Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:20
[R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica
Autor Wiadomość
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:09   [R216] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowica
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam

W piątek biorę się za wymiane uszczelki pod głowicą w moim R216Si 1,6 16V i niestety (może stety :wink: ) bede robil to samodzielnie. Sprawa jest pilna o tyle że wczoraj ulałem ponad litr oleju z silnika bo było ok 1cm nad "max" , do tego rzadki był jak sraka po szpitalnym kleiku, niestety nie stać mnie teraz żeby płacić 600pln za robocizne...
Zakupiłem
> > > uszczelka głowicy GLASER - 100,00
> > > uszczelka pokrywy zaworów AJUSA- 50,00
> > > uszczelka kolektora ssącego- 8,00
> > > uszczelka kolektora wydechowego- 26,00
> > > uszczelka kolektor-rura- 6,00
> > > uszczelniacz wałka rozrządu tyl-12,00 (x 2)
> > > uszczelniacz wałka rozrządu przód- 19,00 (x 2)
(+jeżeli bedą potrzebne szpilki ELRING 25pln za szt.)

Bardzo bym prosił o informacje na temat:
Jakie klucze będę potrzebował,
Kolejności odkrecania/przykrecania szpilek,
Jak sprawdzić czy szpilki nadają się do ponownego przykręcenia,
Na co zwrocić szczególną uwagę przy wymianach uszczelek (także tych od kolektorów)
Jakimiś skanami z książki serwisowej bym nie pogardził :wink:

i wszelakie inne informacje.. ponieważ jedyne jakie posiadam w tym momencie są takie, że bedę potrzebował klucz dynanometryczny, niewiem nawet jaki :lol:

--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r. okrąglak
Częstochowa
tygrys@lew.com.pl
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Lis 29, 2010 11:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcel_n 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 142
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:30   

Pamiętaj o planowaniu głowicy. Koszt ok. 50 - 80 zł.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:32   

Wszelkie interesujące Ciebie informacje znajdziesz w RAVE. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
wolarz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 127
Skąd: Włocławek



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:43   

Witam
Ja z małym pytaniem - co to jest planowanie głowicy :oops:
Dzięki
_________________
Pozdrawiam :)
wolarz
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:46   

Takie wyrównanie i jednoczesne wyczyszczenie i wygładzenie powierzchni, która sie styka z uszczelką. Zbiera sie minimalną ilosć materiału (max chyba 0,2mm) :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 22:16   

piter34 napisał/a:
Wszelkie interesujące Ciebie informacje znajdziesz w RAVE. :mrgreen:


Dużo zajmuje?? bo właśnie ściągam... angielski techniczny ... cieżko bedzie
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 22:22   

bizon9ek napisał/a:
Dużo zajmuje??

Około 552 939 300 bajtów ;-)

W razie problemów z angielskim technicznym, pisz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 22:28   

Witajcie. Powiedzcie mi a propos oleju w silniku czy jeśli jest oleju około 3 milimetry ponad max to jest źle? spuszczać czy może tak zostać? bo przy wymianie oleju nalało mi się troszke za dużo...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 22:33   

Ja bym nie ruszła tego oleum. Miałem około 1mm powyżej max i nic niepokojącego nie zauważyłem. Po kilku kkm opadnie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 15:41   

głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:14   

AndrewS napisał/a:
głowicy niby nie trzeba planowac jesli jest prosta i latwo daje sie ja oczyscic
do odkrecenia glowicy bedzie potrzebny klucz typu Torx tylko nie pamietam rozmiaru
gdzies na sieci byla serwisowka do poldorovera 2,5 MB, warto by bylo przed robota sie z nia zapoznac


prawie sciaglem rave'a do Rovera w wersji angielskiej ale gdzies na 300mbajcie sie zawiesilo, dzisaij mam czas poszperam w sieci za ta serwisowka.
Jutro rozbieram silnik wiec bede pisal co i jak.
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 16:52   

bizon9ek napisał/a:
Przydala by sie informacja od kogos, na co zwrocic uwage po rozebraniu silnika jak wygladaja ewentualne uszkodzenia wału tłokow itp...


spokojnie, tych czesci nie sprawdzisz, bo ich nie bedziesz widzial, chyba ze myslisz ze jak wykrecisz tak dlugie szpilki to sie silnik rozpadnie na kawalki :) , co najwyzej zobaczysz denka tlokow :-)

aha nie wolno krecic walem po odkreceniu srub glowicy !!
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 13:56   

http://www.motonews.pl/fo...rby=asc&start=0

Tutaj sa jakieś zdjęcia rozebranego silnika. Jest to wprawdzie 1.8, ale konstrukcja podobna.
Może podpytaj Senn'a. widocznie on rozbierał silnik.

A propos. T czerwone na poniższym zdjęciu to tylny uszczelniacz wałka? Hmm. Ja kupowałem oryginalne, ale wszystkie są czarne, a czerwone jest tylko opakowanie na dwóch.
http://img267.imageshack....dscf1416hv5.jpg
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 18:55   

Spoko znalazłem ksiażke napraw Rovera 200 89-95r silnik ten sam :wink:
Uszczelki przyszły dzisiaj tylk mam problem.
W ksiazce opisane jest przykrecenie glowicy.... trzeba przykrecic najpier z siłą 20Nm a ja mam pożyczony klucz z zakresem 40Nm-210Nm to chyba lipa no bo jak mam odczytac kiedy jest 20Nm jak mam skale od 40 :neutral:
Taki klucz chyba odpada??
a taki??
http://allegro.pl/item187..._2_s_cena_.html
a może taki
http://allegro.pl/item187...chylny_1_2.html
i jeszcze w Obi wykupili wszystkie nasadowe Torxy rozm 12 :sad:
Orientuje sie ktoś może jak sprawdzić te szpilki czy nadają sie do powtornego dokręcenia???
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 21:11   

bizon9ek napisał/a:
Orientuje sie ktoś może jak sprawdzić te szpilki czy nadają sie do powtornego dokręcenia???

Opis sprawdzania przydatności śrub w załączniku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:43   

piter34 napisał/a:

Opis sprawdzania przydatności śrub w załączniku.


Wielkie dzieki, jeszcze niezbyt rozszyfrowalem o co chodzi z tymi pomiarami ze wzgledu na moj kulawy angielski, ale damy rady.

Pozdro

[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:20 pm ]
Czy w miejscach styku uszczelki pod glowica i cylindrow nie daje sie czasem jakiegos uszczelniacza ?? ?
Bo wszedzie jest pasek siliconowy a tam nie ma :neutral:
 
 
 
Paula25h5 



Dołączyła: 03 Lut 2013
Posty: 1



Wysłany: Pon Mar 04, 2013 19:25   

Witam, mam pytanko,czy jesli olej przelewa sie do zbiornika plynu chlodniczego to to jest wina uszczelki pod glowica? :(
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 04, 2013 19:34   

Paula25h5, tak
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 10, 2013 18:39   

Tu masz filmik w skrócie wymianę uszczelki pod głowicą w silniku z serii K

Tylko czasem nie planuj tak głowicy film
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 v16] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą.
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 04, 2017 18:33
NoPE
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
RadZiu7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 30, 2013 14:48
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Samodzielna wymiana rozrzadu oraz uszczelki
Mariobu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Gru 05, 2015 22:24
Adrian
Brak nowych postów [r216] Po wymianie uszczelki pod głowicą
group1320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 18, 2013 12:26
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] Wymiana uszczelki pod głowicą.
luucek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 13, 2018 21:17
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink