Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Jest bezyna, jest iskra a auto nie pali
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:40
[R414] Jest bezyna, jest iskra a auto nie pali

auto wogole nie chce zapalic
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 03, 2007 23:27   

a moze warto jednak podmienic czujnik polozenia walu korbowego, chociaz w przypadku jego awarii nie powinno byc iskry
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 03, 2007 23:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 03, 2007 23:34   

R-200 napisał/a:
Może przeskoczył pasek?

też mi się nasunęła taka możliwość :???:
sprawdź znaki na kołach (było o tym, nawet filmik był kiedyś kiedyś) oby tylko nie okazalo się ze przeskoczyl o jeden ząbek za daleko :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bigmunios 



Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: JORDANÓW



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:01   

zrobiłem własnie mały test wypiołem czujnik przy wiatraku chłodnicy i 2 czujniki temperatury(te przy kolanku weza chłodnicy z silnikiem, pierwszy brazowy z dwoma kabelkami jest na gorze a drugi z jednym kabelkim na dole) i próbowałem go odpalic i auto normalnie podaje paliwo i iskre na swiece, a wiec mam pytanie, czy jezeli te czujniki sa odpiete to powinno auto tak sie zachowywac ? bo jezeli nie to bład wystepuje, albo w komputerze badz czujnik jest wadliwy, a jezeli to czujnik to czy istnieje możliwosc go jakos "oszukania"
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:03   

Cytat:
zrobiłem własnie mały test wypiołem czujnik przy wiatraku chłodnicy

Tam nie ma czujnika...

bigmunios napisał/a:
2 czujniki temperatury(te przy kolanku weza chłodnicy z silnikiem, pierwszy brazowy z dwoma kabelkami jest na gorze a drugi z jednym kabelkim na dole) i próbowałem go odpalic i auto normalnie podaje paliwo i iskre na swiece

Tzn. odpalił?
Ja tam wcześniej gdzieś w wątku pisałem, abyś odłączył czujnik temp. i odpalał, ale ponoć się nie udało.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bigmunios 



Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: JORDANÓW



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 14:32   

no tak przy wiatraku nie ma czujnika tylko jest taka wtyczka :mrgreen: , roverek nie odpalił :sad: a chodzilo mi o to, ze przeczytałem iż, jezeli czujnik wału korbowego jest nie sprawny, badz nie podpiety, to nie powinno byc iskry, a wiec zastanawiam sie czy analogicznie jest z wskaznikiem temperatury bo ja go odpiołem a iskra była, bo jezeli tak, to oznaczało by to ze albo czujnik uległ awarii albo jadac przegrzałem go i do komputera wkradł sie bład, i w taki sposób ograniczam awarie jedynie do 2 powodów
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 15:23   

slyszalem o takim przypadku, albo czytalem, ze iskra byla, a mimo to wyszlo ze jednak czujnik walu byl padniety, moze warto jednak go podmienic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Riddler
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 10, 2007 00:13   

U mnie w Roverku 111 wlasnie czujnik walu powodowal takie "magiczne" zachowanie, meczylem sie z tym przez miesiac az wreszcie w warsztacie wymienili i od tamtej pory wszystko dziala bez problemu.
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lip 10, 2007 14:18   

Mam bardzo podobną sytuacje w moim roverku :mad: , niestety ale niemogło się obyć bez elektronika sprawdził i okazało sie że miałem zalany wodą modół, a więc nie było sterowania głównych napięć. Poza tym cewka wysokiego napięcia słaba lub przebicia, no i oczywiście czujnik połozenia wału korbowego. pompa paliwa też chyba bedzie do wymiany.
Eleronik stwierdził detonacyjną prace cylindrów. To tak ogólnie. Swoją drogą sam sie z tym niestety jeszcze bawię. Ale zdecydowałem sie na remont silnika przynajmniej bede wiedział co mam.
Przy okazji
A propos remontu poszukuje tłoków do mojego roverka i mam z tym problem. Zresztą dam nowy temat może mi ktoś pomoże
 
 
 
bigmunios 



Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: JORDANÓW



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 17:28   

WITAM wsyzstkich, przepraszam ale byłem za granica i nie mogłem pisać, moj rover niestety dalej nie na chodzie, mechanik sprawdził mi rozrzad i wszystko w porzadku jest ustawiony na "znakach" nastepnie mój sąsiad mi doradził żebym dolał 0.5 litra denaturatu do baku, tak zrobilem ale nadal nic, na koniec mam pytanie mianowicie, po pierwsze te 4 rury wydechowe wychodzące spod swiec sa gorace, a spod korka wlewu oleju, podczas gdy go probuje odpalić ulatnia sie dym, czy to normalne ?? ? moze spalilem jakas uszczelke ?
sTERYD: ale namodziłeś ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lip 22, 2007 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 17:39   

bigmunios napisał/a:
pierwsze te 4 rury wydechowe wychodzące spod swiec sa gorace

to podobno się nazywa kolektor ;)
jeśli się robi gorący, to znaczyłoby, ze paliwo jest spalane, a to trochę zmienia postać rzeczy.
Sprawdzałeś może sprężanie, bo mi wygląda, że tego elementu Ci brakuje, a spaliny pod pokrywą zaworów mogą świadczyć, że to przez nieszczelne zawory (oczywiście wykluczam aż taką ignorancję mechanika, żeby źle świece popodłączał).
Nie chcę Cię martwić, ale jeśli moje podejrzenia są zasadne, to rozglądałbym się za głowicą :cry:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 20:16   

Co jakiś czas dowiadujemy się coś nowego. Jeśli wydech robi się ciepły jest to oznaką spalania mieszanki. Może masz problem z układem wydechowym lub katalizatorem? Sprawdziłeś to? :roll:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 22:15   

R-200 napisał/a:
Jeśli wydech robi się ciepły jest to oznaką spalania mieszanki.

Jeżeli robi się tylko ciepły po dłuższym kręceniu a nie gorący i nie słychać, żeby auto chciało zapalić, to to może być tylko oznaką pracy tłoków i zaworów :P
Sprężane powietrze też się rozgrzewa i może powodować, że kolektor robi się 'ciepły'
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 22, 2007 22:29   

Paul napisał/a:
Sprężane powietrze też się rozgrzewa i może powodować, że kolektor robi się 'ciepły'

Wiesz zależy jeszcze jak "ciepły"...bigmunios napisał, że gorący, ale to też jest subiektywne :???:
Straszny zgryz z tym jego samochodem :???:
Paul napisał/a:
Jeżeli robi się tylko ciepły po dłuższym kręceniu a nie gorący i nie słychać, żeby auto chciało zapalić, to to może być tylko oznaką pracy tłoków i zaworów :razz:

Wystarczy sprawdzić ciśnienie, jeśli jest kiepskie to mamy przyczynę, a jeśli będzie bez zarzutu, to jest tak jak mówisz i szukamy dalej :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bigmunios 



Dołączył: 30 Cze 2007
Posty: 14
Skąd: JORDANÓW



Wysłany: Pon Lip 23, 2007 00:30   

Cytat:
"Może masz problem z układem wydechowym lub katalizatorem? Sprawdziłeś to? "
-tak sprawdzałem, wykreciłem katalizator, ale dalej nic, a co do kolektora to jest on gorący. Mnie najbardziej martwi to, ze spod tego korka wlewu oleju jak próbuje go odpalic to ulatniaja sie spaliny a wiem ze tak nie powinno byc, bo kiedys znajomy mi powiedział ze gdy auto chodzi to mozna odkrecic ten korek i sprawdzic czy nie pryska olej, podobno swiadczyc to ma o tym ze silnik jest dobry,no i odkreciłem ten korek i nic nie pryskało a tym bardziej nie widziałem zadnego dymu, mam jeszcze prosbe, jezeli jest tak jak podejrzewa sTERYD(głowica do wymiany) to ile mnie orientacyjnie bedzie to kosztowało i jakie czesci musze wymienic :sad:

Brt: poprawka cytatów. u góry przy każdym poście jest taki guziczek "cytowanie selektywne. Zaznaczasz text do którego się chcesz odnieść, klikasz i masz już na dole prawidłowo wstawiony cytat

[ Dodano: Nie Sie 12, 2007 7:35 pm ]
WITAM WSZYSTKICH :lol: przepraszam ze nie pisalem ale co jakis czas wyjezdrzam za granice i nie mam możliwości odwiedzenia forum, co do mojego 414 to sprawa wyglada tak, po długich poszukiwaniach mechanika(jeden mi doradzil zebym jechal do angli, dowcipnis sie znalazl :razz: ) jeden zgodzil sie naprawic go, zmierzył cisnienie na tlokach na 1ym(od strony kierownicy) jest 12 na 2im-10m na 3im-9 a na 4ym-10 troche słabiutko ale jak twierdzi mechanik powinnien jezdzic, rozrząd też sprawdzil czy na znakach i tez dobrze :shock: a wiec zostaje chyba tylko czujnik połozenia walu korbowego i stad moje pytanie chcialbym go podmienic z ty z poloneza, bedzie pasowal ?? ?
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Lip 23, 2007 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sie 12, 2007 21:28   

czujnik bedzie pasowal od poloneza z silnikiem rovera
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 09:23   

sprawdz układ podciśnienia czy jakiś wężyk się nie ukryszył zaczni szukać od komputera.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 09:59   

bigmunios napisał/a:
czujnik połozenia walu korbowego

właśnie to jest to co chciałem napisać włączając ten temat.. :lol:
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sie 13, 2007 10:11   

bigmunios napisał/a:
sprawdziłem wszystko jeszcze raz, zmieniłem filtr paliwa, rozrzad ok, przewody ok, napiecie na wtryski ok12.7V, potem odkreciłesprawdziłem wszystko jeszcze roz, rozrzad ok, przewody ok, napiecie na wtryski ok ok 12.7V, potem odkreciłem wszystkie swiece, probowalem zapalic i powietrze z wszystkich wylotów tez ładnie tylko ze samo powietrze bez zpaliwa, nie mam LPG, nie przekreciłem silnika,paliwo tez mam, a co to jest ten wyłącznik bezwładnosciowy i gdzie on jest i jeszcze jedno jezeli faktycznie jest to wina komp to jest jakas mozliwosc jego naprawy, nie wiem usuniecia błedu itp.

[ Dodano: Wto Lip 03, 2007 3:57 pm ]
acha jeszcze jedno bardzo dziekuje ze zainteresowalo sie moim problemem tyle osob :grin:

Czy sprawdzałeś czujnik położenia wału? Jeśli jest walnięty, to auto nie dopali.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 21:27   

Jeśli jest iskra to czujnik jest dobry. Należy sprawdzić czy są kluczowane wtryskiwacze, jeśli nie to dlaczego.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 13, 2007 22:00   

ten czujnik potrafi pasc na kilka sposobow u nas np. silnik bez problemu pracowal na wolnych obrotach, a nie dawal sie wkrecic na wyzsze ponad 1500
tak wiec nie mozna na 100% powiedziec ze jak jest iskra to czujnik jest dobry
bo u nas nawet silnik zapalal,a czujnik byl jednak zly
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Gdzie jest przepływomierz w Roverze 414 1.4 Si
NickBelane Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Cze 23, 2015 14:50
flapjck1
Brak nowych postów [R414] Gdzie jest czujnik zderzeniowy w 414?
Symen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Mar 20, 2009 09:36
Symen
Brak nowych postów [R414 97r.] Gdzie jest numer silnika
pan-baran Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lip 09, 2009 19:51
AndrewS
Brak nowych postów [R414] Wyłącznik uderzeniowy. Gdzie jest?
gogo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 29, 2009 12:01
gogo
Brak nowych postów [Rover 420] Gaśnie/ciężko pali gdy jest 1/4 lub mniej paliwa
roger09 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Maj 24, 2017 07:18
sebeks



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink