Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ
Autor Wiadomość
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 15:51   [R diesel ] PRZEPŁYWOMIERZ

Poniewaz sam walcze z tym ustrojstwem i szukam rozwiazania porblemu to postanowilem scalic wszystkie info jakei mi sie udalo zebrac + opis.

Przeplywka z mojego auta, dawala parametry ok 400 , a powinna do 750. Przy odpietej przeplywce idzie do ponad 800, stad taka roznica w przyspieszaniu jak jest odpieta. Przy zamulajacym przeplywomierzu - odepnij i spr przyspieszenie i zakres obrotow .

moj z auta


Dawal wartosci ok 400 - wyskoczyl check engine. auto zamulone. roznica byla glownie w wyzszym zakresie obrotow. przy checku kreci sie do 4 k rpm i spadaja obroty.

Od kolegi z forum pozyczylem 2 przeplywki na spr. pierwsza dawala parametry ok 500, check nei wyskakiwal , ale nie ozywil silnika.



Drugi od kolegi dawal wartosci ok 540 troche lepiej jakby sie jezdzilo , ale nie wiem czy to byla auto sugestia po zobaczeniu wynikow kompa, czy faktyczne zmiany. Nie byly mierzone zadne czasy .


a oto inny zakupiony na alegro jako uzywka, ktory nie jest jeszcze spr na kompie i w aucie tez , bo nie mialem kiedy za bardzo z powodow osobistych .



i na koniec rodzynek od osoby sprzedajacej na alegro dostalem zdjecie i pozwolenie na pokazanie tutaj zdjecia porownawczego zamiennik i oryginal. Nie tzreba mowic ktory jest ktory :) UWAGA na obrazku jest oryginalny, ale do innego auta , bodajze vw. nie sugerowac sie numerem.



wnioski :
moj z auta - wyglada na oryginal, choc jakosc wyrzezbienia cyfr i ten odlew z przodu rozni sie od tej uzywki z alegro. Z tylu literka " B "
kolega 1 - wyglada bardzo podobnie do mojego - 4 takie kropki odcisniete w podobny sposob na przodzie, z tylu literka " B "
kolega 2 - po sposobie wybicia numerow i napisach widac ze to zamiennik , nigdzie nei ma skad i przez kogo robione, UWAGA inny rowniez kolor uszczelki :) z tylu literka " H "
z alegro - ladnie rowno wybite numery , czytelnie, bez 4 kropek z przodu, z tylu literka "H"

nie wiem czy jest szansa sie dowiedziec co te kolejne roznice znacza, bo podejrzewam ze to jest sposb oznaczania roznych danych , tylko kto dojdzie na tej podstawie o co chodzi >?

SERDECZNE PODZIEKOWANIA DLA MARIUSZA ZA POMOC PRZY SPRAWDZANIU TYCH PODZESPOLOW NA KOMPUTERZE. Moze wspolnie rozwiarzemy ten porblem ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniaq Czw Gru 06, 2007 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 06, 2007 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 15:58   

Wiesz, czy to dotyczy serii L, czy R75/ZT również?

Podejrzewam, że skoro inny silnik, to również inna przepływka. :(

Może MaReK się wypowie... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 16:24   

maniaq napisał/a:
Przeplywka z mojego auta, dawala parametry ok 400 , a powinna do 750.

Co to za "parametry"?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 16:26   

jak sie ktos madrzejszy wypowie po spr w 75 i ZT to zmodyfikuej temat jak bedzie potrzeba ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 17:30   

No to jesli chodzi o mnie to jest tak:

Po podlaczeniu do kompa okazalo sie ze w ogole nie mam podpietego przeplywomierza, ale auto ma buta. Zakupilem zamiennik jakis niemiecki, ktory jest dedykowany do BMW 3 (slowa mariusza418).

Po zalozeniu zamiennika, auto jest mulowate.
Obroty od 900 po wcisnieciu na max pedalu gazu zolwiowato podnosza sie do 2,5 tys do 3 a potem juz szybko wkreca sie do 5 tys.

Na starym zepsutym jest jeszcze gorzej, bo wkreca sie b. powoli do 5 tys.

Bez przeplywki wkreca sie momentalnie od 900 do 5 tys. po wcisnieciu pedalu gazu.

Tyle z moich obserwacji :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 17:38   

a jaki model tej przeplywki w ZT siedzi >? ty masz wersje 136 km czy jakos tak--> nigdy nie pamietam ktora ile ma ;) i jak wygladal zamiennik >? gdzie kupiony , zeby wiedziec tego unikac :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 20:16   

Jednym słowem:
NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKÓW!!!!
Ja kupiłem oryginał Bosch od PHJOWI za 400zł.(a tak swoją drogą po jakim czasie pieniążki doszły? :wink: ) Auto zbiera się dużo lepiej niż na odpiętej przepływce.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 20:16   

Poczekajmy jak Mariusz podłączy kompa i zobaczy co i jak z tą nową przepływką MaRKa.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 20:22   

MaReK napisał/a:
ktory jest dedykowany do BMW 3
- ale (z mojej wiedzy teoretycznej) nie do R75. O ile dobrze zrozumiałem opis działania oryginalnego sensora Bosch do R75, który spotkałem na angielskich stronach, to zamienniki do innych aut mające nawet takie same wtyczki/gniazdka (teoretycznie pasujące) nie podają jednego z parametrów podawanych przez oryginał Boscha.
Silnik R75 może jest prawie identyczny jak w BMW 3, ale ECU z którym współpracuje przepływka już nie jest identyczne.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 22:20   

maciej napisał/a:
Poczekajmy jak Mariusz podłączy kompa i zobaczy co i jak z tą nową przepływką MaRKa.

Ale ja juz ja zdjalem i w nienaruszonym stanie oddaje ja sprzedajacemu ;)

henryk_w napisał/a:
ale (z mojej wiedzy teoretycznej) nie do R75. O ile dobrze zrozumiałem opis działania oryginalnego sensora Bosch do R75, który spotkałem na angielskich stronach, to zamienniki do innych aut mające nawet takie same wtyczki/gniazdka (teoretycznie pasujące) nie podają jednego z parametrów podawanych przez oryginał Boscha.
Silnik R75 może jest prawie identyczny jak w BMW 3, ale ECU z którym współpracuje przepływka już nie jest identyczne.

No to wlasnie mialem na mysli... ze to ze pasuje nie znaczy ze dziala... czyli nie pasuje ;)

Kto ma sprawna przeplywke? Nowa lub uzywana w rozsadnej cenie ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 22:48   

do r75 pasuje przepływka od freelanderka (sam wkład).
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:09   

teoretycznie od opla pasuje do 25/zr-a. teoretycznie :) mam teraz 4 przeplywomierze jeden walniety , jeden oryginal -nei daje wartosci- i zamiennik ktory nie daje max wartosci ale jest bardziej spr niz oryginal. + jeszcze uzywke z alegro, ktora mam nadzieje w niedziele sprawdzic na kompie jesli mariusz sie pojawi z komputerem.

dlatego zalozylem ten watek , bo wydaje mi sie, ze to musi miec jakies znaczenie co jest wybite na przeplywce , czy h czy b , uszczelki, co z tymi kropkami na przodzie przy napisach itp itd. nic nie jest przypadkowe.

ja juz wiem, ze zamienniki to nie beda dzialac, a przynajmniej nie beda dzialac w pelni- bo na nich check engine sie nie pali, ale wartosci z kompa pokazuja dobitnie, ze nie sa w pelni sprawne.

ps. podalem ten watek osobie, od ktorej kupilem uzywke z alegro, jezeli bedzie wszystko ok podam jego namiar jako spr osobe, moze klubowicze dostana jakas znizke przy zakupach w przyszlosci ;) pozdrawiam w tym miejscu i dziekuje za pomoc i dyskusje :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:16   

przerabiałe temat z oplem wielokrotnie , nie pasuje żadna inna , musi być taki numer jak podaje producent , ale w przypadku r 75 od freelandera pasuje na 100% , jeszcze jedna aluzja , nigdy się nie skuszę na przepływki z allegro ,4max itp. Jak coś to lepiej zapłacić i mieć wszystko wporzo. Bo "czak noris" się nie zaświeci ale wystarczą błędne odczyty z tego i lipa :(
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:25   

no wlasnie , tutaj pies pogrzebany, bo widac na fotach, ze numerki sa te same :) wiec nie bardzo rozumiem ocb :|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Gru 06, 2007 23:30   

to są oznaczenia gwarancyjne , zmiany , i takie tam potrzebne aby stwierdzić kto gdzie i kiedy ją wyprodukował.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 10:41   

PHJOWI a czy do mojego ZT tez jak do 75 bedzie pasowac wklad od Freelandera? Moze masz cos takiego, moze wiesz ile to kosztuje ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:02   

maniaq napisał/a:
postanowilem scalic wszystkie info jakei mi sie udalo zebrac + opis.
- jeżeli masz możliwość sprawdzenia parametrów przepływek, to może byś również miał możliwość sprawdzenia czy przeczyszczenie przepływki coś daje. Metodę wygrzebałem na Forum TDI.pl i podał ją Piro, czyli doświadczony tuner. Na angielskich forach również trochę piszą o czyszczeniu przepływki. Jeżeli jest oryginalna i trochę "muli", czyli nie jest całkiem skończona to może warto spróbować.
Na razie nie musiałem się tym zajmować, to nie mam własnych obserwacji. Spray Kontakt WL, o którym pisał Piro to ~30zł, co przy koszcie przepływki oryginalnej może być warte próby.
Link do opisu metody tutaj:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20279
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:39   

maniaq napisał/a:
Przeplywka z mojego auta, dawala parametry ok 400 , a powinna do 750.

Ponawiam pytanie.
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć co to za parametry?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:42   

To jest jeden parametr - to co wyskakuje na Testbooku T4 w miejscu podpisanym jako przepływomierz, w czasie testów czujników.

Niestety jak się mariusz418 bawił, to nie przyjrzałem się jaka tam jest jednostka, bo tak generalnie to dla przepływomierza sygnałem wyjściowym jest zmiana napięcia na zaciskach, ale chyba T4 to na coś przelicza (osobiście typowałbym np. dm3/minutę albo coś takiego, ale to tylko strzał "w ciemno") - jak się marusz418 pojawi na Bemowie, to się przyjrzę lepiej. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 11:56   

albo mg/h lub jeszcze coś innego nie pamiętam :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 14:20
plemaster
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 12:44
ziorock
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 22:49
Gegan
Brak nowych postów [all diesel] Jak jeździć turbodieslem?
Jak dbac o diesla?
novy24 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Cze 14, 2007 09:47
novy24



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink