Wysłany: Czw Maj 10, 2007 15:30 [200Si] Wskaźnik poziomu paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Kupiłem niedawno auto i dziwna sprawa, po zatankowaniu do pełna wskaźnik paliwa jest 4 milimetry poniżej pozycji max. W trakcie spalania benzyny wskazówka opada normalnie, ale po przejechaniu 300 km wskazuje rezerwę i strasznie mnie to drażni wiedząc, że w zbiorniku jest jeszcze wiadro paliwa. Czego to jest wina? Czy można jakoś wyregulować tą wskazówkę?
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Gru 14, 2010 13:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 15:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 20:03
A czy świeci się też kontrolka rezerwy gdy wskazówka opadnie? Bo jeżeli nie, to
raczej nie kwestia regulacji i z tego co wiem nie obejdzie się bez wyjęcia czujnika ze zbiornika paliwa. I albo pływak nieszczelny albo coś z czujnikiem. Nie wiem jak w roverkach ale w większości, jak nie w każdym samochodzie, tak to zazwyczaj wygląda.
Ja musze sie u siebie przyglądnąć dokładniej w najbliższym czasie, ale wiem ze na samym początku od tankowania dość szybko opada wskazówka. a potem juz OK
Dziwne, dziś tankowałem po raz kolejny i tym razem wskazówka doszła do maxa!
Zanim kupiłem ten samochód stał on ponad rok więc może coś się zastało i dopiero po kilku tankowaniach zaczęło prawidłowo działać. Także temat już nieaktualny.
A co do kontrolki rezerwy, to faktycznie w R200 jej niestety nie ma.
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Czy do pełna to mas na myśli odbicie pistoletu, czy pod korek?? Bo jeśli odbicie, to jest mozliwe, że bedzie poniżej maxa (zależy od pistoletu ) Odpowietrzenie baku nie jest mocną stroną R200 i trzeba się trochę wysilić, żeby zatankować pod korek
Czy do pełna to mas na myśli odbicie pistoletu, czy pod korek?? Bo jeśli odbicie, to jest mozliwe, że bedzie poniżej maxa (zależy od pistoletu ) Odpowietrzenie baku nie jest mocną stroną R200 i trzeba się trochę wysilić, żeby zatankować pod korek
Max miałem na myśli do pierwszego odbicia. Specjalnie lałem do pierwszego bo chciałem (a właściwie to musiałem) obliczyć spalanie biorąc pod uwagę, że przy czerwonym polu miałem przejechane na liczniku zaledwie 260 km. Z obliczeń spalanie w mieście wychodzi 8,6 więc nie ma tragedii. Ale jeśli są jakieś problemy z odpowietrzaniem to może to właśnie było przyczyną że wskazówka nie dochodziła do końca. A tak przy okazji pojemność zbiornika, te 50 litrów to mierzone jest od korka?
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Testowałem BP (zwykła i ultimate), Shella (zwykła i V-power) i Statoil i Tesco i zadnej różnicy ani w dynamice ani w spalaniu. Podobno na Ultimate mozna zrobić kilka km wiecej (opinia jednej osoby z pracy), ale widocznie nie w moim autku. Pozatym takie same doświadczenia co do Tesco mam nie tylko ja, ale też pół firmy i kilku znajomych spoza. Więc skoro nie ma różnicy to po co przepłacać?? Na tesco nie tankuje sie gazu, na Orlenie diesla a na lotosie nic sie nie tankuje. To wieści z mojej okolicy
Ja leję albo 95 na Shellu, albo 98 na Auchanie (przeważnie druga opcja). Cena z wczoraj na Auchan: 3,48 ON; 4,09 Pb95; 4,19 Pb98.
Te 10 gr. różnicy między 95 a 98 to żadne koszty, a paliwo z pewnością lepsze. Przynajmniej inaczej "pachnie".
Mój rowerek 200Si 1998r pali na trasie przy załadowanych 5 osobach i prędkości max 110km 7l/100km. Wydaje mi się to troche za dużo! W mieście łyka nawet 10l. To straszne - tym bardziej, że cena benzyny idzie jak szalona do góry!
Czy to spalanie uważacie za normalne? Jadąc samemu zapewne niewiele zaoszczędziłbym może 6,5l/100km. Sąsiad ma tego samego rowerka tylko ze ma klime i rocznik 1997 i jemu pali na trasie 5,5l i w miescie jakies 8l max. A wiem, ze to prawda, poniewaz jeździłem jego wozem.
Napiszcie prosze jak u was ze spalaniem!
U mnie chyba w normie:
- 100% jazda miejska 8,5l/100
- 2/3 miasto 1/3 trasa (drogi wojewódzkie) - 8l/100
W każdym razie chwilowo nie zamierzam tych wyników za wszelką cenę obniżać.
No wszystkie te elementy sprawdziłem, swiece wymienione, paski, płyny, filtry, lambda ok, silnik krokowy ok, czujnik temp. ok, temp. silnika tez ok. Było sprawdzane pod komputerem do Rovera! Nie ponawiałbym tematu gdybym nie wykorzystał wszystkich dostępnych inf.
Jednym pali podobnie jak Tobie innym podobnie jak mi - starsznie zróżnicowane są odczyty spalania, nawet jesli mowa jest o spokojnej jeździe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum