Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:30
Nauczyłem się ambiwalentnie podchodzić do wskazań na desce rozdzielczej.Mam w domu niemiecki,super dokładny termometr bezprzewodowy z dwoma stacjami-jedna na podwórku,druga w garażu.Różnica wskazań w R jest w granicach 2-4 stopni. Mimo to nieraz korzystam ze wskazań ustawiając klimę.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:39
Dziadek napisał/a:
Mam w domu niemiecki,super dokładny termometr bezprzewodowy z dwoma stacjami-jedna na podwórku,druga w garażu.R
Na jakiej wysokości są umieszczone? Wysokości umiejscowienia termometru z którego robisz odczyt temperatury i porównujesz z temperaturą z termometru w R75 jest dosyć istotna. Termometr w R75 umieszczony jest ok. 25cm od ziemi.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:59
Możliwe,że masz rację.Nie zwróciłem na to uwagi.Stacja w garażu stoi na wysokości ok.1,5 m i tam może być cieplej. Czujnik w R jest nieregulowalny-wiem,bo miałem go w rękach i nie podejrzewam,żeby dało się dokładnie wyskalować wskazania.W końcu 1 czy 2 stopnie to niewielka różnica.Ot,gadżet,ale pożyteczny.
Możliwe,że masz rację.Nie zwróciłem na to uwagi.Stacja w garażu stoi na wysokości ok.1,5 m i tam może być cieplej. Czujnik w R jest nieregulowalny-wiem,bo miałem go w rękach i nie podejrzewam,żeby dało się dokładnie wyskalować wskazania.W końcu 1 czy 2 stopnie to niewielka różnica.Ot,gadżet,ale pożyteczny.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:20
Nie,to nie to bo zdejmowałem zderzak i przy okazji sprawdzałem wszystkie styki,po za tym mam syna informatyka,a jego szef kupił hurtem kilka zgrzewek Kontaktu,więc wiecie....kilka sprajów wylądowało w moim garażu . Po za tym czujnik to odmiana termopary,a jakiedyś pracowałem w instytucie związanym z wysokimi temperaturami i trochę się na tym znam.Dostawaliśmy całe partie termopar z górnej półki. Wskazania między nimi sięgały kilku procent,dlatego do wyniku badań uśredniało się dane.
Po za tym czujnik to odmiana termopary,a jakiedyś pracowałem w instytucie związanym z wysokimi temperaturami i trochę się na tym znam.Dostawaliśmy całe partie termopar z górnej półki. Wskazania między nimi sięgały kilku procent,dlatego do wyniku badań uśredniało się dane
Dlatego większość czujników do zastosowań przemysłowych jest parowana z przetwornikiem aby uzyskać powtarzalność charakterystyki.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 21:44
SeniorA, a jak ma się czujnik temperatury do dawkowania paliwa podczas rozruchu zimnego silnika (diesel)? Ma jakiś wpływ, czy dane są pobierane z innego źródła?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 22:07
SeniorA napisał/a:
i nie będzie działała automatyka ogrzewania tylnej szyby .
Nie wiem czy o to chodzi, ale ostatnio po każdym odpaleniu samochodu włącza się to ogrzewanie. I chyba nie zależnie czy jest ciepło czy zimno na dworze - choć dokładnie nie zwracałem na to uwagi.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 22:55
chodzi o czas grzania w zależnosci od temp. zewnetrznej ( 20 albo 12 minut ).Dane z czujnika temp. zewnętrznej wykorzystuje BCU , a do dawkowania paliwa, ECM wykorzystuje dane z czujnika ECT (temp. płynu chł. ) i czujników MAF/IAT w dolocie ( ilości i temperaturt powietrza - przepływomierz ).
Sorki że odgrzebuje taki stary temat, ale opiszę swoje doświadczenia z czujnikiem temperatury.
Ostatnio łatałem cieknącą chłodnicę, więc trzeba było rozkręcić przód. Okazało się że wentylator przetarł kabel od czujnika i od przeciwmgielnych. Dopóki nie było ruszane wszystko było ok, gdy zdejmowałem zderzak widocznie się zetknęły. Gdy wszystko zaizolowałem i złożyłem do kupy na wyświetlaczu pojawiło się -30. Po kolei wszystko sprawdzałem - rezystancja czujnika się zmieniała a kable nie miały zwarcia. W akcie desperacji odłączyłem akumulator na 2 minuty i wszystko wróciło do normy
1. Czy mógłby ktoś wkleić zdjecie tego czujnika tak dla pewności?
2. Czy czujnik chodzi u was troszke do przodu i do tyłu tak z 0,5cm jak nim poruszacie chodzi mi o to czy ma luzy czy jest tak dopiety ze sie nie rusza
U mnie również wskazuje od wczoraj -30 stopni zderzaka nie zdejmowałem ale tak od spodu samochodu zagladnalem od oslony silnika i wyglada ze wszystko jest podpiete tyle ze sie rusza ciezko mi tam bylo wiele zrobic i chyba bede musiał rozkrecic zeby to zdiagnozowac
Dodatkowe pytanie czy wskazania tego czujnika maja wpływ na załączanie śmigła chłodnicy?
mógł ale to mało prawdopodobne, sprawdź stan kabelków i kostek od niego.
mondigo napisał/a:
Dodatkowe pytanie czy wskazania tego czujnika maja wpływ na załączanie śmigła chłodnicy?
tak, nie wystartuje ci klimatyzacja i tym samym wiatrak.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
zdjęcia zrobię - wrzucę tu wieczorem albo jutro rano .
Żeby dostać się do czujnika chyba wystarczy odkręcić pokrywę dolną silnika.
Sam czujnik można sprawdzić omomierzem - jego rezystancja zmienia się razem z temperaturą otoczenia. U mnie, jak już napisałem wcześniej wentylator przetarł kable, więc po ściągnięciu zderzaka wszystko było widać jak na dłoni.
Dzieki za pomoc z odpieciem akumulatora probowałem tzn odpiąłem go na ok 5min
pozniej jeszcze samochod był w trasie i ciagle wskazanie było -30
Rozkrece zderzak i zobacze ale z tego co mi sie wydawało to kableki tam wygladaly ok
w sumie potem znikaja gdzies wiec tylko do pewnego momentu moge sledzic ich stan.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum