Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:58 2.0 D 86KM, da się to jakoś podrasować?
Jak w temacie, z motorem 105KM nie ma problemu, chip i po sprawie ale co z 86KM "klekotem"? Da radę coś z nim zrobić żeby reagował trochę lepiej?
Nie chodzi mi o elastyczność, do wachlowania biegami się dawno przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza, tylko o trochę więcej mocy, wyższy moment w najbardziej użytecznych zakresach obrotów.
Mam prośbę do wszystkich mających jakieś doświadczenia z tym silnikiem aby opisywali tu swoje przeróbki, w tym również te tyczące się wyciszania bo najcichszy diesel to nie jest.
Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 18:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na początek mam w planach wywalenie katalizatora i wsadzenie strumienicy. Po pierwsze kat i tak już do wymiany a po drugie strumienica w obudowie kata jest 10x tańsza i na dodatek poprawia pracę układu wydechowego.
Dobra strumienica łuskowa lub naddziwiękowa wcale nie jest dużo tańsza od katalizatora (Michael - polska firma robiąca bardzo dobre strumienice a tanie) , nie polecam kupna strumienic za 40 - 50 zł tych z allegro bo one tylko pogorszają osiągi...
UncleAllEvil napisał/a:
Sportowego wydechu montować nie zamierzam, nie wierzę w sens takiej inwestycji, bardziej mnie interesuję co można (oprócz pompy paliwa) podkręcić w tym silniku by poprawić osiągi.
Sportowy wydech chodzi o tłumik końcowy czy cały układ?? Jak o cały układ to można go wstawić ale jak naprawde pożądnie podkręcisz auto bo tak to dużo on nie da, sam końcowy tłumik to da Ci tylko jakiś dźwięk.
Co do tego co można podręcić to pompa paliwa, wtryskiwacze, ale to samo z siebie za dużo nie da najefektywniejsze będzie założenie turbiny intercoolera i zchipowanie jednostki
Brt napisał/a:
Ja bym po pierwsze wstawił intercooler Nie bardzo wiem co jeszcze mozna zrobić. Co do tej strumienicy to sie nie wypowiem - zero doswiadczeń??
Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da
Hhmm czy ten silnik ma turbinę w standardzie?? Bo zabardzo się nie orientuje, jeżeli nie ma no to montaż samego intercoolera jest bezsensowny bo i tak nic nie da
Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też tylko nie ma IC Wiec wg mnie najlepszym i najtańszym sposobem bedzie założenie IC. A z racji, że jest w tym dieslu pompa mechaniczna chipowanie odpada.
No to jeżeli tak jest no to najłatwiejszym sposobem tak jak Brt, powiedział jest wstawienie Intercoolera, ja do tego bym dołożył mocniejszą turbinę (tylko to zapewne wiąże się ze zrobieniem kolektora wydechowego, i być może z kilkoma innymi przeróbkami... )
Brt, To do mocniejszej wersji podchodzi chipowanie a do słabszej nie??
Wymianie turbo na większy jestem przeciwny Wieksze turbo większa turbodziura Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie Ale to tylko moje zdanie
Wymianie turbo na większy jestem przeciwny Wieksze turbo większa turbodziura Seryjna daje 1,2 bar max (tak jest u mnie) i to wystarczy wg. mnie. Wolałbym wymienić na taka nowszej generacji, żeby się szybciej sprężała i lepiej reagowała na gaz, tzn. szybciej osiagała max ciśnienie Ale to tylko moje zdanie
No to teraz trzeba poczekać na opinie innych ludzi
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 14:36
Ile kosztuje założenie intercoolera?
Turbiny zmieniać nie zamierzam, sam tego nie zrobie a nie znam żadnego mechanika, który sprawia na mnie na tyle dobre wrażenie, żeby mu coś takiego powierzyć.
IC pewnie z 100- 200 plus trochę rur wszelakich (fi 50mm mniej wiecej) no i upchanie tego wszystkiego pod maskę. Nie wiem, jak wyglada sprawa ułożenia chłodnic w wersji 86KM. Jeśli chłodnice są takei same jak w wersji 105KM, to wystarczy "dopiąć" IC obok chłodnicy silnika i dociagnać rury. Jeśli jednak są inaczej ułożone, to trzeba kombinować z IC przed chłodnicami a to trochę wiecej zabawy. Tak koślawym okiem to max 1000PLN za całość. Jeśli sam bedziesz robił to sporo z tego można ująć. Kwestia poszukania i dobrego obmyślenia całosci No i nie mam pojęcia jak wygląda kolektor ssący i wyjście z turbo. W wersji 105 km rury są fabrycznie wyprowadzone na przód silnika. Może warto przełożyć kolektor i te rury z wersji 105KM wtedy odpadnie sporo kombinacji
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 15:17
Chłodnica jest chyba ta sama, skraplacz po lewej przed chłodnicą silnika, zachodzą na siebie trochę, dwa śmigła. Miejsca jak na lekarstwo, komora silnika jest konkretnie wypchana, z tego co widziałem to wszystko wygląda bardzo podobnie jak w sdi.
Co konkretnie daje intercooler w takim silniku?
I jeszcze odnośnie strumienicy: to za proste "urządzenie" żeby szukać w nim większych filozofii. O montowaniu naddźwiękowej do diesla to raczej nikt zdrowy nie powinien myśleć. Trudno mi też uwierzyć, że zwykła strumienica AWG (właśnie taka za 50zł w obudowie katalizatora) może być gorsza od przepalonego katalizatora.
Strumienicy Michael kupować nie zamierzam bo to IMO wyrzucanie kasy w błoto. Prawie 200zł za kawałek wytłoczonej rury z blachy nierdzewnej? Przesada...
Która lepsza:
http://www.allegro.pl/ite...sylka_gls_.html
czy ta:
http://www.allegro.pl/ite...al_piekna_.html
lepsze zdjęcia, widać, że w środku to samo:
http://www.allegro.pl/ite...y_awg_prom.html
I jeszcze pytanie czysto praktyczne: czy jak pojade na przegląd z normalną strumienicą to nie będą się czepiać o braka katalizatora?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 17:17
Normy spalin raczej spełnia, a podejrzewam, że ze strumienicą spaliny będą identyczne jak z wypalonego katalizatora
W jaki sposób kontrola drogowa ma sprawdzać katalizator? Nigdy nie słyszałem żeby coś takiego robili O_o
Im nizsza temp powietrza tym większa jego masa w jednostce objętości (chyba nie pokręciłem ) i dzięki temu więcej powietrza dostaje się do cylindra co zwiększa moc Tak więc jak wstawisz od Iveco, to powinieneś poczuć poprawę w dynamice auta Kolega marcinek wstawił do R200 IC od meganki, tyle, że bezpośrednio w zderzak i autko zyskało na dynamice. Z resztą poprawa chłodzenia IC to jedna z podstawowych opcji podczas zwiększania mocy w uturbionych silnikach
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:10
Nooo ta koncepcja zaczyna mi się podobać
Moglibyście panowie zapodać jakiś schemat poglądowy jak co i z czym tak żebym mógł sobie wyobrazić jak i gdzie to zamontować?
Hmmmm gdybym miał R400 to "łaj not" Musisz sam looknąć jak poprowadzić rury i czy jest miejsce na IC. Najlepiej gdybyś miał możliwość obejrzenia silnika SDi i porównał ze swoim. Od razu zobaczysz co jest potrzebne
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:41
Z tym sdi to muszę pokombinować ale może da radę, gorzej z czasem, tego mało ale też coś wymyślę. Ważne że jest jakiś pomysł na horyzoncie i to już mi się podoba
Na wikipedi przeczytałem o co biega, kumam zasadę działania ale muszę to zobaczyć w praktyce. To czy będzie to łatwo czy trudno zrealizować zależy głównie od miejsca, które jest potrzebne a tego jest bardzo mało
Oglądałem właśnie intercoolery na allegro, najbardziej odpowiedni wydaje się ten od nowego Focusa, jest długi i wąski, idealnie wpasuje się we wloty pod zderzakiem
Ostatnio zmieniony przez UncleAllEvil Pon Maj 14, 2007 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:58
Boże ale wy tu szybko posty wrzucacie
Brt, jakbyś zobaczył ile miejsca jest pod maską Reni Megane (bena) mojego ojca to byłbyś w szoku nie mniejszym niż ja Tam to można drugi silnik obok wsadzić
Ogólnie sprawa z IC jest tak prosta, że aż się wierzyć nie chce, tyle w teorii. Schody będą z wyprowadzeniem powietrza do IC z turbiny i wprowadzeniem do silnika. Pytanie czy IC nie obciąży zbytnio turbiny. No cóż, tutaj wchodzi fizyka eksperymentatora
A z tą kontrolą to dzięki za info, nie miałem pojęcia, że robią takie numery. No cóż, sprawa prosta, AWG w obudowie kata
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum