Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gaz do silnika 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gaz do silnika 1.8
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 04, 2015 22:35   

Freel z 5 ludźmi, klimą i pełnym kufrem nie chce więcej w trasie wziąć jak 9l lpg po mieście max 12
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 04, 2015 22:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2015 10:51   

:mrgreen: miasto miastu nie równe, trasa trasie też. Fajnie że Wam tak autka palą.
Ciekawi mnie jeszcze ile obrotów ma silnik przy 100km/h we frelku bo 75 1.8n/a u mnie przy 3kprm miał niewiele ponad 100km/h.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 06, 2015 12:07   

U mnie podobnie są obroty
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 12, 2015 18:40   

Odświeżę trochę temacik.

Otóż chcę założyć gaz do mojego 1.8 R75 z '99. Mam opcje na Staga oraz BRC.

Cenowo wygląda to następująco:
Stag / AC - 2000 PLN
Stag / HANA - 2400 PLN
BRC / ALBA - 2300 PLN
BRC / BRC - 2700 PLN

Co byście doradzili, są duże różnice jeśli chodzi o te wtryskiwacze ? Na instalację dostanę 2 lata gwarancji, ale wiadomo nie chciałbym zakładać czegoś, co już zostało potwierdzone, że dla naszych R75 nie jest przyjazne :) Proszę o radę bardziej doświadczonych. ;)
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 12, 2015 19:58   

Ja mam sterownik Stag 4plus i wtryski Hana 2000 zielone.
5 lat i zero problemów więc śmiało polecam.
Początkowo miałem mieć sterownik BRC ale gazownik zadzwonił do mnie w czasie montażu że nie jest w stanie dobrze go wystroić (w trakcie przełączania benzyna/gaz, gaz/benzyna było czuć delikatne szarpnięcie ale tylko pod obciążeniem), mówił że rover to drugie auto jakie robił z tym problemem.
Dodam że wtryski Hana dalej u mnie siedzą i dają radę przy 1.8 turbo
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Sie 12, 2015 21:59   

Potwierdzam, załóż wtryski hana, mój chodzi ładnie na valtecach co nie zmienia faktu ,że parę moich koni mechanicznych szlag trafił na tych wtryskach, inna sprawa ,że jeżdże spokojnie raczej więc mi to nie przeszkadza, o hana same dobre rzeczy słyszałem więc myśle ,że to dobry wybór.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
Malmsteen 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 26
Skąd: Kalisz

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 13, 2015 20:47   

Ja mam sekwencję BRC i bardzo sobie chwalę. Btw jeśli cena jest istotna a na bank jest to zapraszam na priv...dam namiary na gazownika, który mi nową instalację BRC zamontował za ok 1300!!!! zł (jak dobrze pamiętam). Myk...na FV tylko montaż był jako usługa ale papiery dostałem wszystkie do rejestracji i bez problemu wbili gaz. Pozdrawiam!
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 13, 2015 23:37   

Ja polecam staga i hana lub inne ale dość szybkie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 27, 2015 23:20   

Nie mój temat, ale stag + hana założone, dziś autko odebrane szybko się uwinęli bo w 7 godzin. Gazownik mi próbował również wmówić że MUSZĘ koniecznie wymienić świece i przewody, bo mi będzie palił za dużo gazu. Zasiał ziarenko, bo przypomniało mi się, że czasami R słabo odpala, długo kręci, czasem nawet z 10 sekund - ale zawsze za 1 razem ruszy... wałkuje to już dobre 1,5 godziny i mam pewne wątpliwości, jeśli zdecyduje się na wymianę to...:

- Polecane świece NGK - super hiper świece, starczą na 100k km, ale do gazu niedobre... cena: 55 pln / szt.
- Inni chwalą na LPG Denso K20TT made in japonia ... cena: 8 pln /szt.

Naprawdę niewarto inwestować w te "lepsze" i droższe? Rozumiem, że NGK są platynowe, Denso zwykłe i mimo wszystko lepiej te tańsze, bo gaz? Świec nigdy nie wymieniałem, jestem nawet skłonny to uczynić dla choćby spokojności.

Druga sprawa to przewody - tu mnie chyba zdrowy rozsądek nie zgubi jak zakupie przeowdy NGK ... cena: 77 pln / komplet do 1.8. Czy przewody do LPG też lepiej inne, do innych niż NGK świec?

Co do spostrzeżeń, nie miałem okazji jeszcze przetestować spalania, zachowania auta, zapobiegawczo piszę tego posta, bo od dziś należę do grona LPGowców, za 1000 km mam przegląd, następny za 10k km. Także z miesiąc mam na testy i sprawdzę jak to się będzie miało po wymianie świec - tylko jakich, oto główne pytanie. :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 28, 2015 11:13   

Przewody wg. mnie tylko i koniecznie NGK, świece albo NGK koniecznie platynowe albo platynowe Champion takie jak fabrycznie były.Championy tańsze i u mnie już mają ok. 50kkm a na NGK zrobiłem 100kkm. Championy kupiłem w landstore.pl a przewody i wcześniejsze NGK z Allegro ale nie pamiętam od kogo, jedynie że z Poznania. jak chcesz bezawaryjnie go użytkować i długo to wymień świece i przewody
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 09:57   

Wymienię na pewno tylko każdy pisze i mówi co innego, skończy się pewnie, że kupie jeszcze co innego :P

Znajomy mi poleca Boscha świece dedykowane platynowe do LPG (33 zl sztuka) i przewody Boscha (60 zl). Nie wiem czy ryzykować, każdy mówi o przewodach tylko NGK. Zanim będę się w to wgłębiał krótkie pytanie, czy świece muszą mieć jakiś parametr specjalny do instalacji LPG? Ktoś miał w ogóle styczność z Boschem - dawniej był to rarytas :P ?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 22:37   

Koles w serwisie Land rovera na hasło Bosch powiedział "nie bedzie odpalał" i miał racje przerobiłem boscha i nigdy wiecej. Powtarzam albo Champion albo NGK te dwie firmy sie sprawdzaja w 100%
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sknerko Wto Wrz 08, 2015 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ArtureK 




Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 26



Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 20:33   

Pojutrze czeka mnie montaż gazu, zdecydowałem się na "pełny" BRC. Zastanawia mnie jedynie jak po montażu gazu będzie reagował wskaźnik paliwa skoro zapewne zczytuje on poziom na podstawie możliwych do przejechania kilometrów. Czytałem o jakichś "emulatorach" tegoż wskazania. Możliwe, że niezbyt zrozumiale to wyjaśniłem. Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa? :-| Pozdrawiam
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 20:37   

ArtureK napisał/a:
Czy ktoś z Was po montażu gazu miał kłopot ze wskazaniami paliwa?


Tak, ja miałem bardzo często, szczególnie w trasie. Jak mi z połowy baku po 200km robiła się rezerwa. Po kilku odpaleniach i zgaszeniach wracało do normy. Za pierwszym razem się cholernie zląkłem, bo do CPN'u w cholerę drogi, a tu paliwa prawie zero wskazywało, a gaz też na wykończeniu był :)

Aż odłączałem pompę paliwa w trasie, bo myślałem że pali i gaz i benzynę :) A musiałem jakoś do stacji dojechać. Jednak na stacji dopiero wróciło do normy.

Później już nie zwracałem na to uwagi.
 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 21:07   

Swiece tez są dobre i niedrogie Denso K20TT bodajże sam mam takie i nie narzekam.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 21:41   

U mnie wskazówka poziomu paliwa w baku reaguje na styl jazdy. Po mieście poziom spada, w trasie rośnie a jak zacznę butować to też spada. Tak samo jest z pokazywanym zasięgiem ale odchylenia nie są jakieś strasznie duże.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Apolyon 




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 74
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 23:05   

U mnie wskazówka paliwa zachowuje się normalnie tak jak bym na benzynie jechał, na początku jest trochę niżej, po rozgrzaniu silnika stabilizuje się (podchodzi lekko w górę) i jej poziom się nie zmienia jadąc na gazie.

Co do świec włożyłem nowe NGK platynowe, przewody też NGK. Cewki mam 2 różne jedna BERU druga DENSO - pytanie czy warto je też wymienić na NGK by był komplet :P ?

Założyłem STAG + HANA, po przejechaniu 500 KM spalanie średnio 15,5 litra na 100 km, gdzie Pb brał 12 l / 100 km - jazda miastowa bardziej, w trasie nie testowalem. Koszty spadły o 50%, fajnie, ale nadal po wymianie świeć coś ciężko odpala i jednak spalanie nie spadło. Może sondę wymienię? Choć auto ma już swój wiek, silnik 1.8 i automat, musi trochę tego palić.

PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 09, 2015 00:48   

Cytat:
PS. Wam też przy odpalaniu kręci tak różnie od ok. 2-5 sekund nim odpali? W sekundę też odpali na "dotyk" ale to jak już jest rozgrzany, na zimnym idzie mu ciężko.

Do sprawdzenia szczelność obudowy filtra, filtr. Ta obudowa ma to do siebie ze potrafi się rozsczelnic od wibracji. Anglicy robili takie specjalne spinki by temu zapobiec.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 09, 2015 08:40   

dzelo23 napisał/a:
Do sprawdzenia szczelność obudowy filtra, filtr.
Mówisz o filtrze paliwa w baku tak? może być coś z rozrządem jeszcze bo mój land też tak miał a wcześniej przed zmiana rozrządu palił na dotyk i potem po znowu po rozrządzie zmienił.
Apolyon, przy automacie w tym silniku wątpię żebyś zszedł niżej z zużyciem paliwa. Silnik jest za słaby na tą budę a do tego automat....... nic z tym nie nie zrobisz.
Ja mam ten silnik w Landku zagazowany pali 12-12,5 ale land lżejszy oponad 100kg i ma napęd na 4 koła bez automatu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 09, 2015 13:54   

Tak w baku
https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
Obudowa widoczna od 20s rozkłada się tuż na metalową opaską. Wkład filtra paliwa jeżeli jest papierowy (były też metalowe) pasuje od Mini cooper S, mnie kosztował 80zł i pasował p&p, nawet uszczelki były.
Nawet jeżeli nie to jest przyczyną to warto go wymienić bo syfu tam jest tyle że masakra http://images67.fotosik.p...f02e84dcgen.jpg
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Para spod silnika, wariująca temperatura silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Sty 30, 2009 17:40
bujak19
Brak nowych postów [R75]Dziwna praca silnika i jej zmiana po zgaszeniu silnika
marecki6 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 08, 2016 10:53
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [R75] KOD SILNIKA
grzegorz1975 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lut 01, 2017 11:22
grzegorz1975
Brak nowych postów [75]Przegrzewanie silnika i
roverek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 27, 2017 15:40
roverek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink