Forum Klubu ROVERki.pl :: [wszystkie K16] ustawienie rozrzadu w 1.4 K16
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:40
[wszystkie K16] ustawienie rozrzadu w 1.4 K16

pytanie do fachowców :)
Autor Wiadomość
domino1985 




Dołączył: 23 Lut 2002
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra

Rover Mini

  Wysłany: Nie Cze 17, 2007 07:26   [wszystkie K16] ustawienie rozrzadu w 1.4 K16
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Od jakiegoś czasu bawię się w składanie silnika 1.4 K16 do mojego Roverka 111L, silnik został już prawie cały złożony, zostało tylko przykręcić pokrywę wałków na sylikon, założyć pokrywę zaworów i zalać płyny. Do tej pory wszystko zrobiłem własnoręcznie jednak że nie posiadam tego specjalnego sylikonu zaciągnąłem auto do jednego z warsztatów Q-Service. Przy okazji powiedziałem, żeby założyli mi pasek rozrządu, był już przełożony przez łapę i zostało tylko przełożyć go przez koło pasowe. I tutaj zrobiło się ciekawie ... szef warsztatu gdy zobaczył że pasek jest zdjęty zrobił dziwną minę i zapytał czy ja sobie z niego żartuje, że chcę to zrobić wszystko u nich w ciągu godziny. Mówię mu że wszystko jest oznaczone, że trzeba ustawić kropki na dolnym kole rozrządu pomiędzy znacznik na bloku a wałki na wydech i założyć pasek. Gość wtedy zaczął mi wmawiać że tak jest źle i trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić jak są ustawione tłoki ... nie dał sobie wytłumaczyć że ja dokładnie wiem w jakiej pozycji one są i wystarczy rzucić okiem na dolne koło. On jednak ciągle upierał się przy swoim i mówi że to nie będzie działać. A na pytanie dlaczego, udzielał odpowiedzi w stylu "bo nie".

I teraz pytanie do osób które się bawiły w zakładanie paska. Czy po założeniu paska odpowiednio ze znacznikami na dolnym kole i na wałkach istnieje możliwość iż silnik będzie ustawiony nieprawidłowo ? Bo może ja faktycznie się nie znam i jak powiedział fachowiec "ja wymieniałem więcej pasków to lepiej wiem". A może po prostu założenie nowego paska a nie jego wymiana na już ustawionym silniku to dla nich zbyt duże wyzwanie ... ? Ja dalej trzymam się mojej wersji, ale chcę mieć wsparcie ludzi, którzy naprawdę się na tym znają bo nie ukrywam, że to jest pierwszy silnik jaki złożyłem i niektórych rzeczy uczę się na bieżąco :)

jako ciekawostkę przedstawiam fotki mojego silniczka :)



Pozdrawiam.
Dominik
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Lis 18, 2010 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 17, 2007 07:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 09:34   

Olej tego "fachowca". Załóż pasek sam. Obróć wałem na wszelki wypadek, żeby sprawdzić czy nic się nie blokuje i odpalaj ;) Takie jest moje zdanie. Ale niech się jeszcze ktoś z "benzynowców" odezwie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 09:35   

Silnik jest tak dobrze oznaczony, że założenie paska to właściwie formalność. Ozaczenia na kołach IN i EXHAUST + nacięcia + oznaczenia na obudowie paska oraz dwie kropki na kole zębatym wału ustwione pomiędzy żebrem na pompie oleju i ma grać :mrgreen:
Ponadto dla sprawdzenia czy jest ok po założeniu koła pasowego i dolnej części obudowy i po przekręceniu wałem o 720° znaki na kolach muszą sie pokryć. Po obrocie o 360 EXHAUST bedzie w strobe dolotu.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
Ostatnio zmieniony przez 7Tomi Nie Cze 17, 2007 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 10:10   

Z całym szacunkiem ale to nie jest fachowiec tylko debil... Po to istnieją znaczniki aby można było ustawić rozrząd bez stosowania fizyki kwantowej! :mrgreen:
BTW Sprawdź ilość ząbków na starym pasku - są dwie wersje (jedna jest o 2 dłuższa) a w sklepach dają jak leci (miałem takie doświadczenie...).
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 10:20   

srbenda napisał/a:
BTW Sprawdź ilość ząbków na starym pasku - są dwie wersje (jedna jest o 2 dłuższa) a w sklepach dają jak leci (miałem takie doświadczenie...).


Dokładnie tak :) U Ciebie powinien mieć 143 zęby. Bo nowe stosowane są od 97 a Ty masz endżin z 95 lub 94r.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 10:44   

A u mnie jest taka sytuacja - 11.98 - pasek stary model, wtryski 218ccm (w samochodach z 97-98 są dosyć często) a filtr paliwa jak w rocznikach 99+ :razz:
I nie jest to żadna rzeźba - tak po prostu jest...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 17, 2007 10:48   

srbenda napisał/a:
A u mnie jest taka sytuacja - 11.98 pasek stary...

Powiem szczerze, że z tym nowym paskiem spotkałem sie raz w 99 roczniu a 97 i 98 nigdy ale stosowano je po 97 więc gdzies takie modele być muszą :)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 11:21   

W przypadku serii 200 stare napinacze były do numeru VIN 154154 w przypadku silników 14K4FL31 oraz do numeru VIN 153522 w przypadku silników 14K4FL30.
W przypadku serii 400 stare do VIN 646036 dla silnika 14K4FK76 oraz do VIN 655216 dla silnika 14K4FK677.

Powyższe dotyczy silników 1.4 16V
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 18, 2007 20:59   

skoro tyle zrobiles sam, to ja bym go olal, ciekawe co warsztat dal pod pokrywe walkow rozrzadu tam gdzie sa kanaliki olejowe,
a BTW przydalby mi sie taki kolektor ssacy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 07:02   

srbenda napisał/a:
Sprawdź ilość ząbków na starym pasku - są dwie wersje (jedna jest o 2 dłuższa) a w sklepach dają jak leci (miałem takie doświadczenie...).


Zamiast bawić się w żmudne liczenie zębów przy którym łatwo o pomyłkę wystarczy po prostu zmierzyć szerokość paska. Stary (143 zęby) ma szerokość 23mm, nowy (145 zębów) - 26mm.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 09:25   

srbenda napisał/a:
A u mnie jest taka sytuacja - 11.98 - pasek stary model,

Mnie nieświadomy mechanik zmienił pasek na nowszy, a miałem ROVERka '96.
Da się.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 12:30   

piter34 napisał/a:
srbenda napisał/a:
A u mnie jest taka sytuacja - 11.98 - pasek stary model,

Mnie nieświadomy mechanik zmienił pasek na nowszy, a miałem ROVERka '96.
Da się.


Nie było negatywnych następstw?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 19, 2007 13:28   

PTE napisał/a:
Nie było negatywnych następstw?

Za mojej kadencji nie było.
Teraz auto jeździ sobie gdzieś po Wieliczce (z naciskiem na "jeździ").
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
domino1985 




Dołączył: 23 Lut 2002
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra

Rover Mini

Wysłany: Sro Cze 20, 2007 20:21   

Dzięki wszystkim za porady, były bardzo pomocne :) Przekonałem jednak gości w tym warsztacie żeby założyli rozrząd po mojemu i gdy im dyktowałem po kolei co trzeba zrobić i jak to nawet im szło ;)

Teraz taka sprawa. Probowałem dzisiaj odpalić silnik. Z początku nie miał zupełnie ochoty więc zacząłem sprawdzać wszystko po kolei - pompa działa pięknie, gdy odkręciłem przewód filtr-listwa otrzymałem metrową fontannę benzyny ;) czujnik wału działa bo wtryskiwacze pracują. Wszystkie świece mają iskrę chociaż dosyć słabą moim zdaniem. Ale silnik nadal nie pali. Z ciekawości wykręciłem jedną świece i ... odpalił na około 2 sekundy i zgasł, ponawiałem tą próbę kilkukrotnie i efekt był taki sam. jednak na 4 świecach znów nic ...

Co może być tego przyczyną ?

Pozdrawiam.
Dominik
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Cze 20, 2007 20:43   

domino1985 napisał/a:
Co może być tego przyczyną ?

Ja bym założył chłodnice i zalał płynem i wtedy próbowal odpalić :mrgreen:
Z praktyki pamiętam, ze jedna 111 bez chłodnicy i płynu nie chciala zapalić za żadne skarby :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 08:30   

domino1985, elektronike zostawiles od 111 czy zapodales od 1.4? Jezeli zostawiles stara to problem moze wystepowac jezeli nie zmieniles kola zamachowego na to od silnika 1.1. Nie znam sie na silnikach 1.1, ale moze kolo ma inne wyciecia pod czujnik PWK i iskra pojawia sie nie wtym momencie co trzeba. Jezeli masz nowa elektronike to problem moze byc z immobiliserem. Przy niedzialajacym wydaje mi sie ze ECU podaje tylko impulsy na jeden wtryskiwacz. Sprawdzales czy wszystkie wtryskiwacze sikaja paliwem przy kreceniu rozruszniekiem?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
domino1985 




Dołączył: 23 Lut 2002
Posty: 21
Skąd: Jelenia Góra

Rover Mini

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 21:17   

Problem po części został dziś rozwiązany, to że chodził na 3 świecach to przez moje gapiostwo ... nie dokręciłem porządnie masy :oops: teraz pali na czterech, jednak dalej gaśnie po paru sekundach - dzisiaj pobiłem rekord i doszedłem do pięciu ;) myślę że to przez zbyt ubogą mieszankę, ma za dużo powietrza, tak mi się przynajmniej wydaje bo przypominają mi się zabawy z ustawieniem przepustowości wymienionego dolotu w moim poprzednim gaźnikowym 1.1. Chociaż wydaje mi się że komputer powinien odpowiednio dostosować mieszankę na podstawie informacji z czujników ...

Senn, wszystkie graty są od 1.4 (prócz skrzyni), wtryski chodzą

no ale z dnia na dzień są niewielkie postępy więc może już niedługo się nim przejadę :) a czekam już na to 8 miesięcy :)

a może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Pozdr.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Cze 22, 2007 21:39   

Raczej się nie nauczy samoczynnie :( Na 99% sa inne wtryski a o reszcie nawet nie mówię ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 26, 2007 12:07   

Temat ruszył coś do przodu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 26, 2007 12:54   

domino, w TYM watku kolega ma podobny problem z odpaleniem samochodu.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] Zmiana oraz ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu SDi
kruszan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pią Maj 10, 2013 23:03
kruszan
Brak nowych postów [MG i R wszystkie] rozmiar kół a ABS
jaka maksymalna dopuszczalna róźnica obwodu kół
spider666 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pią Sty 30, 2009 09:03
spider666
Brak nowych postów [wszystkie] T4 testbook ?
plemaster Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Lip 07, 2011 20:17
des
Brak nowych postów [wszystkie] Modifikator plus
Darulek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Paź 05, 2010 19:37
liberoy
Brak nowych postów [wszystkie] A może tak bez T4?
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Sro Lip 09, 2008 07:00
rolando



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink