Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stracił moc, zgasł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stracił moc, zgasł

Przyczyna -> zawór EGR
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:08   

To coś koledzy macie nie te gesss :mrgreen:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:09   

Rowan napisał/a:
Ten zawór jest identyczny jak mój.... I na końcu na bank powinien być ten kapturek. A jeśli chodzi o czyszczenie to on nie będzie wyglądał na brudnego tylko po wierzchu. Jeśli coś będzie to mikroskopijny paroch wpadnie do środka jego, przez tę dziurkę i nie będzie odpowiednio domykał.


no nie spodziewałem się, ze zawór będzie usyfiny w środku, jeśłi ma być zabrudzenie to coś drobnego dla oka niewidocznego.
mój zawór ma oznaczenia:
CR/DRV F K / 10S
0 281 002 287
060 96 713
0024 2202
i znaczek BOSCH'a

kurcze, naprawdę zasiałeś niepewnosć w mojej głowie. Mam nadzieję, ze wszystko bedzie OK, jakby nie było zawóe EGR jest uszkodzony i za jego sprawą silnik też nie będzie pracować (w moim przypadku), kolektror jest cały w sadzy ze spalonej ropy.


pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:10   

U mnie są identyczne oznaczenia.
 
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:14   

Właśnie spojrzałem na zawór kolegi rolando i mój jest identyczny też nie ma tej szpicy i jest tak samo zakończony (dodam że mój samochód odpala z tym zaworem a czyściłem go bo tydzień temu miałem z tym problemy ale wymieniłem równierz czujnik połozenia wałka rozrządu).

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 12:21 ]
Mój ma oznaczenia
OR/DRV FK/10S
0 281 002 287
060 96614
0 362 12 06
ale myśle że najważniejszy sest ten numer:0 281 002 287
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Lip 14, 2008 12:30   

zbig1967 napisał/a:
Witam. Przyjrzałem się na mój zawór i stwierdziłem że mój też nie ma takiej długiej szpicy zakończony jest turkusową uszczelką i metalowa część wystaje jeszcze jakieś 0,5mm a patrząc od przodu to na czubku jest otworek. Dołącze fotke jak zrobie zdjęcie ale nie wiem czy będzie dobre zeby zobaczyć szczegóły bo zrobie to telefonem.


mój wygląda identycznie wg powyzszego opisu, czekamy na Twoje fotki.
_________________
PZDR.
 
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 16:11   

Witam. Udało mi się zgrac fotki z telefonu(są słabej jakości ale można sie dopatrzec szczegółów) i wyglada to tak

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 16:14 ]
według mnie jest taki sam jak kolegi rolando (te zdjęcia jak się powiekszy to są wyraźniejsze)

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 16:16 ]
Innych zdjęć nie mam bo zawór jest zamontowany
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 13:46   

No i co rolando, co było?
 
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Sob Lip 19, 2008 00:18   

Też jestem ciekaw co u ciebie rolando :?:
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Lip 19, 2008 17:01   

witam szanownych Rover'kowiczów,

od wczoraj auto już śmiga. Co było?
no tak jak przypuszczałem wcześniej i pisałem już na forum - uszkodzony zawór EGR, a dokładnie urwany w nim grzybek. Zawór zaślepiłem i jest cacy
Niestety mimo mycia kolektora i usilnych poszukiwań wokół niego nie udało mi się odnaleźć urwanej częsci, cholera wie co się z nią stało, mam nadzieję, ze nie wpadła w dziurę do zaworu, no nawet jeśli to jest zbyt duża by się przedostać przez niego do komory spalania. Jak na razie auto jeździ i ma się dobrze, choć dzisiaj z rana silnik miał problem odpalić, moja wstępna diagnoza to siadająca pompa paliwa przy aku (czasami jej nie słychać). Na razie będę obserwował i nie wykluczam jej wymiany. Sprawdzę jeszcze czy prąd do niej dochodzi w przypadku wystąpienia takiego zjawiska.

Powiem Wam szczerze, ze R75 to piękne auto, ale niestety mam go już czasami dość. Ojcu na TAXI zakupiłem przeszło rok temu Mazdę 626 i z tym samochodem nic się nie dzieje, tylko oleje, klocki, paliwo i heja do przodu, żadnych przykrych niespodzianek jak w R.
I ….. chyba na jesieni będę szukał nowego nabywcy tego autka, pożyjemy zobaczymy.

Reasumując myślę, że problem został definitywnie rozwiązany, powodem mojego problemu okazał się niewinny zazwyczaj EGR.

Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za wsparcie w tych „trudnych chwilach”.

Życzę miłego weekendu
_________________
PZDR.
 
 
 
syku32 



Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 1
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 12:28   

Witam wszystkich posiadaczy ROVERKÓW 75!
Jestem tu po raz pierwszy i sory jak będe się motał , mój roverek też odmówił posłuszeństwa . Objawy gaśnie po odpaleniu :wymienione pompy paliwa (w zbiorniku i przy aku.) , żeby dojechać do warsztatu odpiołem wtyczkę na listwie wysokiego ciśnienia silnik pracował nie równo , ale mogłem dojechać do J. Góry .Tam stwierdzili , że padł wtryskiwacz, po wstawieniu drugiego bez zmian proszę o radę.
Pozdrawiam syku32
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 12:42   

Jak zwykle radze :mrgreen: :wink:
Sprawdź zawór wysokiego ciśnienia - podstawowa usterka w Polsce. Polskie paliwo :/
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 17:46   

witam Panowie,


także sugeruje zajrzeć do tego zaworu, jest to pracy jak ma się odpowiednie narzędzia ok. pół godziny, no może ciut więcej. Tylko, że możesz wyjąc, wydmuchać i ponownie włożyć ten zawór nie będziesz miał dalej to samo, on niestety jest chyba nierozbieralny i nie wiesz co naprawdę w nim w środku siedzi, z zewnątrz będzie czyściutki.

co do mojego problemu z opaleniem silnika: problem chyba zlokalizowany i rozstrzygnięty, jak zwykle okazała się błahostka, a mianowicie winny był przekaźnik od pompy paliwa. Ona sama raz działała, a raz cisza. Przypomniałem sobie, że szukając poprzedniej usterki podmieniałem ten przekaźnik z tym od ogrzewanej tylniej szyby. Dzisiaj z rana zrobiłem próbę, po przekręceniu stacyjki pompy milczały, zamieniłem przekaźniki i po kłopocie. Oby tylko jutro nie okazało się to coś innego :mrgreen: .


pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lip 20, 2008 17:52 ]
syku32 napisał/a:
żeby dojechać do warsztatu odpiołem wtyczkę na listwie wysokiego ciśnienia silnik pracował nie równo


jeszcze jedna sugestia: od wielu słyszałem, że owa wtyczka (jej styki) lubią zaśniedzieć i takie rzeczy mogą sie dziać, zdejmij ją raz jeszcze podegnij styki jakąś szpilką, psiknij czymś przewodzącym prąd i załóż ponownie, może coś pomoże, nic to w końcu nie kosztuje.

powodzenia
_________________
PZDR.
 
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 23:15   [R75 2.0CDT] gaśnie w trakcie jazdy oraz po dłuższym postoj

Witam kolegów po długiej nieobecności i pozwalam sie podpiąc pod temat. Otóż mam taki mały problemik w zeszłym tygodniu po ok 2 dniowym postoju wsiadam do auta no i próba odpalenia nic kręci nie pali, po chwili słychać jak paliwo zaczyna płynąć zapalił. Ok
Jadę 100km trasa prędkość ok 110-120km/h zero problemów wjeżdzam do miasta trochę wajhowania biegami prędkości 50-70km/h samochód zgasł kręcę nie pali. Po chwili próba, zapalił Ok jadę ok 5 km po mieście i znowu to samo. Nadmienię że od jakiegoś czasu ok 7miesięcy ciekł mi trochę wtrysk drugi od prawej ale wszystko chodziło. I stąd moje pytanie czy przez ten wtrysk może zapowietrzać się układ i silnik niespodziewanie gaśnie , lub czy pada pompa, przekażnik pompy, lub też jest brudny czujnik. Są to trochę inne objawy niż opisywane wcześniej wiec zadaje takie pytanie. proszę o pilną odpowiedz pozdrawiam Rafał.
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 06, 2009 09:03   

rafalg, może lać coraz bardziej i traci ciśnienie na listwie. Dlatego odcina i gaśnie. Dlatego zanim odpalisz, to przytrzymaj go 10-15 sek na zapłonie, aby doładowało ciśnienia, wtedy odpali na pewno. Sprawdź zawór, może coś podeszło, przedmuchaj go, jeśli nic nie da, to wymień wtrysk, po sprawie.
 
 
 
darekm35 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Legnica/ Manchester



  Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 19:03   

sorry ale nie wiem gdzie pisać Mam r 75 2.0 cdt nie pali . Wymieniłem czujniki: wału i wałka oraz świece i dalej nic nawet nie chipnie co robić ? gdzie szukać? Proszę o pomoc auto już stoi dwa tyg. a fachowcy rozkładają ręcę . Nadmienie Ze kom pokazuje dwa błędy GLOW SYSTEM i CAN_BUS :beczy: :bezradny:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 17:21   

darekm35 napisał/a:
Nadmienie Ze kom pokazuje dwa błędy
Jaki komputer?
darekm35 napisał/a:
GLOW SYSTEM
Świece żarowe lub przekaźnik świec żarowych.
darekm35 napisał/a:
CAN_BUS
Coś z magistrala od silnika - ECM.


Pompy podają paliwo?
http://forum.roverki.eu/v...p=603297#603297
Jest zasilanie na pompach?
http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
Zawór wysokiego ciśnienia sprawdzony?
http://forum.roverki.eu/v...p=358340#358340

Poprzeglądaj jeszcze http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 21:01   

A czy przypadkiem nie zalało sterownika?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
darekm35 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Legnica/ Manchester



  Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:14   

przekażnik dobry, pompy oby dwie pracują zawór wys. ciśnienia dobry a czy nie zalało sterownika nie wiem ponieważ kupiłem auto , jeżdziłem 3 dni i padł i nadmienie że nawet na plaka nie chce odpalić. Nie wiem czy jest możliwość że komputer zgłupiał i potrzeba go zresetować? a jaki komputer podłaczny był- VAG i jak sie nie mylę ETHOS lub ETHIOS? :?: A i nadmienie jeszcze że wczoraj nie mogłem go zamknąć z kluczyka kilka krotnie próbowałem dopiero jak wsiadłem do auta próbowałem go odpalić , póżniej zamknąłem go od środka i otworzyłem , wysiadłem i dopiero udało mi się go zamknąć. :?: :evil:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 09:55   

darekm35 napisał/a:
podłaczny był- VAG i jak sie nie mylę ETHOS lub ETHIOS
Tym to sobie można ... Podłącz pod BOSCH, T4 Testbook, INPA/DIS BMW lub jakiś uniwersalny interfejs. Tu http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613 opis interfejsów które obsłużą. Dodadkowo szukaj interfejsu który obsługuje BMW z CAN.
darekm35 napisał/a:
A i nadmienie jeszcze że wczoraj nie mogłem go zamknąć z kluczyka kilka krotnie próbowałem dopiero jak wsiadłem do auta próbowałem go odpalić , póżniej zamknąłem go od środka i otworzyłem , wysiadłem i dopiero udało mi się go zamknąć.
Sprawdź czy nie masz wody w grodzi silnika http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
 
 
darekm35 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: Legnica/ Manchester



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 22:31   

OK wielkie dzięki idę wszystko sprawdzać i szukać konkretnego kompa a jak poszło dam znać
Jescze raz wielkie dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Roverek stracił moc
kowart1971 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Wrz 15, 2009 18:43
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R 75] strasznie kopci i stracił moc
ppawulon1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 15, 2012 19:53
apples
Brak nowych postów [R75] Zgasł i już nie odpalił.....
SASOL Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 18, 2009 20:46
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Jechał i zgasł
Wolek Rover serii 75, MG ZT 24 Pon Maj 26, 2008 17:54
Rowan
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 11:33
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink