miasto miastu nie równe, trasa trasie też. Fajnie że Wam tak autka palą.
Ciekawi mnie jeszcze ile obrotów ma silnik przy 100km/h we frelku bo 75 1.8n/a u mnie przy 3kprm miał niewiele ponad 100km/h.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Otóż chcę założyć gaz do mojego 1.8 R75 z '99. Mam opcje na Staga oraz BRC.
Cenowo wygląda to następująco:
Stag / AC - 2000 PLN
Stag / HANA - 2400 PLN
BRC / ALBA - 2300 PLN
BRC / BRC - 2700 PLN
Co byście doradzili, są duże różnice jeśli chodzi o te wtryskiwacze ? Na instalację dostanę 2 lata gwarancji, ale wiadomo nie chciałbym zakładać czegoś, co już zostało potwierdzone, że dla naszych R75 nie jest przyjazne Proszę o radę bardziej doświadczonych.
Ja mam sterownik Stag 4plus i wtryski Hana 2000 zielone.
5 lat i zero problemów więc śmiało polecam.
Początkowo miałem mieć sterownik BRC ale gazownik zadzwonił do mnie w czasie montażu że nie jest w stanie dobrze go wystroić (w trakcie przełączania benzyna/gaz, gaz/benzyna było czuć delikatne szarpnięcie ale tylko pod obciążeniem), mówił że rover to drugie auto jakie robił z tym problemem.
Dodam że wtryski Hana dalej u mnie siedzą i dają radę przy 1.8 turbo
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Sie 12, 2015 21:59
Potwierdzam, załóż wtryski hana, mój chodzi ładnie na valtecach co nie zmienia faktu ,że parę moich koni mechanicznych szlag trafił na tych wtryskach, inna sprawa ,że jeżdże spokojnie raczej więc mi to nie przeszkadza, o hana same dobre rzeczy słyszałem więc myśle ,że to dobry wybór.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Ja mam sekwencję BRC i bardzo sobie chwalę. Btw jeśli cena jest istotna a na bank jest to zapraszam na priv...dam namiary na gazownika, który mi nową instalację BRC zamontował za ok 1300!!!! zł (jak dobrze pamiętam). Myk...na FV tylko montaż był jako usługa ale papiery dostałem wszystkie do rejestracji i bez problemu wbili gaz. Pozdrawiam!
Nie mój temat, ale stag + hana założone, dziś autko odebrane szybko się uwinęli bo w 7 godzin. Gazownik mi próbował również wmówić że MUSZĘ koniecznie wymienić świece i przewody, bo mi będzie palił za dużo gazu. Zasiał ziarenko, bo przypomniało mi się, że czasami R słabo odpala, długo kręci, czasem nawet z 10 sekund - ale zawsze za 1 razem ruszy... wałkuje to już dobre 1,5 godziny i mam pewne wątpliwości, jeśli zdecyduje się na wymianę to...:
- Polecane świece NGK - super hiper świece, starczą na 100k km, ale do gazu niedobre... cena: 55 pln / szt.
- Inni chwalą na LPG Denso K20TT made in japonia ... cena: 8 pln /szt.
Naprawdę niewarto inwestować w te "lepsze" i droższe? Rozumiem, że NGK są platynowe, Denso zwykłe i mimo wszystko lepiej te tańsze, bo gaz? Świec nigdy nie wymieniałem, jestem nawet skłonny to uczynić dla choćby spokojności.
Druga sprawa to przewody - tu mnie chyba zdrowy rozsądek nie zgubi jak zakupie przeowdy NGK ... cena: 77 pln / komplet do 1.8. Czy przewody do LPG też lepiej inne, do innych niż NGK świec?
Co do spostrzeżeń, nie miałem okazji jeszcze przetestować spalania, zachowania auta, zapobiegawczo piszę tego posta, bo od dziś należę do grona LPGowców, za 1000 km mam przegląd, następny za 10k km. Także z miesiąc mam na testy i sprawdzę jak to się będzie miało po wymianie świec - tylko jakich, oto główne pytanie.
Przewody wg. mnie tylko i koniecznie NGK, świece albo NGK koniecznie platynowe albo platynowe Champion takie jak fabrycznie były.Championy tańsze i u mnie już mają ok. 50kkm a na NGK zrobiłem 100kkm. Championy kupiłem w landstore.pl a przewody i wcześniejsze NGK z Allegro ale nie pamiętam od kogo, jedynie że z Poznania. jak chcesz bezawaryjnie go użytkować i długo to wymień świece i przewody
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wymienię na pewno tylko każdy pisze i mówi co innego, skończy się pewnie, że kupie jeszcze co innego
Znajomy mi poleca Boscha świece dedykowane platynowe do LPG (33 zl sztuka) i przewody Boscha (60 zl). Nie wiem czy ryzykować, każdy mówi o przewodach tylko NGK. Zanim będę się w to wgłębiał krótkie pytanie, czy świece muszą mieć jakiś parametr specjalny do instalacji LPG? Ktoś miał w ogóle styczność z Boschem - dawniej był to rarytas ?
Koles w serwisie Land rovera na hasło Bosch powiedział "nie bedzie odpalał" i miał racje przerobiłem boscha i nigdy wiecej. Powtarzam albo Champion albo NGK te dwie firmy sie sprawdzaja w 100%
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sknerko Wto Wrz 08, 2015 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Pojutrze czeka mnie montaż gazu, zdecydowałem się na "pełny" BRC. Zastanawia mnie jedynie jak po montażu gazu będzie reagował wskaźnik paliwa skoro zapewne zczytuje on poziom na podstawie możliwych do przejechania kilometrów. Czytałem o jakichś "emulatorach" tegoż wskazania. Możliwe, że niezbyt zrozumiale to wyjaśniłem. Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa? Pozdrawiam
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 20:37
ArtureK napisał/a:
Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa?
Tak, ja miałem bardzo często, szczególnie w trasie. Jak mi z połowy baku po 200km robiła się rezerwa. Po kilku odpaleniach i zgaszeniach wracało do normy. Za pierwszym razem się cholernie zląkłem, bo do CPN'u w cholerę drogi, a tu paliwa prawie zero wskazywało, a gaz też na wykończeniu był
Aż odłączałem pompę paliwa w trasie, bo myślałem że pali i gaz i benzynę A musiałem jakoś do stacji dojechać. Jednak na stacji dopiero wróciło do normy.
U mnie wskazówka poziomu paliwa w baku reaguje na styl jazdy. Po mieście poziom spada, w trasie rośnie a jak zacznę butować to też spada. Tak samo jest z pokazywanym zasięgiem ale odchylenia nie są jakieś strasznie duże.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
U mnie wskazówka paliwa zachowuje się normalnie tak jak bym na benzynie jechał, na początku jest trochę niżej, po rozgrzaniu silnika stabilizuje się (podchodzi lekko w górę) i jej poziom się nie zmienia jadąc na gazie.
Co do świec włożyłem nowe NGK platynowe, przewody też NGK. Cewki mam 2 różne jedna BERU druga DENSO - pytanie czy warto je też wymienić na NGK by był komplet ?
Założyłem STAG + HANA, po przejechaniu 500 KM spalanie średnio 15,5 litra na 100 km, gdzie Pb brał 12 l / 100 km - jazda miastowa bardziej, w trasie nie testowalem. Koszty spadły o 50%, fajnie, ale nadal po wymianie świeć coś ciężko odpala i jednak spalanie nie spadło. Może sondę wymienię? Choć auto ma już swój wiek, silnik 1.8 i automat, musi trochę tego palić.
PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.
PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.
Do sprawdzenia szczelność obudowy filtra, filtr. Ta obudowa ma to do siebie ze potrafi się rozsczelnic od wibracji. Anglicy robili takie specjalne spinki by temu zapobiec.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Mówisz o filtrze paliwa w baku tak? może być coś z rozrządem jeszcze bo mój land też tak miał a wcześniej przed zmiana rozrządu palił na dotyk i potem po znowu po rozrządzie zmienił.
Apolyon, przy automacie w tym silniku wątpię żebyś zszedł niżej z zużyciem paliwa. Silnik jest za słaby na tą budę a do tego automat....... nic z tym nie nie zrobisz.
Ja mam ten silnik w Landku zagazowany pali 12-12,5 ale land lżejszy oponad 100kg i ma napęd na 4 koła bez automatu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak w baku
https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
Obudowa widoczna od 20s rozkłada się tuż na metalową opaską. Wkład filtra paliwa jeżeli jest papierowy (były też metalowe) pasuje od Mini cooper S, mnie kosztował 80zł i pasował p&p, nawet uszczelki były.
Nawet jeżeli nie to jest przyczyną to warto go wymienić bo syfu tam jest tyle że masakra http://images67.fotosik.p...f02e84dcgen.jpg
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum