Forum Klubu ROVERki.pl :: 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Autor Wiadomość
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:58   2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?

Jak w temacie, z motorem 105KM nie ma problemu, chip i po sprawie ale co z 86KM "klekotem"? Da radę coś z nim zrobić żeby reagował trochę lepiej?
Nie chodzi mi o elastyczność, do wachlowania biegami się dawno przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza, tylko o trochę więcej mocy, wyższy moment w najbardziej użytecznych zakresach obrotów.
Mam prośbę do wszystkich mających jakieś doświadczenia z tym silnikiem aby opisywali tu swoje przeróbki, w tym również te tyczące się wyciszania bo najcichszy diesel to nie jest.

Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Maj 13, 2007 22:33   

Ja bym po pierwsze wstawił intercooler ;) Nie bardzo wiem co jeszcze mozna zrobić. Co do tej strumienicy to sie nie wypowiem - zero doswiadczeń??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 06:42   

UncleAllEvil napisał/a:
Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.


Dobra strumienica łuskowa lub naddziwiękowa wcale nie jest dużo tańsza od katalizatora (Michael - polska firma robiąca bardzo dobre strumienice a tanie) , nie polecam kupna strumienic za 40 - 50 zł tych z allegro bo one tylko pogorszają osiągi... :wink:

UncleAllEvil napisał/a:
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.


Sportowy wydech chodzi o tłumik końcowy czy cały układ?? Jak o cały układ to można go wstawić ale jak naprawde pożądnie podkręcisz auto bo tak to dużo on nie da, sam końcowy tłumik to da Ci tylko jakiś dźwięk.

Co do tego co można podręcić to pompa paliwa, wtryskiwacze, ale to samo z siebie za dużo nie da najefektywniejsze będzie założenie turbiny intercoolera i zchipowanie jednostki :wink:

Brt napisał/a:
Ja bym po pierwsze wstawił intercooler Nie bardzo wiem co jeszcze mozna zrobić. Co do tej strumienicy to sie nie wypowiem - zero doswiadczeń??


Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da :razz:

Takie jest moje zdanie :mrgreen:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 08:09   

Moloch napisał/a:
Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da

Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też :D tylko nie ma IC :( Wiec wg mnie najlepszym i najtańszym sposobem bedzie założenie IC. A z racji, że jest w tym dieslu pompa mechaniczna chipowanie odpada.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 08:43   

No to jeżeli tak jest no to najłatwiejszym sposobem tak jak Brt, powiedział jest wstawienie Intercoolera, ja do tego bym dołożył mocniejszą turbinę (tylko to zapewne wiąże się ze zrobieniem kolektora wydechowego, i być może z kilkoma innymi przeróbkami... :wink: )

Brt, To do mocniejszej wersji podchodzi chipowanie a do słabszej nie?? :shock:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 08:48   

Wymianie turbo na większy jestem przeciwny ;) Wieksze turbo większa turbodziura ;) Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie ;) Ale to tylko moje zdanie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Moloch 



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 274



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 09:19   

Brt napisał/a:
Wymianie turbo na większy jestem przeciwny ;) Wieksze turbo większa turbodziura ;) Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie ;) Ale to tylko moje zdanie ;)


No to teraz trzeba poczekać na opinie innych ludzi :wink:
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 14:36   

Ile kosztuje założenie intercoolera?
Turbiny zmieniać nie zamierzam, sam tego nie zrobie a nie znam żadnego mechanika, który sprawia na mnie na tyle dobre wrażenie, żeby mu coś takiego powierzyć.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 14:50   

IC pewnie z 100- 200 plus trochę rur wszelakich (fi 50mm mniej wiecej) no i upchanie tego wszystkiego pod maskę. Nie wiem, jak wyglada sprawa ułożenia chłodnic w wersji 86KM. Jeśli chłodnice są takei same jak w wersji 105KM, to wystarczy "dopiąć" IC obok chłodnicy silnika i dociagnać rury. Jeśli jednak są inaczej ułożone, to trzeba kombinować z IC przed chłodnicami a to trochę wiecej zabawy. Tak koślawym okiem to max 1000PLN za całość. Jeśli sam bedziesz robił to sporo z tego można ująć. Kwestia poszukania i dobrego obmyślenia całosci ;) No i nie mam pojęcia jak wygląda kolektor ssący i wyjście z turbo. W wersji 105 km rury są fabrycznie wyprowadzone na przód silnika. Może warto przełożyć kolektor i te rury z wersji 105KM wtedy odpadnie sporo kombinacji ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 15:17   

Chłodnica jest chyba ta sama, skraplacz po lewej przed chłodnicą silnika, zachodzą na siebie trochę, dwa śmigła. Miejsca jak na lekarstwo, komora silnika jest konkretnie wypchana, z tego co widziałem to wszystko wygląda bardzo podobnie jak w sdi.
Co konkretnie daje intercooler w takim silniku?

I jeszcze odnośnie strumienicy: to za proste "urządzenie" żeby szukać w nim większych filozofii. O montowaniu naddźwiękowej do diesla to raczej nikt zdrowy nie powinien myśleć. Trudno mi też uwierzyć, że zwykła strumienica AWG (właśnie taka za 50zł w obudowie katalizatora) może być gorsza od przepalonego katalizatora.
Strumienicy Michael kupować nie zamierzam bo to IMO wyrzucanie kasy w błoto. Prawie 200zł za kawałek wytłoczonej rury z blachy nierdzewnej? Przesada...
Która lepsza:
http://www.allegro.pl/ite...sylka_gls_.html
czy ta:
http://www.allegro.pl/ite...al_piekna_.html
lepsze zdjęcia, widać, że w środku to samo:
http://www.allegro.pl/ite...y_awg_prom.html

I jeszcze pytanie czysto praktyczne: czy jak pojade na przegląd z normalną strumienicą to nie będą się czepiać o braka katalizatora?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 15:21   

UncleAllEvil napisał/a:
I jeszcze pytanie czysto praktyczne: czy jak pojade na przegląd z normalną strumienicą to nie będą się czepiać o braka katalizatora?

Jeżeli przekroczysz normy spalin, to się przyczepią.

UncleAllEvil napisał/a:
Która lepsza:

Ta tańsza jest w obudowie katalizatora i tym samym nie będziesz miał problemów podczas jakiejś kontroli drogowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 17:17   

Normy spalin raczej spełnia, a podejrzewam, że ze strumienicą spaliny będą identyczne jak z wypalonego katalizatora :)
W jaki sposób kontrola drogowa ma sprawdzać katalizator? Nigdy nie słyszałem żeby coś takiego robili O_o
 
 
 
xavier 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 49
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 17:40   

a jak by sie wsadzilo wiekszy IC..np od iveko??:)..co by sie stalo..wieksze chlodzenie wieksza moc?? :twisted:
_________________
R620Si ltd Nightfire Red
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 19:05   

Im nizsza temp powietrza tym większa jego masa w jednostce objętości (chyba nie pokręciłem :D ) i dzięki temu więcej powietrza dostaje się do cylindra co zwiększa moc ;) Tak więc jak wstawisz od Iveco, to powinieneś poczuć poprawę w dynamice auta ;) Kolega marcinek wstawił do R200 IC od meganki, tyle, że bezpośrednio w zderzak i autko zyskało na dynamice. Z resztą poprawa chłodzenia IC to jedna z podstawowych opcji podczas zwiększania mocy w uturbionych silnikach ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:10   

Nooo ta koncepcja zaczyna mi się podobać :)
Moglibyście panowie zapodać jakiś schemat poglądowy jak co i z czym tak żebym mógł sobie wyobrazić jak i gdzie to zamontować?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:47   

Hmmmm gdybym miał R400 to "łaj not" ;) Musisz sam looknąć jak poprowadzić rury i czy jest miejsce na IC. Najlepiej gdybyś miał możliwość obejrzenia silnika SDi i porównał ze swoim. Od razu zobaczysz co jest potrzebne :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:41   

Z tym sdi to muszę pokombinować ale może da radę, gorzej z czasem, tego mało ale też coś wymyślę. Ważne że jest jakiś pomysł na horyzoncie i to już mi się podoba :)
Na wikipedi przeczytałem o co biega, kumam zasadę działania ale muszę to zobaczyć w praktyce. To czy będzie to łatwo czy trudno zrealizować zależy głównie od miejsca, które jest potrzebne a tego jest bardzo mało :/


Oglądałem właśnie intercoolery na allegro, najbardziej odpowiedni wydaje się ten od nowego Focusa, jest długi i wąski, idealnie wpasuje się we wloty pod zderzakiem :)
Ostatnio zmieniony przez UncleAllEvil Pon Maj 14, 2007 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:49   

Na pewno więcej jak u mnie masz miejsca, nie wiem jak czasu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:56   

UncleAllEvil napisał/a:
W jaki sposób kontrola drogowa ma sprawdzać katalizator?

Może sprawdzić, czy jest, a potem do dowodu, czy powinien być. Jeśli nie będzie to może Ciebie skierować na badania do SKP.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:58   

Boże ale wy tu szybko posty wrzucacie :P
Brt, jakbyś zobaczył ile miejsca jest pod maską Reni Megane (bena) mojego ojca to byłbyś w szoku nie mniejszym niż ja :) Tam to można drugi silnik obok wsadzić :P
Ogólnie sprawa z IC jest tak prosta, że aż się wierzyć nie chce, tyle w teorii. Schody będą z wyprowadzeniem powietrza do IC z turbiny i wprowadzeniem do silnika. Pytanie czy IC nie obciąży zbytnio turbiny. No cóż, tutaj wchodzi fizyka eksperymentatora :)

A z tą kontrolą to dzięki za info, nie miałem pojęcia, że robią takie numery. No cóż, sprawa prosta, AWG w obudowie kata :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [620sdi] jak podrasowac silnik
Martinez Tuning mechaniczny 10 Sro Sty 20, 2010 10:53
Remigiusz
Brak nowych postów 220sd 86KM na 105KM - wtrysk
danek_wgw Tuning mechaniczny 1 Czw Paź 28, 2010 16:19
Remigiusz
Brak nowych postów [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Tuning silnika (proszę o foto)
lukasz18 Tuning mechaniczny 31 Pon Sty 02, 2012 21:01
maniu48



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink