Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Przeprogramowanie komputera.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Nie Gru 26, 2010 22:52
[R420] Przeprogramowanie komputera.
Autor Wiadomość
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 14:59   [R420] Przeprogramowanie komputera.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

No i znowu powraca temat nierównej pracy na wolnych obrotach.

Przypadkiem trafiłem do maniaka alternatywnych zródeł zasilania silników spalinowych.
Po podniesieniu maski w moim 420 gościu dostał palpitacji spowodowanych śmiechem.

Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.

Po drugie nie zalozono registera (BRC + BLITZ) - zrobił to on (25zł razem z regulacją) i spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5. Ale chce jeszcze pomierzyć. Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.

Po trzecie nie mam załozonych żadnych zabezpieczeń przeciw wybuchom (cofki).Czyli jak strzeli to rozwali doszczętnie obudowe filtra powietrza i filtr.

Ogólnie gościu wyśmiał ten montaż, poprosił abym pokazał mu wszystkie papiery na tą instalację - następnie on na piśmie da mi opinię, że to co mam zamontowane, niezgodne jest z przepisami. Musze do niego podjechać ale nie mam kurna czasu, moze jutro.

Co do nierównej pracy na biegu jałowym, już chyba wiem gdzie lezy pies pogrzebany.
Okazało się, po podłączneiu do kompa, że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany. Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.
Jest masakra.

Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.
Ja wiedziałem, że tak będzie.....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 16, 2007 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 15:18   

R420KOMBI napisał/a:
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.

Może być taka i taka, ale zalecany jest wtrysk gazu (niekoniecznie sekwencja, "maniak" użył pewnie skrótu myślowego) ze względu na kolektor z tworzywa sztucznego.
Można to tego montować II gen., ale wtedy trzeba zadbać o zabezpieczenia (na kolektor, obudowę filtru powietrza...)

R420KOMBI napisał/a:
Po drugie nie zalozono registera (BRC + BLITZ)

Tam jest coś takiego jak "attuator"
http://www.ekoalma.pl/mod...tutoriaux&did=6

R420KOMBI napisał/a:
Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.

Lambda pracuje cały czas. Po prostu bez krokowca gaz był podawany nieco "na pałę". Teraz odczyt z lambdy powoduje przymykanie/otwieranie krokowca.

R420KOMBI napisał/a:
spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5

Gratulacje. ;-)

R420KOMBI napisał/a:
Okazało się, po podłączneiu do kompa

Po podłączeniu do jakiego kompa?

R420KOMBI napisał/a:
że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany

Szczerze wątpie. ;-)

R420KOMBI napisał/a:
Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.

Moim zdaniem są popierdzielone, gdyż gazmani ustawili złą emulację sondy lambda. Wtedy (gdy odbiera podczas pracy na LPG zły sygnał z sondy L) komp benzynowy adaptuje sobie odpowiednio mapy wtrysku. U Ciebie poszedł w dłuższe czasy wtrysków.

R420KOMBI napisał/a:
Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.

Czekamy na relację. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 15:22   

R420KOMBI napisał/a:
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.


taaaaa i to najlepiej zakladana u niego, jesli dobrze jest zalozona instalacja podcisnieniowa to po prostu bedzie dobrze dzialac,
nie wiem tez czy w 2.0 da sie cos przeprogramowac w kompie
co do reszty byc moze gosc ma racje i faktycznie sie na tym zna, ale jakos z rezerwa podchodze do ludzi ktorzy krytykuja wszystkie inne warsztaty, poprostu powinien powiedziec co jest zle i to zrobic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 15:33   

AndrewS napisał/a:
nie wiem tez czy w 2.0 da sie cos przeprogramowac w kompie

Tam jest tak samo MEMS, a zatem możliwości "programowania" takie same (żadne).
Można ewentualnie wczytać jakiś oryginalny soft.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 16:36   

Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Co radzicie bo juz zgłupiałem, w pierwszej chwili byłem za "specem", po tym jak piter napisał, że komputera raczej nie mogli przeprogramować i do tego ten register wychodzi, że był niepotrzebny bo był attuator - ale pali mniej, jestem skołowany...

Czyli podjechać i poprosić aby popracowali nad ustawieniem emulacji sondy lambda?
Czy jest sansa ze przez to również na benzynie bedzie pracował lepiej, bo zaczyna coraz gorzej chodzic na zimnym, chodzi jak czołg, jakby tylko na dwa garnki palił, jak zacznie nabierac temperaturki to jest lepiej tylko występuje lekko nierówna praca na biegu jalowym. Na gazie tylko trzesie sie na wolnych.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 5:43 pm ]
piter34 napisał/a:
Po podłączeniu do jakiego kompa?


taki w czarnej obudowie same diody migające....:)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 16:44   

R420KOMBI napisał/a:
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?

Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 16:48   

piter34 napisał/a:
R420KOMBI napisał/a:
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?

Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?


"Komputer" taki w czarnej obudowie z migającymi diodami.
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.

Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie. :)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 16:56   

R420KOMBI napisał/a:
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.

Wpinał się pewnie do BRC Blitza takim specjalnym testerem.
Tutaj na samym dole można sobie zobaczyć szkic.

R420KOMBI napisał/a:
Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.

Czyli jest wszystko OK.

R420KOMBI napisał/a:
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie. :)

Sonda jest elementem pomiarowym, a nie regulującym cokolwiek. Sonda podaje tylko wyniki pomiaru do centralki gazu, a ta steruje attuatorem.

Co pokazuje lambda (napięcie) jak silnik jest nagrzany i pracuje na benzynie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 17:26   

piter34 napisał/a:
Co pokazuje lambda (napięcie) jak silnik jest nagrzany i pracuje na benzynie?


Nie wiem, a co powinna pokazywać?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 16, 2007 19:57   

R420KOMBI napisał/a:
Nie wiem

No to się dowiedz. :mrgreen:

R420KOMBI napisał/a:
a co powinna pokazywać?

Klik

A tak poza tym, to rozumiem, że po machinacjach tego speca na gazie silnik pracuje już ładnie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 07:23   

piter34 napisał/a:

A tak poza tym, to rozumiem, że po machinacjach tego speca na gazie silnik pracuje już ładnie?



No co Ty, spec powiedział ze tak juz bedzie chodził..................:(
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 10:20   

R420KOMBI napisał/a:
No co Ty, spec powiedział ze tak juz bedzie chodził..................:(

Tzn. te jego zabiegi nic nie zmieniły...?

Ty byłeś u mechanika jakiegoś w ogóle z tym autkiem i pokazywałeś pracę silnika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 11:26   

Te jego zabiegi zmieniły to, że zamiast spalania 14,5 jest 12,5 - ale robiłem na razie tylko jeden pomiar.

No tak, byłem w sumie w dwóch warsztatach, nikt nie wie co jest grane.
Dziś rano byłem na regulacji w warsztacie, który montował gaz - jest troche lepiej, ale nierówna praca nie znikneła. Na pytanie czy da się to wyeliminować do końca - dostałem odpowiedź, że nie. A dlaczego - nie wiedzą dlaczego.

Dziś jadę jeszcze do "speca" na analizator spalin, może poradzisz na co mam zwrócić uwagę?

P.S. Zrobiłem juz 4tys km od kupna.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 17, 2007 11:27   

R420KOMBI napisał/a:
Dziś jadę jeszcze do "speca" na analizator spalin, może poradzisz na co mam zwrócić uwagę?

Na odczyty. ;-)

Zapisz sobie na kartce (dla wolnych obrotów i podwyższonych) albo poproś o wydruk.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
R420KOMBI 




Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 14
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 19:28   

OK, podaję wyniki z analizatora spalin.
Wynik wstępny:
MOTORSCAN ANALIZATOR EUROGAS 8020
LPG:
CO 4,64%
CO2 9,42%
HC 2835 ppm
O2 1,93%
LAMBDA 0,812
CO kor. 4,95%

Benzyna:
Bieg jałowy:

CO 2,27%
CO2 13,74%
HC 105ppm
O2 0,54%
LAMBDA 0,955
CO kor. 2,27%

przy 3000obr/min

CO 1,37%
CO2 13,45%
HC 330ppm
O2 1,55%
LAMBDA 1,014
CO kor. 1,38%

Wnioski "speca": Nie można zbić HC ponieważ jest uszkodzona uszczelka pod głowicą albo są już wypalone gniazda zaworowe.
Twierdzi również, że poprzez niepoprawną emulację sondy lambda występuje zarówna na gazie jak i na benzynie nierówna praca.
Powiedział, że nie da się tego poprawić, powinna być sekwencja.
Zapłaciłem 25zł i pojechałem.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Maj 19, 2007 13:16   

R420KOMBI napisał/a:
LAMBDA 0,812

Na gazie masz złą mieszankę. Gaz jest źle wyregulowany.

Cytat:
HC 2835 ppm

Normalnie kosmos :shock:

R420KOMBI napisał/a:
Nie można zbić HC ponieważ jest uszkodzona uszczelka pod głowicą albo są już wypalone gniazda zaworowe.

A katalizator w jakim stanie?

Cytat:
Twierdzi również, że poprzez niepoprawną emulację sondy lambda występuje zarówna na gazie jak i na benzynie nierówna praca.

Ja Ci wspominałem o tej emulacji wcześniej...

R420KOMBI napisał/a:
Powiedział, że nie da się tego poprawić, powinna być sekwencja.

Pierdoły gada. :mrgreen:

[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 2:17 pm ]
Skład mieszanki na benzynie jest OK... To z kolei raczej wyklucza ustawienie złej emulacji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i SPI '95 XW] Zamiana komputera ECU
Unique Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Maj 18, 2009 12:50
Unique
Brak nowych postów [R420] Jaka moc silnika?
sector Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Czw Maj 03, 2007 11:03
piter34
Brak nowych postów [R420] Nie odpala, immo się zablokowało
JacK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sro Cze 20, 2012 08:05
as35
Brak nowych postów [R420] Czyżby słabnący silnik???
sector Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Pon Cze 11, 2007 10:20
piter34
Brak nowych postów [R420] Problem z tarczami i klockami
piotrek821 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Kwi 16, 2007 23:51
piotrek821



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink