Wysłany: Sro Maj 16, 2007 14:59 [R420] Przeprogramowanie komputera.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
No i znowu powraca temat nierównej pracy na wolnych obrotach.
Przypadkiem trafiłem do maniaka alternatywnych zródeł zasilania silników spalinowych.
Po podniesieniu maski w moim 420 gościu dostał palpitacji spowodowanych śmiechem.
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.
Po drugie nie zalozono registera (BRC + BLITZ) - zrobił to on (25zł razem z regulacją) i spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5. Ale chce jeszcze pomierzyć. Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.
Po trzecie nie mam załozonych żadnych zabezpieczeń przeciw wybuchom (cofki).Czyli jak strzeli to rozwali doszczętnie obudowe filtra powietrza i filtr.
Ogólnie gościu wyśmiał ten montaż, poprosił abym pokazał mu wszystkie papiery na tą instalację - następnie on na piśmie da mi opinię, że to co mam zamontowane, niezgodne jest z przepisami. Musze do niego podjechać ale nie mam kurna czasu, moze jutro.
Co do nierównej pracy na biegu jałowym, już chyba wiem gdzie lezy pies pogrzebany.
Okazało się, po podłączneiu do kompa, że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany. Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.
Jest masakra.
Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.
Ja wiedziałem, że tak będzie.....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 26, 2010 22:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 14:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.
Może być taka i taka, ale zalecany jest wtrysk gazu (niekoniecznie sekwencja, "maniak" użył pewnie skrótu myślowego) ze względu na kolektor z tworzywa sztucznego.
Można to tego montować II gen., ale wtedy trzeba zadbać o zabezpieczenia (na kolektor, obudowę filtru powietrza...)
Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.
Lambda pracuje cały czas. Po prostu bez krokowca gaz był podawany nieco "na pałę". Teraz odczyt z lambdy powoduje przymykanie/otwieranie krokowca.
R420KOMBI napisał/a:
spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5
Gratulacje.
R420KOMBI napisał/a:
Okazało się, po podłączneiu do kompa
Po podłączeniu do jakiego kompa?
R420KOMBI napisał/a:
że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany
Szczerze wątpie.
R420KOMBI napisał/a:
Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.
Moim zdaniem są popierdzielone, gdyż gazmani ustawili złą emulację sondy lambda. Wtedy (gdy odbiera podczas pracy na LPG zły sygnał z sondy L) komp benzynowy adaptuje sobie odpowiednio mapy wtrysku. U Ciebie poszedł w dłuższe czasy wtrysków.
R420KOMBI napisał/a:
Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.
Czekamy na relację.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.
taaaaa i to najlepiej zakladana u niego, jesli dobrze jest zalozona instalacja podcisnieniowa to po prostu bedzie dobrze dzialac,
nie wiem tez czy w 2.0 da sie cos przeprogramowac w kompie
co do reszty byc moze gosc ma racje i faktycznie sie na tym zna, ale jakos z rezerwa podchodze do ludzi ktorzy krytykuja wszystkie inne warsztaty, poprostu powinien powiedziec co jest zle i to zrobic
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?
Co radzicie bo juz zgłupiałem, w pierwszej chwili byłem za "specem", po tym jak piter napisał, że komputera raczej nie mogli przeprogramować i do tego ten register wychodzi, że był niepotrzebny bo był attuator - ale pali mniej, jestem skołowany...
Czyli podjechać i poprosić aby popracowali nad ustawieniem emulacji sondy lambda?
Czy jest sansa ze przez to również na benzynie bedzie pracował lepiej, bo zaczyna coraz gorzej chodzic na zimnym, chodzi jak czołg, jakby tylko na dwa garnki palił, jak zacznie nabierac temperaturki to jest lepiej tylko występuje lekko nierówna praca na biegu jalowym. Na gazie tylko trzesie sie na wolnych.
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?
Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?
Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?
Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?
Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?
"Komputer" taki w czarnej obudowie z migającymi diodami.
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.
Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie.
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.
Wpinał się pewnie do BRC Blitza takim specjalnym testerem.
Tutaj na samym dole można sobie zobaczyć szkic.
R420KOMBI napisał/a:
Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.
Czyli jest wszystko OK.
R420KOMBI napisał/a:
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie.
Sonda jest elementem pomiarowym, a nie regulującym cokolwiek. Sonda podaje tylko wyniki pomiaru do centralki gazu, a ta steruje attuatorem.
Co pokazuje lambda (napięcie) jak silnik jest nagrzany i pracuje na benzynie?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Te jego zabiegi zmieniły to, że zamiast spalania 14,5 jest 12,5 - ale robiłem na razie tylko jeden pomiar.
No tak, byłem w sumie w dwóch warsztatach, nikt nie wie co jest grane.
Dziś rano byłem na regulacji w warsztacie, który montował gaz - jest troche lepiej, ale nierówna praca nie znikneła. Na pytanie czy da się to wyeliminować do końca - dostałem odpowiedź, że nie. A dlaczego - nie wiedzą dlaczego.
Dziś jadę jeszcze do "speca" na analizator spalin, może poradzisz na co mam zwrócić uwagę?
OK, podaję wyniki z analizatora spalin.
Wynik wstępny:
MOTORSCAN ANALIZATOR EUROGAS 8020
LPG:
CO 4,64%
CO2 9,42%
HC 2835 ppm
O2 1,93%
LAMBDA 0,812
CO kor. 4,95%
Benzyna:
Bieg jałowy:
CO 2,27%
CO2 13,74%
HC 105ppm
O2 0,54%
LAMBDA 0,955
CO kor. 2,27%
przy 3000obr/min
CO 1,37%
CO2 13,45%
HC 330ppm
O2 1,55%
LAMBDA 1,014
CO kor. 1,38%
Wnioski "speca": Nie można zbić HC ponieważ jest uszkodzona uszczelka pod głowicą albo są już wypalone gniazda zaworowe.
Twierdzi również, że poprzez niepoprawną emulację sondy lambda występuje zarówna na gazie jak i na benzynie nierówna praca.
Powiedział, że nie da się tego poprawić, powinna być sekwencja.
Zapłaciłem 25zł i pojechałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum