Poniewaz sam walcze z tym ustrojstwem i szukam rozwiazania porblemu to postanowilem scalic wszystkie info jakei mi sie udalo zebrac + opis.
Przeplywka z mojego auta, dawala parametry ok 400 , a powinna do 750. Przy odpietej przeplywce idzie do ponad 800, stad taka roznica w przyspieszaniu jak jest odpieta. Przy zamulajacym przeplywomierzu - odepnij i spr przyspieszenie i zakres obrotow .
moj z auta
Dawal wartosci ok 400 - wyskoczyl check engine. auto zamulone. roznica byla glownie w wyzszym zakresie obrotow. przy checku kreci sie do 4 k rpm i spadaja obroty.
Od kolegi z forum pozyczylem 2 przeplywki na spr. pierwsza dawala parametry ok 500, check nei wyskakiwal , ale nie ozywil silnika.
Drugi od kolegi dawal wartosci ok 540 troche lepiej jakby sie jezdzilo , ale nie wiem czy to byla auto sugestia po zobaczeniu wynikow kompa, czy faktyczne zmiany. Nie byly mierzone zadne czasy .
a oto inny zakupiony na alegro jako uzywka, ktory nie jest jeszcze spr na kompie i w aucie tez , bo nie mialem kiedy za bardzo z powodow osobistych .
i na koniec rodzynek od osoby sprzedajacej na alegro dostalem zdjecie i pozwolenie na pokazanie tutaj zdjecia porownawczego zamiennik i oryginal. Nie tzreba mowic ktory jest ktory UWAGA na obrazku jest oryginalny, ale do innego auta , bodajze vw. nie sugerowac sie numerem.
wnioski :
moj z auta - wyglada na oryginal, choc jakosc wyrzezbienia cyfr i ten odlew z przodu rozni sie od tej uzywki z alegro. Z tylu literka " B "
kolega 1 - wyglada bardzo podobnie do mojego - 4 takie kropki odcisniete w podobny sposob na przodzie, z tylu literka " B "
kolega 2 - po sposobie wybicia numerow i napisach widac ze to zamiennik , nigdzie nei ma skad i przez kogo robione, UWAGA inny rowniez kolor uszczelki z tylu literka " H "
z alegro - ladnie rowno wybite numery , czytelnie, bez 4 kropek z przodu, z tylu literka "H"
nie wiem czy jest szansa sie dowiedziec co te kolejne roznice znacza, bo podejrzewam ze to jest sposb oznaczania roznych danych , tylko kto dojdzie na tej podstawie o co chodzi >?
SERDECZNE PODZIEKOWANIA DLA MARIUSZA ZA POMOC PRZY SPRAWDZANIU TYCH PODZESPOLOW NA KOMPUTERZE. Moze wspolnie rozwiarzemy ten porblem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniaq Czw Gru 06, 2007 17:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiesz, czy to dotyczy serii L, czy R75/ZT również?
Podejrzewam, że skoro inny silnik, to również inna przepływka.
Może MaReK się wypowie...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Po podlaczeniu do kompa okazalo sie ze w ogole nie mam podpietego przeplywomierza, ale auto ma buta. Zakupilem zamiennik jakis niemiecki, ktory jest dedykowany do BMW 3 (slowa mariusza418).
Po zalozeniu zamiennika, auto jest mulowate.
Obroty od 900 po wcisnieciu na max pedalu gazu zolwiowato podnosza sie do 2,5 tys do 3 a potem juz szybko wkreca sie do 5 tys.
Na starym zepsutym jest jeszcze gorzej, bo wkreca sie b. powoli do 5 tys.
Bez przeplywki wkreca sie momentalnie od 900 do 5 tys. po wcisnieciu pedalu gazu.
Tyle z moich obserwacji
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
a jaki model tej przeplywki w ZT siedzi >? ty masz wersje 136 km czy jakos tak--> nigdy nie pamietam ktora ile ma i jak wygladal zamiennik >? gdzie kupiony , zeby wiedziec tego unikac
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 20:16
Jednym słowem:
NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKÓW!!!!
Ja kupiłem oryginał Bosch od PHJOWI za 400zł.(a tak swoją drogą po jakim czasie pieniążki doszły? ) Auto zbiera się dużo lepiej niż na odpiętej przepływce.
Poczekajmy jak Mariusz podłączy kompa i zobaczy co i jak z tą nową przepływką MaRKa.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 20:22
MaReK napisał/a:
ktory jest dedykowany do BMW 3
- ale (z mojej wiedzy teoretycznej) nie do R75. O ile dobrze zrozumiałem opis działania oryginalnego sensora Bosch do R75, który spotkałem na angielskich stronach, to zamienniki do innych aut mające nawet takie same wtyczki/gniazdka (teoretycznie pasujące) nie podają jednego z parametrów podawanych przez oryginał Boscha.
Silnik R75 może jest prawie identyczny jak w BMW 3, ale ECU z którym współpracuje przepływka już nie jest identyczne.
Poczekajmy jak Mariusz podłączy kompa i zobaczy co i jak z tą nową przepływką MaRKa.
Ale ja juz ja zdjalem i w nienaruszonym stanie oddaje ja sprzedajacemu
henryk_w napisał/a:
ale (z mojej wiedzy teoretycznej) nie do R75. O ile dobrze zrozumiałem opis działania oryginalnego sensora Bosch do R75, który spotkałem na angielskich stronach, to zamienniki do innych aut mające nawet takie same wtyczki/gniazdka (teoretycznie pasujące) nie podają jednego z parametrów podawanych przez oryginał Boscha.
Silnik R75 może jest prawie identyczny jak w BMW 3, ale ECU z którym współpracuje przepływka już nie jest identyczne.
No to wlasnie mialem na mysli... ze to ze pasuje nie znaczy ze dziala... czyli nie pasuje
Kto ma sprawna przeplywke? Nowa lub uzywana w rozsadnej cenie ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
teoretycznie od opla pasuje do 25/zr-a. teoretycznie mam teraz 4 przeplywomierze jeden walniety , jeden oryginal -nei daje wartosci- i zamiennik ktory nie daje max wartosci ale jest bardziej spr niz oryginal. + jeszcze uzywke z alegro, ktora mam nadzieje w niedziele sprawdzic na kompie jesli mariusz sie pojawi z komputerem.
dlatego zalozylem ten watek , bo wydaje mi sie, ze to musi miec jakies znaczenie co jest wybite na przeplywce , czy h czy b , uszczelki, co z tymi kropkami na przodzie przy napisach itp itd. nic nie jest przypadkowe.
ja juz wiem, ze zamienniki to nie beda dzialac, a przynajmniej nie beda dzialac w pelni- bo na nich check engine sie nie pali, ale wartosci z kompa pokazuja dobitnie, ze nie sa w pelni sprawne.
ps. podalem ten watek osobie, od ktorej kupilem uzywke z alegro, jezeli bedzie wszystko ok podam jego namiar jako spr osobe, moze klubowicze dostana jakas znizke przy zakupach w przyszlosci pozdrawiam w tym miejscu i dziekuje za pomoc i dyskusje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:16
przerabiałe temat z oplem wielokrotnie , nie pasuje żadna inna , musi być taki numer jak podaje producent , ale w przypadku r 75 od freelandera pasuje na 100% , jeszcze jedna aluzja , nigdy się nie skuszę na przepływki z allegro ,4max itp. Jak coś to lepiej zapłacić i mieć wszystko wporzo. Bo "czak noris" się nie zaświeci ale wystarczą błędne odczyty z tego i lipa
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:02
maniaq napisał/a:
postanowilem scalic wszystkie info jakei mi sie udalo zebrac + opis.
- jeżeli masz możliwość sprawdzenia parametrów przepływek, to może byś również miał możliwość sprawdzenia czy przeczyszczenie przepływki coś daje. Metodę wygrzebałem na Forum TDI.pl i podał ją Piro, czyli doświadczony tuner. Na angielskich forach również trochę piszą o czyszczeniu przepływki. Jeżeli jest oryginalna i trochę "muli", czyli nie jest całkiem skończona to może warto spróbować.
Na razie nie musiałem się tym zajmować, to nie mam własnych obserwacji. Spray Kontakt WL, o którym pisał Piro to ~30zł, co przy koszcie przepływki oryginalnej może być warte próby.
Link do opisu metody tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20279
To jest jeden parametr - to co wyskakuje na Testbooku T4 w miejscu podpisanym jako przepływomierz, w czasie testów czujników.
Niestety jak się mariusz418 bawił, to nie przyjrzałem się jaka tam jest jednostka, bo tak generalnie to dla przepływomierza sygnałem wyjściowym jest zmiana napięcia na zaciskach, ale chyba T4 to na coś przelicza (osobiście typowałbym np. dm3/minutę albo coś takiego, ale to tylko strzał "w ciemno") - jak się marusz418 pojawi na Bemowie, to się przyjrzę lepiej.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum