Wysłany: Wto Lut 05, 2008 20:02 [R600] Alarm - nie działa pilot zdalnego sterowania
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Marrkus, kuzyn w R600 po prostu dolożył normalnego osobnego pilota radiowego do istniejącego systemu, bo nie było sensu reanimacji poprzedniego. Koszty to ok 100PLN Może to jest wyjście dla Ciebie
_________________ Pozdrawiam - Brt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 08:48
kwiatekt11 napisał/a:
Marrkus napisał/a:
Proszę więcej informacji na ten temat
kup poprostu sterownik centralnego zamka z dwoma pilotami podłącz je do auta i będzie wszystko banglać
Nie wszystko - niestety czujniki ultrasoniczne wewnątrz auta (te w podsufitce) załączane są w momencie użycia pilota. Podłączenie sterownika takiego o jakim mówisz umożliwia jedynie zamknięcie auta i uzbrojenie alarmu ale bez ochrony wnętrza samochodu - jednym słowem jak ktoś zbije mi szybę i wpakuje się do środka nie otwierając drzwi alarm będzie milczał
..
Chyba że się mylę -ale takie są moje wnioski wynikające z bieżącego stanu wiedzy.
Brt - nie mógłbyś podpytać się czy twojemu kuzynowi działały czujki ruchu ?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 09:20 [R600 All ] Alarm - nie działa pilot zdalnego ster.
Chciałbym poruszyć temat pilotów zdalnego sterowania alarmem w Roverze serii 600.
Co wiadomo:
- są dwa rodzaje alarmów, w modelach do połowy '96 były piloty jedno przyciskowe z diodą IR (transmisja w paśmie podczerwieni),
od połowy '96 były piloty radiowe z dwoma przyciskami
- w prosty sposób nie da się wymienić starszego alarmu na nowszy (pomimo, że oba wykonane są przez firmę Valeo) ani nowszego na starszy
- starsze piloty (IR) nie wymagały synchronizacji nowsze po wymianie baterii należy zsynchronizować z centralką alarmu
(otwieramy samochód kluczykiem i wciskamy 4-8 razy przycisk LOCK - ten z kropeczkami)
Schematy instalacji alarmu w nowszej wersji:
PYTANIE - czy ktokolwiek ma pomysł na zsynchronizowanie pilota w inny sposób niż opisany wyżej?
Czy podpięcie pod TEST BOOK może pomóc?
Są to piloty zmiennokodowe - wysyłany przez nie sygnał jest za każdym razem inny i zależny od czasu (jakiś wbudowany zegar wewnętrzny) i ilości przyciśnięć
czy można prosić o więcej szczegółów dotyczących podłączenia uniwersalnego sterowania centralnego zamka do alarmu który jest w roverku. Sterowanie mam na podczerwień ale kupiłem auto i nie było pilota w ogóle. i chciałbym to przerobić. Już kilka alarmów zakładałem od podstaw ale nie miałem do czynienia z fabrycznymi ani tym bardziej na podczerwień.
myślę, że najłatwiej podpiac się pod przewody od bębenka zamka w drzwiach kierownika. Te uniwersalne zwykle mają wiele opcji i da się to jakoś do siebie dopasować. Taka moja hipoteza - nie wiem jak jest w praktyce.
Dobra już sie dogadałem z gościem co mi sprzeda uniwersalny sterownik ma instrukcje montazu więc opisze wszystko co i jak i gdzie podłączyć. Tylko musze poczekać na cieplejsze dni bo jedynie cokolwiek przy aucie moge robić pod chmurką.
A tak jeszcze dla ścisłości gdzie znajduje sie sterownik zamka czy alarm?
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 16:17
Centralka jest w bagażniku, po prawej stronie pod tapicerką. Sterowanie (uniwersalne) da się podłączyć bez większych problemów. Do centralki tej dochodzą przewody od przełącznika który jest opisany na schemacie jako "drivers lock barrel switch" - myślę że wystarczy się tam wpiąć
Jest jednak mały mankament tego rozwiązania - Czujnik ruchu nie będzie reagował - by włączyć tą opcję potrzebny jest jednak oryginalny pilot lub całkowita wymiana alarmu na jakiś uniwersalny
[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 21:35 ]
Dziś się dowiedziałem kilku ciekawych rzeczy
1. Poznałem człowieka, który potrafi zsynchronizować centralkę i pilot starszego typu (jedno przyciskowy na podczerwień) - jeśli ktoś chce namiary mogę podać. Opisywał mi przypadek kiedy to kobieta zamknęła pilotem samochód i później już nie mogła go odpalić z kluczyka. zajęło mu to kilka godzin ale dał radę
2. Piloty IR są stało kodowe - można se na dobrą sprawę dorobić w dość prosty sposób
3. Zmian kodu w alarmach nowszej wersji następuje prawdopodobnie jedynie po wymianie baterii. Czyli z tą zmiennokodowością to nie jest tak do końca prawda
Człowiek ten niestety nie był w stanie naprawić mojego alarmu głównie z powodu konstrukcji modułu alarmu - jest tam mikro kontroler motoroli który ma pamięć wewnętrzną i tam zapisuje dane.
Do złącz diagnostycznego dochodzi z alarmu jedna linia - prawdopodobnie służy do diagnostyki i między innymi naprawy rozstrojonego alarmu - jednak taką informację musiał by potwierdzić właściciel TEST BOOK-a
podłączyłem wczoraj uniwersalne sterowanie na pilota do orginalnej centralki, było troche problemów ale opisze wszystko dokładnie z fotorelacją jak bede miał chwilke. Ważne ze działa wszystko ok.
Nie wiem jak w starszych modelach (z pilotem IR) ale pomiędzy siedzeniami pod podłokietnikiem w autach po '97 jest odbiornik fal radiowych, centralka alarmu i centralnego zamka w bagażniku.
Obawiam się że centralkę którą chciałeś zakupić mógłbyś zamontować raczej w modelu 200/400/25/45 a być może w MGF lub podobnym ale gwarantuję ci że w R600 nie było centralek firmy LUCAS a jedynie Valeo
- dwa przewody do sterowania zamkiem (zamykanie - otwieranie) podpinamy do przewodów koloru zielono/czewony i zielono biały. Nie wiem który gdzie ale jest 50 szans że dobrze podepniemy nic sie nie stanie jak bedzie na odwrót wtedy naciśnięcie zamykania w pilocie bedzie otwierało, wtedy tylko trzeba zamienić kabelki ze sobą.
Podłączyć trzeba dokładnie pod te co na zdjęciu, bo w tej kostce jest kilka tego właśnie koloru.
- zasilanie "+" podpiąłem pod gruby przewód na którym znalazłem plus z drugiej kostki alarmu, ma on kolor niebesko/czerwony widać w którym miejscu kostki on jest.
jeszcze dopisze że ja mam orginalnie alarm sterowany na podczerwień (ale nie dostałem pilota jak kupowałem auto) nie wiem jak sie sprawa ma dla centralek w alarmach ze sterowaniem radiowym, bo tam jest chyba inna centralka.
jakość zdjęć troche nie za bardzo bo robiłem telefonem ale to co potrzeba to widać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum