Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 11:51 oświetlenie LED
Czy ktoś z Was próbował już zakładać do siebie żaróweki led? chodzi mi o światła pozycyjne, kieruki albo mijania. Jak ma się świecenie tych żarówek do tradycyjnych?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 11:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 16:07
z pozycyjnymi zapewne nie będziesz miał kłopotu.. o ile ktoś lubi niebieskie postojówki
tylne mijania też będą działać.. diodowe zamienniki żarówek..
co do kierunków to bez przerabiania elektryki sama żarówka nie powinna prawidłowo
działać z racji zmniejszonej oporności.. podobnie z żarówkami "stopu"
_________________ ex - MGF
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 17:02
Adolf napisał/a:
żarówka nie powinna prawidłowo
działać z racji zmniejszonej oporności
- 1000% racji
Adolf napisał/a:
bez przerabiania elektryki
ćwiczyłem te manewry w innym aucie - po kombinacjach z opornikami poszedłem po najprostszy sposób:
włączyłem w szereg żarówkę i "trybem przerywanym" podświetlała mi tapicerkę bagażnika
Adolf napisał/a:
o ile ktoś lubi niebieskie postojówki
Biała LED widoczna jest jako kolor bliższy niebieskiemu - mimo, że jest BIAŁA i daje światło punktowe, a nie rozproszone, jak żarówka.
i to tyle z mojej strony...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 19:43
bialy114 napisał/a:
ćwiczyłem te manewry w innym aucie - po kombinacjach z opornikami poszedłem po najprostszy sposób:
włączyłem w szereg żarówkę i "trybem przerywanym" podświetlała mi tapicerkę bagażnika
no to tak na chłopski rozum najszybciej.. ale z opornikami też nie ma kłopotu..
tyle że dochodzi kwestia kodeksu i homologacji..
bialy114 napisał/a:
Adolf napisał/a:
o ile ktoś lubi niebieskie postojówki
Biała LED widoczna jest jako kolor bliższy niebieskiemu - mimo, że jest BIAŁA i daje światło punktowe, a nie rozproszone, jak żarówka.
i to tyle z mojej strony...
to różnie jest z LED-ami.. bo są już fluxy etc.. które mają wększy stopień świecenia..
co do barwy to nawet biała LED przy żarówkach wyglądają jak niebieskie..
Rovero: Poprawiłem cytat
_________________ ex - MGF
Ostatnio zmieniony przez rovero Sro Cze 06, 2007 02:24, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 20:35
hmmmm...
wydaje mi sie że koledze chodziło jednak o gotowe zamienniki tradycyjnych żarówek - takie jakie mozna dostać np. na allegro, dostosowane juz do konkretnych gniazd w lampach samochodowych - wiec chyba zabawa z opornikami odpada
sam sie zastanawiałem nad czymś takim - ale wolałbym najpierw albo poznać opinie uzytkownika - albo zobaczyćto na żywo "w akcji"
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam założone niebieskie LEDy na postojówki ale świecą na biało. Dają delikatny niebieski kolor na wyłączonych lampach. Z innymi zamiennikami nie próbowałem się bawić.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 21:00
andyzpl napisał/a:
wydaje mi sie że koledze chodziło jednak o gotowe zamienniki tradycyjnych żarówek - takie jakie mozna dostać np. na allegro, dostosowane juz do konkretnych gniazd w lampach samochodowych - wiec chyba zabawa z opornikami odpada
a ja właśnie o takich pisałem
Dla instalacji samochodu jest bez znaczenia czy masz wpiętą jedną diodę, czy jest ich 10-12 w gnieździe żarówkowym. Objawy są identyczne, jak przy przepalonej żarówce - czyli szybka praca przerywacza i takie samo szybkie mruganie( rozmawiamy oczywiście o kierunkowskazach) Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.
Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.
Też tak uważam jedyna różnica będzie w szybszej reakcji żródła światła
Czas odpalania żarówki kilkadziesiąt ms, czas odpalenia diody poniżej 1ms (dane z pamieci )
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 62 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 04, 2007 22:37
Brt napisał/a:
Cytat:
Co do świateł STOP nie mam wiadomości - moim zdaniem powinny świecić normalnie - tak jak postojowe.
Też tak uważam jedyna różnica będzie w szybszej reakcji żródła światła
Czas odpalania żarówki kilkadziesiąt ms, czas odpalenia diody poniżej 1ms (dane z pamieci )
no niestety Panowie..
obwód elektryczny świateł stop w obecnych autach jest mocno powiązany
i wykryje zmniejszenie oporności.. rozwiązaniem jest pozostawienie oryg. + LED
lub dodanie oporników do instalacji..
co do przykładów.. po zainstalowaniu takiej żarówki w aucie zaświeciła się
kontrolka ABS-u.. i co oczywiste ABS nie działał..
u mnie po włożeniu żarówki LED do kierunków, kierunkowskazy w ogólne nie działały..
obwód elektryczny świateł stop w obecnych autach jest mocno powiązany
i wykryje zmniejszenie oporności.. rozwiązaniem jest pozostawienie oryg. + LED
lub dodanie oporników do instalacji..
co do przykładów.. po zainstalowaniu takiej żarówki w aucie zaświeciła się
kontrolka ABS-u.. i co oczywiste ABS nie działał..
Adolf, Ty nie byłeś przypadkiem klubowiczem wcześniej FCKP
no jestem cały czas..
a czemu pytasz?
bo mam dobrego kumpla - posiadacza 20v turbo plus i nawet na jednym mini zlocie byłem - jeżeli znasz Tomka I. to wiesz o kim mowa... btw to już raczej prv
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum