg wentylatora, bo też nasze wentylatory z rezystorem mają te dwa a nie posiadają 3 bo są 2 biegowe. Z drugiej strony mimo że wentylatory są 2 biegowe załączają się ze schematu 3 biegowego:
KV6
If the ECT sensor registers engine coolant temperatures of:
Between 96°C and 100°C, = Low fan speed
Between 102°C and 106°C, = Medium fan speed
Between 108°C and 112°C, = High fan speed
Oczytałem się i oszukałem na ten temat w sieci i mam swoją teorię na ten temat. Podejrzewam że ECM myśli że nasz wentylator ma mieć 3 biegi i myśli że jest uszkodzony, tymczasem od kostki wentylatora ta co jest za nadkolem może iść okablowanie sterowania tylko do 2 biegów. Winą tego może być niedopracowanie tej sprawy przez Rovera po wprowadzeniu wentylatorów z rezystorem. Drugą możliwością jest to że w naszych autach mogły być kiedyś wentylatory 3 biegowe a ktoś je kiedyś zamienił na wentylatory z rezystorem. Kiedyś nawet próbowałem się doszukiwać 3 biegu w wentylatorze ale teraz jestem przekonany że to fikcyjny błąd Znalazłem na angielskim forum gdzie też tak podejrzewają i nazywa to phantom error http://www.the75andztclub...ead.php?t=18930
Kiedyś jak będę coś tam grzebał to sprawdzę ile u mnie przychodzi przewodów sterujących na kostkę wentylatora bo odchodzi na pewno 2 sygnały do biegów i 3 wspólne zasilanie na cewki przekaźników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum